-
Re: Overstappen Washington
Hoi,
Inderdaad zoals 'Corrus' al zegt moet je het in theorie kunnen halen...
In september bleek er bij aankomst dat er bij Immigrations een computerstoring was, daardoor liep de wachttijd op tot zeker een uur :oops:
Nadat we eindelijk door Immigrations waren moesten we in 10 minuten onze koffers ophalen en weer afgeven en daarna in een sprint naar de gate. Zeker 10 mensen die na ons in de rij stonden en ook van IAD naar MCO moesten hebben de vlucht dan ook gemist...
Groetjes,
Pieter
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Nu weet ik dat er een site is waar je de overstaptijden per vliegveld kunt checken, maaaaarrrrrr ik weet het adres niet meer. Iemand suggesties ?
Misschien helpt deze site al een beetje: www.flightstats.com. Je kunt hier de statistieken van de arrivals & departures per maatschappij en per vliegveld sorteren.
-
Gerrit,
Het zijn wel niet de overstaptijden, maar de afhandelingstijden.
Misschien heb je daar al iets aan.
http://apps.cbp.gov/awt/
Goede reis,
Knaapje
-
Rennen, yeah right [-X
Er gaan die dag nog zeker 2 vluchten richting MCO, en er is nog plaats.
We zijn zelf al diverse keren via IAD gevlogen, en meestal is een klein uurtje voldoende, maar dan HEB je al 2 uur layover en maak je je niet druk.
Nu ook niet, maar was gewoon op zoek naar die site (worldspan, dus)
Cheaptickets (.com) heeft, supersnel dat wel, geantwoord dat ze de verandering niet per mail willen behandelen en ik maar moet bellen, wat ik dus zo meer even ga doen.
Afgelopen Oktober hadden we ook niet zo'n prettige overstapervaring op IAD en stonden we standby op de laatste vlucht naar MCO, die we overigens wel gekregen hebben, dus vandaar mijn lichte bezorgdheid.
We houden jullie op de hoogte [-o<
-
Overstaptijd Miami-Washington-Amsterdam
Hallo allemaal,
Ik wil een vlucht boeken met United, welke op de terugweg via Washington gaat.
In Washington hebben we iets meer dan een uur om over te stappen.
Is dat genoeg?
Hoe gaat het met de koffers op de terugreis? Moet je ze dan ook weer ophalen, net als op de heenreis, en weer op de transportband zetten?
Op welke transportband moet je ze dan weer terugzetten? :-?
Bedankt,
Linda
-
Re: overstaptijd Miami-Washington-Amsterdam
Ruim een uur???
Meer dan genoeg tijd...
Op de terugweg heb je in Washington niets anders te doen dan uitstappen,
naar het andere toestel te lopen en weer in te stappen.
De koffers worden vanaf Miami al automatisch doorgelabeld naar Amsterdam dus deze zie je in Washington ook niet.
Dus het kan gemakkelijk. :D
-
Re: overstaptijd Miami-Washington-Amsterdam
Tijd genoeg, koffer gaat automatisch door
-
Koffer bij tussenstop in VS
Hallo allemaal,
Hoe zit dat met je koffer als je een aansluitende vlucht hebt (in dit geval Amsterdam - Washington - Miami)
Ga je dan eerst door de douane, en waar haal je je koffer dan op en waar geef je hem weer af?
Misschien staat het al ergens op het forum, maar ik kan het niet vinden...
Linda
-
Re: Koffer bij tussenstop in VS
Dit hangt een beetje af van met welke maatschappij je vliegt.
Wel ga je in Washington door immigratie en wat je bagage betreft, soms moet je bagage terug op een transportband plaatsen en soms gaat het rechtstreeks, vraag het ff bij het inchecken.
-
Overstaptijd terug in Washinton 1 uur 20 min
Hallo allemaal,
Wij vliegen in juni met United via Washington naar Miami. Onze overstaptijd is terug (in Washington) is 1 uur en 20 minuten.
Nu zijn we vorige week met Delta gevlogen van Fort Myers naar Atlanta naar Amsterdam.
In Atlanta was de connecting flight die naar Frankfurt, en die ging een uur later.
Het zal dan toch wel normaal en te halen zijn, om in Washington over te stappen naar Amsterdam!?
Als je nu in tijdnood komt, kun je dan iets regelen met de cabine om als eerste uit te stappen en een golfkarretje te regelen?
-
Re: Overstaptijd terug in Washinton 1 uur 20 min
Op de terugreis in Washington, gaat alles vrij vlot, je vertrekt vanuit dezelfde vleugel, en je ziet je babage niet terug. Vorige keer waren wij binnen 15 minuten door douane, en waren binnen 5 minuten bij de juiste terminal.
Dus uit ervaring zeg ik, makkelijk te halen, mits ze op tijd vliegen natuurlijk :)
Jeroen
-
Als ze op tijd vliegen is het inderdaad te doen. Maar als ze te laat vliegen dan kan het rennen worden.
Grz
Ton
-
Je koffer wordt al doorgelabeld naar Amsterdam, dus dat scheelt al weer tijd. Maar je moet dus idd geen vertraging hebben. Maargoed, de vertrekkende vlucht naar Amsterdam kan natuurlijk ook wat vertraging voor vertrek hebben. In elk geval zou ik me geen zorgen maken met zo'n overstaptijd.
-
Het zou in principe meer dan voldoende moeten zijn. Zelfs indien je bij een andere terminal mocht aankomen dan waarvan je vertrekt. Inclusief wachttijd zal het niet meer dan 15 minuten kosten om van de ene naar de ander kant te komen.
Mocht het toch zo zijn dat het krap aan wordt, schroom dan niet om aan de cabin attendant kenbaar te maken dat je een krappe aansluiting hebt en vraag of je als eerste het vliegtuig mag verlaten. Meestal zal deze dan een verzoek doen aan de overige passagiers of die even willen blijven zitten zodat de passagiers met een krappe aansluiting er als eerste uit kunnen. Meestal gaat dit goed maar het is niet altijd een garantie voor succes. Er is altijd wel een Remi die vindt dat het verzoek niet voor hem of haar geldt. Een ‘golfkarretje’ vragen heeft niet zo veel zin. Die gaan zo langzaam dat je deze er met gemak uitloopt.
-
1e keer vliegen met overstap.....
Wij gaan in april weer naar Orlando. Dit keer vliegen we voor het eerst met een overstap. We vliegen naar Washington, komen daar (als het goed is) om 14 uur aan. Onze vlucht naar Orlando gaat 3 uur later. De tijd is, naar wat ik hier een daar lees, goed te doen. Hoe gaat het overstappen daar? Is het allemaal makkelijk en spreekt het voor zich of is het een hele puzzel waar je steeds naar toe moet? Ik heb vernomen dat je in ieder geval je bagage moet ophalen en iets verderop weer moet inleveren. Wie kan mij wat meer vertellen?
Op de terugweg hebben we 1 uur tussen de vluchten zitten, maar volgens het reisbureau was dit op de terugweg geen probleem, omdat je de bagage dan niet hoeft op te halen en je eigenlijk gewoon door kan lopen naar de nieuwe gate. Ook hier hoop ik op wat verhalen van anderen.
Alvast bedankt!
-
Re: 1e keer vliegen met overstap.....
Overstappen op Washington is vrij simpel. Nadat je het vliegtuig hebt verlaten volg je de paarse bordjes (transfers). Eerst ga je door immigration, daarna haal je de koffers op. Met al je bagage ga je vervolgens door de douane controle. Na deze controle geef je de koffers weer af en hoor je ook gelijk vanaf welke terminal je aansluitende vlucht vertrekt. Nadat je de koffer hebt afgegeven ga je door security. Als je dit allemaal hebt doorstaan kun je door naar de gate vanwaar je volgende vlucht vertrekt. Kind kan de was doen.
-
Re: Overstappen in washington dulles naar orlando
We vlogen eind februari via dulles naar miami.
Dikke ellende: er landden twee "jumbo's" tegelijk: gevolg een bartensvolle aankomhal, geen airco, twee uur en een half in de line-up voor de paspoortcontrole, en de ESTA formulieren moesten ze niet eens: iedereen nog maar snel groene kaarten invullen (want in het vliegtuig hadden ze er veel te weinig aan boord). Gevolg: vele mensen misten hun aansluiting.
Maar ja, als je de volgende dagen in je cabrio over de overseas highway rijdt ben je dat ongemak vlug vergeten.
-
Re: Vliegen via/vanuit Washington
Ook wij vlogen in februari, maar wij hadden absoluut geen problemen.
Vanuit het vliegtuig stonden wij binnen 30 minuten boven in C terminal.:razz:
Het kan dus ook anders!!!;)
-
Re: Overstappen in washington dulles naar orlando
Citaat:
van der Steen
hoelaat ging je volgende vlucht dan?
stel dat wij dit meemaken, we hebben een villa gehuurd, dus dan moet je ook nog eens naar je villa toe in het donker....
Ik ben de 2x dat ik naar Kissimmee ging ook gewoon in het donker de sleutel wezen halen en daarna doorgereden naar de townhome. Niets mis mee toch? Ben wel eens pas om 22u 's avonds de parkeergarage uitgereden, er stond een lange rij voor de autoverhuur want volgens mij waren we al om 20.30u geland.
-
Ik ga in juli ook met vakantie naar amerika (voor de 1e keer). Ook ik zit met de vraag mbt overstappen. Ik blijf eerst aantal dagen in New York en daarna ga ik naar Orlando. De volgende vlucht schema heb ik van reisburo gekregen:
UA7888 24JUL NEWARK WASHINGTON 1015 1133
UA 778 24JUL WASHINGTON ORLANDO 1222 1441
Nu lees ik al die 'enge' verhalen... voor mijn beeldvorming:
1) koffers worden gewoon doorgestuurd naar Orlando toch (ipv in Washington van de band ophalen en weer afgeven bij checkin balie)
2) overstaptijd van ong 45 min is toch genoeg??...ik hoef toch niet meer via de douane, het is nml een binnelandse vlucht. Het inchecken heb ik al gedaan in New York.
-
Je koffers worden gelijk doorgelabeld naar Orlando en zie je dus in Washington niet terug.
45 min is voor een binnenlandse vlucht normaliter voldoende.
Goede reis
-
Domestic to Domestic... (UA to UA)
Meer dan genoeg tijd...
Zelfs nog tijd voor koffie...
-
dank je wel voor de snelle reply, er is nog een vraagje..het heeft weliswaar te maken met new york en niet met florida. sorry als ik het hier niet mag stellen:
de vlucht naar new york gaat ook met een tussenstop in washington:
UA 20JUL AMSTERDAM WASHINGTON 1220 1447
UA 20JUL WASHINGTON NEW YORK JFK 1645 1829
Als ik het zo'n beetje lees dan moet ik in Washington de koffers ophalen en opnieuw door de douane? of gaan ze door naar new york en moet ik in Washington opnieuw door de douane ?
-
Douane kun je vergeten... je bent immers al in de USA...
-
zat net alles door te ploegen..
Citaat:
Guus
Overstappen op Washington is vrij simpel. Nadat je het vliegtuig hebt verlaten volg je de paarse bordjes (transfers). Eerst ga je door immigration, daarna haal je de koffers op. Met al je bagage ga je vervolgens door de douane controle. Na deze controle geef je de koffers weer af en hoor je ook gelijk vanaf welke terminal je aansluitende vlucht vertrekt. Nadat je de koffer hebt afgegeven ga je door security. Als je dit allemaal hebt doorstaan kun je door naar de gate vanwaar je volgende vlucht vertrekt. Kind kan de was doen.
Dit geldt dan ook voor mijn vlucht, kan me moeilijk voorstellen dat je dit allemaal in 2 uurtjes redt ? of wordt bij united airlines de koffers meteen doorgestuurd naar new york
-
Dit geldt inderdaad ook voor jouw vlucht. Washington is immers de plaats waar je het grondgebied van de USA betreedt, dus daar moet je door de immigration en de douane. 2 uur moet voldoende zijn daarvoor.
-
Overstap Washington
Hoy hoy,
Alles begint hier voor ons ook te korten. En aangezien onze verbinding in Washington met een uurtje is verlaat. Hebben wij de volgende vraag!
Is het mogelijk om bv van Washington dulles heel even tot aan het witte huis eens te gaan ofzo?
We zitten ongeveer vier uren ginds. Is dit de moeite?
Ikzelf denk van niet, maar ik dacht waarom eens niet vragen :)?
-
Re: Overstap Washington
Reken op 1 uur per taxi van het vliegveld naar de Mall. Openbaar vervoer duurt langer. De afstand is zo'n 40/50 km.
Dan de wachtrij voor het Witte Huis, zomaar 1 a 2 uur.
Dus niet te doen in 4 uur.
Knaapje
-
Citaat:
breaker9240
Is het mogelijk om bv van Washington dulles heel even tot aan het witte huis eens te gaan ofzo? We zitten ongeveer vier uren ginds.
Is dit de moeite?
Vier uur is inderdaad te kort om op en neer naar Washington te rijden. Indien je snel door immigration en customs heen bent, dan is het te overwegen om naar het National Air & Space Museum (dependance naast Dulles) te gaan. De toegang is gratis, en hoewel je er natuurlijk langer over kunt doen kun je alles binnen een uurtje wel gezien hebben. Erg leuk voor mensen die van lucht- en ruimtevaart houden.
-
Citaat:
knaapje
Dan de wachtrij voor het Witte Huis, zomaar 1 a 2 uur.
Wachtrij voor het Witte Huis ? Ik neem aan dat ze gewoon bedoelde een foto daar te maken; het Witte Huis kom je niet in zonder een afspraak (ver van te voren en via de juiste contacten) ;) !
Maar 4 uur is ZEKER te kort om ergens naartoe te gaan, zoals iedereen al aangeeft.
-
Het is een paar jaar geleden dat ik in Washington was en toen kon je er zo naar toe. Op de site zag ik, dat het nu inderdaad op afspraak gaat. Ik vraag me af hoe ze, dat voor buitenlandse toeristen dan doen. Misschien gaat het net zoals ik destijds in het Capitol meemaakte.
Ik wou graag een zitting van een congrescommissie meemaken. Voor mij stond een Amerikaan, die hetzelfde vroeg. Hij kreeg als antwoord, dat hij via zijn congreslid een toelating moest krijgen. Hem werd uitgelegd hoe hij met de bus naar het kantoor van de partij moest en kon dan terugkomen met zijn toegangsverzoek. Toen was ik aan de beurt. Ik zei dat ik het voorgaande verhaal aangehoord had, maar dat ik buitenlander was en hoe ik er dan in kon. Mijn paspoort tonen en handbagage inleveren en ik kon doorlopen.;)
-
Het is idd vrij streng tegenwoordig. Je moet ook via een congreslid een afspraak maken. Dat kan dus alleen als jij iemand kent die dat via zijn congreslid kan regelen ... Als buitenlander een vrij moeilijke exercitie dus.
Capitool lukt je wel vrij makkelijk, al moet je hier wel een afspraak voor maken. Maar is allemaal als buitenlander ook mogelijk.
-
wijziging vluchtschema
Ik zit net even te kijken naar het schema voor onze terug reis , blijkt dat door een wijziging de overstaptijd in washington van 1,5 uur naar 50 minuten is gegaan, er zijn nog wel eerder vluchtten beschikbaar is dit zomaar te wijzigen bij united?? ik bedoel als ik daar aankom op 29 april dat ik vraag of ik op een vlucht eerder naar washington kan vliegen vanaf Orlando? Iemand hier ervaring mee?
-
Re: wijziging vluchtschema
Ik zou in eerste instantie even kijken of er andere vluchten gaan en dan een email sturen naar United met wat uitleg erbij. Hopelijk is er nog wat te regelen want ik denk dat de kans op de standby lijst erg klein zijn momenteel en je reist vast niet alleen.
Succes en lukt het niet dan wordt het even rennen naar de volgende vlucht. #-o
-
Heb net wel effe gechecked of er nog vluchtten te boeken zyn op 12 mei zyn nog stoelen genoeg beschikbaar dus dat zou geen probleem moeten zyn
-
50 minuten overstap op Dulles... meer dan genoeg tijd, kun je nog een kopje koffie drinken ook...
Je stapt uit in de transit area... en je vertrekt ook daar vandaan.
Er is niets gemakkelijkers dan via Washington naar Amsterdam vliegen...
Geen douane, geen security... het enige wat je moet doen is in- en uitstappen...
No problem... (er staat officieel zelfs maar 25 minuten voor)
-
Corrus heeft (weer eens) helemaal gelijk. 50 min. op Dulles is meer dan genoeg.
Je komt aan en vertrekt i.h.a. op de C/D Concourse en die is af te lopen in die tijd :-)
-
@ corrus ja stond me al zoiets bij zit volgens mij zelfs bijna naast elkaar de gates maar toch als het kan dan toch wat meer tyd en anders is het jammer
-
Ik wil geen spel breker zijn hoor maar de laatste keer terug was voor mij Januari dit jaar en kregen wij te maken op Memphis met een uitgebreide extra controle en dat nam toch behoorlijk wat tijd in beslag voordat iedereen in het vliegtuig zat omdat velen gefouilleerd werden en dergelijke, terwijl wij net van Fort Lauderdale af kwamen.
Ik weet niet of er iemand is die de huidige controle status weet van vluchten vanaf de US naar NL.
Maar ja, als het voor je gevoel al rust gevender is zou ik gewoon die email sturen, nee heb je en ja kan je krijgen.
-
De controle status op de luchthavens is op dit moment "Orange" (da's de vrijwel gewone "rased" status.
In januari 2010 was het geval met die dombo op die Delta vlucht nog heel erg vers...
En stond het security level van Detroit en Memphis op "Red"
Vandaar...
Echt... Geloof me, ik vlieg 3 tot 4 keer per jaar op Dulles...
En heb op de terugweg nog nooit een intercontinentale vlucht gemist...
50 minuten op de terugweg is meer dan genoeg...
Nu helemaal, sinds er een soort Service Managers rondlopen die je in één keer naar de juiste gate wijzen...