Op Tampa Airport kreeg ik ook gewoon een slutel mee, maar had wel een upgrade te pakken!
Gr
Anthonie
Afdrukvoorbeeld
Op Tampa Airport kreeg ik ook gewoon een slutel mee, maar had wel een upgrade te pakken!
Gr
Anthonie
Ook wij zijn tevreden Alamo klanten. Wij hebben dat lampje ook een keer meegemaakt en kregen meteen een nieuwe auto met een upgrade erbij\\:D/.
Wij hebben pas drie keer bij Alamo gehuurd, en gelukkig geen problemen gehad.
Da's een prima auto..
wij hebben nu 2x bij alamo gehuurd, en 2x geen klachten
Wij hebben alle vakanties een auto van Alamo en zijn supertevreden.
Nooit geen problemen gehad, tot de laastste vakantie. Toen verloor mijn man op de Florida Mall zijn geld en de autosleutels. We waren op weg naar het vliegveld dus alle bagage zat er in. Mijn man heeft Alamo gebeld en ik ben bij de auto gebleven. Er kwam na een uur wachten een sleepwagen van Alamo en die maakte de auto open met een keg en een haak en zette de wagen op de sleepwagen. Ons heeft hij met bagage en al afgezet op Orlando International Airport. Wij hoefden ter plekke niets te betalen, wat fijn was, want we hadden ook niets meer. Thuis kregen we een leuke rekening, maar we waren blij dat ze ons zo geweldig geholpen hebben. Wij zullen altijd bij Alamo huren, alleen al vanwege deze service.
Ferret, ook wij hebben geen problemen gehad zoals eerder gezegd.
Wil je vermelden wat het probleem met de sleutel verliezen je gekost heeft bij Alamo. Vooral omdat je er ook tegen kan verzekeren met de Road Assist plus.
Kunnen we mooi vergelijken kosten versus verzekeren.
M.b.t. banden wisselen is dit wel eens vaker gemeld, bv. gat in band door spijker kost $25,- bij bv. de Walmart.
Bedankt alvast.
Op de sleutel van Alamo stond dat, indien je de sleutels zou kwijtraken, dit $200 zou kosten.....
$200 dollar voor de sleutel alleen zou kunnen kloppen. Wij zijn natuurlijk ook nog weggesleept en afgezet op het vliegveld. Wij moesten over de $400 betalen.
Wel raar natuurlijk dat aan de sleutel een label hangt met de vermelding dat bij verlies het $200 kost en men uiteindelijk met een sleepwagen komt wat natuurlijk de kosten flink omhoog jaagt.....
Of hadden jullie zelf de optie tussen wachten op een sleutel of afslepen en jullie naar de luchthaven brengen?
Als je je nu Road Assist Plus verzekerd, dekt dat deze kosten?
Normaal doe ik dit nooit, deze verzekering, maar $ 400 is wel heel erg veel.
Roadside Assistance dekt dit allemaal...
Buitensluiten van de auto (of sleutel verliezen)
Afslepen...
En nog veel meer... kosten US$ 5,- per dag.
Yip , 100 %.
Maar hoe groot is het risico eigenlijk? Zelf ben ik door het oog van de naald gekropen door de sleutels mee te nemen in de Lazy River. Stom, maar in ons geval waar we over vijf of zes weken autohuur praten, wordt Roadside Assistence wel een beetje duur. persoonlijk draag ik het risico dus zelf.
Overigens zijn de kosten bij het verlies van de sleutel bij Alamo 250 dollar en je bent verplicht de auto bij een verhuurstation in te leveren. De kosten voor towing komen hier dus bij.
Kijk ook je reisverzekering na bij schade op dit gebied, bij de ANWB geldt:Wanneer de sleutels gestolen zijn, wordt het totale schadebedrag vergoed.Citaat:
de kosten van aanschaf en nazenden van sleutels en de kosten van aanschaf en plaatsing van nieuwe sloten na verlies van sleutels tot maximaal € 150,- per reisgezelschap
Er wordt op fora geklaagd over de kosten. Vraag in je eigen garage maar eens na wat vervangen van de sleutels kost, da's niet misselijk!
Wij hadden geen keuze. Er was geen tijd om de sleutel na te brengen, want wij moesten snel naar het vliegveld anders zouden we onze vlucht misschien missen.
Wij hebben niets vergoed gekregen omdat mijn man bij het plassen/handen wassen zijn spullen op het toilet had laten liggen. Binnen 1 minuut kwam hij daar achter, maar toen was alles al weg. Helaas.
Ik heb een keer voor mijn eigen auto (Ford) hier in Nederland een originele sleutel met afstandbediening laten bijmaken. Kostte mij ook zo'n kleine EUR 150 totaal. De sleutel moet n.l. ook nog weer op de auto geprogrammeerd worden en dat kostte ook het nodige en het is inmiddels 5 jaar geleden, dus zal wel duurder zijn inmiddels.
$ 200 is zo gek nog niet.
Knaapje
Tja, als je zoiets in Nederland doet moet je ook al die kosten zelf betalen. Erger is nog als je alle sloten laat vervangen om te voorkomen dat ze thuis je auto weghalen met die verloren sleutel, dat kost nog een stuk meer.
Nog even nagevraagd, de kosten verschillen per auto volgens Alamo.
Citaat:
Generally that would depend upon the car make and model you have rented and any coverages you have purchased with the rental car. Some keys have computer chips and may run up to $300.00 for replacement.
De laatste keer heb ik toch écht US$ 5,- per dag betaald... :D
Ik heb hier het contractje in m'n handen...
Prima Corrus geloof je zeker, staat alleen zo op de site van Alamo. Vandaar mijn opmerking.
Heb je dat zelf bepaald (afdingen) of werd je dit zo voorgesteld?
Dan kan je dus ook over de verzekeringen nog handelen.
Waar kan je zon road assist afsluiten?
Kan dit ook als toeristje zijnde?
Voor 5,- per dag is dat toch wel een veilig gevoel want als je bv een platte tjup hebt kun je dan alamo ook bellen of moet je dan de amerikaanse anwb bellen?? (wat vast meer dan 5,- kost!)
Dat zal best, maar wij hebben geleerd niet te luisteren en alleen maar NEE te zeggen, tegen alles wat ze zeggen.\\:D/
hmmmm ik heb inderdaad al gelezen dat ze je graag vanalles aansmeren en dat we daar idd netjes nee op moeten zeggen maar zon assistance lijkt mij toch wel een veilig idee voor die 10 dagen dat we maar rondrijden voor 3 euro per dag....:-)
Hebben jullie hier al ervaring mee? nodig gehad? service?
Bij de verschillende auto verhuur topics kom ik vaak tegen dat de huur inclusief volle tank is. Maar wat maakt dat nu uit, als je de auto ook weer met een volle tank moet inleveren? Je betaalt die tank dan toch altijd?
Met het Alamo GOLD pakket kun je de auto met een zo leeg mogelijke tank terugbrengen...
Hoi ik heb een vraagje... Wij gaan dus van 8 juli tot 28 juli florida beetje doortrekken en we moeten nog een wagen huren voor de periode. Nu als ik op alamo.nl wil boeken zou dit me 378.5 euro kosten. Als ik het via alamo.com zou boeken zou dit me 520,67 euro kosten. Waar zit het verschil? Wat is het beste?
Ik ben op de hoogte van een code die op het forum rondwaart en heb die maar heb ook gelezen dat er iemand mee betrapt was. Daarom weet ik niet goed wat ik zou nemen. alamo.nl, alamo.com, met code... zonder code...
Kan iemand me helpen? thanks
Eigenlijk ben ik bang dat niemand anders de keuze kan maken dan jullie zelf.
Persoonlijk boek ik voor de laagste prijs maar niet zonder dat ik de afweging heb gemaakt wat er eventueel mis kan gaan en hoe we dat dan eventueel oplossen. Verder heb ik er voor gezorgd dat de baliemederwerker geen rol in het proces meer speelt, daarmee voorkom je wellicht wat vragen. Sommigen lijken 'zomaar' even Insider te worden. De voorwaarden staan op meer dan dertig A4tjes. Zelf zou ik nooit mijn handtekening zetten als ik niet precies wist wat er in die overeenkomst staat. Al die overwegingen moet je zelf maken.
Geen tijd voor, geen zin in...? Ga dan ook dat avontuur niet aan en kies voor het laagste tarief voor een vergelijkbaar apkket bij alamo, usareisen, e-autohuur of sunnycars.
Verder kan je niet 'zo maar' de prijzen van com en nl vergelijken, je moet dan ook vermelden welk pakket je er precies voor krijgt.
Let op dat als je bij de amerikaanse sites (.com) je auto wil huren hier vaak GEEN verzekeringen bij zitten. Die moet je dan ter plekke nog afsluiten.
Heb je ook al gekeken bij usareisen.de en dollar.de ?
Hoi Ton
Even een vraagje over dat Insiderspasje ,als je dat hebt hoef je dan niet meer langs de balie.
Ik kan dat nergens vinden op de site van hun of kijk ik er overheen .
Ik heb wel bij het boeken Save Time ingevuld voor ons beide alle gegevens en rijbewijsnummers dus dat hebben ze al.
Eerst als insider inloggen.
Je kunt nu met je confirmationnumber on line inchecken.
Vervolgens krijg je deze tekst:Toen ik de eerste keer als Insider huurde, ging ik netjes aan de balie in de rij staan omdat ik er van uitging dat het niet voor Europese huurders zou zijn. Ik werd direct naar de garage verwezen met een blik van: Dat 'ie dat niet snapt, gaat die sukkel eerst in de rij staan......Dat is nu precies wat ik bedoel: Wanneer je niet precies begrijpt hoe het systeem van autohuur en voorzieningen werkt, ga dan niet op de .com site boeken en gebruik al helemaal geen codes. Zie ook de opmerking van verwijderd.Citaat:
Head right to the lot. Find the size of the car that you reserved and pick the one you like.
Then simply show your Online Check-Insm documents, along with your driver's license and credit card, to the agent at the exit booth on your way out.
It's that easy.
Een economy pack kennen ze niet bij Alamo. Economy slaat op het type auto, niet op de voorzieningen. Voor de voorzieningen kies je uit Fully Inclusive of Alamo Gold. Op de site Alamo.nl staat precies beschreven wat dit inhoudt. Op de site van usareisen.de vindt je die info en termen ook, maar dan in het Duits. Bepaal vooraf wat je wilt; een chauffeur, twee, tank benzine of niet etc. etc. Vergelijk de prijzen en de voorzieningen en boek pas als je begrijpt wat er wordt bedoeld.
Lees op de site van Alamo alles over Insider, vooraf inchecken en wat er zoal niet meer mogelijk is. Ook op dit forum is daar veel info over. Gewoon terugbladeren of de zoekfunctie gebruiken want het is helaas niet mogelijk om het hele verhaal met alle ins en outs bij iedere vraag volledig op te sommen. Is een onderdeel niet helder? Dan kan je daar altijd even een vraag over stellen.
Zoals gezegd, wie insider wordt, worstelt zich door meer dan 30 pagina's tekst. Mijn advies: Geen zin, geen tijd om dat zelf uit te zoeken? Niet doen! Laat je dan liever adviseren door en boek bij een van de gerenommeerde reisorganisaties of brokers.
Daar had ik nog niet gekeken.=D>
Ik dacht dat je niet met een europees rijbewijs online kon inchecken.
Maar als het jou gelukt probeer ik het tegen die tijd ook.
Zorg dat je v.w.b. verzekeringen altijd minimaal een collision damage waiver (CDW) en een additional liability supplement (ALI of soms ook LIS genoemd) neemt. De eerste verzekert je tegen schade en diefstal van de huurauto. De tweede is een extra aansprakelijkheidsverzekering die je als toerist in de VS hard nodig hebt indien je een ongeluk veroorzaakt waarbij je schade veroorzaakt bij de tegenpartij (zowel materiële schade als letsel). Vooral de medische kosten kunnen in de VS snel in de papieren lopen. Maar ik neem aan dat je van dit laatste wel op de hoogte bent.
Ik heb reeds bij Alamo een auto gehuurd voor de maand juli. Ik heb dit voor alle zekerheid bij een reisbureau gedaan. Nu heb ik echter nog een vraag : moeten we bij aankomst nog een borg voorzien of niet? De auto is reeds volledig betaald.
Borg moet je altijd voor tekenen. Die voldoe je met je credit-card of cash.