Lijkt er op dat de maandag wel 13:00 uur is, maar de vrijdag 09:30 uur.
Afdrukvoorbeeld
Lijkt er op dat de maandag wel 13:00 uur is, maar de vrijdag 09:30 uur.
Dat klopt niet helemaal wat je zegt Theo.
Op dit moment heb ik de tijden op de website www.vliegschemas.nl geactualiseerd zoals deze dit moment bekend zijn.
Voor Florida kunt u deze hier inzien: www.vliegschemas.nl/florida.htm
Op sommige data en dagen wijken deze inderdaad af van de op de ArkeFly website gepubliceerde tijden.
Dit is in het verleden ook een paar keer gebeurd met vluchten naar Florida, zie enkele pagina's terug.
Toen bleken de tijden op onze website wel de juiste te zijn. Let's wait and see.
Iedereen Fijne kerstdagen!
Je hebt gelijk Niels. Website van Arkefly blijkt niet altijd juist te zijn.
@767-300er;
Hallo Niels:
Het gaat om vlucht:
OR317 | 20-09-2013 (volgens mijn gegevens vertrek 09:30 aankomst 14:25) AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 (volgens mijn gegevens vertrek 18:00 aankomst 09:45) MIA -> AMS
Zoals je kan zien duurt het nog wel even voor ik vertrek maar ik zag opeens dat bericht staan en ik dacht "hm vreemd volgens mij heb ik toch echt wat anders staan". Misschien dat het reisbureau ook gewoon denkt: het duurt nog zo lang het kan nog wel 10x veranderen dus we zeggen nog niks.
Wij vliegen vrijdag op 3 mei met Arke en als ik met mijn boekingsnummer op mijn Arke inlog dan staat de vertrektijd nog steeds op 9.30 uur. Hoop wel dat het zo blijft, maar afgelopen september hadden we met boeken die vertrektijd ook, maar was na een paar weken veranderd in 13.00 uur. Afwachten maar....
Zodra er wijzigingen zijn in de tijden zoals die bij mij bekend zijn zal ik daar hier melding van maken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattie;
www.vliegschemas.nl
Ok, we wachten af.... Ik zal is kijken of ik ook bij dat mijn arke kan inloggen om te zien wat er daar staat :)
Dit zouden dan mijn tijden worden
oud (volgens reisbureau):
OR317 | 20-09-2013 | vertrek 09:30 | aankomst 14:25 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 18:00 | aankomst 09:45 | MIA -> AMS
nieuw (volgens vliegschemas.nl):
OR317 | 20-09-2013 | vertrek 13:15 | aankomst 17:30 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 21:30 | aankomst 12:40 | MIA -> AMS
In het geval van de terugreis vind ik het wel best, of het nou 18:00 is of 21:30 je hebt de hele dag nog om je te vermaken alleen de heenreis vind ik minder jammer. Niet zozeer dat je nog wat wil gaan doen de 1e dag maar voordat je een keer bij je hotel aan komt is het volgens de nieuwe tijden een stuk donkerder...
(btw hoe zit het met de openingstijden van de supermarkten daar? kan je zaterdag ochtend mooi ontbijt scoren of is het beter om dat vrijdag meteen te regelen?)
thx voor de info in elk geval allemaal
edit:
Ik kan niet inloggen bij Arke, kan het zijn omdat het geboekt is via een reisbureau? Ik zie wel ergens vermeld staan "Holland International XXXXXX" (6 letters) maar dat pakt hij niet.
Ik boek altijd bij mijn reisburo. Ook ik kan gewoon inloggen op mijn arke.
Echter je hebt het over Holland International. Dat zou wellicht een reden kunnen zijn waarom de reis niet op mijn arke staat.
Bestaat er niet iets van mijn holland international .nl?
Overigens zijn de tijden die staan op mijnarke.nl altijd exact hetzelfde als die op arkefly.nl, dus daar zal je dezelfde tijden aantreffen.
Zoals Jose al aangaf, bij haar wijzigde het in tijden die ik een paar maanden tevoor al gepubliceerd had.
Afgelopen zomer waren de vertrekken ook allemaal rond 1300 uur.
De definitieve vluchttijden staan op het ticket. Lets wait and see.
Heb ook via reisbureau (thomas cook) geboekt en mijn boekingsnummer, waarmee ik inlog op Mijn Arke, staat gewoon op mijn boekings formulier. Morgen anders even met je reisbureau bellen, zei kunnen je het nummer zo doorgeven.
ps. dit nummer heb je ook nodig als je stoelen en persoonlijk entertainment programma wilt reserveren.
Hm ik denk dat het zo zit:
Er is geboekt bij Holland International. De vlucht gaat via ArkeFLY maar dus niet via "arke" zelf daarom zal het wel niet werken?
edit: en over stoelen: je kan toch 'pas' 3 weken van te voren dat regelen dus tzt hoor ik dat vanzelf ga ik vanuit
Ik heb ook niet bij Arke zelf geboekt maar bij Thomas Cook! Dus dat heeft er niets mee te maken hoor, als het goed is sta jij op die betreffende vlucht bij ArkeFly geboekt en met dat bijbehorende boekingsnummer kan je gewoon inloggen en dan zijn al jouw (persoonlijke) vluchtgegevens zichtbaar.
Ja stoelen etc. reserveren is inderdaad 3 weken voot vertrek, maar dat moet je gewoon zelf doen via de site van Arke.
Hoi!
Wij vliegen 26 april naar Orlando. En na de diverse berichten gelezen te hebben, heb ik ongelogd op mijn arkefly en daar staat dat onze vlucht geannuleerd is... Heeeeel raar. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee? Ik las namelijk dat op vliegschemas.nl weer andere vertrektijden staan. Onze orspronkelijke tijd was om 8.00 vertrekken op 26 april en daar staat 13.00 uur op. Heeft misschien die melding "geannuleerd" ermee te maken dat de tijden gaan veranderen?
Alvast bedankt!
Gr.,
Melissa
In dit geval altijd bellen, mailen of twitteren met je reisbureau of, in dit geval, met Arkefly.
In mijn geval bestaat het boekingsnummer/reserveringsnummer uit 5 letters en 1 cijfer. Als je wilt inloggen op 'mijn Arkefly' moet je eerst je naam invullen zoals die in je paspoort staat, je meisjes naam, ook als je getrouwd bent. Bij boekingsnummer kan evt. ook het reserveringsnummer ingevuld worden. Klik even op de i naast het kadertje waar je het nummer moet invullen voor extra info. Succes.
http://img94.imageshack.us/img94/7904/74670capture.png
Bovenstaand "nummer" zou het moeten zijn toch :)
Ik heb ze beide geprobeerd, met achternaam, tussenvoegsel+achternaam, achternaam van mijn reisgenoten maar niks werkt :p
Dus: ik weet niet of je even kan bevestigen of ik goed zit te kijken anders zal ik is een mail sturen naar mijn reisbureau.
Ik heb vandaag gebeld met het reisbureau waarom onze reis voor april 2013 op de status geannuleerd staat. Holland International heeft onze boeking op een ander reserveringsnummer gezet, vandaar de melding vlucht geannuleerd. Heb een nieuw reserveringsnummer gekregen maar ik kan daarmee niet inloggen op mijn arkefly. Volgens het reisbureau komt dit omdat de reis pas over 4 maanden is en je pas ongeveer 3 weken voor vertrek kan inloggen om o.a. je stoelen etc te reserveren. Verder is onze vlucht wel al 1.5 uur vertraagd. Grappig dat ze dit nu al weten :S
Sorry, maar welk bovenstaand nummer bedoel je? Ik zie alleen maar bedragen staan....of begin ik nu van het padje te raken....?Wij vertrekken pas begin mei en vanaf de dag dat we geboekt hebben ( 3 weken geleden) kan ik inloggen en mijn vluchtgegevens zien. Inderdaad pas 3 weken voor vertrek kan je stoelen etc. reserveren.
Ik bedoel dan "BFCxxx" (heb het even blauw gemaakt zodat niet iedereen zomaar even mijn gegevens kan inzien). Dat zou het moeten zijn als ik de site goed begrijp :p
Heb ook een boekingsformulier van Holland International ( thomas cook travel shop) en daar staan 2 reserveringsnummers, 1 bij het gedeelte autohuur en 1 bij chartervlucht. Beide beginnen met BF.....het res. nr. bij chartervlucht dat gebruik ik om in te loggen op mijn Arkefly.
Als je dat niet hebt of het lukt niet, zou je toch echt even met je reisbereau moeten mailen of bellen.
gr. Jose.
Mattie
Je hebt de goede code. kijk je op mijnarke of op mijnarkefly. Wellicht dat daar het verschil in zit.
Verder is het zo dat bij het boeken van je reis via het reisburo je reisburo er voor moet zorgen dat eea op mijnarkefly.nl terecht komt.
Melissa, waar heb je je reis geboekt?
En die anderhalf uur vertraging is dan geen vertraging maar een verandering in het reisschema. Die andere tijden zullen dan ook in je tickets komen.
Bij mij staat de vertrektijd op 26 april om 13.15. Dat staat ook op mijn website www.vliegschemas.nl
PFT wat een fail van mezelf zeg :p
Als je op google gewoon "mijn arke fly" intypt dan komt daar ook gewoon mijn arke (dus zonder fly) bij te staan :p De met en zonder fly site zijn nagenoeg exact hetzelfde dus ik had het niet eens door dat ik dus op de verkeerde zit :p
Ik heb ondertussen wel 3 inlog pagina's gevonden:
https://www.arke.nl/mijnarke/default.aspx -< die NIET
https://secure.paxport.net/arkefly/login -< die NIET
http://mijn.arkefly.nl/default.aspx <- deze is het jonges :)
Goed ik ben blij dat ik in kan loggen nu. Meteen even naar de vertrek tijden en wat ik in mijn vorige post zei staat ook op de site:
OR317 | 20-09-2013 | vertrek 09:30 | aankomst 14:25 | AMS -> SFB
OR318 | 18-10-2013 | vertrek 18:00 | aankomst 09:45 | MIA -> AMS
Dit zal dan ook verklaren dat mijn reisbureau niks gezegd heeft over (eventuele) andere tijden.
Ik ben allang blij dat ik het zelf in de gaten kan houden :)
http://www.arkefly.nl/arke.aspx via deze site kijk ik altijd. Klik rechtsboven, blauwe kader Mijn Arkefly. Super dat het gelukt is:D
Op zich niet raar daar ik (www.vliegschemas.nl) de tijden niet heb van de airline zelf.
We zullen zien als het moment daar is wat uw vertrektijd is.
[QUOTE=Mattie;
De secure paxport website is voor de stoelreservering. De andere 2 spreken voor zich.
Arke heeft nu kassakorting tot 1 januari.Komen wij 300,- goedkoper uit.Zou de ticketprijs nog
gaan zakken of moet ik echt voor deze prijs gaan?
Het is natuurlijk afhankelijk van wanneer je van plan bent te vertrekken ? Je kunt dagelijks een paar keer inloggen om de prijs te controlleren , dit kan soms in enkelen uren een paar honderd euro verschil maken. Soms is het zelfs goedkoper om bv een Fly & Drive te boeken, dan alleen een ticket bij arkefly.
Mocht je over een poosje een lagere prijs zien, dan kun je altijd nog overwegen om te annuleren/ wijzigen, de kosten zijn vaak € 75,- tot € 150,-per ticket, je kunt dan nog voordeliger uit zijn.
Wij gaan 22-07-2013 tot 12-08-2013.Met de kassakorting eraf komen we nu op 5614,-.
Voor 4 volwassenen en 2 kinderen.Best aardig dacht ik.Maar als ze nog goedkoper worden
wacht ik liever nog even.Zal is gaan kijken bij fly drive of dat veel scheelt.
Ik neem aan dat je je vraag ook echt serieus stelt?
Ik zal in ieder geval even serieus antwoorden.
Als een maatschappij van A naar B wil vliegen op een bepaalde dag moet er aan bepaalde voorwaarden worden voldaan.
1) Er moet een vliegtuig beschikbaar zijn van de airline.
2) De afhandelaar van de airline moet de mogelijkheid hebben om op het gewenste moment personeel ter beschikking te hebben voor het inchecken, het aansluiten van de brug, het laden en lossen van de koffers etc.
3) Er moeten op de luchthaven van vertrek vrije gates beschikbaar zijn (In dit geval Schiphol)
4) Er moet op het moment van vertrek ook ruimte zijn (kwa drukte) om het toestel te laten vertrekken
5) Er moet in de lucht ruimte zijn om de vlucht uit te voeren
6) Er moet op de luchthaven van aankomst ruimte zijn (kwa drukte) om op het gegeven moment te kunnen landen (Op Orlando en Miami)
7) Er moet op de luchthaven van aankomst gates beschikbaar zijn en de afhandeling moet ook beschikbaar zijn op het gewenste moment.
Zoals je ziet heeft de Airline alleen invloed op punt 1, op punt 2 tot en met 7 moet toestemming verkregen worden van diverse andere partijen.
De drukte op de luchthavens en de beschikbaarheid van aankomst en vertrektijden (punt 3 tot en met 7) worden geregeld in zogenoemde schema-slots. Daarmee voorkom je dat er volgens dienstregeling om 14.00 in de middag 67 vluchten vertrekken en om 14.30 geen 1.
Om schiphol even als voorbeeld te houden, Middels die slots is bepaald hoeveel vluchten er per uur kunnen landen en opstijgen, eerlijk verdeeld over dat gehele uur. Op schiphol wordt er vervolgens gewerkt in blokken van 20 minuten en volgens het 2+1 principe. In die 20 minuten wordt een verdeling gemaakt tussen vertrekkende en aankomende vluchten in grofweg de verhouding van 2:1. Of 1:2. BIj de verhouding van 2 aankomende en 1 vetrekkende vlucht is er sprake van een inbound-piek en van 1 aankomende en 2 vertrekkende vluchten sprake van een outbound-piek. Tijdens die pieken zijn er altijd 3 banen in gebruik. 2 voor landen 1 voor vertrek of bij een omgekeerde verhouding andersom. In de daluren (voor 6 uur in de ochtend, na half 10 in de avond) wordt er veelal gewerkt volgens het 1:1 principe, oftewel 1 baan open voor landen en 1 voor stijgen. Het is mogelijk dat een inboundpiek bijvoorbeeld 4 blokken van 20 minuten achter elkaar beslaat voordat er weer een outbound piek is. Mooie voorbeelden van meerdere inbound pieken-bloks liggen rond 6 uur in de morgen, en rond half 11 in de morgen heb je weer meerdere blokken die een outbound piek zijn. Op verzoek kan ik die blokken wel even aangeven.
Even terug naar het onderwerp: Als er geen slots beschikbaar zijn op het gewenste moment, dan kan een Airline die vlucht dus niet op dat gewenste moment uitvoeren. Ook al heeft de airline op dat monent wel 6 kisten tot zijn beschikking, dan nog kan het niet vliegen. Bij het tot stand komen van de dienstregeling van de airline moeten er dus zowel bij de luchthaven van vertrek als de luchthaven van aankomst slots aangevraagd worden. Op sommige velden heb je daarvoor alle ruimte en levert een aanvraag een 100% akkoord op (Zoals bijvoorbeeld op Orlando Sanford), bij sommige luchthavens zijn die slots schaars en is het maar lastig er tussen te komen (London Heatrow is daar een mooi voorbeeld van). Schiphol bungelt er een beetje tussenin. Op sommige momenten zijn slots makkelijker te krijgen dan op andere momenten op de dag. Hoe de slotverdeling verder in zijn werk gaat en hoe een airline aan slots komt en weer kwijtraakt laat ik even in het midden en doet voor de vraagstelling verder niet terzake. Wat wel van belang is voor de vraagstelling is dat er dus bij diverse instanties toestemming moet worden gevraagd om op een bepaald moment aan te komen en te vertrekken en alles wat er omheen hangt, zowel op de luchthaven van vertrek als de luchthaven van aankomst. Dit gebeurd dus in het hierboven omschreven schema-slots, maar dat is nooit gelijk ana de werkelijkheid waar bijvoorbeeld diverse weerstomstandigheden of andere redenen oorzaak kunnen zijn van andere vertrek en aankomsttijden. Dat wordt op het moment zelf bepaald door de verkeersleiding. (actuele slots) (Zo kan het gebeuren dat als jij staat te winkelen en al 3x bent opgeroepen om naar je vliegtuige te gaan, je te laat bij het vliegtuig aankomt. je mag dan nog wel aan boord, maar de vlucht heeft zijn slot gemist en moet weer een nieuwe aanvragen => vertraging.
AL die slots en geplande vluchten etc etc zijn geladen in het CISS. Het Centrale Informatie Systeem Schiphol. Zie het als het computersysteem wat op heel schiphol wordt gebruikt voor het afhandelen van alle vluchten door de afhandeling, luchtverkeersleiding etc etc etc. En (onder andere) vanuit dat systeem komen mijn gegevens.
Heel leuk die kassakorting, maar ze hebben wel eerst in de afgelopen weken de prijzen verhoogd.
Voorbeeld van een reis die ik geboekt heb via een reisbureau.
Prijs 7 december 829 Euro Extra Premium comfort 45 Euro. Totaal 874 Euro
Prijs 10 december 839 Euro Extra Premium comfort 45 Euro Totaal 884 Euro
Prijs 11 december 864 Euro Extra Premium comfort 25 Euro Totaal 889 Euro
Prijs 27 december met 50 Euro kassakorting 829 Euro Extra Premium comfort 45 Euro. Totaal 874 Euro
Per saldo zijn de verschillen niet groot. Conclusie: Het is heel moelijk en een gok wanneer te boeken.
Dus wij kunnen er maar beter vanuit gaan dat onze vlucht om 13.15 gaat....
Jammer hoor.. Oorspronkelijke tijd was 8.00 uur nu 9.30 en waarschijnlijk dus 13.15... Pffff
Wow wat een goede uitleg :) Je hebt mij in elk geval overtuigd: de tijden zijn veranderd naar 13:15. Wel jammer, de vertrek van 0930 en de aankomst van 1425 vond ik wat mooier maargoed we doen het er maar mee :p
Grote kans dat ArkeFly die zooi gewoon (nog) niet updated omdat het (voor mij dan) nog zo ver van te voren is dat ze de kans groot achten dat er nog meer wijzigingen komen.
@Mattie: Vertrekken jullie ook 26 april naar Orlando?
Beste Mattie
Ook ik maak een voorbehoud op mijn website vwb de vluchttijden. Net zoals ArkeFly heer website nog niet update kan dat in het CISS precies eender zo zijn.
Over de lange termijn genomen zijn de CISS tijden vaak de juiste, maar soms worden die op het laatste moment aangepast aan de tijden van de website van arkeFly.
Ik hou het in ieder geval in de gaten voor jullie en zodra er wijzigingen zijn dan horen jullie het.
Vorig jaar trouwens exact hetzelfde geval (zie een pagina of 10 terug), en toen bleken de tijden op www.vliegschemas.nl de juiste.
Nee, wij gaan "pas" 20 september weg.
Dat is fijn. Ik heb inderdaad even teruggelezen en dat stukje wat je bedoelt gezien. Ach het maakt allemaal niet zo heel veel uit zolang het maar geen super vreemde tijden worden (aankomst 03:00 ofzo :p). En al is dat zo: wat doe je er aan hé :)
Vorig jaar kwam ook eerst de kassakorting. Rond de Vakantiebeurs kwam er toen ineens een superaanbieding waardoor wij voor 3 personen op een zeer gunstige prijs kwamen. Het verloop was nagenoeg hetzelfde als nu, eerst die 50 euro korting, dan weer een aanbiedingskorting. Er is haast geen uitkomen aan, maar vorig jaar was dit dus op 12 januari. Verwacht het dit jaar weer, wij wachten er tenminste even op. Vorig jaar moest je dan wel de heen- en terugreis in 3 weken afhandelen. Wij gaan zelf meestal 4 weken, dat was dus op zich wel jammer. Maar voor onderstaand bedrag was het zeer aantrekkelijk. Let wel.... het was ook nog comfortclass, alleen stoelreservering kwam er nog bij. Merkwaardig genoeg is het soms bij de brokers nog goedkoper dan bij Arke zelf. Let daar wel op de extra toeslagen. Meestal komt er zo 50 euro p p toeslag bij. Het mag weliswaar niet meer, maar de meesten houden dit gewoon in stand.
Specificatie te betalen bedrag Bedrag
Arrangement (bestemming: Sanford)
Basis Reissom 3 x € 469,00 € 1407,00
Aanbiedingskorting. 1 x € -870,00 € -870,00
Luchthavenbelasting 1 x € 900,00 € 900,00
Calamiteitenfonds 1 x € 2,50 € 2,50
FlitsKorting 1 x € -150,00 € -150,00
Brandstoftoeslag 1 x € 60,00 € 60,00
Vluchtcorrectie 1 x € 90,00 € 90,00 (was 3x 30 euro Comfortclass heen en terug)
Overige kosten/kortingen
Administratiekosten 1 x € 15,00 € 15,00
Totaalbedrag € 1454,50
Hebben dit traject inmiddels 8 keer gevlogen, maar nog nooit zo goedkoop als in 2012! De vakantiebeurs begint over 2 weken!