DE hand opsteken is een optie, maar bij alle potentiële taxi-behoeftige locaties ;-)(hotels, malls, parken, attracties etc.) staan vaak taxis of ze rijden regelmatig langs om klanten te werven.
Bellen kan natuurlijk ook.
Afdrukvoorbeeld
DE hand opsteken is een optie, maar bij alle potentiële taxi-behoeftige locaties ;-)(hotels, malls, parken, attracties etc.) staan vaak taxis of ze rijden regelmatig langs om klanten te werven.
Bellen kan natuurlijk ook.
Je kan ook een Sunpass nemen. Dan wordt je kentekenplaat gescant terwijl je door de tolpoort heen rijd (zonder slagboom, dus gewoon rustig doorrijden), bij huurauto's scant ie de kentekenplaat, bij Florida residents de transponder achter de voorruit. Dit kan je krijgen bij je verhuurbedrijf, ze bekijken het aantal dagen dat je verblijft in Florida en berekenen dan hoeveel het ongeveer kost. Dollar bood het mij aan voor 30 dollar. Ik heb het niet geaccepteerd en dacht goedkoper uit te zijn.
Klopte ook, ik was iets van 25 dollar kwijt maar daarbij heb ik ook zeker wel in totaal een uur staan wachten in de file voor de tolpoorten. Dus als ze me de volgende keer weer een aanbieding doen, wil ik wel zo'n Sunpass proberen. Aangezien een tripje van Kissimmee naar Miami via de turnpike ongeveer $13,50 is, heb je er al een flink gedeelte uit. En wachten in de rij om te betalen is leuk in de supermarkt, maar niet op vakantie.
Misschien zijn er ook mensen met een negatieve ervaring met sunpass, die hoor ik dan graag ook :)
www.sunpass.com
30 Dollar voor hoeveel dagen, als ik zo vrij mag zijn ?
Ik ben al aan het overwegen (heb het in ieder geval al opgevraagd) om zelf een transponder aan te schaffen. Kost iets van $28,- en een verplichte storting van minimaal $25,- voor de tol. Bij aankomst kun je dan het kenteken van de huurauto invoeren en kun je doorrijden bij de tolpoorten. De korting op de tol is dan ± 25% afhankelijk van hoeveel je er gebruik van maakt.
Hoe vaker, des te goedkoper het wordt. Het zit nog in mijn hoofd, zeker omdat we de laatste keer regelmatig van de 417 gebruik gemaakt hebben voor onze bezoekjes aan Daytona, om de spitsdrukte op de I4 te ontwijken. Dat kostte dan $5,50 per keer (is altijd nog beter dan een uur kruipen door Orlando), dus vandaar de info-opvraag bij Sunpass.
Maar als ze bij Dollar ook te huur zijn is dat een overweging waard.
Sunpass berichte ons ook dat ze met diverse grote autoverhuurders in onderhandeling zijn, maar dat Dollar al zo ver was, wist ik niet.
Die 30 dollar was voor 11 dagen.. of 10 dagen. In elk geval dacht ik dat ze een flatfee rate hebben van $ 27,95 per week ofzo. Dan mag je ongelimiteerd door die toll-lanes scheuren. De volgende keer zit ik iets van 14 nachten in Florida, dus dan zal het wel richting de 50 dollar zijn. Omgerekend ook niet eens zo duur en je kan wel doorrijden en daar zit het verschil in... anders sta je SOMS best lang te wachten. En dat kost tijd, benzine en bovendien kostbare vakantietijd :)
Bij dollar is het dus te huur, maar niet de transponder, omdat rental cars dus via een scan van de kentekenplaat werkt. Zoek op google maar eens op 'sunpass dollar rent'... en Dollar is ook Thrifty geloof ik, dus die doen het ook.
Nu weet ik alleen nog niet welk verhuurbedrijf we deze keer krijgen, maar 2 weken van te voren weet ik dat wel en dan kan ik zien of die ook al met Sunpass rond zijn.
Hertz, Avis en Alamo waren in elk geval bezig.
Als je een maand lang gaat is een SunPass kopen dan uiteindelijk niet voordeliger? 25 dollar voor het apparaatje + 25 dollar starttegoed en daarna heb je en de winst van de eventuele korting door veel transacties en je hoeft niet in de queue te staan en zo bespaar je tijd.
Misschien even splitsen naar een SunPass topic?
Bij het Disney Transportation and Ticket Center maak je een goede kans. Daar stoppen ook de Lynx bus en de hotel Shuttles.
Ligt er aan hoeveel je gaat rijden he, in principe kan je dan maar voor 25 euro aan tol verrijden (dus dat is niet eens Orlando<->Miami op en neer!) dus kan je beter de aanbieding pakken die ze je geven bij het verhuurbedrijf. Dan kan je die 25 dollar van de transponder dus ook uitgeven aan tolgeld.
Of je kan ook gewoon de turnpike vermijden. Duurt wel langer, zie je wel meer. De turnpike is echt een stuk beton en tussen Orlando en Miami heb ik geloof ik 4 plaza's geteld (in het midden van de snelweg een tankstation, wat restaurantjes etc.)...
Naast de turnpike heb je ook nog de gewone snelweg volgens mij als ik zo naar Google Earth kijk (en af en toe naar links uit mn raampje van de auto). ;)
Jaja, maar 4 weken flat fee = 111$
Eigen SunPass = 25$ + 25$ tegoed + ... iemand een idee waar je met 4 weken mee mag rekenen?
Dat is allemaal zo, ga je vaker dan heb je denk ik wel schik van zo'n transponder... ik ga na de volgende keer Florida denk ik niet zo heel snel terug, alhoewel.. een vriendin van ons woont er wel ;) Maar ik moet ook nog andere delen van Amerika ontdekken.
@Bambino ; ligt er maar net aan wat jij in die 4 weken gaat doen. Dus misschien is 111 dollar flat fee goedkoper dan dat jij dus elke dag over de tolwegen blaast naar van alles en nog wat.
Ik ben benieuwd wat ze me gaan aanbieden komende keer.