Re: mayonaise invoeren in Amerika
Je hoeft echt geen mayonaise mee te slepen hoor, er is zoveel keus in de supermarkten. Van allerlei merken en volgens mij zit er vast wel iets bij wat je lekker zult vinden.
Ze verkopen ook kleinverpakkingen, haha.
http://img207.imageshack.us/img207/2258/mayo0.jpg
Succes
Re: mayonaise invoeren in Amerika
En hoe ga je dat proeven dan ? Alle potjes even losmaken en de vinger er in :-) ?
Ik zou het zelf niet doen, maar als je er aan verslaafd bent, gewoon meenemen.
Misschien zijn er wel ervaringsdeskundigen op het forum voor een tip.
Wij hebben daar wel eens Kraft gebruikt. Was niet verkeerd.
Re: Mayonaise invoeren in Amerika
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Charlene
Denken jullie dat ik mijn mayonaise het land zou mogen binnenbrengen?
Dat is geen enkel probleem, zolang je de tubes maar in je koffer stopt en niet in je handbagage meeneemt.
Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Hallo allemaal,
Ik heb ook nog een vraag. Volgende week gaan we weer naar Florida, maar ook op bezoek bij kenissen in Texas. Zij vroeg mij een aantal "Kindersurprises" mee te nemen. Je weet wel, die chocolade eieren met een speelgoedje erin. Zij gaf aan dat deze in Amerika verboden zijn en dus niet meer te krijgen. Nu wil ik dat natuurlijk met alle liefde doen, maar vraag me af of ik het dan wel ingevoerd krijg.. En moet ik het aangeven (eerlijk duurt het langst denk ik) of de gok nemen en niet doen?
Wat is jullie idee?
Alvast bedankt!
Allereerst zijn wij hier in Nederland natuurlijk niet volledig op de hoogte van alle ins en outs van wat wel en niet toegestaan is in Amerika dus je kan je in ieder geval altijd beroepen op onwetendheid.
Ik zou ze gewoon meenemen en op het formulier aangeven dat je chocola bij je hebt, wat dus ook gewoon zo is.
Verder hebben wij nog nooit controle gehad op etenswaar welke wij mee namen naar Amerika in de 6 keer dat wij er reeds geweest zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
annekebbb
Je weet wel, die chocolade eieren met een speelgoedje erin. Zij gaf aan dat deze in Amerika verboden zijn en dus niet meer te krijgen.
Normaal zou ik met Jeroen meegaan en chocolade (of niets) op het formulier zetten.
Maar die ene opmerking in je verhaal geeft toch te denken. Your choice, your risk :-k
Maar Gerrit. als dat nergens vermeld staat verder dan KAN je het toch niet weten.
Als ik nu zou kijken wat ik wel of niet mee mag nemen op een site van de Amerikaanse customs dan denk ik niet dat dit vermeld staat.
Verder zou het ook zo kunnen zijn dat je het voor eigen gebruik mee neemt.
Daarom zou ik waarschijnlijk ook niets invullen op het Customsformulier :mrgreen:
Dat blauw-witte ding invullen met daarop aangegeven Food: YES
Kost je op IAD bijna een uur langere wachttijd...
Op ORD óók zoiets...
En of je daar dan vrolijk van wordt?
Ik in ieder geval niet...
Chocolade geef ik eigenlijk nooit aan...
Chocola en snoep die ik meeneem voor tijdens de reis geef ik ook nooit aan maar ik weet niet in welke hoeveelheid de eieren worden meegenomen natuurlijk.
Normaal heb ik niet zoveel snoep mee, meeste is in het vliegtuig al op.