Re: Vliegen met een kleintje en wat te doen op de hotelkamer?
Wij hebben vorig jaar gevlogen met onze kleine van toen 1 jaar. Deze keer gaat ze weer mee en is ze 2.
Wij hadden in het vliegtuig fijne plaatsen met extra beenruimte gekregen. Op de grond kon ze fijn spelen. Ook kon ze toen nog in zo'n bedje die ze aan de muur vastmaken. Maar dat is maar tot 1 jaar ofzo.
Voor de komende keer(2 jaar) heeft ze een eigen stoel en kan ze op het schermpje kijken. Ook nemen we kleurtjes mee en een paar kleine kadootjes die we elk uur geven.
Wij hadden een villa en had ze dus een eigen slaapkamer. Je kan ook een hotelkamer nemen met slaapkamer en woonkamer apart. Of een kamer met een soort muurtje tussen het slaapgedeelte en de rest van de kamer.
Re: Vliegen met een kleintje en wat te doen op de hotelkamer?
De kleine valt meestal toch gewoon in slaap in mijn ervaring, ook al heb je maar 1 grote kamer in het hotel en geen afgescheiden slaapgedeelte.
Mijn ervaring hiermee stamt uit de Europese hotelkamers die meestal toch kleiner zijn, wij konden gewoon TV kijken en ons gang gaan zodra de kleine sliep en die is geen 1 keer wakker geworden.
En voor het vliegen zou ik idd zorgen dat je wat spullen onder handbereik hebt voor de kleine en gezien de vele nieuwe ervaringen die ze weer opdoen gaat dat ook meestal wel goed. Wat wel even rot kan zijn is het opstijgen en landen vanwege de druk op de oortjes, maar daar zijn speciale dopjes voor te krijgen die het sterk verminderen, ik meen bij de drogist.
Wat ook scheelt voor jezelf is dat je tijdens de reis veel met je kind bezig bent en daardoor gaat de tijd ook sneller. ;-)
Kinderzitje / autostoeltje in het vliegtuig
Hoi allemaal,
Eind april is het zo ver, we vertrekken dan wederom naar Orlando. Deze keer vergezeld van ons dochtertje van anderhalf.
We hebben voor haar een ticket geboekt zodat ze haar eigen stoel heeft en willen de autostoel (maxicosi tobi) meenemen zodat ze daarop kan zitten en slapen.
Nu blijkt dat die stoel volgens de voorschriften van martinair 1 cm te breed is.
Omdat zelfs de kleinste autostoel dezelfde afmeting heeft (44cm breed) zou dat dus betekenen dat er nooit een autostoel meekan als "zitplaats".
Nu heb ik hier op het forum toch ook wel andere verhalen gelezen, maar misschien was dat al langer terug. Heeft iemand hier recentelijk nog met autostoel gevlogen met Martinair?
Overigens staat op de site van Martinair dat de stoel max 45 cm breed mag zijn, dus daar kom ik uiteraard ook nog op terug.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Re: recentelijk autostoel meegenomen op Martinairvlucht?
Ik verwacht zelf niet dat ze je stoel zullen nameten aangezien dat met koffers zelf ook niet nameten, wel is het zo dat de kleine niet op de stoel mag zitten tijdens het opstijgen en landen, althans bij Delta mocht dat niet. Tijdens de vlucht was het verder geen probleem als ze daar op zaten.
Hoe Martinair hier mee omgaat durf ik niet te zeggen.
Re: recentelijk autostoel meegenomen op Martinairvlucht?
Wij hebben in 2006 met MP gevlogen en verders altijd met United maar we hebben nooit problemen gehad met de stoel/stoelverhoger. Onze dochter mocht ook gewoon in de stoel blijven zitten.
Klein tipje als deze nog niet bekend was. Neem een lege eigen beker mee die je tijdens de vlucht kan laten vullen en zorg voorkleine dingetjes voor vermaak.
Heel veel plezier alvast
Re: Vliegen: Met kinderen
Heb even gezocht op het systeem en dit is de link die de maker van het systeem zelf heeft voor Nederland: http://www.kinderenvliegenveilig.nl/
(komt bij hetzelfde bedrijf uit maar schept bij mij wat meer vertrouwen dan een gratis webhost)
Je kunt voor het autostoeltje ook eens in de Garage van het verhuurbedrijf vragen of ze nog iets hebben liggen!
De medewerkers in de Garage werken niet op provisie basis en er zijn een hoop mensen die het (walmart)stoeltje in de auto achterlaten bij vertrek. Dusss met een beetje geluk!
Ik heb op 1 van de forums gelezen dat het verschillende mensen gelukt is.
Als ze je hier weer naar de VerhuurBalie sturen kun je altijd nog naar de walmart.
autostoel/buggy aan boord van vlucht
Wij vliegen vanaf AMS naar Frankfurt met Lufthansa en vandaar stappen we over op een Boeing 777 met United Airlines naar Orlando met tussenstop in Washington.
Gisteren met Lufthansa en United Airlines gebeld, omdat ik graag onze eigen autostoel (Maxi Cosi Priori) mee wil nemen. (spaart weer geld uit om deze te huren)
Volgens hun mag je dus gewoon die autostoel meenemen aan boord. Je mag 8kg p.p. aan handbagage meenemen, dus mag je kind gedurende de gehele vlucht in zijn autostoel zitten.
Heeft iemand dit eerder gedaan, ik wil dat bakbeest lliever gewoon in laten checken....
Weet iemand hoe het zit met de buggy? Die wil ik graag meenemen aan boord, maar we moeten twee keer overstappen met een paar uur ertussen. Krijg je die dan terug bij het uitstappen?
Ik zie het niet zo zitten te moeten zeulen met een klein kind al die uren....
Re: autostoel/buggy aan boord van vlucht
Ik weet verder niet hoe het zit maar heb laatst bij onze vlucht naar Washington inderdaad gezien dat er een kinderstoel aan boord gegaan was dus neem aan dat het gewoon mogelijk is. En ook buggies heb ik gezien volgens mij worden die door de stewardessen ergens op een veilige plek gelegd. Maar zou desnoods United gewoon even opbellen over het hoe en wat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
goedhartl
Volgens hun mag je dus gewoon die autostoel meenemen aan boord. Je mag 8kg p.p. aan handbagage meenemen, dus mag je kind gedurende de gehele vlucht in zijn autostoel zitten.
Die conclusietrekking klopt niet. Je mag een max aantal aan bagage mee, waar voorwaarden aan zitten qua gewicht, formaat etc. Dat je een autostoel mee mag nemen als handbagage betekent echter niet dat dús het kind er ook in zal mogen en/of kunnen zitten. Die garantie heb je enkel en alleen wanneer je voor het kind een eigen stoel geboekt hebt. Veel mensen doen dit niet voor hun kind tot 2 jaar (aangezien die nog als 'lapchild' geboekt mogen worden). In dat geval moet je er vanuit gaan dat de stoel als handbagage mee zal gaan en niet gebruikt kan worden tijdens de vlucht. Dat mazzeltje zul je enkel en alleen hebben wanneer de vlucht niet geheel vol is én er een lege stoel direct naast jullie bedeeld is (je wilt kind immers ook niet 15 rijen verderop alleen neerzetten :lol: ).
Overigens geldt daarbij wel het advies om niet té gehecht te zijn aan het 'binnen handbereik hebben' van de stoel. Als de vlucht barstende vol zit en er geen stoel geboekt is voor een kind om de stoel te gebruiken, dan kan het gebeuren dat de gate-agent besluit dat de autostoel alsnog aan de gate ingecheckt zal worden als bagage. Heeft van doen met de beperkte ruimte in de overhead bins. Tenzij je een stoel voor de kleine geboekt hebt, kun je ook overwegen om de autostoel als bagage in te checken. Scheelt je een hoop gesleep tijdens de beide overstappen en je hebt dan zelf controle over hoe de stoel is ingepakt (lees; als je onverhoopt bij de gate moet inchecken, heb je geen controle meer hierover en zou eventueel nadelig invloed kunnen hebben op schade).
Buggies? De normale formaat buggies mogen mee tot aan de gate. Deze zullen vervolgens via de gate-agent alsnog het laadruim in gaan. Lees; dezelfde behandeling als bagage, incl. eventueel gegooi en gestuiter. Met een spliksplinter nieuwe ultradure buggy altijd handig om te weten. ;-) Een kinderwagen zul je normaal moeten inchecken, zelfde procedure als bagage-incheck. Een heel enkele keer is er een airline en/of airport waar de buggy niet mee mag tot de gate, maar jouw combinatie valt daar voor zover mij bekend niet onder.
Voor 'normale' overstappen (lees; geen uuuuuuren) zul je de buggy bij verreweg de meeste airlines en luchthavens pas weer terug zien op de plaats van bestemming. Het meest handige reist het voor ouders van jonge kinderen op dat soort momenten dan ook met hulpmiddelen als een draagdoek etc. Voordeel van draagdoek is dat er op ongekend vele wijze geknoopt en gedragen kan worden, waardoor het comfortabel dragen is, zelfs met peuters. Bij een langdurige overstappen is het soms net wat makkelijker om de buggy tussentijds tot de beschikking te hebben, maar dan nog zal er apart om verzocht moeten worden en is er geen enkele garantie.
Bij aankomst verschilt het per maatschappij en airport waar je de buggy zult aantreffen. Op sommige airports kan dit aan de gate gebeuren (kan tijd kosten, maak je dus niet druk om als een van de eersten van boord te gaan), op anderen zal dit bij de bagageband zijn. Op Schiphol is het een zo-goed-als garantie dat je daar je de buggy bij de bagageband moet afhalen. Wederom dus een moment waarop ouders profijt hebben wanneer ze terug kunnen vallen op andere methoden zoals draagdoek etc.
Op FRA zul je een behoorlijke afstand moeten afleggen, ook dus iets om van te voren al wat handigheidjes voor te bedenken. Weet je bovendien al dat op FRA niet alle vluchten aan een slurf aankomen en/of vertrekken? Het kan zijn dat je een of meerdere vluchten treft waarbij je vanaf de gate met een bus naar het toestel vervoert wordt, trap op zult moeten en zo board (en vice versa voor aankomst). Dit geldt voor zowel vluchten binnen de EU als transatlantische vluchten. En alhoewel LH op FRA de grootste is, betreft dit ook LH-uitgevoerde vluchten. Iets om over na te denken dus, je wilt in staat kunnen zijn om een trap te bestijgen mét de kleine, handbagage etc. zonder je nek spreekwoordelijk te breken. Mocht je dan een dergelijke vlucht krijgen dan hoef je je er niet meer ter plekke zorg over te maken. Misschien thuis eens oefenen op de eigen trap? :lol: Van te voren valt overigens niet te zeggen welke vluchten dit betreft.
Hint; de meest 'reishandige' ouders die alleen reizen met een jong kind, doen dit veelal met de combinatie 'kind in draagdoek' + rugzak op rug voor handbagage. Zo hebben ze beide handen vrij en houdt het gewicht aan beide kanten elkaar aardig in evenwicht.
ik heb gisteren Alamo gecheckt en het blijkt dat je een tientje per dag kwijt bent voor een autostoel met een maximum van $ 50,-. Dus die autostoel laat ik lekker thuis!
Dat van die buggy moet ik nog even navragen bij United...
Een draagdoek is voor mijn kindje geen optie, want ondanks dat ie klein is voor zijn leeftijd, is ie met drie jaar toch best zwaar....dus zet ik hem wel in zo'n trolley!
Maar in ieder geval bedankt voor de tips!
Wij hebben verschillende malen de kinderstoel meegenomen het vliegtuig in, natuurlijk wel op een geboekte plaats voor onze dochter. De buggy ging mee tot aan de gate en deze kregen we gewoon op Washington weer terug. Bij de incheck naar Orlando ging de buggy dan weer mee naar de gate en weer het ruim in. Tijdens het verblijf op de luchthavens hingen wij de kinderstoel gewoon aan de achterzijde van de buggy.
Heeft bij ons goed gewerkt.
Heeft echt zijn voordelen: kind voelt zich prettiger omdat de stoel herkenbaar is en je kind zit in de juiste houding en he scheelt wat in kosten van huur of koop aldaar.
Reizen met een kind van 1,5 jaar
wat zijn jullie ervaringen met een kind van 1,5 op vakantie gaan naar florida? Vooral de reis bedoel ik dan (in het vliegtuig, en overstappen)
Heeft iemand van jullie nog goede tips? Zo ja dan horen wij ze graag
Groeten karin en stefan:grin:
<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over vliegen met kids.>>
Wij gaan nu al enkele jaren met onze zoon van bijna 3 op vakantie naar een verre bestemming.
We zorgen ervoor dat we voldoende krentjes of snoepjes meenemen,enkele cadeautjes voor onderweg en laten ons kind redelijk vrij in zijn doen en laten.Dus niet steeds zeggen rustig doen of niet te hard praten dat werkt alleen maar averechts.
Wel heeft hij steeds een eigen stoel gehad en dat is wel heel erg fijn.Je kunt ook een draagbare dvd speler meenemen met wat favoriete tekenfilms.
Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.
Geloof me het valt allemaal reuze mee,wij willen niet anders meer dan lekker ver weg op vakantie gaan \\:D/
Succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Ook wij vliegen met onze zoon van 1 over 2 weken naar Florida. Dus ik heb geen oplossing maar wel: gedeelde smart is halve smart \\:D/
Citaat:
Angela1977
gedeelde smart is halve smart \\:D/
Of in positieve(re) zin:
Gedeelde pret is dubbele pret!
Hoe ontspannender je zelf de reis beleeft, hoe ontspannender je kindje het zal beleven. Gewoon doen en soms iets extra's in de vorm van kleine kadootjes werkt uitstekend. Helaas kun je voor onderweg niet (meer) je eigen gewende drinkjes meenemen, maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen.
Dus: Veel plezier!! :p:p:p
Zelf vind ik het nog steeds vreemd dat kleine kinderen mogen reizen op schoot bij hun ouders, als er iets gebeurt komt er toch maar 1 zuurstofkapje naar beneden per stoel?
Citaat:
HKB
Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.
Meen je dat nou echt of bedoel je misschien 'zorg dat je de mensen om je heen zo min mogelijk stoort?' Ik hoop het maar, want dat is wel zo sociaal. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden, dat klinkt zoveel sympatieker. Zoals het er nu staat, lijkt het meer op een citaat uit: Alleen op de wereld.........
Citaat:
HKB
Zoals Teleton zegt: het is wel zo sociaal om een beetje om je medereizigers te denken.
Zelf erger is me altijd aan die kinderen die "los" lopen door het pad.
Onze zoon is inmiddels 10 (en PDD-nos) en wij vliegen al met hem sinds hij 1,5 jaar oud is. Ik probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden. Het schoppen tegen de stoel voor hem is nadrukkelijk verboden (ergenis nr. 2).
Het kind is geen robot, maar je kunt hem wel de goede richting op sturen.
Een huilende baby is een ander verhaal. Daar kun je vaak weinig aan doen. Schone luier, of iets te drinken, dan houdt het wel op. Maar als ze wat groter zijn, dan kun je het wel binnen de perken houden. En als jij als ouder laat blijken dat je er alles aan doet om je kind rustig te houden dan hebben je medepassagiers daar heus begrip voor als het niet lukt, maar als je je kop in het zand steekt en je kind zijn gang laat gaan dan krijg je meestal geen begrip.
Citaat:
hrjhaan
Maar als ze wat groter zijn, dan kun je het wel binnen de perken houden. En als jij als ouder laat blijken dat je er alles aan doet om je kind rustig te houden dan hebben je medepassagiers daar heus begrip voor als het niet lukt,
De spijker op z'n kop! Wij hebben absoluut geen moeite met de kinderen, maar wel met de ouders die een "moet toch kunnen" houding hebben. Gelukkig gedraagt de meerderheid van de ouders zich wel sociaal. Wij vinden het leuk om, bij het uitstappen, de ouders en de kinderen "uit de buurt" een compliment te geven omdat ze zo zoet/aardig/gezellig/vriendelijk waren tijdens de reis. Een kleine blijk van waardering zorgt er voor dat de stemming opperbest is en blijft........:wink:
Citaat:
Michael66
Helaas kun je voor onderweg niet (meer) je eigen gewende drinkjes meenemen, maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen.
Je kunt een (of meerdere) klein reisflesje (verkrijgbaar bij o.a. Xenos) vullen met je eigen vertrouwde ranja/roosvice. Je neemt een leeg 0.5 liter flesje mee door de douane. Deze vul je voordat je in het vliegtuig stapt bij de toiletten met water. Kun je onderweg het eigen vertrouwde drankje maken voor je kind. Is het water op, dan vraag je gewoon aan de stewardes om het waterflesje weer te vullen.
De tip (ergens of dit Forum) van een Bidon vond ik erg goed. Knoeit ook niet zo. Koop een mooie nieuwe Bidon voor je kind, hij/zij zal erg "trots" zijn dat hij/zij zo'n mooie Bidon heeft. Laten vullen door de stewardes met het gewenste drankje.