-
Re: Vliegen met United Airlines
Wij hebben het er hier dus net over dat we met de overstap op de heenweg eigenlijk nooit rekening houden met het missen van de bagage als je Amerika in komt. Nu hadden wij dat op de heenweg en haalden we nog net de volgende vlucht terwijl we een ruime overstap hadden maar ik zag net bij Pieter en Petra hetzelfde verhaal op hun blog van de heenreis.
Zo zie je maar dat je altijd afhankelijk blijft van vele factoren die je niet in de hand hebt.
-
Het is niet de eerste keer dat dit probleem zich voordoet. Enkele jaren terug hebben wij hetzelfde probleem gehad. Net toen ze op het punt stonden om alles met pen en papier af te gaan handelen kwam het systeem weer op gang.
Gisteren overiges gewoon zonder problemen met United van IAD naar AMS gevlogen. Wel met de nodige vertraging, maar dat had meer met de weersomstandigheden en mismanagement te maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
verwijderd
Wij hebben het er hier dus net over dat we met de overstap op de heenweg eigenlijk nooit rekening houden met het missen van de bagage als je Amerika in komt.
Nu weet je waarom veel reizigers hun bagage als cabin lugage meenemen. Tot groot verdriet van menig forumlid als ik de eerdere discussie mag geloven :-). Maar ja, als één keer je aansluiting hebt gemist omdat je bagage te laat komt of zelfs niet aankomt op de eindbestemming dan leer je natuurlijk snel.
-
Helaas lukt het niet iedereen om AL zijn/haar bagage mee te nemen als handbagage Guus. :D:grin:
En ik maak me verder nooit druk om het missen van bagage, dat is een risico van het reizen. Ook nu zijn wij weer de gelukkige die in afwachting zijn van de laatste koffer die verdwaald is. Het is alleen jammer dat juist in die koffer de cadeautjes zitten voor het thuisfront en de toilettassen, dus voorlopig kan ik me niet scheren. :-\"
-
Ons is het 1 keer overkomen doordat de vlucht AMS-LGW veel te laat vertrok. De aansluiting naar Tampa konden wij nog net halen maar onze bagage niet meer.
In Tampa netjes aangifte gedaan en de bagage zou de dag erna op MCO aankomen. Was geen probleem want daar gingen we die dag toch heen. Anders hadden ze het laten bezorgen bij ons hotel in Tampa.
We hebben voor de 1e nacht en dag wat spulletjes gekocht (toiletartiken, ondergoed en korte broek met t-shirt) en hebben netjes alles vergoed gekregen. Zelfs inclusief de parkeerkosten en de kop koffie op MCO.
Ik doe er verder ook niet moeilijk over. Kan gebeuren maar kan onze pret niet drukken.
Citaat:
Teleton
Maar serieus; wij zijn eigenlijk al zo verwend dat we eigenlijk nauwelijks rekening houden met dit soort tegenslag op reis. Moet er toch even niet aan denken om tussen de muitende meute op MCO voor een plekje aan boord te moeten knokken......
Wij hadden soortgelijke problemen op de terugreis vorig jaar februari. Niet door computerstoringen maar door de sneeuwstormen in de Tristate area. Wij vlogen via New York en moesten daar overstappen.
Er werden meer dan 1000 vluchten geannuleerd en iedereen moest dus omgeboekt worden. Wij konden pas 3 dagen later dan geboekt vertrekken, wat we overigens geweldig vonden want van die extra dagen hebben we nog effies lekker genoten.
Op MCO, waar iedereen dus echt uren heeft moeten wachten op nieuwe tickets hoorden we totaal geen onvertogen woord. We zeiden zelfs nog tegen elkaar: dat had in AMS eens moeten gebeuren, dan was het totale anarchie geweest.
Ook eens op EWR gehad dat de computers het niet deden en iedereen moest volgens lijsten ingecheckt worden. Ook daar geen onvertogen woord gehoord.
-
Citaat:
verwijderd
En volgens mij zoudenonze mede Florummers Pieter en Petra (PENPE) gisteren met United terug gevlogen hebben. We zullen nog wel even moeten afwachten voor we dit op hun blog zullen kunnen lezen. ;-)
Wij zijn zaterdagmorgen teruggevlogen vanaf Orlando, de problemen waren toen inmiddels al opgelost. Voor de vlucht Orlando > Washington was een Boeing 767 ingezet om het ontstane capaciteitsprobleem op te vangen en deze was dan ook fully booked. Er stonden zeker nog 15 passagiers op standby en er werden ook vrijwilligers gevraagd om een latere vlucht te nemen.
De 767 ging vanaf Washington naar Amsterdam dus hoefden we niet naar een andere gate dus da's dan wel weer makkelijk :-\"
Groetjes,
Pieter
-
ik neem in mijn handbagage altijd een stje kleding mee badkleding en andere schoenen en toiletspullen in mini uitvoering......en ja hoor vorig jaar troffen we het voor de 1e keer dat we een koffer mistten....geen probleem want we hadden alles genoeg....en daags daarna werd de koffer gebracht.....
-
een goed tip van mijn reisagent was je kleding verdelen over de twee of meerdere bagages zodat je altijd van 1 valies zou kunnen leven mocht de andere vertraging hebben.
-
Dus als ik het goed begrijp ga je met 2 valiezen per persoon reizen???
Is dat niet een beetje overdreven???
-
Citaat:
corrus
Hoezo, doen wij ook :lol::lol:
-
Valies=koffer
en niet koffer en trekteckletje...
En jij reist volgens eigen zeggen met 1 koffer en 1 trekteckeltje p.p.....
-
Citaat:
corrus
Ma ba nee om het op zijn west-vlaams te zeggen, we zijn met 4 en ik heb maar 2 valiezen mee en ik verdeel het geheel ( alle kledij en derg. van de vier man samen) onder de twee zodat als er één een omweg maakt, er een ander is die ons kan depanneren. Travel light is mijn motto vooral met een wasmachien je kot. :wink:
-
Citaat:
ruthytje
we zijn met 4 en ik heb maar 2 valiezen mee en ik verdeel het geheel ( alle kledij en derg. van de vier man samen)
Héél verstandig... :lol:
Gewoon "kruislings" inpakken, zodat er bij zoekraken in ieder geval ondergoed voor alle partijen beschikbaar is... :D
-
Citaat:
corrus
Op de heenweg is dat idd veeeeels te veel.
Maar die terug weg he!!!!!!!!!!
Dan is dat veeeeels te weinig:razz::razz::razz::razz::razz::razz:
-
Citaat:
Sanibel
Op de heenweg is dat idd veeeeels te veel.
Maar die terug weg he!!!!!!!!!!
Dan is dat veeeeels te weinig:razz::razz::razz::razz::razz::razz:
Wij zijn dan ook afgelopen zondagmorgen apart door de douane gegaan :-$
-
vraagje; ik heb nog nooit gevlogen in mn leven dus dacht ik ik pak het gelijk goed aan en ga voor de 9 uur :-)
maare hoe zit het eigenlijk met het eten/drinken on board bij united?
Alcohol/non alcohol, is het erbij in begrepen of moet je met de cc betalen?
Eten krijgen we heb ik gezien...zal een echte 5-sterren maal worden zker! :-D
-
non alcoholic drinks zijn on the house, hier komen ze na het opstijgen mee langs, daarna volgt de warme maaltijd, dan heb je de keuze uit meestal kip met rijst of pasta maar af en toe beef ipv kip. na het eten komen ze nog met koffie :) gedurende de vlucht komen ze af en toe langs met water of jus voor de mensen die er behoefte aan hebben. alcoholische dranken zijn te koop in economy. Voor je land krijg je nog een kleine snack en die is bij united idd vrij klein. Heb je nu tijdens de vlucht zo'n ontzettende zin in een sprite ofzo, druk dan even op het knopje of ga zelf ff naar de galley toe, dan kun je het ze vragen en tot nu toe heb ik altijd gewoon gekregen.
-
Citaat:
natascha666
... hoe zit het eigenlijk met het eten/drinken on board bij united?
Alcohol/non alcohol, is het erbij in begrepen of moet je met de cc betalen?
Eten krijgen we heb ik gezien...
Alle non-alcohol is gratis, alcoholische drank kost $6 en betalen kan alleen met je creditcard.
Het eten is een keuzemenu : Beef or Pasta
Groetjes,
Pieter
-
Is de Chicken gone??? :razz:
-
hmmm...dan gaan ik die 9 uur wel overleven zo te horen :-P beetje drinken en tv kijken en hopelijk als het lukt een dutje doen....
-
Neem voor de zekerheid ook wat leesvoer mee. Het in-flight entertainment system van United vertoont nogal eens kuren. Geen geluid bij het beeld, strepen door het beeld zodat je de film niet kunt volgen of zoals op de laatste vlucht dat het gehele systeem niet werkt.
-
Citaat:
Guus
..Het in-flight entertainment system van United vertoont nogal eens kuren. Geen geluid bij het beeld, strepen door het beeld zodat je de film niet kunt volgen of zoals op de laatste vlucht dat het gehele systeem niet werkt...
Klopt, daar hadden wij vorige week ook 'last' van, maar inmiddels zijn onze 7000 extra miles p/persoon al bijgeschreven :-\"
-
oke, thanx voor de tips; boekje mee en mp3 spelertje!
-
@PENPE;
7000 voor premier members en 3000 voor de gewone man.:wink:
-
Vakantiegangers die vandaag met United naar Washington/Orlando zouden vliegen hadden pech. De vlucht is geannuleerd. Reden die op de site van United wordt gegeven is "aircraft servicing".
-
Ik heb de iternary gecheckt en de overige pages van united. Ik blijf echter met twee vragen zitten.
- Hoeveel kilo mag je koffer, die in het ruim gaat, zijn.
- Zijn er nog rijen die beter zijn als andere rijen. Bijvoorbeeld de eerste rij achter een tussenschot. Waarschijnlijk worden stoelen met een extra ruimte meteen aangemerkt als economy plus. Maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaring.
We kunnen 24 uur van tevoren electronisch inchecken. Pas dan zijn onze plekken definitief vastgelegd. Klopt dat? Dat betekend dat je er wel vroeg bij moet zijn, ander kunnen anderen ook jouw gereserveerde (volgens Exit-reizen is het alleen een voorkeur vastlegging) stoelen vastleggen. Dat kan betekenen dat we met z'n vijven apart komen te zitten.
-
Check de volgende link.
http://www.seatguru.com/
Hier kun je alles vinden over de plaatsen in elk vliegtuig.
Veel plezier
RIWI
-
Citaat:
pkoole
We kunnen 24 uur van tevoren electronisch inchecken.
Inchecken is wat anders dan je stoel reserveren. Vraag bij Exit je confirmationnumber op. Hiermee kan je de stoelen nu al reserveren. Andere passagiers kunnen dan niet meer aan je stoelen komen, United wel......dus controleer regelmatig of je nog bij elkaar zit en of er geen vluchtwijzigingen zijn.
Stoelen vastleggen kan overigens alleen nadat Exit de tickets daadwerkelijk geticketed heeft.
Op de site van united vind je alle info over de bagage.
-
23 kg mag tie wegen ( http://www.united.com/page/article/1...tml#overweight)
Alleen zou het 150,- euro kosten als je teveel bij hebt maar dat lijkt mij nog al veel, dus weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft? (lijkt mij wel, al dat shop geweld wat mee terug moet :-P)
-
Citaat:
natascha666
Alleen zou het 150,- euro kosten als je teveel bij hebt maar dat lijkt mij nog al veel,
Het is dan ook voordeliger om een extra koffer mee te nemen op de terugreis. Zo lossen veel Florummers dat op.
Ennne...reken maar gerust dat ze bij United streng zijn op koffers met overgewicht. Iedere koffer wordt gewogen voor je mag inchecken en je mag 200 dollar aftikken als 't ie zwaarder dan 23 kg is. Weegt je koffer meer dan 32,2 kilo, dan kost dat zelfs $400. Overpakken mag ook.....altijd weer en leuk gezicht!
Overigens heeft United de regels aangepast en gelden er tijdelijk weer verschillende tarieven, afhankelijk van waneer je de tickets hebt gekocht en waar je naar toe reist. Voor de internationale vluchten vanuit Europa zijn de tarieven 1e koffer vrij, tweede 50 euro/ $70
-
oke thanx voor de tip! Misschien toch een extra koffer in de koffer proberen proppen :)
-
Citaat:
natascha666
23 kg mag tie wegen (
http://www.united.com/page/article/1...tml#overweight)
Alleen zou het 150,- euro kosten als je teveel bij hebt maar dat lijkt mij nog al veel, dus weet niet of iemand hier al ervaring mee heeft? (lijkt mij wel, al dat shop geweld wat mee terug moet :-P)
Ja veel geld... maar je weet nu dat je hiermee dus moet oppassen...
Niet doen dus...
Je leest het en toch twijfel aan de dingen die de maatschappij zélf schrijft...
Schiet niet op zo...
-
kon ook zijn dat ik het misschien verkeerd begrepen had, dus beter dat je het ff aan de ervaren vliegeniers vraagt! :-) (ben nog nooit van mn leven ergenst naar toe gevlogen dus alles zal voor mij een beetje nieuw zijn :-) )
-
nu weet je het in ieder geval... het kan je inderdaad zomaar 150 euro kosten...
Wederom... niet doen dus...
-
Dus als je koffer zwaarder weegt dan 23 kg dan kan je beter een extra koffer meenemen die je dan $70 kost ipv de prijs voor het overgewicht te betalen.
Wij nemen daarvoor altijd nog een lichte weekendtas mee voor het geval dat we toch met het gewicht komen te zitten.
Gelukkig tot op heden het altijd binnen de perken weten te houden.
Slechts 1 keer moeten betalen maar dit achteraf terug gekregen omdat dit onterecht was, wat ik daar al aangaf maar die mensen waren net zo stellig als ik was. In Nederland klacht ingediend bij aankomst op Schiphol en had snel mijn geld weer terug.
-
Ik heb de tickets van Exit-reizen. Met het confirmation number kan ik bij united de stoelen zien. Zijn deze dan definitief geboekt? Exit zegt namelijk dat het een voorkeur is die bij inchecken nog kan veranderen.
Hebben jullie tips over hoe je je koffer kan wegen. We hebben natuurlijk geen weegschaal mee.
<<Moderator Michael66: Zie het topic over Maten en gewichten van koffers en tassen. Daar heb ik ook de reacties hierover heen verplaatst.>>
-
We zijn nu in Amerika en de tip van Micheal kwam goed van pas. We hadden nog een handweegschaal om m'n gevangen vis te wegen. Ook thuis de koffers gewogen. Gemiddeld nog geen 15 kg per koffer. Kunnen we nog aardig wat mee terugnemen.
Electronisch inchecken, dat je in ieder geval bij United Airlines kan doen is echt een aanrader. Dit betekend dat je alleen nog je koffers hoeft in te leveren. Bij ons betekende dit dat we een een wachtrij kwamen die de helft zo kort was als de gewone incheckers en ook nog een keer zo snel ging.
Zie onze overige bevindingen op ons blog pietkoole.wordpress.com. Ik probeer elke dag het blog bij te werken.
Groeten Piet
-
Wat een optie is als je te veel kg mee.wil.nemen uit US;(wie niet)
Laat je oude kleding wat vuil is opsturen naar huis kost je minder dan extra koffer.En geen douana en inklarings kosten.
gr Ann
-
Ik denk dat je je daar nog lelijk in vergist wat de verzend tarieven zijn van Florida naar Nederland. Ik denk dat je dan goedkoper uit bent door een extra koffer in te checken.
-
Wij nemen op de heenweg maar een kg of 6-7 mee per persoon, dan weegt de koffer dus 9 à 10 kg.... en terug 23 kg.
Koffers zitten altijd in de security check op de heenweg, mooi kaartje van TSA dat ze weer hebben gekeken wat er in zit. Eigenlijk standaard bij zulke lichte koffers.
Alles is daar te koop, wat wil je hier vandaan meenemen? Alleen voor de eerste twee dagen?? Extra koffer is rond de $55,- kijk op de site van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt voor meer info.
Succes, Remco
-
Citaat:
forrelletje
Wat een optie is als je te veel kg mee.wil.nemen uit US;(wie niet)
Laat je oude kleding wat vuil is opsturen naar huis kost je minder dan extra koffer.En geen douana en inklarings kosten.
gr Ann
Of gewoon daar laten.
Wij nemen oude kleding en ondergoed mee naar Florida. Kopen daar toch nieuw spul en gooien de oude dingen daar weg.