Het ligt er een beetje aan wát je gaat doen en voornamelijk hoe...
Het eten kun je nét zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt...
Afdrukvoorbeeld
Het ligt er een beetje aan wát je gaat doen en voornamelijk hoe...
Het eten kun je nét zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt...
Ik heb een excelsheet gemaakt met daarin de onderstaande parameters in verwerkt.
Voor 2008 was de realistatie lager uitgevallen als het budget. Dus goed. Misschien heb je met de onderstaande gegevens een idee. En het is zoals Corrus al aangeeft. Wat ben je van plan allemaal te doen en hoe wil je het doen.
Parameters
Aantal Eenheid Omschrijving
6,00 Stuks = Aantal personen
1,25 $ = $ in € (afgerond op 2)
2,00 Stuks = Aantal kamers
3,00 Dagen = Aantal nachten
100,00 $ = Prijs per nacht/kamer
30,00 $ = Eten p.p.p.d.
1,90 $ = $ per gallon
3,79 Liter = Aantal Liters/Gallon
14,00 Liter = Aantal liter per 100 Km
15,00 $ = Onvoorziene uigaven p.p.p.d.
1100,00 € = Vliegticket p.p.
26,00 Dagen = Aantal dagen vakantie
600,00 $ = Kleding etc. p.p.
30,00 $ = Boodschappen per dag
1600,00 Km = Aantal te rijden Km
Grz
Ton
7 jaar geleden waren we ongeveer €4000 kwijt (2 weken,2 volw), alles incl . Dit jaar gaan we met onze dochter van 4, maar door een betere $ koers, en gratis verblijf zullen we niet veel duurder uit zijn.
Zoals eerder al gezegd: het ligt eraan wat je gaat doen. Heb je een auto? of doe je alles met de taxi? Ga je stappen? of gewoon wat drinken in een bar.
Reken erop dat als je in nachtclubs gaat stappen je zo 100$ voor een avondje kwijt bent en dan hoef je mijn inziens niet eens gek te doen.
Opzich als hotel al betaald is dan is het dus 2000€ * 1.26 (koers van vandaag) = 2520$ / 14 = 180$ per dag. Dit zal je vast niet iedere dag uitgeven maar dit is je dag limiet. Klinkt best wel ruim hoor. Ik zal me er niet al te veel zorgen om maken. 2000 te besteden is genoeg. :mrgreen: (denk ik)
Ik ben zelf ongeveer kwijt:
tickets €1260 (2 pers)
auto €880 (Equinox/midsize, ben underage zoals ze dat noemen, vandaar dat het wat prijzig is, 21 jaar)
hotels op dit moment iets van €300(10 dgn, 1 dag miami (airport) 1 dag keywest,1dag miami beach, 7 dagen orlando. Rest moet ik nog boeken maar doe ik ter plekke ivm olie (eventueel)
en dit is voor 3 weken, ga 26 juli weg
En wat k daar ga uitgeven weet ik echt nog niet. Mijn reis(je) is niet te vergelijken met 14dagen miami. Orlando is namelijk super goedkoop vind ik. Je eet daar bijv. bij de SiSi's voor 12$ met zn 2en onbeperkt pizza... (met drinken)
Ja wij hebben onze hotels, vlucht, auto en seaworld/busch gardens al betaald.
Maar op hoeveel moet je nou p.p.p.d rekenen. Elke dag zoiezo ontbijt, lunch en avondeten.
wij waren ongeveer 100 tot 125 euro per dag kwijt 2 volwassenen en 1 kind..
ontbijt was incl. maar niet te eten dus hebben we ons ontbijt bij publix ingeslagen
verder hebben we dagelijks lunch en drinken in de parken gekocht
en savonds hoofdgerechten en dessert bij oa. outback,bahama breeze,rainforest cafe, en nog enkele disneyrestaurants.
we hebben 1x gemac-ed en 1x cici
en dan nog de nodige tshirts en schoenen gekocht
...echt zuinig zijn we niet geweest ! en wij vonden de `schade`enorm mee vallen
we hadden met minder euro`s ook best leuk rond kunnen komen daar
Bij de Publix kan je inderdaad goed ontbijt halen, beetje subway style. echt flinke broodjes (half stokbrood) waar je eigenlijk smiddags ook nog mee kan doen, 12$ voor 2 pers. Gewoon veel groente op knallen en je hebt een top broodje.:wink:
wij waren afgelopen jaar gezegend net als velen hier op het forum
met een rijkelijke vakantie in florida
en ook in 2011 kunnen wij weer vertrekken voor een prachtige(al geboekte) vakantie waarin we kunnen doen en laten wat we willen
dingen waarvan we dachten once in a lifetime ,doen we gewoon weer over
maar stel dat al die toegangskaarten en uitjes financieel niet haalbaar zijn.
(buitenom,vlucht ,hotel,eten,zakgeld)
wat zijn dan leuke lowbudget dagjes uit in florida, waar moet je dan zijn volgens de kenners (en dan bedoel ik niet qua eten of overnachtingen) maar puur de dag besteding ..
ik neem aan de vast florida gangers niet 3x per jaar in de grote pretpark
rondlopen, met dolfijnen zwemmen enz
ik bedoel dus... in nederland bezoek je bv een museum, ga je naar een zwembad, een speeltuin,kinderboerderij, dat soort dingen
We doen dat altijd. Museum,tuinen,tentoonstellingen,andere parken maar tot nog toe was ook dat gewoon aan de prijs.
Wat in mijn ogen een een belangrijke factor is dat je in een zwembad of kinderboerderij maar voor een paar uur onder de pannen bent. Na een halve dag heb je het ook daar gezien,er is immers maar een soort vermaak en dan zit je nog met de resterende uren waar je toch ook nog wat wil doen neem ik aan.
Als je dan de prijzen van een park daarnaast zet waar je de hele dag kunt verblijven en verschillende attracties hebt ben je uiteindelijk net zo duur of goedkoop uit.
Terugkijkend was het bedrag dat we kwijt waren eigenlijk elke dag hetzelfde waar we ook naar toe gingen.
Dagje Everglades
Naar het strand.
Zwemparadijs
Vissen vangen vanaf het strand of brug tussen de locals erg leuk!
of...Een boot huren (kost 250$) en een dagje vissen en zelf je vis schoon maken en dan op de BBQ!