Om in herhaling te vallen, Playstation portable
Ik weet het, ik weet het, de zoekfunctie gebruiken... Dat heb ik ECHT gedaan maar ik vind niet precies wat ik zoek (of ik heb niet goed gezocht, zal dat wel zijn ;-)) de meeste topics gaan over games denk ik, en de term "PSP" is te kort om te zoeken...
Mijn broertje wil graag een PSP als souvenir uit de VS, maar concreet, zal hij die Amerikaanse console in België kunnen gebruiken, en ook zijn spelletjescollectie uitbreiden met spelletjes die hij hier koopt?
Sorry voor de waarschijnlijk overbodige vraag, maar ik vertrouw liever op de kenners dan op m'n eigen google-talenten...:oops:
Héél erg bedankt alvast!
K'tje
Re: Om in herhaling te vallen, PSP...
Van Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Portable
Citaat:
Regiocodes (Regio Lock)
De PSP maakt gebruik van regiocodes. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld een
UMD-film uit
Noord-Amerika niet speelbaar is op een PlayStation Portable uit
Europa. De regiocodes simpel uitgelegd:
- Een Europese PSP speelt alleen de Europese en Aziatische UMD-films af, omdat ze allebei regiocode 2 hebben.
- Een Amerikaanse PSP speelt alleen Amerikaanse UMD-films af.
- Een Aziatische (Japanse) PSP speelt net als de Europese versie alle UMD-films af met regiocode 2 (Azië en Europa hebben dezelfde regiocode).
- Iedere PSP speelt Amerikaanse, Europese en Japanse games af.
- Muziek-UMD's zijn net als de films aan regio's gebonden. In Europa en Azië heb je dus regio 2 nodig en in Amerika regio 3 (Regio 1 is aleen voor sommige Europese DVD´s) .
- Als je een gamesave hebt van regio x kan je die niet gebruiken met een UMD uit een andere regio. Bijvoorbeeld: als je een spel koopt/leent dat uit Amerika komt en je hebt een gamesave en je koopt vervolgens de Europese versie, zul je een nieuwe save moeten gebruiken. Je kunt trouwens ook niet multiplayen via WiFi tegen elkaar met games uit verschillende regio's.
De regiocodering is dus alleen voor films. Spellen uit andere landen kun je gewoon afspelen.
Je zult alleen even moeten kijken wat de adapter van de PSP aan voltages ondersteund. Vaak is dit alleen 110V. Je zult er dan dus nog een extra adapter bij moeten kopen (kost je ca 20 euro).
Re: Om in herhaling te vallen, PSP...
Héél erg bedankt Njit, er zal er eentje héél gelukkig zijn als ik dat voor hem meebreng! :-)