Vond ik ook ...
Het was wel nogal laat op de avond toen ik dat mailtje terugkreeg ... mss een slechte dag achter de rug?
Zoiets moet toch bij hun service horen. Maar kom, "probleem" opgelost ...
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Beetje raar dat ze daar moeilijk over doen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Vond ik ook ...
Het was wel nogal laat op de avond toen ik dat mailtje terugkreeg ... mss een slechte dag achter de rug?
Zoiets moet toch bij hun service horen. Maar kom, "probleem" opgelost ...
Een slechte dag kun je best hebben, maar dat laat je niet aan je klanten merken lijkt me.
Maar goed, jij hebt je upgrade en kunt met een gerust hart op vakantie!
Afgelopen zomer in San Francisco had ik ook een Equinox gehuurde bij Alamo (via usareisen.de). Zoals gebruikelijk was deze er niet en werd ik -gratis- geupgrade naar een intermediate SUV: Jeep Grand Cherokee.
Heerlijk mee rond gereden. Dit jaar in Florida ga ik weer voor de Equinox (en hoop weer een grotere SUV mee te krijgen).
Laatst gewijzigd door Michael66; 15-03-08 om 07:53. Reden: quote eruit
Ik vind het toch een vreemde geschiedenis en het past helemaal niet bij het beeld dat ik als klant van AE heb. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zij een klant een onvriendelijk mailtje sturen.
Bekijk het ook eens van de andere kant. Je wilt upgraden en raadpleegt eerst het forum, zonder dat je zelf contact met AE opneemt. Als je dit dan op aanraden toch doet, wordt je verzoek prompt gehonoreerd. Dat heet SERVICE want je bent een overeenkomst aangegaan waarin nergens staat dat je die zonder kosten kunt wijzigen en zeker niet relatief kort voor vertrek als alles al in orde is gemaakt en verstuurd is. Met andere woorden, de leverancier is al zijn afspraken nagekomen, jij vraagt om aanpassing van de overeenkomst. So far geen reden om ontevreden te zijn, lijkt mij.
Je verzoek wordt dus uit oogpunt van service gehonoreerd, je ontvangt alleen geen nieuwe voucher meer. Natuurlijk kan iedere malloot de code op de voucher aanpassen, maar dan is de wijziging nog niet in het systeem van Alamo verwerkt. Zoals ik AE ken, is dit waarschijnlijk part of the deal geweest die telefonisch met jou besproken moet zijn. "OK, wij zullen de categorie voor u wijzigen, dat kost u xx euro en u krijgt geen nieuwe voucher". Kan het niet zo zijn dat je daar mee accoord bent gegaan, maar dat je achteraf onzeker bent geworden en toch liever een nieuwe voucher had?
Je had er ook voor kunnen kiezen om zelf met Alamo te onderhandelen, verstandig dat je AE hiervoor inschakelt, maar ik vind het wel een beetje flauw en ondankbaar om AE hier af te schilderen als een klantonvriendelijke organisatie die lelijke mailtjes aan zijn klanten verstuurt.
Ik heb er geen aandelen hoor, boek er als de pijs goed is, maar ga net zo gemakkelijk ergens anders. De objectiviteit van de info op het forum is voor veel deelnemers belangrijk. Daarom pleit ik er voor om dit soort "mededelingen" met feiten te staven. Aan stemmingmakerij hebben we niets.
Wat een betoog zegIk neem aan dat ze het gewoon zo ervaren heeft en niet aan 'stemmingmakerij' doet. Dus waarom zou je aan de objectiviteit van haar gaan twijfelen?
Hier nog wat meer ervaringen (positief en negatief):
Ervaring met American Estates
Ervaring met American Estates
Laatst gewijzigd door Njit; 15-03-08 om 09:45.
Het was helemaal niet de bedoeling om AE met de vinger te wijzen ... het is net omdat ik bij vorige contacten altijd vriendelijk en goed geholpen ben dat ik nu geschrokken was van de reactie.
Ik was me ervan bewust dat nu nog een upgarde vragen misschien niet meer kon aangezien we volgende week vertrekken ... AE heeft het toch nog kunnen regelen en daarvoor heb ik hen dan ook bedankt.
Het gaat gewoon over het feit dat ik graag een bewijs in handen had dat ik 238 euro extra heb betaald voor een SUV. Wat normaal is (lijkt mij toch) ...
Om dat bewijsje te krijgen heb ik echt moeten aandringen en dat deed bij mij enkele vragen oproepen ...
En ik dacht toch dat een forum bedoeld was om vragen te stellen? In dit geval blijkt een upgrade via AE het beste, maar het had ook anders kunnen zijn.
Even een mening vragen kan nooit kwaad denk ik ...
Groetjes Liesken
Hallo...
2 vraagjes ivm de huurwagen ...
- bij ons vorig bezoek aan florida huurden we een auto bij alamo (alles van tevoren thuis geregeld en betaald bij reisbureau). Toen we aan de balie aankwamen vroegen ze de visa-card en een papier te ondertekenen. Toen we thuis kwamen bleek dat alamo nog maar eens de huurprijs van de credit card had gehaald.
Nu moeten we opnieuw onze visa card afgeven ivm de waarborg, maar hoe vermijden we dat we ook deze keer een tweede maal de huurwagen betalen? Iemand ervaring?
- vraagje 2 : ik lees hier op het forum vaak dat mensen onderhandelen aan de alamo-balie. Krijg je er dan zoveel meer uit? Kan je dan specifiek een wagen kiezen of welke voordelen haal je er dan uit?
Groetjes!
Hier is een héél simpel antwoord voor...
NEEN! zeggen als ze je iets anders willen aanbieden dan waar je voor betaald hebt.
No matter what!
NEE ZEGGEN.
Laatst gewijzigd door Michael66; 19-03-08 om 00:04. Reden: quote eruit
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Het is de bedoeling dat je het formulier controleert voor je het tekent. Zowel op het huurcontract ( alle voorstellen negeren ik geloof 5 parafen "decline" en 1 handtekening) als in het vrijwaringsbewijs dat je ontvangt als je de auto weer inlevert, dient "balance due 0,00" te staan.
Weten waar je voor tekent helpt enorm:-k
Volgens mij is dit onderwerp al dikwijls aan de orde geweest. Wat wil je "er uit" halen? In het kort komt het hier op neer: TA2Gerrit krijgt volgens mij nooit een gratis upgrade, ik ook niet. Andere mensen hebben wel eens geluk. Als de categorie waarvoor je hebt betaald niet meer beschikbaar is, bieden ze een gratis upgrade aan.=D> Verder zij er altijd speciale aanbiedingen als je de auto ophaalt.
Tip: als je niet precies weet wat de prijzen zijn, weiger dan beleefd. Ga je "op zeker" regel het dan thuis, zoals geadviseerd.
Verder kies je bij Alamo MCO altijd zelf je SUV uit. Leuk hoor! Voelt als kadootje, wilt u de rode of de blauwe?
Tip: Bij je reisbescheiden die je via AE hebt gekregen zit een folder: Een goede start met Alamo. Hierin vind je alle info over de autohuur.