Ik vond het juist super goed geregeld op Washington Airport,zo zie maar weer hoe meningen verschillen:-P
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Ik vond het juist super goed geregeld op Washington Airport,zo zie maar weer hoe meningen verschillen:-P
Nu we de actuele vluchttijden hebben gekregen, blijken we op de heenweg en terugweg een extra uur in Washington gekregen hebben. Op de terugreis hebben we 6 uur. Wie heeft tips over wat te doen in die 6 uur.
Nagenieten van je vakantie? Misschien heb je de tijd om even rond de luchthaven te gaan kijken. Zou niet te veel plannen.
Grz
Ton
Zie op onze site (www.don-damen.nl) zowel de reisverslagen als de foto's van onze vakanties in 2004, 2008 en 2011 in Florida, 2013 en 2015 in het westen van de USA, 2018 rondje Denver en in 2019 een week in New York.
Luchthaven heb je in een uurtje wel gezien denk ikNu nog die andere 5u invullen.
Die 6 uur is van landing tot opstijgen. Landing + taxiën + uitstappen is vaak nog een half uur, boarden voor je tweede vlucht + taxiën + opstijgen ook een 45 minuten. Per saldo heb je dan max. 5 uur. Eventuele vertraging van je 1e vlucht niet meegerekend.
Je zou evt. naar het Smithsonian Air & Space Museum kunnen, wat vlakbij de luchthaven is en er schijnt een rechtstreekse shuttlebus heen te rijden. Lastig alleen als je handbagage bij je hebt, die moet je meenemen, want er zijn geen bagagekluisjes op bagagedepot of zo op het vliegveld.
Vlieg je met United? Dan kom je aan en vetrek je vanuit het C/D gebouw. Stervensdruk daar (vaak) en lange rijen voor de etenstentjes en zo. Als je tijd hebt kun je beter naar het B-gebouw gaan, daar is het heerlijk rustig en kun je ook snel en gemakkelijk wat te eten en drinken kopen.
Kijk ook eens in mijn reisverslagen van dit jaar (zie de link onderaan dit bericht), ik heb beide reizen ook 6 uur overstaptijd gehad.
Als je toch tijd genoeg hebt om het volgende vliegtuig te halen, lekker rustig aan doen. Kan je lachen hoe anderen voorkruipen om maar vooral ergens als eerste te zijn... En inderdaad, in het B-gebouw kan je goed zitten en lekker koffie drinken. Je instellen op en toegeven aan wachttijd scheelt ook wel zo veel. En ach, uiteindelijk zal je zien dat zelfs die uurtjes aan de grond in DC voorbij vliegen...
Washington DC - April 2006
New York City & Washington DC - mei 2007
Orlando Fl - sept/okt 2008 en dec 2009
Colorado, Utah, Arizona and New Mexico - mei 2010
We hebben net weer een flight change, of eigenlijk cancelation, gehad.
We vliegen nu een uur eerder van IAD naar MCO, want de vlucht van 17.00 uur is geschrapt en we gaan nu om 16.02 uur. Normaal zou ik het toejuichen, want dan kom je ook een uur eerder aan, ware het niet dat onze AMS-IAD vlucht pas om 14.59 uur landt :sad:
Een uur en drie minuten lijkt me redelijk onmogelijk als overstaptijd, dus een mail is al richting Cheaptickets, dus dat wachten we maar af.
Nu weet ik dat er een site is waar je de overstaptijden per vliegveld kunt checken, maaaaarrrrrr ik weet het adres niet meer.
Iemand suggesties ?
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Onmogelijk lijkt het me niet, maar het moet niet druk zijn bij immigratie en bij de metaaldetector. Dan zou je het nog wel eens net kunnen redden. De ene keer was ik in 30 min. klaar (immigratie + metaaldetector), de andere keer duurde me dat 1 uur en 3 kwartier en was het vliegen naar de gate.
Ben benieuwd wat Cheaptickets gaat zeggen. Ben je nog een beetje vlot met rennen? Anders zou ik nog even elke dag gaan trainen, zodat je dan met uitmuntende conditie zo naar de gate kan rennen.![]()
Wat Cheaptickets gaat zeggen?
Ze zullen eerst gaan proberen om te boeken... maar meestal lukt dat niet (meer)
Daarna zullen zij een brieje sturen waarin ze het zaakje uitleggen.
Doorgaans zal het wel lukken die overstap (meestal is de aankomst op IAD iets vroeger), maar je moet wel mazzel hebben...
@Willem
Nét even in Worldspan gekeken...
United: Washington Dulles (IAD)
Van International naar Domestic = 65 minuten
Dus theoretisch zou je dit kunnen halen...
So keep your fingers crossed... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Michael66; 24-12-08 om 14:22. Reden: samengevoegd
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019