Begin juni gaan wij ook een dagje Everglades doen.
Het plan dat ik na het lezen van dit topic gekregen heb is het volgende:
Vanuit Orlando rijden we gedurende een dag naar Everglades city (via Fort Meyers en Naples) waar we dan overnachten (of kunnen we beter overnachten in Naples?). De volgende dag dan zo vroeg mogelijk de deur weer uit om eerst een airboat ritje te maken, na heel veel gelezen te hebben lijkt mij de tour van captain doug het mooiste. Ik heb de indruk dat je dan voornamelijk in een mangrove omgeving zit in plaats van graslanden, dit lijkt mij persoonlijk een stuk indrukwekkender. Ik heb begrepen dat de kans om dan aligators te zien wel een stuk kleiner is maar dit neem ik voor lief aangezien dit later wel komt (zie vervolgstukje). Na deze airboatrit wil ik doorrijden naar sharkvalley om daar de "tramtour" te doen, wat ik begrepen heb is dat je hier nog erg veel "wildlife" en dus ook gaters te zien krijgt.
Aan het einde van de dag rijden we dan door naar key west.
Volgens mij is dit allemaal erg goed te doen op 1 dag en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben?