Fransje als je hier kijkt en het type vliegtuig aanklikt waarmee je vliegt kun je de voor en nadelen van bepaalde stoelen zien.
Afdrukvoorbeeld
Fransje als je hier kijkt en het type vliegtuig aanklikt waarmee je vliegt kun je de voor en nadelen van bepaalde stoelen zien.
Hoi Mafo,
ja, dat vertelde ik al: daar hèb ik gekeken, en daar kreeg ik dus andere stoelinformatie dan op de site van Delta zelf. Bij Delta heb ik ingelogd met mijn reserveringsnummer, en kreeg een plattegrond van de 757-200 te zien, die NIET hetzelfde is als de 757-200 bij Seatguru. Vandaar mijn verwarring. :-s
Ik zou uitgaan van de indeling van Delta, de maatschappij zal het zelf toch wel het beste weten.
Bij United hebben ze economy plus, daarmee kun je tegen betaling een stoel krijgen met meer beenruimte, misschien heb je net zoiets bij Delta, ik zou dat eens navragen.
We vlogen deze zomer met Delta vanuit Brussel naar Atlanta en hadden de stoelen "gereserveerd" aan de nooduitgangen wegens meer beenruimte (ik ben nl 2.01m lang).
Viel toch enorm tegen want dan kwamen ze daar de service trolleys plaatsen gedurende een hele tijd. + moet je "bereid" zijn om de nooddeuren te bedienen en de nodig hulp te bieden bij nood. Tevens moet je behoorlijk uit de slag kunnen met je Engels of het is een no-go!
Voor lange personen is economy seats sowieso crappy. Bussiness is veel beter maar bijna onbetaalbaar....
Als (Skyteam) Elite member kan dat wel, ik heb dat al meerdere keren gedaan. Wel even bellen overigens. Ook kan je de voorkeurs-stoelen in de eerste paar rijen economy ook als Elite member boeken.
Wij hebben in november, bij het digitaal inchecken 24 uur voor vertrek, exitstoelen gereserveerd bij Delta. We moesten hier wel een kleine toeslag voor betalen, ik dacht 15 dollar pp. Je moet wel verklaren dat je aan de voorwaarden voldoet. Voor vertek 'controleert' de purser of je werkelijk aan deze voorwaarden voldoet. Wij zijn maar "gewoon" Skyteam member. Bij het inchecken kon je (voor 5 dollar) ook bepaalde stoelen aan het gangpad reserveren.
Raar dat ze er geld voor vragen als je langs het gangpad wilt zitten, bij de maatschappijen waar ik mee heb gevlogen kon je mits beschikbaar kostenloos een andere stoel krijgen in dezelfde klasse.
echt het lijkt allemaal steeds meer abracadabra voor mij,
we hebben via het reisburo geboekt voor een vlucht met Delta op 17-8 heen en 29-8 terug en de zouden (ook nog vorige week via de site van Delta) vliegen met de DL39 heen en de DL38 terug.
Nu zat ik net te kijken bij schiphol en zag opeens dat Northwest de vlucht doet met een airbus 333 en dus ik net bij Delta gekeken en daar staat het ook.
Het word dan de Delta 839......................klopt dit dan en moet ik dan die seatplan gaan bekijken want het reisburo had al stoelen gereserveerd en op de nieuwe seatplan van Northwest staan ze niet als gereserveerd ???????
Helpie
10:20am AMS
5:20pm MCO
1-stop Atlanta
(1 hr 55 min layover)
13 hr
Delta 839
Airbus A330 operated by Northwest Airlines
In-Flight Services
Coach (M)
View Seats
Delta 1319
Boeing 757
In-Flight Services
Coach (M)
View Seats
Misschien helpt deze uitleg:
Delta, KLM, Northwest Airlines en Air France werken samen. Vluchten van deze 4 maatschapijen worden in combinatie uitgevoerd. Aan de code 839 kan je bijvoorbeeld zien dat de vlucht wordt uitgevoerd door Northwest Airlines. In de luchtvaart heet dit een codesharevlucht. Kijk maar eens op teletekst, dan zal je zien dat het barst van deze combinaties.
Het vliegticket is een overeenkomst met de luchtvaartmaatschappij waarin je overeenkomt dat je voor een bepaalde prijs van A naar B wordt vervoerd. Als passagier kan je geen recht op een bepaalde stoel doen gelden, zelfs niet als deze is vastgelegd. Zo komt het regelmatig voor dat de vlucht- en stoelnummers wisselen. Ook de route kan nog aangepast worden en daarmee de vertrek- lay-over- en aankomsttijd. Afhankelijk van de afwijking van de geplande reistijd, staat hier een vergoeding tegenover.
In de regel kan je, met behulp van je eticketnummer, de stoelnummers weer proberen vast te leggen. Lukt dit niet of heb je er geen zin in, neem dan contact op met de maatschappij of met het reisbureau waar je hebt geboekt.
dank je wel Teleton, ik kan er dus met redelijke zekerheid vanuit gaan dat de vlucht dus met Nortwest gedaan word opeens?
Ik zal van de week eens langs het reisburo gaan om te kijken wat ze kunnen doen want ik heb geen e-tickets en onze geprinte tikets blijven zolang mogelijk bij het reisburo dus ik denk dat ikzelf weinig kan doen.
Maar omdat we met z'n 3-en zijn en met een kind wil ik wel heel graag bij elkaar zitten. Wat ik wel raar vind is wanneer ze een vlucht omzetten naar en ander toestel je daar zelf achter moet komen en zelf dus ook aktie voor moet ondernemen voor stoelen terwijl ze op de seatplan van Delta al vaststonden ook via de site waren ze al lichtblauw (niet meer beschikbaar omdat ze voor ons waren onder voorbehoud dan begrijp ik uit jouw schrijven)