Ja, we kregen die $100 in kontanten terug aan de balie waar geen rij stond, prima geregeld allemaal.
Afdrukvoorbeeld
Zojuist op het nieuws: Na de Rabobank gaat ook de ABN Amro standaard de betaalpas blokkeren voor Amerika. Je moet bij de bank opgeven als je je pas open wilt laten stellen voor de Verenigde Staten.
ING zal ook wel volgen. Ach, in principe niets mis mee... ben alleen benieuwd hoe dat zit met creditcards via een bank.
<<Moderator Michael66: Creditcards? Zie Creditcards.>>
Bedankt voor de waarschuwing, Koen. De reden is vooral dat skimmers vooral buiten de EU nog met gekopieerde passen geld opnemen. Het scheelt heel erg veel als dit standaard wordt uitgezet. Op zich ook niet zo'n algemeen groot probleem, aangezien de overgrote meerderheid van de klanten nauwelijks niet of nauwelijks buiten de EU pinnen.
Overigens klopt je melding niet helemaal.
Alleen bij klanten die het afgelopen jaar niet buiten de EU hebben gepind wordt het buitenlandpinnen uit gezet.
Dus voor ons als herhaaldelijke Florida-bezoekers heeft het geen effect.
Naar aanleiding van een vraag in een ander topic copy/paste ik hier ook maar het antwoord, omdat het aansluit bij dit topic.
Dat zal, helaas, niet gaan lukken op dit moment. Tot dit voorjaar was het geen probleem, maar er is iets veranderd bij Walmart. Waren het in het voorjaar alleen nog de problemen met pinpas en cashback (wat min of meer weer opgelost is), nu is het "site to store" wat totaal niet meer werkt voor buitenlanders, die wij zijn.
Ik heb daar ongeveer een boekwerk aan correspondentie met Walmart over, met tientallen tegenstrijdige berichten waarbij alle afdelingen (sales/shipping/billing en customer service) elkaar over en weer de schuld geven, maar als eindconclusie heeft dat het nieuwe systeem uit veiligheidsoverwegingen geen buitenlandse betalingen accepteerd. Er zal aan gewerkt worden, zegt men, maar dit heeft geen prioriteit (vrij vertaald; bekijk het maar).
Maar we blijven gewoon proberen, dus doen we in Februari maar weer een poging, al was het alleen maar om de boel warm te houden :D
Ik heb ook deze ervaring met Walmart (sept/ okt j.l.). Je krijgt nietszeggende antwoorden en iedere keer wordt je bestelling gecancelled.
Ik heb toen maar via Amazon.com een tablet besteld en die lag netjes klaar bij de receptie van het hotel toen ik aankwam.
Amazon is sowieso tamelijk "internationaal" ingesteld voor een US bedrijf.
Hé, da's ook een goede tip! Dus je kunt zonder problemen pakketjes laten bezorgen bij de receptie van je hotel?
Wel eerst vragen aan het hotel of het mag. Ik heb ook meegemaakt dat er in sommige hotels geld voor wordt gevraagd om de pakketjes in ontvangst te nemen.
En wederom kunnen we niet betalen met onze ING pinpassen bij WalMart aan US27. In januari geen enkel probleem. Passen staan ingesteld op wereld. Nieuw is nu dat je nu, net als in Nederland, met de chip op de pas moet betalen, maar zowel met de chip als met de magneetstrip worden de passen niet geaccepteerd. Meerdere passen, meerdere rekeningen. Ook ABN. :mad: Nog meer forummers recent tegen problemen aangelopen?
Betalen lukte wel, zowel bij Walmart (192) als de Publix. Maar cashback lukte niet.
Wij konden alleen betalen bij de Publix met zowel de abn amro als de rabo bankpas...cashback ook geen probleem. Wallmart pakte de bankkarten beiden niet.
Wij konden ook niet bij de Wallmart pinnen met onze ABN passen. Bij de Publix en Target geen probleem. Tanken ging ook gewoon met de bankpas.
Wij konden afgelopen Juli ook niet betalen in de Walmart met onze pinpas.
Wij hadden ook diverse keren dat het niet lukte. Als de cassière van de Walmart het pasje handmatig scande, lukte het wel. Ook tanken ging bij ons niet, ook niet met de creditcard trouwens.
afgelopen juli konden wij ook alleen betalen met bankpas van ING bij Publix en ook cashback, helaas bij Walmart niet
Wij zijn begin juli geweest maar konden met de ING pas wel pinnen en cashback bij de walmart.
Was soms wat moeite en geduld voor nodig maar lukte wel, swipen en met chip geprobeerd meestal pakte de pas hem met swipen.
Gisteren bij Target, US192-west wel kunnen betalen/pinnen, maar cashback lukte niet.
Wij hebben de 1ste week van onze vakantie in juli overval kunnen betalen met de ING pinpas. Cashback bij Walmart en publix ook geen problleem. Maar opeens was het in de 2e week niet meer mogelijk zelf geld opnemen bij de atm ging niet. Natuurlijk contact gehad met ing, maar zij konden geen oplossing vinden voor ons probleem alles stond gewoon "goed" volgens de medewerker. Gelukkig haden we onze CC en mijn pinpas /debit card van de ABN deed het prima nergens geen problemen gehad, cashback ging ook zonder problemen.
Wij konden afgelopen keer (mei 2014) niet met de ing bankpas betalen bij Walmart in st Cloud. Met de rabo bankpas ging het prima. Met de creditcards van ing en rabo ging het wel.
Wij zijn afgelopen weekend terug gekomen en konden bij Walmart, Target, Winn Dixie en Publix gewoon met ING pas kunnen betalen maar Cashback was niet mogelijk.
Lokaties Treasure Island, Clearwater, Kissimmee.
Ik ondervond ook problemen bij het betalen met de ABN Amro pas (met werelddekking). Het probleem is ontstaan nu ze in Amerika de chip hebben ingevoerd. Sindsdien kun je niet meer de magneetstrip gebruiken als je een chip op je pas hebt (zoals wij), maar de chip wordt geweigerd. Ik ben er wel achter gekomen dat als de medewerker aan de kassa de magneetstrip "slide"t (aan ze eigen kant van de kassa) dat het wel werkt.
Dat leverde een vermakelijk ritueel op dat steeds hetzelfde ging.
1. eerst haalde ik hem door de slide
2. Dan in de chiplezer. Kassamedewerker laten zien dat de kaart werd geweigerd.
3. Dan zei ik: "It only works when you slide it" - en dat een collega van ze het heeft uitgevonden. Ongeloof aan de kant van de medewerker, die soms het ritueel nog een keer probeert omdat ze denken dat je het fout hebt gedaan. Maar goed, uiteindelijk nemen ze het van je aan en proberen ze het. En ja hoor, dan lukt het. Je kunt ook gewoon cashback vragen.
Ik dacht eerst dat de chips incompatible waren maar de chip van de creditcard deed het wel. En vroeg dan om de pincode van je creditcard. O ja, wat was die ook alweer?
Ik heb de ABN zojuist een vraag hierover gesteld.
Gisteren boodschappen gehaald bij de Publix in Venice en betaald met Rabo wereldpas (debitcard). Geen probleem, ook cash back was mogelijk. Vandaag bij de Walmart in Venice lukte het betalen met deze zelfde pas niet, ook niet toen we hem in de chiplezer stopten. Toen de creditcard gepakt, ook van de Rabobank. Zowel bij het swipen door het apparaat ging het niet en ook niet met de chiplezer. Toen pakte de caissière de kaart op, typte handmatig het nummer, vervaldatum e.d in en konden we eindelijk betalen. Dat was wel even een raar moment. We hebben ook nog een ING pasje, we zijn benieuwd hoe dat gaat.
Toen wij in Juni onze rondreis maakten wilde het ook niet met de chip. Wij kregen de betaalpas (debitcard) wel aan de praat door eerst onderin de chiplezer te steken en dan direct erachter aan te swipen. De cassieres kijken wel verbaasd maar het werkte!! Ook met cashback.
Andere Walmart dan die van afgelopen week: geen problemen met de chipbetaling (met creditcard van de Rabobank die eerder veel problemen gaf). Wie snapt het nog?
Hadden ze al wel de nieuwe pinapparatuur? Want nog niet alle Walmarts hebben die.
Ja, met de nieuwe pinapparatuur in twee verschillende Walmarts hadden we dus in de ene wel en in de andere geen problemen met betalen.
@Fleurida, bedankt voor de tip. Ook bij ons lukte het nu door de debitkaart eerst in de chiplezer te stoppen, er snel uit te halen en door de swiper te halen! Geen probleem mee gehad, het werkte goed. En ook nog met cash back.
Nou, ik moest ze eerst herinneren aan het feit dat ik ze een vraag heb gesteld... maar hier het teleurstellende antwoord.
Citaat:
Geachte heer Kamphuijs
Hartelijk dank voor uw Bankmail.
Dit probleem is bekend. Helaas ligt dit aan de automaten die in de betreffende winkels worden gebruikt. Deze kunnen de nieuwe chip niet goed lezen. Wanneer de ABN AMRO een klant spreekt, die een reis naar de Verenigde Staten op de planning heeft, zullen zij altijd wijzen op de CreditCard.
Inmiddels weer terug in Nederland. De afgelopen 3 weken voornamelijk de debitcard (ING en ABN-Amro) gebruikt bij WalMart/Publix/Target omgeving US27 en US192-west. Pinnen lukte meestal wel (soms na enige moeite) zowel met chip als magneetstrip. Cashback lukte echter niet. Betalen zonder cashback ging meestal wel goed, maar zodra we cashback wilden doen werd de transactie geweigerd. Ik snap er niet veel van, maar het lijkt me toch echt geen probleem van de pas niet kunnen lezen. Moet ergens een rechten-kwestie zijn. De vraag is dan: wie weigert de cashback: is dat de winkel of toch de bank.
Zijn nu in Kissimmee, bij Walmart ligt het aan de apparaten. In één en dezelfde Walmart konden we bij de ene kassa wel met pin en betalen en cashbacken en drie kassa's verderop in dezelfde winkel lukte het niet. En in de Premium mall aan het einde van I-drive accepteerden ze in sommige winkels geen MasterCard terwijl de sticker met het logo op de kassa geplakt was. Maar dat ligt volgens mij aan de stommiteit van het winkelpersoneel in de betreffende winkels.
Ook wij hebben de afgelopen 4 weken regelmatig ( ook als test ) cashback gedaan met RaBo- en ABN-Amro Debitcards bij diverse filialen van WalMart/Publix/Target in de area van US27 en US192-West en de debitcard is nergens geweigerd. Soms moest de cashier m/v wel even een trucje uithalen maar uiteindelijk lukte het dan wel.
Laten we het op onwetendheid houden, dat klinkt toch wel een stuk vriendelijker ;-)
Onze MasterCard bankpassen en creditcards werden gewoon geweigerd terwijl de sticker op de kassa zat dus of het onwetendheid is weet ik niet........
We zitten nu in Florida.
Tor nu toe zowel bij de Wallmart als bij de Target geen cashback kunnen doen.
Gewoon pinnen lukt wel.
Cashbacken lukt weer prima, zowel Target als Walmart. De strubbelingen eerder deze week lagen gewoon (ook volgens het personeel) aan de crabby automaten. Ook die dingen zijn aan slijtage onderhevig, ze worden volop gebruikt :cool:
Wij hadden van de week weer problemen bij zowel Walmart als Target. Bij Walmart deed mijn cc en ING pas het niet. Ook bij Monique lukte het niet.
De supervisor werd erbij gehaald en ook aan de kant van de cassiere werd vanalles geprobeerd zonder resultaat.
Ik moest meelopen naar de klantenservice, daar deed ook mijn cc het niet maar mijn ING debitcard gelukkig wel.
Bij Target deed alleen mijn cc het.
Vervelend zeg, hoewel....voor de mannen thuis wel een fijn idee Hannie! :p