Volgens mij wordt alle bagage gelost op Sanford, als je doorvliegt naar Miami moet je daarna opnieuw je bagage incheken.
Afdrukvoorbeeld
Klopt maar je hebt 2 bagagebanden bij Sanford na de paspoortcontrole nadat je t vliegtuig bent uitgestapt... 1 met bagage voor passagiers van Orlando en 1 voor Miami. En ja als je richting Miami gaat moet je je bagage opnieuw inchecken
Begrijp ik dan goed dat het laatste deel v/d vlucht als binnenlands wordt beschouwd en je in Miami niet meer langs C&I hoeft ?
Yes. Het is hetzelfde als bij een overstap. Alleen vanaf Orlando naar Miami vlieg je met hetzelfde vliegtuig, dus dan noemen ze het een ''tussenlanding''
Je moet bij Orlando eruit (Point of Entry) ongeacht je bestemming. Als je daarna verder vliegt gaat naar Miami en je stapt uit bij Miami kan je zo het vliegveld verlaten :)
Vorig jaar moesten we in Maimi het vliegtuig uit. Is dat nog steeds zo of kan je nu blijven zitten?
Een vriend van mij is laatst met Arke naar Orlando gegaan. Op de terugreis mochten ze blijven zitten in Miami. In Orlando moesten de passagiers richting Amsterdam plaats nemen op de gereserveerde stoelen (stoelnummer wat op je boardingpass staat) en moesten de passagiers richting Miami plaatszitten op de stoelen die nog vrij waren. Maar weet niet of dit de norm is :)
Dank je. Kennissen van mij vliegen over een paar weken naar Miami met Arkefly, en voor hun is alles nieuw. Ik heb ze al met heel veel kunnen helpen/adviseren, maar van Arkefly weet ik helemaal niets, dus kan ik ze met dit nieuws weer verblijden. Dan is aankomsttijd dus ook echt aankomsttijd.
Terug is meestal niet het probleem. Heen naar Florida moet je zover ik weet altijd waar je de eerste keer land in USA eerst door Emigratie heen. Dus altijd eruit en dan terug in het vliegtuig. Terug hoef dat niet meer en kan je blijven zitten.
Handig om te weten dat wij dus op 12/8 in Orlando eruit moeten, door C&I en weer terug het vliegtuig in door naar Miami. Het is in Orlando vast niet zo druk bij C&I dan in Miami...dat scheelt weer (zeker als je daar om 21.15 uur lokale tijd redelijk verreist aankomt):)
Het is inderdaad op Orlando Sanford niet zo heel erg druk. Bovendien mogen de mensen die doorvliegen naar Miami als eerste het vliegtuig uit en staan dus vooraan bij Emigratie. Toen ik er 10 juni was waren we bovendien het enige vliegtuig dat aankwam dus dat ging helemaal lekker snel :). Overigens is Sanford een heel klein vliegveld dus je weet precies waar je naartoe moet gaan.....
Sorry. Maar als ik het goed begrijp is een vlucht met Arke naar Orlando soms met een tussenstop in Miami?
Vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Orlando en terug van Orlando altijd een tussenstop in Miami.
Wij hebben dus via Arke een vlucht geboekt van Amsterdam- Orlando en 21 dagen later van Miami- Amsterdam. Dan heb je geen tussenstops..
grappig al die lovende woorden. Onze dochter en schoonzoon en kleindochter hebben met Arkefly gevlogen economy comfort en beide vinden het knap waardeloos. Het personeel maar ook de service er was niet eens een dekentje aan boord voor een kindje van 16 maanden.
Ik heb zelf ook niet te spreken over Arkefly. Onze dochter had een auto gehuurd op Sandford Triffty, dat was echt niet zo gereed. het wachten (gasten) moet buiten gebeuren....
Jammer dat ze er geen goede ervaringen mee hebben.
Maar wat heeft Arkefly te maken met thrifthy Car Rental? Zodra je het vliegtuig uitstapt heeft Arkefly haar plicht gedaan en is niet verantwoordelijk voor het verloop van je vakantie :)
Jammer inderdaad van sommige reactie`s en/of ervaringen op internet. Zelf afgelopen voorjaar met het gezin naar Orlando Sandford gevlogen met Arkefly. Ook ik had allemaal spookverhalen gelezen/gehoort, hier en op andere forums. Wel, wij hebben alleen maar lof over Arkefly!! Super service, aparte kindermaaltijden voor de jongsten, speeltjes, ijsjes enz enz. Een hele aardige en hulpvaardige bemanning, meer dan genoeg beenruimte (ook in Economy, en ik ben meer dan 1.90 mtr) en schone wc`s. Totaal niets te klagen, en eerlijk gezegt snap ik sommige reactie`s dan ook niet, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ene vlucht zo verschilt van de andere. Ik denk eerder (met alle respect) dat sommigen gewoon te hoge verwachtingen hebben van een prijsvechter zoals Arkefly. Ben je luxe gewent, dan moet je gewoon bij bv KLM blijven, maar ja daar betaal je wel even wat meer:cool:
Typisch weer Nederlands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten:p:D
Je hebt gelijk Sniper! Ik was inderdaad ook wat huiverig na alle verhalen maar het is mij ook goed bevallen. Het personeel was vriendelijk, eten goed te doen (behalve de tosti op de terugweg, die was ronduit smerig :) ). En inderdaad, als je luxe wilt betaal je daar meer voor....
Wat ik alleen jammer vind is dat ze in de schoolvakanties echt heel duur zijn, ga je buiten die periode dan vlieg je voor heel weinig! Bijkomend voordeel vind ik overigens wel dat ze landen op Sanford. Omdat het een klein vliegveld is ben je overal zo doorheen.
Ook wij hebben vorig jaar met ArkeFly gevlogen in de comfort class en dat was prima. Afgelopen mei hadden we een fly -drive via Arke geboekt (vlucht & auto) deze vakantie moesten we annuleren maar hebben toen gelijk weer voor september geboekt. We hebben wel annulerings kosten moeten betalen maar ze hebben onze vlucht gelijk omgeboekt zodat de "schade" beperkt bleef. Alles echt super geregeld doorArkefly :up:
Ze vliegen in een soort driehoek:
Amsterdam (AMS) -> Orlando (SFB) -> Miami (MIA) -> Amsterdam (AMS)
Dus: van AMS -> SFB : geen tussenstop
AMS -> MIA : tussenstop in SFB
SFB -> AMS : tussenstop in MIA
MIA -> AMS : geen tussenstop
Dit is ook de reden dat ik heen via SFB vlieg en terug via MIA :D
Mijn vrouw is onderneemster, dus wij kunnen (deels) buiten de schoolvakantie`s (een week eerder eigenlijk) vakantie nemen, de school doet daar niet moeilijk over.
En wat betreft Sanford, een mooi klein vliegveld waar je snel in en uit kunt checken, echt IDEAAL!!:cool:
Van de week kreeg ik antwoord terug op mijn klacht per email over de stoelen en over dat er bij het hotel niets bekend was over onze huwelijksreis (dan krijg je super chique je kamer romantisch gemaakt incl. champagne, taart en de jacuzzi gevuld met warm water en rozenblaadjes etc.).
Van die stoelen heb ik eigenlijk nergens recht op en mijn klacht ging ook helemaal niet zo zeer over dat het hotel het niet wist, want ik ben zelf mondig genoeg en dat kwam uiteindelijk nog goed, maar toch nog wel mooi een bloemenbon van 15 euro gekregen van Arke. Toch netjes, nergens recht op! Wilde het nog even kwijt... :)
Wij hebben net geboekt voor 9 dagen in september:D.
Prijs was €990 voor ons 2, toen ik ging boeken was de prijs ineens €853 incl comfort.
Snel op Nu Boeken geduwd:rolleyes:, helemaal happy.
ben benieuwd hoe het ons bevalt met Arkefly.
@laanvdj
Jeetje, wat een superprijs! En dan ook nog eens comfort class.
Welke hotel/villa/resort en wanneer gaan jullie precies? Succes met de voorpret ;)
We hebben voor de rest nog niks vast gelegd, is al onze 10e keer. Dus we weten nog niet of we gaan luieren of aktief zijn.
Maar we komen er wel uit:)
Er word wel wat veranderd nu de starclass erbij komt. Wij mogen mu 35 kilo bagage meenemen in de comfortclass maar dat is inmiddels nog maar 25 kilo. Dat is behoorlijk balen. Gelukkig mogen wij in september nog wel die 35 kilo pp meenemen maar als je nu een ticket boekt is dat nog maar 25 kilo voor dezelfde vlucht.
Als je ziet op http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx dan staat daar dat je bij Comfort Class 35 kg mee mag niet nemen bij vluchten naar de VS. Vanaf 1 april 2014 is het 25 kg. (zie http://www.arkefly.nl/klantenservice...FaqNodeId=8912)
Groetjes
Theo
Inderdaad. Arkefly trekt nu alle bestemmingen gelijk.
Naja niet alles is gelijk:
Op alle vluchten met vertrek tot 1 april 2014
ArkeFly met bestemming Aruba, Bonaire en Curaçao, VS en Canada
- Economy Class: max. 25 kilo
- Comfort Class: max. 35 kilo
- Premium Comfort Class: max. 45 kilo
ArkeFly naar alle bestemmingen uitgezonderd Aruba, Bonaire, Curaçao, VS en Canada
- Economy Class: max. 20 kilo
- Comfort Class: max. 25 kilo
- Premium Comfort Class: max. 30 kilo
Op alle vluchten met vertrek vanaf 1 april 2014
ArkeFly met bestemming Aruba, Bonaire, Curaçao
- Economy: max. 25 kilo
- Comfort: max. 30 kilo
- Premium Comfort Class of Star Class: max. 45 kilo
ArkeFly naar alle bestemmingen uitgezonderd Aruba, Bonaire, Curaçao
- Economy: max. 20 kilo
- Comfort: max. 25 kilo
- Premium Comfort Class: max. 30 kilo
Voorwaarden bagage:
- Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen;
- De afmetingen van een gewone koffer mogen max. 158 cm (L+B+H) bedragen;
- Voor baby’s van 0-2 jaar geldt een maximum van 10 kilo ruimbagage. Daarnaast mag u één paraplubuggy of andere buggy van klein formaat, maxi cosy of easy walker tot maximaal 10 kg gratis meenemen;
- U moet betalen voor overbagage;
- Rugzakken moet u deugdelijk aanleveren. Wij adviseren u uw rugzak in een zogenaamde rugzaktas te verpakken of in ieder geval de riemen goed vast te maken aan de rugzak, zodat deze niet kunnen blijven steken op de bagageband. Het is niet toegestaan artikelen aan de buitenzijde van de rugzak te bevestigen;
- Het is toegestaan om meerdere stukken bagage in te checken per persoon, mits deze voldoen aan bovenstaande eisen.
bron:
http://www.arkefly.nl/klantenservice...FaqNodeId=8912
Dus: Aruba, Bonaire en Curaçao is alsnog meer dan 'standaard'.
Blij dat ik in september ga want juist voor die 35 kg (wat best veel is) heb ik gekozen voor comfort classe!
Ook nog even na gevraagd bij Arke, inderdaad comfort 35 kilo, mag zelf in meerdere koffers of tassen.
Hebben wij even mazzel! Wij vertrekken 7 maart 2014 en komen 24 maart terug :) Kunnen we nog lekker veel mee terug nemen :D
Pfff wat balen zeg... Vond dit juist 1 van de grootste pluspunten van Arkefly.
Is inderdaad jammer want de vlucht gisteren is ons goed bevallen, de ruimte in comfort is prima en de wetenschap dat je los kunt gaan met 35 kilo pp was ook een afweging voor ons tijdens de boeking. Gelukkig mogen wij deze terugreis nog wel 35 kilo pp meenemen
Vanmiddag kon ik mijn stoelen reserveren voor 28 augustus naar Florida. en nu viel het me op, ik vlieg heen met een boeing 767 zonder wingjets en terug met wingjets. Ik zit op beide vluchten op stoel 2A. Is met wingjets een beter vliegtuig?
De vliegtuigen met winglets zijn minder oud dan de vliegtuigen zonder winglets. Winglets heeft een brandstofbesparende effect. Alleen zijn de vliegtuigen zonder winglets minder krap (2-3-2 stoelen per rij) en met winglets krapper want meer stoelen per rij. (2-4-2)
Gezien deze mede forummer stoel 2A heeft, reist deze premium comfort. Dan is het de vlucht met de wibgletvariant 2-3-2 en de vlucht zonder wingletvariant 2-2-2.
Voor de stoelplategronden kan je ook op deze website kijken
Als ik maar veilig aankom. Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Florida geweest en nu ben ik verslaafd geraakt
Hoi!
Even een vraagje: Wij vliegen met Arkefly terug vanaf Orlando. Nu weet ik dat je dan een tussenstop hebt op Miami.
Hoe zit dat dan als je je stoelreservering boekt 3 weken van de te voren. Geldt deze stoelreservering vanaf Orlando alleen naar Miami. Of van Miami naar Amsterdam. Of van Orlando naar Amsterdam?
Anders heeft het in het eerste geval natuurlijk geen zin om die vast te leggen.
Iemand ervaring hiermee?
Groetjes,
Melissa
Klopt het dat Arkefly vanaf volgend jaar (medio april meen ik) niet meer op maandagen naar Sanford vliegt? Of is het schema gewoon nog niet volledig ingevuld?
Van Miami naar Amsterdam :)