Re: Autohuur: Benzineprijs en -verbruik
Actuele benzineprijzen van Orlando en nog veel meer US steden vind je op:
http://www.gasbuddy.com/
Knaapje
Wij betaalden gisteren 2,409$ per gallon .;-)
Even een vraagje betreffende de bezine..... welk soort benzine tanken jullie met de huurauto? Regular - Mid of Premium?
Ik heb in ieder geval in 2008 gewoon Regular getankt.......
Het staat meestal aangegeven op de tankdop van je rental
Ik gooi dr altijd Regular in en heb nooit gemerkt dat het de verkeerde benzine zou zijn...
Groetjes,
Pieter
In Amerika kijk ik niet op een paar centen bij de pomp. Gisteren kostte een liter euro hier €1,60 aan de snelweg. Omgerekend naar $ en gallons kom je op zo'n 8$ per gallon!! In Fl liggen de prijzen rond de $2.75. Maar daar hebben ze waarschijnlijk geen quarter from Cock :)
http://www.orlandogasprices.com/
Wel of niet auto verplaatsen na tanken
Heb ergens een keer op een ander forum waarschijnlijk iets gelezen over het wel of niet de auto een stuk te verplaatsen na het tanken als je nog naar binnen moet om te gaan betalen.
Hier laat je de wagen lekker staan tot je klaar bent weet nu niet meer precies hoe het in usa toe gaat en of dat soms nog per pomp kan verschillen.
Re: Wel of niet auto verplaatsen na tanken
Je betaald vooraf, niet achteraf. Dus lekker laten staan. Ook als je het eventueel resterende geld ophaalt, lekker laten staan.
Zo doe ik het in elk geval wel ja. Maar ik betaal ook vaak met mn creditkaart (let op je, moet wel een postcode invullen als je 'm gebruikt. Ik doe dan altijd 34747, de zipcode van Kissimmee... vele florummers gebruiken ook wel '90210'.)
Betaal je cash, zet 'm bij een pomp neer, loop naar binnen. Geef een bedrag aan de kassabediende, zeg bij welke pomp je staat en buiten kan je dan tanken. Of je tankt je bedrag gewoon op en je rijd daarna direct weg of als er nog geld overblijft, terug naar binnen en dan krijg je het restant terug. Er is ook hier wel ergens een topic van. Soms moet je ook nog wel een metalen stangetje aan de pomp (waar je de slang uit haalt) naar boven of naar beneden doen, anders komt er geen brandstof uit de nozzle. Onthoud deze tip, want je kan 'm nodig hebben. De ene pomp heeft het wel, de ander niet, maar dat scheelt je weer een flater slaan. :mrgreen:
Ieder jaar als we voor de 1e keer gaan tanken is het weer een feest. Lukt het meteen of staan we weer een tijd te modderen:roll:
Ik heb 1-2 weken geleden voor de Regular in Naples $2,89 per Gallon betaald en in Key West $ 3,12. Wat inderdaad opviel was, hoe dichter je bij Key West kwam hoe duurder de benzine..... De dag voordat ik moest tanken stond de Regular zelfs nog op $3,17.......
En met een 5.3 V8 met een verbruik van ongeveer 1 op 4/5 is die prijs wel lekker :wink:
Heerlijk die benzineprijzen in de USA. Wij tankten voor 30 dollar de tank vol (middenklasser) maar de auto's zijn niet zuinig ondanks het warme weer daar. Zal de airco wel teveel uren moeten maken denk ik ;). Maar als de prijzen zo laag zijn is tanken geen probleem.
Wat ik nog wel eens doe is de airco even aanzetten tot de auto lekker koel is, dan airco uit en even de circulatie op intern houden. Op die manier houd je ook warmte buiten en rijd het toch zuinig... maar het is wel lekker fris om verse lucht op zn tijd naar binnen te krijgen. Dit werkt niet met elke auto geloof ik, sommige zetten 'm automatisch intern ook op airco...
En op de Keys is het inderdaad duurder. Eind 2008 heb ik het nog wel eens op ruim 4 dollar per gallon gezien op Key West. De prijzen nu zijn gewoon prima te doen.
Op dit moment staat de prijs in Pensacola op $2,85 (kan wat centen afwijken per pomp.)
In New Orleans, ter vergelijking, betaalde ik gisteren $2,65.
We hebben een Equinox gehuurd bij Alamo en kregen een Dodge Journey mee. Deze verbruikt gemiddeld op onze reis 1:10 (ruim)
Dit gemeten over 2500 miles, merendeel Interstate maar ook stad.
In Februari waren de prijzen flink aan het zakken.
Meestal tank je het goedkoopst bij een van de grote truckstops langs de i95.
Het verschil tussen de Shell op de hoek bij Ocean Drive en een tankstation langs de i95 ( ongeveer 5 km verderop) was in Februari meer dan 40 Dollar cent.
Wij reden met een Toyota Yaris ongeveer 1 op 18 ......
Ik kon alleen maar lachen tijdens het tanken...
Weet iemand wat een Ford Escape verbruikt?
We hebben die categorie gehuurd en misschien krijgen we wel een andere, maar ben benieuwd naar deze.
Zijn alle midsize SUV's een beetje hetzelfde qua verbruik?
(lees: ik ben een vrouw dus 0 verstand van deze dingen :P)
Volgens deze website http://www.leftlanenews.com/ford-escape.html
City (MPG) 22
Hwy (MPG) 25
gemiddeld zal dus zijn (22+25):2= 23.5 mpg
wat neer komt op 23.5 x1.6 : 3.78= 1 op 9.94
in normaal Nederlands bij normaal gebruik dus ongeveer 1 op 10
Maar ga in in de praktijk uit van ongeveer 1op 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
marjoleinenrick
Niet echt zuinig dus?
Da's een relatief begrip. Als je gewend bent in een auto te rijden die 1 op 5-6-7 doet, dan is 1 op 8 wel zuinig. Rijd je thuis een superzuinige Polo van 1 op 30, tja, dan is 1 op 8 wel even slikken.
Citaat:
marjoleinenrick
Zijn alle midsize SUV's een beetje hetzelfde qua verbruik?
Wij hebben een midsize SUV gehuurd en een SUV meegekregen. Een maatje meer kost ook wat meer brandstof, dus je kunt de upgrade weigeren......;). Onze Jeep verbruikt 1 gallon op 16,6 mile volgens de boordcomputer.
Citaat:
ekkie50
Nou, de highest price werd kortgeleden gezien bij een tankstation iets ten noorden van OIA, namelijk $5 per gallon. Die tent is gelukkig op de vingers getikt door de burgemeester van Orlando vanwege uitbuiting van toeristen. Heel slinks lieten ze ook geen prijzen zien bij het tankstation.
Op 22 mei 2010 werden we nog geconfronteerd met bovenstaande praktijken. Gelukkig dat we vooraf altijd de daadwerkelijke prijs op de pomp nagaan. Daar waar we in VA ongeveer $2,80 voor een gallon betalen was de prijs hier maar liefst $4,79 voor een gallon. Toch maar even een paar blokjes verder gereden. Het blijft dus oppassen geblazen.
hallo alle
wij kan er mij inlichten
bestaat er zo iets in florida, dat je steeds je brandstof goedkoper inkoopt
bevoorbeeld tanken met een bepaalde kaart, of steeds bij een zelfde keten blijven tanken, zegels of stempel opstrijken en later verzilveren
of ander manieren
graag reageren, indien je hier voordelen van kent
groeten
paull
Uitkijken is hier het toverwoord, hetzij via deze site, of gewoon met de eigen oogjes.
Soms vindt je op een kruispunt 4 tankstations met 4 verschillende brandstofprijzen.
Zelfs bij stations van hetzelfde merk zijn de prijzen vaak verschillend.
Het zegeltjesplaksysteem o.i.d. heb ik nog nooit kunnen ontdekken in de US, wel merkgebonden creditcards die je een bepaalde korting geven, maar dat is voor ons toeristen nauwelijks interessant.
Er op letten doen we zowiezo niet zo, gezien de benzine daar veel goedkoper is dan bij ons, zelfs nu de prijzen daar voor hun begrip aan de hoge kant zijn.
oke , zelf uitkijken en vergelijken dus
bedankt
Re: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik
Op sommige plaatsen is het lastig vergelijken als de pomphouders blijven weigeren om hun prijzen openbaar te publiceren.
Citaat:
JUNE 05, 2011
Gas stations don't want to post price
Ever seem like gasoline is more expensive near airports, where a driver is likely to top off a tank before returning a rental car? That’s certainly true outside Orlando International Airport, where the price at one pump was $5.79 per gallon a few days ago. Yep, about 2 bucks higher than you’d expect.
Problem is, you don’t see the price until the pump, because the two notoriously high gas stations closest to the airport don’t want you to know their prices until then, OrlandoSentinel.com reports.
Even though it’s been a year since Orlando passed a law requiring all stations in an area around the airport to post prices on signs visible from the street, the stations’ owners have refused to comply. The stations’ owners have sued over the law, and a trial is scheduled this fall.
bron: Tampabay.com en Orlando Sentinel.
Re: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik
Ik heb gemerkt dat als je 's morgens de TV aanzet (ik dacht News 24) dat zij ook regelmatig de goedkoopste pompstations vermelden ! Is wel handig... en het scheelt hem toch af en toe 20 cent per gallon !