Je hoeft in elk geval niet naar een andere terminal, dus dat scheelt veel tijd. Gatwick is niet zo groot als Heathrow of Schiphol.
Afdrukvoorbeeld
Je hoeft in elk geval niet naar een andere terminal, dus dat scheelt veel tijd. Gatwick is niet zo groot als Heathrow of Schiphol.
de overstap in 55 min is prima te doen op gatwick . mijn ervaring is dat dat ze je op de heenweg zullen opwachten om je te begeleiden naar het vliegtuig. volgens mij gaat er maar 1 vliegtuig per dag naar tampa waardoor als je de vlucht mist recht hebt op de vertragingsvergoeding ;) dat zullen ze vast niet laten gebeuren. in 2011 op konningedag vlogen we met een uur vertraging weg en landen pas op het moment dat het vliegtuig naar orlando zou vertrekken . er is op ons gewacht en werden we binnendoor snel naar het vliegtuig geleid. we zijn zonder vertraging aangekomen op orlando . ik zou niet omboeken om deze reden .
dit kan ook gelijk het verschil verklaren in het verhaal van de vlucht naar kopenhagen en amsterdam . als er die dag geen vlucht meer ging naar kopenhagen dan zal de luchtvaartmaatschappij sneller geneigd zijn die vlucht te vertragen en te wachten op overstappers ivm de vertragingsvergoeding. er ging binnen de 3 uur na aankomst nog wel een vliegtuig naar amsterdam .
mijn kaak valt naar de grond ervaring heb ik ooit opgelopen op mijn allereerste vakantie van mijn leven . ik vloog van boston met overstap op jfk met singapore airlines naar amsterdam . de vlucht boston jfk had vertraging door sneeuw en toen we aankwamen bij de gate mochten alleen de business klanten nog opd e vlucht naar amsterdam . de gewone mensen werden geweigerd :( de volgende vlucht ging pas 4 dagen later en heb niets aangeboden gekregen . ik was net 18 en mijn vriendinnetje met wie ik ging was pas 16 . dat was mijn allereerste ervaring met vliegtuigmaatschappijen en was ik nog niet zo wijs en finacieel gesettled als ik nu ben
Misschien is deze vraag al gesteld, maar kan m niet vinden.. Wij vliegen dus A'dam -Londen- Tampa normaal moet je voor intercontinentale vluchten 3 uur van te voren aanwezig zijn op de luchthaven, maar hoe zit dat nu? We vliegen immers eerst naar London....
Europa is 2 uur, in principe nog minder (check-in sluit 45 min voor de vlucht vertrekt geeft BA aan), maar ik zou het zeker wel ruim aanhouden. De wachtrij voor ticket controle is soms erg lang, zeker in de vakantie periodes.
Vorig jaar met Aer Lingus gevlogen dus ook eerst binnen Europa (Dublin). Wij zijn gewoon 2 uur van te voren op Schiphol aangekomen. Wat je leest is verschillend, er wordt aangeraden om er 3 uur van te voren er zijn. Maar waarom? Wij checkte in bij de KLM zuilen, gaven onze koffers af en hadden een kleine discussie over het gewicht (mw dacht dat we niet verder dan Dublin gingen, ik bedoel maar), douane door, wat winkelen en wat drinken. Er zijn immers geen uitgebreide Amerikaanse controles want die heb je pas in Dublin (in ons geval). In Dublin hadden we in korte tijd wel veel te doen maar dan ben je wel gelijk door de US immigrations en dat is via London natuurlijk niet zo. Dus zelf beslissing nemen maar ik denk dat je dat extra uur vooral aan winkelen en wachten zal besteden.
Joh! ik vind het allemachtig prachtig... ik zou daar ook gewoon heerlijk mee doorgaan.
Zojuist een mailtje ontvangen van Worldticketcenter dat onze vluchttijden zijn gewijzigd.
De "royale" overstaptijd op Gatwick op de heenweg is van 50 minuten verkort naar 35 minuten. Zijn er meer mensen die bericht hebben ontvangen van een wijziging?
Groetjes,
Charlotte
Ja wij! Ik kreeg net bericht dat onze overstap tijd op maandag 1 juli gewijzigd is in 50 minuten, 5 hele minuten eraf... Ik moest goed kijken voordat ik door had waar het over ging.... Ben benieuwd wanneer jullie te horen krijgen dat je een vlucht eerder moet vertrekken....
Daar moet je zelf achteraan gaan. Mijn ervaring is dat BA of elke andere maatschappij dat niet doet. Laat ze maar met een oplossing komen die je kan accepteren. Het probleem is dat er tussen Gatwick en Amsterdam lang niet zo veel vluchten gaan als tussen Amsterdam en Heathrow.