Ok, allemaal verschillende prijzen dus. We zullen het dus maar af moeten wachten als we daar zijn. Ik hoop dat jij gelijk hebt A.Hofman.
Afdrukvoorbeeld
Ok, allemaal verschillende prijzen dus. We zullen het dus maar af moeten wachten als we daar zijn. Ik hoop dat jij gelijk hebt A.Hofman.
op tripadvisor, dit is een oud!!bericht, en daarom wilde ik graag nieuwe ervaringen weten van forumleden die er pas geleden iets hebben gehuurd.
Dat kan in de omgeving van Orlando en Tampa. In de omgeving van Miami is het niet meer mogelijk om cash te betalen. Je kan je navigatie instellen dat je niet over tolwegen wilt rijden.
Dat klopt inderdaad, je betaald $24,75 + de tolgelden. Je moet het gewoon zien van het gemak wat je er van hebt en ook de tijdswinst die je onderweg hebt want met tolwegen vermijden ben je meestal (veel) langer onderweg. Als wij bijvoorbeeld vanaf onze villa naar The Loop Mall rijden, zijn we er over de tolweg met een klein kwartiertje, zouden we de tol vermijden dan doen we er gauw 40 min over. Ander voorbeeld is de rit van Orlando Airport naar Kissimmee, hierbij kom je onderweg iets van 4 tolpoorten tegen, als je cash betaald moet je iedere keer stoppen en heb je vaak een wachtrij(tje) bij de tollbooth. Heb je echter prepaid-toll dan kun je lekker doorkarrren, tijdswinst op dit stuk is al gauw 10 minuten.
En dan nog, die $24,75 is maar peanuts op het totale bedrag wat je trip kost ;-)
Klopt hoor, dat het t.o.v. het gehele bedrag maar een schijntje is, maar alle beetjes helpen toch? Bovendien vind ik een prijsstijging van 10$ (bijna 70%) voor een administratieve dienst erg hoog. Ook vind ik het vreemd dat Hertz nu ineens meer vraagt dan de andere verhuurders in het rijtje. Ik krijg het gevoel dat ze op deze manier gewoon wat extra geld willen verdienen. Korting geven op de autohuur en het dan op deze manier weer (een beetje) terug willen verdienen. Waar betaal je die 25$ eigenlijk precies voor? Wat doen ze voor dat geld?
Wij gaan een rondreis maken en hebben in principe geen haast, dus tolwegen zullen we toch regelmatig mijden. Ik zou het alleen vervelend vinden dat als we toch een stukje over een tolweg moeten (eenmalig) we dan 25$ moeten betalen. Dat de optie van tol-by-plate de makkelijkste is dat snap ik wel, maar wat is nu de goedkoopste optie om tol te betalen?
Ik denk dat we dan maar doen wat Ebelix aangeeft. Cash betalen en tolwegen rond Miami mijden.
Ik heb ook iets gelezen over een sticker die je ergens kunt kopen. Is dat nog een voordelige optie en hoe gaat dat dan?
Over de MiniTransponder (sticker) is al een apart topic, niet helemaal actueel meer, maar als hulpmiddel nog prima in orde.
Voor actuele prijzen en verkooppunten kun je altijd nog op de site van Sunpass terecht.
Maar de voordeligste optie is natuurlijk tolwegen vermijden (en de verloren tijd op de koop toe nemen), wat op zich goed te doen is, en waar nodig (en dat mogelijk is) cash betalen.
Of, wat Hertz betreft, links laten liggen en de auto elders huren :D
Voor mezelf kan ik alleen maar zeggen; die paar tientjes 'tolwinst' op 2 weken vakantie betaal ik iedere keer graag voor de fijne tijdswinst.
Voor die $ 24,75 heb je haast een eigen transponder, ben je voor "eeuwig" overal vanaf. Moet je hem natuurlijk niet vergeten uit de auto te halen als je hem inlevert.
Probeer ik sowieso zoveel mogelijk te doen, zie je ook een beetje van de slaperige stadjes van Florida zoals Apalachicola.
Kost wel veel tijd idd. met alle stoplichten etc.
Heb nu al een paar keer vanuit Destin naar Tampa gereden via de kustlijn, erg leuk om te doen, mooie natuur daar!
Helaas kom je soms wel per ongeluk toch op een Tol stuk terecht en als je dan niet contant kan betalen is het wel lekker dat je niet gelijk een boete aan je broek hebt.
Je krijgt er ook nog iets van 30$ administratie kosten bij, ik heb het een keer gehad een paar jaar terug.
Misschien al wel bekend maar ik kon er in dit forum niets over vinden. Er is nu een Sunpass app voor iPhone. Handig om al op het vliegveld direct na aankomst je huurauto aan je sunpass account toe te voegen. Ik neem aan dat er ook wel een app voor Android zal zijn, maar dat heb ik niet uitgezocht.
Als je al een actieve transponder hebt is dat nergens voor nodig. Je kunt het rustig op je hotelkamer of de volgende dag aan het zwembad doen (of zelfs helemaal niet)
Ik heb een vraagje..
Wij gaan vanaf Miami naar Orlando /kissimmee en willen via de turnpike rijden. Weten jullie wat de tolkosten ongeveer zijn en op je deze moet betalen?
Via de Sunpass lanes zal het zo'n $15 zijn, afhankelijk van waar je precies de Turpike oprijdt/verlaat.
http://www.floridasturnpike.com/TollCalcV3/index.htm
Beginpunt aanklikken - eindpunt aanklikken, et voilà...
Je kunt ook nog aangeven of je door de Sunpass gaat of cash wilt betalen.
Wat gebeurd er als je een sunpass ministickertje hebt en je de auto bij Alamo gehuurd hebt? Deze hebben standaard een opt-in als je onder de Sunpass poort door rijd, welke pakt hij dan, de mini sticker of een foto van de kentekenplaat met daardoor activatie van die 14,75 dollar per huurperiode (excl. tolkosten)? Daar ben ik wel eens benieuwd naar.
Hij pakt de ministicker, tenminste deed hij bij mij. Heb alle jaren met een ministicker gereden en pakte altijd deze zowel Alamo al ook Dollar.
Had thuis wel de ministicker helemaal aangemeld etc. De eerste avond in Florida verder de auto geregistreerd.
OK, dus van Alamo kreeg je op je creditcard achteraf geen rekening. ;)
Goed om te weten, bedankt!
Als ik het zo bekijk zal altijd eerst de voorruit gescand worden, en als daar door de scanner een (geldige) sticker wordt gedetecteerd zal het tolbedrag worden afgeschreven. Wordt er echter geen sticker gedetecteerd dan zal automatisch de nummerplaat worden gescand en automatisch de toll-option worden geactiveerd.
Lijkt me logisch, althans, zo zie ik het ;)
http://img197.imageshack.us/img197/7...ent5301347.jpg
De sensoren in de toll gates detecteren gewoon geen RFD chip, dus fotograferen ze de plates
Mooi stukje techniek.. maar omdat die camera's toch eerst je kentekenplaat zien en dan pas je voorruit, had ik zo die vraag. :)
Maargoed, met RFID detectors maakt het dat een stuk makkelijker (die techniek), ik wist niet dat dat in die ministicker zat.
................ maar omdat die camera's toch eerst je kentekenplaat zien en dan pas je voorruit.......................
........en de nummerplaat achterop dan??
Tja Jan-Kees.. Gotcha! :p
Daarom schreef ik ook RFD chip niet gedetecteerd??
Fotootje (smile)
Ik heb een vraag over de service van Alamo, die betrekking heeft op de tolwegen, ben effe de naam kwijt, je betaald geloof ik iets van $10 en dan wordt de tol wordt dan van je cc afgeschreven.
Hoe doen ze dat, je geeft bij de balie aan dat je dit wilt, maar ze weten toch nog niet welke auto dat je meeneemt ? Dus ze hebben het kenteken nog niet.
Ik vroeg me dat gewoon af.
Maar bij de uitgang hebben ze je gegevens wel, want zowel de auto, je contract en je rijbewijs worden gescand/nagekeken. Klaar is klara :cool:
Dank je wel, ik had ffe geen idee hoe ze het deden
Bedoel je deze http://www.htallc.com/
Wat is hier het voordeel van, t.o.v. dat de verhuurder de kosten in rekening brengt op je cc.
Hier nog eens de tarieven:
https://www.sunpass.com/rentalcar
voor 3 weken met een Alamo auto op de tolwegen rijden werd 14,44 euro afgeschreven
Mijn transponder die ik een paar jaar geleden gekocht heb - en dit jaar pas geactiveerd - werkt perfect!
"Leuk" ook om te zien dat direct alle tol wordt afgeschreven van je saldo.
De afgelopen week in 4 dagen rond de $15 tol betaald, vooral op de route Ft. Lauderdale - Miami, inclusief gebruik van de express lanes. Afhankelijk van de tijd op de dag kost het gebruik van die lanes $0.25 tot $3.50 per keer. De afgelopen dagen in St. Pete Beach is de brug vlak voor ons hotel (Don Cesar) al vele malen debet aan een afschrijving van $0.51 voor iedere keer dat we er overheen reden.
SunPass gaat de oudere modellen transponders vervangen. Zie http://bit.ly/14kQKfq
M.n. de modellen die een batterij bevatten en een geluidsignaal geven.
http://www.sun-sentinel.com/media/ph...7/76866553.jpgCitaat:
SunPass to replace oldest transponders
SunPass is replacing millions of older transponders with newer, battery-free models that will work on toll roads outside Florida.
Florida's Turnpike in June mailed about 25,000 postcards to drivers with older transponders, asking them to upgrade at no cost to a new slimmer portable model or a sticker tag. Starting in August, the remaining 2 million customers with outdated equipment will be contacted on a rolling basis either by email or by postcard.
If drivers refuse to swap, officials say their old transponders will be de-activated within the next 18 months.
Officials say they have no choice. The federal government has set an Oct. 1, 2016 deadline requiring the nation's toll roads to allow drivers to use one transponder on any toll road. And older portable models, including ones sold as recently as 2010, won't function properly elsewhere. The transponder upgrade is necessary and mandatory, said Turnpike Enterprise executive director Diane Gutierrez-Scaccetti. The notifications sent to SunPass drivers will include detailed instructions on how to replace their transponders, by either returning a form in the mail, contacting a call center set up to handle the swap, or online at sunpasstagswap.com.
Officials urge customers to wait until they get contacted first by SunPass before attempting to replace their transponder to avoid overwhelming the SunPass customer service center. "Be patient," Gutierrez-Scaccetti said. "We want to make sure we respond to everyone in a timely fashion."
SunPass has sold more than 8 million transponders since the program was launched in 1999. The total cost of the replacement program to the turnpike, which runs the SunPass program, isn't known. It will depend on whether drivers choose to swap for a $25 portable model or a $4.99 sticker tag. In addition to incompatibility with other systems, computer chips in older transponders can go bad. "In some instances, a transponder's data can get scrambled and the unit may lose its identifier," said Sonyha Rodriguez-Miller, a turnpike spokeswoman. "This may happen due to radio frequency interference or a low battery." Some drivers earlier this year were charged more than twice what they should have paid in tolls because their vehicles were mistaken at toll plazas for bigger rigs.
SunPass unveiled its latest portable transponder — the SunPass Slim — about a year ago. It's barely an inch wide, compared with older models the size of a deck of cards. Because it has no batteries, it doesn't beep when a toll is paid and is expected to last longer.
For years, drivers in South Florida, especially snowbirds from the Northeast, have clamored for one transponder they could use in any state. On Monday, North Carolina's Triangle Expressway in the Raleigh area began accepting SunPass. It's the first of what's expected to be many agreements between SunPass and other states around the country with toll roads.
Dat doorrijden op de Sunpass Lanes gaat tegenwoordig toch al...
De minitransponder is tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar nuttig indien je een huurauto hebt van Dollar, want Alamo heb je automatisch al Sunpass.
Klopt idd. Had ik niet vermeld. Daardoor heb ik hem ook over. Mocht je bij Dollar of andere verhuurder auto huren die niet de "Sunpass" optie heeft dan is deze sticker handig. Bedankt voor je aanvulling corrus.
Hoe krijg je het voor elkaar .....?!?!?!
Zie http://bit.ly/165psKv
http://img844.imageshack.us/img844/336/kjif.jpg
Vandaag netjes de afschrift van Alamo gekregen, hier een kleine selectie:
http://img856.imageshack.us/img856/5597/371n.jpg
wij zijn in de zelfde periode geweest, hebben nog niks ontvangen.
kreeg je het afschrift per email?
cc is ook nog niet belast.
Ik heb even wat terug zitten lezen maar weet niet of ik het nu goed begrijp dus vandaar nog even dit berichtje.....
Als ik een Sunpass Stikker aanschaf ( en een account aanmaak ) kun je die meteen bij t verlaten vd garage op je voorruit plakken en klaar is kees. Je kunt dan via de site je saldo bijwerken en bijhouden???
Als ik niks regel dan kun je gewoon rijden via de Tolwegen en regels Alamo dit direct aan de hand van je CC gegevens.......??
Is er een verschil in tarief wat je dan betaald??
Ik heb met beide geen ervaring en heb dus ook geen idee wat wijsheid is om te doen ........