Iedereen (van 21 jaar en ouder) die de auto gaan besturen dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
Net als Michael66 al gezegd heeft, heeft de Co-Pilot van het vliegtuig óók een vliegbrevet??
Afdrukvoorbeeld
Iedereen (van 21 jaar en ouder) die de auto gaan besturen dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
Net als Michael66 al gezegd heeft, heeft de Co-Pilot van het vliegtuig óók een vliegbrevet??
Deze keer wel, ook bij mij was de Equinox "uitverkocht" evenals de rest van de mid-size SUV's.
Dus vandaar deze Toyota Highlander :lol:
http://img150.imageshack.us/img150/7...hlanderjk6.jpg
Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik m'n autohuur contract van vorig jaar niet bewaard heb.
Lijkt me wel handig als je dat thuis vast ff door kan lezen,want na zo'n lange vlucht heb ik daar weinig puf voor denk ik.
En het is toch wel belangrijk te weten waarvoor je tekent.
Het is ons nog nooit overkomen dat ze er stiekem wat bij gezet hebben.
Maar ik lees hier en daar dat dat toch wel gebeurd.
Echt moeilijk is het niet, want alle contracten zijn redelijk recht toe recht aan. Mogelijk dat je het als lastig ervaart omdat je onder (tijds)druk wordt gezet. Neem de tijd en vraag een toelichting als je iets niet begrijpt. Zorg dat er alleen 'accepted' staat bij die zaken die je wilt hebben en zet de rest op 'decline'. Persoonlijk heb ik het nog nooit meegemaakt dat ze mij extra verzekeringen wilden aansmeren. En al helemaal niet stiekem.
Gelukkig voor jou heb ik die van mij wel bewaard!
Klik op de kleine foto's voor een vergroting. Met rood heb ik wat persoonlijke gegevens weggehaald. De rode pijl geeft aan waar $ 0.00 hoort te staan als je niets erbij hebt genomen. Omcirkeld staat dat ik geen Roadside Service Plus wilde (heb je niet nodig, maar da's een "mening"). Met blauw heb ik aangegeven waar je moet paraferen of ondertekenen.
http://img262.imageshack.us/img262/9...voornn4.th.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/3...hterml8.th.jpg
En dit is het bonnetje dat je bij het terugbrengen krijgt. De pijl geeft weer aan waar $ 0.00 hoort te staan.
Uit je berichtjes in dit topic kreeg ik de indruk dat je het over en huurauto had. Een verkeerde interpretatie naar nu blijkt. Als je overigens een volle tank meekrijgt en de huurauto weer vol moet inleveren, dan het je juist niet gekozen voor de 'fuel purchase option'. Maar dit even ter zijde.
Volgens mij bedoel je dat je Alamo GOLD had... Daar zit de benzine gewoon prepaid in.
Je krijgt dan de auto mee met een volle tank en je mag deze leeg weer terugbrengen, dit heeft niets met "Fuel Purchase" te maken.
Je koopt (purchased) dan geen benzine ter plaatse.
Ik zat bij Dollar, maar had een premium pakket ofzo. Zal wel hetzelfde inhouden. In elk geval volle tank mee en leeg weer inleveren. Er zat nog voor 60 mile in de tank, dus bijna leeg.
We hebben geboekt bij Alamo via, www.USA-reisen.de , het was perfect.
In Miami rijdt er een Alamo-bus constant van Airport naar Alamo v.v., we kwamen allen op een druk tijdstip aan, afhandeling prima.
Er rijdt inderdaad één bus (nou vooruit, twee dan) tussen de luchthaven en het Alamo verhuurstation. Helaas is deze bus 9 van de 10 keer vol. Persoonlijk heb ik erg slechte ervaringen met Alamo. Vandaar dat ik bij dit bedrijf nooit meer een auto zal huren.
Alweer lang geleden, maar een samenspel van omstandigheden. We hadden een auto bij Alamo's (Miami) gehuurd. Na alle papierwinkel de auto van de parkeerplaats opgehaald om de koffers er in te laden. Bleek de bijrijders stoel er "los" in te staan. Ik naar binnen en binnen 5-10 minuten een nieuwe auto, maar wel een klein maatje groter. Tijdens deze vakantie defect aan de versnelling en met behulp van een heel aardige snelwegpolice komt er redelijk vlot een oplegger van Alamo met een bijna nieuwe auto vol met brandstof en weer een maatje luxer. Rommelig voor ons, maar allemaal netjes door Alamo opgelost.
Ps. Dit jaar een auto bij Dollar en maar hopen dat dit ook goed gaat indien er onverhoopt iets aan de hand is.
Ik heb vandaag nog snel even de EQ-klasse geboekt voor as. zomer. Het is voor 3 weken, alleen ik rijd, PersPro/CPP zit al in de werelddekking van mijn reisverzekering. Het verschil tussen Spar en Inklusiv was €50, zo'n $75. Aangezien de volle tank me zeker minder gaat kosten heb ik gekozen voor Spar.
Da's mijn afweging.
Je moet er wel mee uitkijken. Ik dacht vorige keer ook dat ik op deze manier slimmer uitwas (die CPP hoefde ik niet, en ik zou alleen rijden). Maar helaas, bij Alamo moet je dan de tank benzine direct afrekenen als je de auto ophaalt ... En dat ging natuurlijk niet tegen de $ 3,50 per gallon, maar was iets van $ 4,50 per gallon. In de Chevy Trailblazer die we kregen ging $ 22, dus daar ging mijn voordeel ... Uiteindelijk heb ik nog $ 20 terug gekregen als 'compensatie', maar het voordeel viel dus wel mee ... Ik weet niet of dat nog steeds zo gaat .....:cry:
Dat "gevaar" zie ik niet. Tegenwoordig betaal je vantevoren (bij het ophalen) alvast een volle tank, en dat gaat tegen de normale prijs die nu iets boven de $3 staat. Voorheen was het zo dat als je de auto weer vol moest inleveren en dat niet deed. dat je dan de verhoogde prijs voor je kiezen kreeg (is nog steeds zo, maar bij Europeanen brengen ze sinds vorig jaar ALTIJD vantevoren een tank benzine in rekening).
En de RAV4 die ik de afgelopen twee keer had heeft een 60-liter tank = 15.8 gallon maal $ 3.30 of zo is iets meer dan 50 dollar. Is zo'n $25 "gewonnen", niet veel maar net als bij jouw Pricelinebiedingen is het voor mij gewoon de sport om te kijken of iets voor minder $$ kan. De vakantie is al duur genoeg ... ](*,)
De locaties die je kan kiezen zijn hetzelfde voor ophalen en wegbrengen (als je beide in Orlando wilt doen). Uiteraard kun je je auto ook in een hele andere plaats terugbrengen maar daar hebben we het hier niet over volgens mij.
En in dat lijstje staat het vliegveld en nog wat andere locaties. In de post die ik in je andere topic heb geplaatst staat hetzelfde lijstje - met adres-gegevens. Als het daar al niet duidelijk was, vraag het daar dan nog een keer na. Maar nu stel je exact dezelfde vraag nog een keer. Dat is niet echt handig...
Ik vind het wel lastig (alle pagina`s doorgeworsteld) waar te boeken.
Als ik voor een low budget wagen ga ( Chevrolet Aveo 4 deurs)
dan zijn de kosten voor een week ( maandag 28-4 - Maandag 5-5)
Bij Ebookers € 144,28
Bij Eautohuur € 153,99
Bij Usareisen.de € 155,61
Alle 3 incl. tank benzine.
Voor zover ik het kan zien is alleen bij Usareisen.de er een inzittenden en bagageverzekering bij maar daar zie ik het nut niet zo van in ( ik gebruik de auto alleen als vervoermiddel en reis met mijn 2 kinderen) of zie ik dat verkeerd.
Waar kan ik nu het beste boeken?
Heb je er eventuele kortingen nog afgehaald (bij USAReisen) ?
Die zie je pas als je het hele proces begint van boeken..
Zie hier de details: http://www.usareisen.de/mietwagen/fb...al_so.php?id=1 (tot 30 april)
Ik heb het net nog een keer geprobeerd, 3% online korting , 6 % voorjaars korting, komt dan toch echt op € 155,61...Citaat:
Heb je er eventuele kortingen nog afgehaald (bij USAReisen) ?
Die zie je pas als je het hele proces begint van boeken..
Is toch 11 euro duurder als ebookers, maar goed dat geld is niet zo belangrijk, beter iets duurder en betere service of maakt het allemaal niets uit?
Maybe een domme vraag:
Zit in een Chevy Trailblazer een CD speler? Dit omdat ik een aantal CD's ginds wil aankopen om te beluisteren in de wagen.
Bij alle fotos die ik tegenkwam van dit karretje zag ik alleen zo'n logge autoradio...:-&
Hey super, thx! Die Equinox ziet er echt super uit zeg! Weet bijna zeker dat ik voor 99,9% mijn 2-deurs probeer om te zetten naar de Equinox als die er nog is.....
Is er nog iemand die me advies kan geven of ik beter bij het reisbureau kan doorgeven dat ik toch een andere auto wil dan dat ik heb "besteld" (maar daar komen natuurlijk kosten bij om te wijzigen bij het reisbureau) of moet ik het gewoon zo laten en e.e.a. proberen te regelen bij aankomst bij Alamo? (tenminste als dat mogelijk is, krijg als t goed is namelijk een of ander formulier alwaar ik alles op moet invullen en afgeven bij Alamo)
Toch nog even een vraag over de auto.....
Ik heb zojuist mijn 2-deurs auto gewijzigd in een Midsize SUV (ja ja, de Equinox). Bleek dat de SUV zelfs nog € 21,- goedkoper was dan de 2-deurs :razz:
Bij alamo heb ik het "premium-pakket" gepakt met o.a.
* inzittenden en pakketverzekering
* volle tank
* Thomas-Cook check-in (Direct Road).
En om het laatste gaat het me eigenlijk. Volgens de medewerkster zou er bij Alamo een aparte balie zijn voor deze Check-in waardoor de wachttijd aanzienlijk minder zou worden. Ik krijg een aantal dagen voor de vakantie een formulier welke ik in moet vullen en zou vervolgens met dit formulier naar de Thomas-Cook check-in kunnen gaan.
Weet iemand of deze check-in van Thomas-Cook überhaupt aanwezig is bij Alamo op Miami-Airport en zo ja, heeft iemand ervaring met deze manier van inchecken?
Type gehuurd: Equinox
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: USA Reisen
Opgehaald in: Miami
Afgeleverd in:Miami
Meegekregen: Toyota Highlander
Wanneer: april 2008
Prima geregeld via USA Reisen en Alamo
Kan er iemand mij vertellen hoeveel 12V contacten er meestal zijn in een midsize SUV via Alamo (type Equinox, Rav4, ...)
Dat verschilt - uiteraard - per auto. In de Rav4 zitten er zo'n 4 in: voorin in de het dashboard, in de middenconsole, bij de achterbank en in de achterbak.
In de KIA Sportage, die ook in die categorie valt, zitten er sowieso 2 voorin.
Achter niet gezocht, want we hadden genoeg voor de Tom en de Ipod.
En nog één in de achterbak (net even gecheckt :-))
Ok, bedankt voor de reacties
Dan zullen we er wel genoeg hebben voor de GPS (en soms DS/GSM) en in de koffer de koelbox (hopelijk houdt de batterij dit goed vol).
Heeft er trouwens iemand een idee of ze bij Alamo tegen september de nieuwe versie van de Jeep Cherokee (Liberty) zouden hebben? http://belgie.autowereld.com/rijimpr...p?artikel=6063
2 jaar geleden het vorig model gehad, en krijg niet graag 2 keer dezelfde.
De HHR van vorig jaar was trouwens geweldig.
.......... en mocht je aansluitingen tekort komen, dan kan je in iedere automaterialenzaak, hier of in de US, stekkers met meerdere aansluitngen kopen voor een paar Euro of $.
Goede reis
Knaapje
Thomas Cook heeft sowieso geen eigen Check-in op het vliegveld. Zij verkopen ook enkel een Voucher. Alamo heeft geen Direct Road op Orlando en volgens mij ook niet meer op Miami.
Vreemd, ik kreeg een PT Cruiser bij Dollar als de economy car, de goedkoopste ;)
Er werd namelijk ook niet gezegd dat de economy's op zijn. Bij de balie werd al meteen gezegd dat ik een PT Cruiser kreeg en of ik een upgrade wilde naar een 300C voor 10 dollar per dag extra.
Vind het trouwens nog steeds een lelijke bak (de PT), van de achterkant net een lijkwagen. MAAR een zee van ruimte, al mn koffers pasten achterin. Krijg ik 'm over een paar maanden weer mee... geen probleem.
Maar je weet zoals Michael al zegt nooit wat je krijgt, de voorraad wisselt sterk. Bij de balie zie ik het allemaal wel.
Ik rijd hier ook met een pt cruiser . Rijd heerlijk en ruimte in overvloed. Ik vind het heerlijk van met een auto te rijden die je weinig ziet
Twee jaar terug kreeg ik bij Dollar een PT Cruiser toegewezen als Intermediate 4-deurs. Die auto had toen geen cruise control, wat ik best vervelend vond. Voordeel van die auto: hij valt wel op in de lange rijen sedans op de parkeerplaatsen van Disney!
Bij veel verhuurders staat hij trouwens als "special" te boek.
In mei dit jaar stond hij in de catagorie intermidiate 4 deurs......
Dus toen maar voor een grote auto gekozen.
2 jaar geleden heb ik 17 dagen deze auto gehad.
Toen had ik compact 4 deurs geboekt bij Alamo.
Pascal
In 2006 had ik bij Dollar een Intermediate 2 deurs auto besteld en ik kreeg deze mooie PT-Cruiser mee.
Mooie leuke auto waar ik 20 dagen veel plezier van gehad heb
http://img81.imageshack.us/img81/2017/ptcruiserun4.jpg
Dennis
Zie trouwens dat bij Dollar de PT ook een special is, fijn dat we 'm toch kregen dan want echt alle koffers gingen mooi achterin.
Wat betreft cruisecontrol, heeft ie nu dus wel. Heb het regelmatig op de turnpike gebruikt, lekker :)
Heb een aantal jaar geleden een PT genomen op een budget vakantie. Wat een verschrikkelijke auto. Hij ziet er leuk uit maar verder is hij totaal niets. Geen gang in te krijgen, de draaicirkel van een 747 en ook totaal niet zuinig met brandstof. Ook de stoelen zijn zeer oncomfortabel, tijdens lange ritten gaat alles pijn doen. Dit alles is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik begrijp dat veel mensen bijzonder blij zijn/waren met de PT.
Groetjes,
Walter:cool:
Dat is inderdaad een persoonlijke mening. Draaicirkel geen last van, tenminste, niet anders dan anders. Stoelen vond ik juist comfortabel en tijdens lange ritten geen pijn.. maarja.. lange rit.. 5 uur in de auto ofzo met even 10 minuutjes pauze tussendoor.
Dus wat dat betreft zijn we het niet met elkaar eens... en al helemaal niet over het uiterlijk, want ik vind 'm echt niet mooi en jij wel :)
Overigens weet ik niet wat voor auto je zelf hebt, dat is ook belangrijk voor een mening over de PT Cruiser. Als je beter bent gewend... ik heb een Nissan Almera sedan van 1995. Dus tja...
Wij hebben jaren geleden (ik dacht Maart 2001) al eens een PT geprobeerd.
Hij was toen(nog niet zo lang op de markt) als promotie bij Dollar in de verhuur en zou ook in Europa uitkomen.
Ik was erg gecharmeerd van het model (lekker klassiek) en geneigd er één te kopen.
Na de proefweek ;-) was het duidelijk, voor ons geen PT Cruiser. Het was de oude Neon met een nieuw jasje, erg basic en niet van de plaats te krijgen. Zie ook dit artikel . Volgens mij is er inmiddels wel wat verbetert, en ik vindt het model nog steeds mooi, maar inmiddels is er de Mighty Dodge bij ons op de oprit.
Ook een model wat ik erg mooi vindt is de mini paneltruck, de HHR. Ook in Nederland uit inmiddels (tegen de hoofdprijs), terwijl ons toch echt verzekerd was (door GM) dat hij hier niet uit zou komen. Die wil ik nog wel een een keer proberen.
Wij hadden een HHR in maart dit jaar. Met treeplankjes! Geweldige kar. Zijn direct na thuiskomst gaan kijken bij de Big Plusser. Uiteindelijk is het toch weer een Franse Dame geworden, maar als we in oktober weer naar Florida gaan, mogen ze me zo een HHR geven.....=D>
Deze ervaringen komen redelijk overeen met de ervaringen die ik met de PT heb. Ziet er leuk uit (hoewel smaken verschillen) maar rijdt voor geen meter. Zo was de combinatie van motor (te weinig vermogen) en automatische versnellingsbak niet goed en zaten de stoelen niet echt comfortabel. Met name op de lange stukken was dit echt een probleem. De auto biedt wel veel laadruimte voor koffers.