Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 21 van de 38 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 210 van de 376

Onderwerp: Eten meenemen naar Florida

1. Top | #201
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten

Zo doe ik het:

Wel op formulier: vacuum verpakte nederlandse kaas, evt. babyvoeding (inmiddels niet meer:lol, stroopwafels.

Niet op formulier: harde koekjes, chocola, snoep,
    Waar dan?

Op mijn formulier is daar geen plaats voor
    http://206.241.31.147/ImageCache/cgo...9b_5ffront.jpg

Ik antwoord ja op vraag 11a en de immigration officer vraagt wat het is en zet daarna een grote rode A op het douaneformulier

Daarna wordt ik er bij de douane uitgevist en wordt mijn koffer vaak gecontroleerd of gescand.

Als je met meerdere personen reist, zorg dan dat alle etenswaar in één koffer zit zodat niet alle koffers overhoop gaan.

2. Top | #202
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005

Ik heb de formulieren een paar dagen geleden in het vliegtuig ingevuld, en daarbij extra gelet op hoe customs met meegebrachte etenswaren omgaat. Wat ik uit het formulier opmaak is dat men alleen in fruit, vleeswaren en andere bederfelijke waar is geinteresseerd. Maak je geen zorgen om koekjes, ontbijtkoek, koffie, creamer, hagelslag e.d.! Je hoeft dat niet in te vullen. Ik heb de douanebeambte gezegd dat ik dat bij me had en: no problem sir!!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

3. Top | #203
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    Dit soort advies snap ik dan ook niet, waarom zou je het niet aangegeven???
    Tot voor kort was ik ook in de veronderstelling dat ik voedsel altijd moest aangeven. De laatste keer dat ik in de VS was heb ik het nagevraagd en in principe geldt dit alleen voor de restricted items. Bambix valt daar niet onder en kan dus zonder problemen (en dus ook zonder aan te geven) worden meegenomen. Als ik naar de VS ga dan neem ik regelmatig Nederlandse boodschappen mee voor mijn collega's. Ik geef dan op mijn formulier aan dat ik geen 'food' bij heb maar geef wel aan dat ik spullen bij heb die ik in de VS achter laat. Vanwege het laatste wordt regelmatig gecontroleerd. Tot op heden heb ik nog nooit een waarschuwing gekregen of een boete gehad.
    Als je mijn advies overigens goed leest dan kun je lezen dat ik heb aangegeven dat je het ook zonder problemen kunt aangeven. Je zult hooguit wat extra vragen moeten beantwoorden en een aanvullende controle moeten ondergaan maar dat is het dan ook wel. Als je daar beter bij voelt dan moet je dat vooral doen. Het feit dat iets namelijk niet hoeft wil niet zeggen dat je er geen oponthoud door kunt krijgen. De ervaring wijst namelijk uit dat niet iedereen bij customs (of immigration) op de hoogte is van alle regels.

4. Top | #204
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2009

Standaard etenswaren meenemen naar Florida

We willen voor onze dochter kleine pakjes Fristi en knijpfruitjes (van Olvarit) meenemen in de koffer (dus niet in de handbagage). Dit zal ons toch geen problemen gaan opleveren hoop ik ? Wat denken jullie ?

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp hierover. Kijk dit onderwerp eens door, misschien heb je iets aan de hier al aanwezige info.>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 30-10-10 om 18:58.
    Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
    Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
    Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
    Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver

5. Top | #205
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: etenswaren meenemen naar Florida

Tja, dit staat op de website van de Amerikaanse douane:

We regret that it is necessary to take agricultural items from your baggage. They cannot be brought into the United States because they may carry animal and plant pests and diseases. Restricted items include meats, fruits, vegetables, plants, soil, and products made from animal or plant materials.Agricultural pests and diseases are a threat to U.S. food crops and livestock. Some of these organisms are highly contagious animal diseases that could cause severe economic damage to the livestock industry and losses in production, which would mean increased costs for meat and dairy products. Other pests can affect property values by damaging lawns, ornamental plants, trees, and even homes.
    The U.S. Department of Agriculture (USDA) and the Department of Homeland Security (DHS) are partners in this effort to protect American agriculture against the introduction of foreign plant and animal pests and diseases at our nation’s ports of entry. USDA’s Animal and Plant Health Inspection Service (APHIS) develops the policies that determine what agricultural products can come into the country and what products pose a risk and should be kept out. U.S. Customs and Border Protection (CBP) at ports of entry enforce these agricultural policies. Confiscated items are carefully destroyed in special CBP facilities. For additional information, please visit the CBP Web site. ( www.cbp.gov )
    Maar ik heb zelf geen ervaring in het meenemen van fruit of melk in verpakking.

6. Top | #206
    Regelmatige Bezoeker LEOnie211's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2009

ik heb vorig jaar wel aangegeven dat ik etenswaren bij had, ze vroegen mij alleen maar wat ik mee had. toen ik antwoordde dat het snoepjes waren was het geen probleem ze hebben niet eens gekeken of het waar was..

7. Top | #207
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lelli Kelly Bekijk Berichten
    We willen voor onze dochter kleine pakjes Fristi en knijpfruitjes (van Olvarit) meenemen in de koffer (dus niet in de handbagage). Dit zal ons toch geen problemen gaan opleveren hoop ik?
    Beide zaken kunnen zonder problemen worden meegenomen (zijn namelijk verwerkt en verpakt). Ik zou wel aangeven dat je ‘groceries’ bij hebt plus de waarde hiervan in dollars. Bezoekers mogen namelijk voor maximaal $100 aan spullen invoeren. Hooguit dat je de vraag krijgt of er iets met 'green leaves' bij zit, maar dat is het dan ook wel. Ik laat regelmatig boodschappen vanuit Nederland meenemen en dat heeft nog nooit tot problemen geleid. De boodschappen worden altijd wel aangegeven.

8. Top | #208
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Ik zou wel aangeven dat je ‘groceries’ bij hebt ...
    Maak er "some canned food" van en je bent er meteen vanaf.

De waarde hoef je m.i. alleen aan te geven als je het meeneemt om aan iemand anders te geven (achter laat in de VS). Als je het zelf opeet laat je het niet achter in de VS, in ieder geval niet in de oorspronkelijke vorm.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-10-10 om 15:48.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

9. Top | #209
    Florida Groupie ietie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2007

Ik neem altijd eten mee en geef dit ook altijd netjes aan op mijn formulier.
    Dit jaar vlogen wij voor het eerst via new york, daar werden de mensen die aangegeven hadden dat ze etenswaren bij zich hadden door gestuurd na een andere rij waar de koffer nog een keer apart gescaned werd, ik had dat op andere vliegvelden nog niet meegemaakt.

10. Top | #210
    Vaste Bezoeker Charlene's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2010

Standaard Mayonaise invoeren in Amerika

Hallo iedereen
    Ik ga volgend jaar in mei voor de eerste keer op vakantie naar Amerika...

Ik ben nogal een moeilijke eter dus sleur ik overal tubben Belgische mayonaise met me mee omdat het eten volgens mij dan net iets beter smaakt... Ik heb die al overal zonder problemen meegenomen naar het buitenland maar met Amerika heb ik geen ervaring en ik weet dat ze daar nogal streng zijn... Denken jullie dat ik mijn mayonaise het land zou mogen binnenbrengen?

Alvast bedant voor jullie antwoord...

Groetjes
    Charlene

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over etenswaren invoeren. Misschien kun je hier nog wat meer info vinden.>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-12-10 om 05:20.

Forum Rechten