De PH-OYJ is pas 14 jaar oud, ZGAN dus!
Afdrukvoorbeeld
De PH-OYJ is pas 14 jaar oud, ZGAN dus!
Waar is de "goeie":confused: oude tijd van OO-"s"TUC
nieuwere.... Niet nieuw dus ;-).
er wordt een 767 van 2001 ingeruild voor een 767 uit 2000. maar wel minder vlieguren en landingen, daar gaat het om. Plus dat het interieur dan gelijk is aan de 767's van Arke, Thomson en TUI Nordic...
Overigens merk je als pax weinig aan een oude machine....
Ik ben niet zo op de hoogte van het soort vliegtuigen, ben wel a twee keer met Arke naar Sanford gevlogen. Wat ik nu begrijp worden de interieurs aangepast. De economy class bij Arke was erg krap, breedte en beenruimte, zelfs voor mij, niet zo groot en smal. Blijft dat nu of wordt de economyclass iets ruimer. De laatste keer hebben wij comfort class geboekt, dat is meer vergelijkbaar met de normale economyclass bij andere maatschappijen, verdwijnt deze nu? Wij hebben beide keren prettig gevlogen met Arke en Sanford vind ik heerlijk relaxed om op te vliegen! Hopelijk komt er weer een mooie aanbieding ergens in November
Beste Mick,
De status is achterhaald.
Op dit moment beschikt ArkeFly over 1 B767-300ER (de zogenoemde niet wingletvariant of oude variant). Deze gaat nu op 06-01-15 de vloot verlaten. Betreft de PH-AHQ.
Verder beschikt ArkeFly over 3 B767-300ERW (De zogenoemde wingletvariant of "nieuwe" variant). 1 ervan gaat op 1 november 2014 de vloot uit (De PH-OYE) en wordt eigendom van TUI Nordic.. De tweede gaat de vloot uit in april 2015. Dit is de PH-OYJ en gaat voor JetAir vliegen. De huidige 767 van JetAir gaat de vloot verlaten per die datum. De derde (PH-OYI) blijft in de vloot en gaat vanaf april 2015 uitsluitend Europa vliegen en sporadisch nog de plas over.
Vanaf April 2015 beschikken Thomson, ArkeFly, TUI Nordic en JetAirFly dan over een uniforme vloot van 787 en 767 toestellen (Zowel alle 787 als alle 767 toestellen zullen dan aan de binnenkant en buitenkant er hetzelfde uitzien, wat wisselen in de vloot een stuk makkelijker moet maken tijdens onderhoud en calamiteiten etc.) Daarvoor zal de pas door ArkeFly geintroduceerde StarClasse weer verdwijnen en weer teruggaan naar Premium Comfort. Er blijven vanaf April 2015 dus 3 klassen, Premium, Comfort en Economy over.
De route naar Miami en Florida wordt tot en met eind oktober gewoon door Arke gevlogen, daarna gaat Jetair deze route vliegen met hun 767 toestel. Dit is voorlopig tot mei 2015 het geval. Gedurende die periode is de Premiumclasse of Star Classe niet beschikbaar, deze komt in april pas weer beschikbaar als Jetair de machine van Arkefly gaat overnemen.
Over de zitplaatsen in economy en comfort. De plaatsen zijn in beide klassen net zo breed. Zit geen verschil tussen. Wel in beenruimte voor je.
Overigens is economy in ArkeFly slechts 2,5cm minder beenruimte dan Economy bij bv KLM of Delta Airlines.. Comfort heeft qua beenruimte dan wel weer 7,5 cm meer beenruimte als de standaard economystoel bij genoemde maatschappijen. Wel zijn de stoelen in de 767 met wingletvariant smaller dan in de zonder wingletvariant bij Arke. Ook de wingletvariant van Jetair heeft wat bredere stoelen.
O Ja, helemaal vergeten, de eerste dreamliner is binnen, de 2e boeing 787 komt eind december 2014 en de 3e boeing 787 komt eind april 2015
Ben echt benieuwd of dit zo blijft als er een tijdje op deze manier gevlogen word. Vind het een nogal omslachtige route. Wel lekker als je op Sanford vliegt dat dit dan echt een directe vlucht heen en terug is. Afgelopen juni 12 uur in het toestel gezeten van Orlando via Miami naar Amsterdam. Tussenstop duurde erg lang in Miami en moesten blijven zitten in het toestel mochten niet even de benen strekken door in het gangpad te staan of te lopen.
Wat is er omslachtig aan. Uit crew en vlootoogpunt is deze route juist niet omslachtig. Vandaar ook de keuze ervoor.
Als je vanuit Amsterdam naar Miami wilt vind ik het wel omslachtig. Voorheen had je maar 1 tussenlanding op Sanford en nu ook terug op Brussel of all places. Voelt omslachtig en zou voor mij een reden kunnen zijn niet meer met hen te vliegen.
Ja, zo zie ik dat ook. Vraag me ook echt af of dit zo blijft, ArkeFly veranderd ook regelmatig de vertrek tijden. De tijd zal het leren.:cool:
@Fitzroy, dat zou dan op vrijdag/zaterdag kunnen toch?
@b767, duidelijk overzicht, bedankt! Weet je of ook de binnenkant van de 767's nog vernieuwd wordt qua interieur? Of spuiten ze alleen de buitenkant in de nieuwe kleurstelling/logo's?
Zoals je kunt lezen gaan alle 767's op 1 na eruit en zullen die rond april 2015 verdwenen zijn. De enige die blijft is de PH-OYI. Deze is al gespoten aan de buitenkant en zal in de cabine ook nog wat opgeknapt gaan worden. Echter vanaf April 2015 worden daarmee geen lange afstandsvluchten meer gevlogen.
Idd Mick, op vrijdag/zaterdag kan je zonder Brussel aan te doen terug naar Amsterdam. Er is gekozen voor via Sanford omdat 75% van de passagiers in Sanford van bord gaat of aan boord komt. Miami is zowiezo niet zonder tussenstop te bereiken vanaf Amsterdam, ook niet met een andere maatschappij.
Denk dat na de inzet van de nieuwe toestellen de kans klein is dat er nog stunts komen qua prijzen. Hopelijk voor die tijd nog wel, zou graag januari/februari naar Florida willen. Vorig jaar ticket voor EUR 279,= geboekt, die kwamen omstreeks september in de aanbieding. Houd de site met argusogen in de gaten :D
Amsterdam-Miami-Amsterdam was maar met een tussenstop, alleen op de heenweg op Sanford. Nu wordt dat met 2 tussenstops, zowel heen- als terug. Omslachtig dus ...
Moah, bestaan er betere opties dan qua verbindingen? (heb het niet over maatschappij)
Andere verbindingen hebben allemaal 1 overstap heen en 1 overstap terug. Kost meer tijd omdat je dan zowiezo het vliegtuig uit moet. Nu kan je op de terugweg vaak blijven zitten.
Ik denk dat Air Berlin een goede optie wordt voor ons. Düsseldorf - Miami non stop. Er is ook nog een vlucht rechtstreeks naar Fort Myers. Maar geen ArkeFly meer.
Vanaf april 2015 dus alleen nog de PH-OYJ op Florida? We zullen het gaan beleven op 1 mei! ;-)
Is het niet typisch dat ArkeFly gewoon premium comfort aanbiedt op hun site voor komende winter, terwijl dat niet beschikbaar is in het JetAir toestel...?
als de dreamliner nummer 3 op tijd is zal de PHOYJ naar Jetair gaan en dat de enige machine zijn die de Florida route voor haar rekening neemt, behalve tijdens onderhoud oid. PHOYJ zal dan een Belgische registratie (kenteken) krijgen, beginnend met OO- .
Zeker typisch van de premium. Bij welke data bieden ze wel premium comfort aan dan deze winter naar Florida?
want ik zie het nergens staan. Dan kijk ik meteen even een en ander na in de systemen hier.
(ps. Winter loopt van grofweg laatste weekeinde oktober tot laatste weekeinde maart)
Bijvoorbeeld retour Miami, 6 maart heen, 14 maart terug. (Maar inderdaad januari/februari niet, maar ik kan op de arkefly site niet zien of dat "uitverkocht" is, of dat 't niet wordt aangeboden)
Dan is er grote kans dat de OYJ in Maart al naar Jetair gaat ipv april. Ik zal dat nakijken.
De rest van de maanden zowiezo niet en volgens mij krijgt Arke in maart haar 3e dreamliner dus zal goed kunnen.
Waar gaat die 3e dreamliner op vliegen dan eigenlijk? Toen we boekten voor 1 mei, stond er inderdaad dat we zouden vliegen met een dreamliner, maar dat is inmiddels alweer veranderd in 767-300.
Wij hebben voor september 2015 geboekt. Naar Sanford en konden ook gewoon premium economy boeken. Als vliegtuig staat vermeld: Boeing 767-300.
Dat klopt! Vanaf het voorjaar heeft Jetair een machine van Arkefly overgenomen.10x Antillen 3x Mexico/Cuba 2x Dominicaanse Republiek/Jamaica.
Je kan maar 5 op en neertjes per week maken omdat vluchttijden en ondraaitijden per leg zon 25-27 uur zijn (heen vlucht plus omdraai plus terugvlucht plus omdraai voor volgende vlucht)
De onduidelijkheid op de site van Arkefly duurt voort. Nu zijn de vluchten naar Orlando Sanford voor na maart 2015 überhaupt niet meer te boeken (ook via JetAirFly niet). Miami is nog wel mogelijk tot en met mei 2015....
Maar gaan ze nu samen of splitst Arke Sanford helemaal af? Wij maakte steeds gebruik van die aanbiedingen, 9 dagen + hotel, vaak voor maar 500 euro, dat kan je straks dan niet meer boeken bij Arke?
Ze gaan samen verder op de route. Hoe dat staat nog even in de steigers.
Overigens zijn ze de vluchten naar Sanford opnieuw aan het doorladen want enkele data zijn alweer boekbaar en voor de terugreizen alle data alweer.
Voor Miami idem dito.
Ja, ik had het inmiddels gezien. Gelukkig maar. ;-)
Ze hebben er nog wel steeds staan dat Miami-Amsterdam rechtstreeks (non-stop) is op 16 mei 2015.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren met het aanpassen van de schema's kan nu wel 8/5/15 heenvlucht kiezen maar retour pas ergens in juni ?, in mei kan ik geen retourdatum kiezen ??
Gewoon even bellen.
Ik vlieg 27 april met Arkefly via Orlando naar Miami en op 16 mei vanuit Miami rechtstreeks terug naar Amsterdam voor,in mijn ogen,een scherpe prijs.
ik begrijp dus dat er een kans bestaat dat dit met Jetairfly gaat plaatsvinden en een tussenlanding in Brussel tot de mogelijkheden kan behoren?
Kan iemand mij misschien ook uitleggen waarom de reis naar enkel Orlando bijna €2000,- duurder is terwijl ik juist verder doorvlieg naar Miami?
Nu maar een kleine aanpassing gemaakt in het reisschema en met de auto weer terug naar Miami.
Ik heb mijn twijfels over een tussenlanding in Brussel.
Ik denk, maar weet niet zeker, dat het toestel vliegt; Amsterdam , Orlando, Miami naar Brussel V. V.
Wil je het zeker weten ga www.vliegschemas.nl/forum
Routing is Amsterdam-Sanford-Miami-Brussel-Miami-Sanford-Amsterdam. Niet via Brussel dus.
Is kwestie van vraag en aanbod. De stoelen beschikbaar voor Sanford willen ze graag verkopen icm de pakketten die ze aanbieden in de voorjaarsvakantie voor Sanford. Daar ligt de winstmarge op. Met de hogere prijzen voor Sanford proberen ze de seat only's iets te ontmoedigen. Marktwerking en Yield managment, eigenlijk heel lastig om iemand uit te leggen die er niet dagelijks mee te maken heeft..
Vliegschemas.nl had het wederom bij het juiste einde:
Jetairfly en Arke komende winter gezamenlijk naar Florida
RIJSWIJK - Arke vliegt komend winterseizoen samen met de Belgische zustermaatschappij Jetairfly naar Florida. Jetairfly zal twee keer per week vanaf Amsterdam en Brussel koers zetten naar de Amerikaanse staat, waarbij zowel Miami als Orlando wordt aangevlogen. Arke koopt daarbij stoelen in op de Jetairfly-vluchten.
Dat bevestigt een woordvoerster van TUI. Vanaf 3 november vliegt de Belgische maatschappij 's maandags met een Boeing 767-300ER op de route Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam. Op vrijdag wordt in een zogeheten W-patroon gevlogen op de route Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam.
Het voornemen om de vluchten naar Florida gezamenlijk uit te voeren kondigde Arkefly-directeur Hans van de Velde in juni al aan in het blad Luchtvaartnieuws. De Nederlandse luchtvaartmaatschappij vliegt nu nog tweemaal per week met eigen toestellen de driehoek Amsterdam-Orlando-Miami.
Zanzibar
Met het samenvoegen van de Nederlandse en Belgische takken van TUI zullen steeds meer vluchten gezamenlijk en in combinatie worden uitgevoerd. Het gaat met name om bestemmingen waarvoor Arkefly of Jetairfly alleen niet voldoende stoelen kunnen verkopen. Florida is daarbij geen primeur: sinds 1 juli vliegt Jetairfly al in samenwerking met Arke vanaf Schiphol via Brussel naar de Afrikaanse bestemmingen Mombasa en Zanzibar.
Volgens de TUI-woordvoerster is van een dergelijke samenwerking overigens geen sprake op de nieuwe Jetairfly-route van Eindhoven naar Nador, die komend winterseizoen van start gaat. De opening van die route werd dinsdag aangekondigd.
LET op: vanaf de zomer (laatste weekeinde van maart 2015) wordt het hierboven genoemde W-Patroon ook op maandag gevlogen.
Bedankt voor de update! In het winterseizoen geeft de Arke site inderdaad inmiddels ook aan dat er een tussenstop is op de terugvlucht Miami-Amsterdam, in mijn boeking voor het zomerseizoen 2015 (in Mijn Arke) nog niet.
Lets wait and see about that one.
Als je het topic een beetje hebt doorgelezen zul je ongetwijfeld gemerkt hebben dat de website vliegschemas.nl waarin regelmatig wordt verwezen vaak eerder over de juiste informatie beschikte dan de website van arkefly zelf.
Dit ging altijd over de vliegtijden. Doordat genoemde website zich baseert op aangevraagde starts en landingen op de diverse luchthavens in de wereld bleek dit voorlasnog vaak actueler dan de informatie op de website van de airline
@b767-300er bedankt voor je reactie,ik heb met interesse je berichten gelezen en kennelijk zit je dicht bij het vuur,het gaat dus Jetairfly worden.
Ik stel me er maar op in dat ik vanuit Miami ook een tussenlanding krijg,dit is overigens op een zaterdag dat staat niet op vliegschemas.nl?
Volgens mij staat er bij de vrijdagvlucht aangegeven in het rood onder de tijden "terugvlucht op zaterdag"
Of staat dat er bij u niet?
Ik heb het wel zien staan op het vliegschema maar het strookt helemaal niet met de documenten die ik van Arke heb mogen ontvangen.
Volgens dit schema zou ik dan met Jetairfly dan toch op maandag eerst naar Brussel vliegen terwijl mijn reisbescheiden het over Sanford hebben.
De retourvlucht zou dus ook volgens dit schema op zaterdag met Jetairfly plaatsvinden maar met een tussenlanding op Sanford terwijl mijn reisbescheiden een rechtstreekse vlucht aangeven.
Overigens is gedurende het hele boekingsproces nergens iets van Jetairfly ter sprake gekomen maar dat terzijde.
Welliswaar is dit reisschema niet meer geldig op het tijdstip dat ik vertrek (27/4) maar hoop dat jij het me in Jip en Janneke taal dan wil uitleggen als ik het verkeerd lees of jij ove rmeer informatie beschikt door je werk.
Alvast bedankt!
Rechtstreeks Orlando is vliegen vanaf Amsterdam.
Rechtstreeks Miami is vliegen vanf Brussel.