De toestellen zijn niet nieuw maar zijn wel voorzien van een nieuw interieur met schermpjes in de stoel. Ik vind het een comfortabel vliegtuig. We hebben in februari en maart nog met dit type toestel gevlogen tussen Dusseldorf en Atlanta.
Afdrukvoorbeeld
De 767 is oud én comfortabel. De 2-3-2 stoelcombinatie in economy betekent een relatief brede stoel, en meer kans op een gangpad- of raamplaats. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de 767 iets langzamer vliegt dan een 330, die op haar beurt weer iets langzamer is dan de 777. De stilste van de 3 is de 330, dan de 767 en de 777 is gewoon een lawaaibak.
Nieuw is niet altijd beter.
Transatlantiesche vluchten van delta zijn met een 332,333,772 of 763.
Hahaha, en zonder stoelen zoals militairen vervoerd worden. :rolleyes:
Maar zonder dollen. Ik vind de 777 een prima toestel maar als je achterin zit maakt het behoorlijk herrie.
En, even mijn stokpaardje, hoewel zeer moeilijk te boeken naar de USA blijf ik vooralsnog de A380 veruit het prettigste toestel vinden voor lange vluchten momenteel.
Ik heb een keer business gevlogen in een A380 (een upgrade want anders is het voor mij te prijzig :() en dat was één groot feest. :o
Nope. Kon de Bus en de T7 mooi vergelijken, vloog ze kort na elkaar en vond het verschil echt opmerkelijk.Nou..
Ik las ergens dat wanneer Emirates een derde dagelijkse AMS vlucht begint deze wordt doorgetrokken naar de VS. Er is dus nog hoop.
Of anders met AF naar MIA? Ik heb begrepen dat ze de A380 op die route gaan inzetten. Idem voor LH.
Komt wellicht omdat de triple van KLM 10 abreast is, vast bezuinigd op de breedte van de wanden......
(en voor degene die denken dat dit serieus is, dat is het niet)
VWB de 3e vlucht naar AMS. Voorlopig nog niet. Eerst wordt de tweede geupgrade van een 77L naar de 380
Wow, ik wist niet eens dat de Emirates een derde dagelijkse vlucht overwoog.
Gaat toch wel snel.
Slechts aan paar jaar geleden moest ik naar Düsseldorf voor een vlucht met de Emirates.
Nu is er een tweede vlucht met een triple7 en vertel jij mij dat er een derde vlucht op stapel staat ook met een A380 die dan doorvliegt naar de USA.
Weet je ook waarheen (rechtstreeks Miami?) en wanneer die derde vlucht is gepland?
Die 3e vlucht is er voorlopig nog niet en als ie er komt zal ie naar JFK gaan.
(Edit: 76-er was me al voor)
Iemand een tip?
Maanden geleden een economy comfort seat geboekt en bevestigd. Seat 10B, seat 10A was al geboekt. Slechts 2 naast elkaar.
Nu plotseling zonder kennisgeving omgezet naar een middle seat 11D. Een paar weken tevoren zijn alle goede seats al weg.
Iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Delta Bellen en boos zijn.
Zou het kunnen zijn dat er een ander toestel wordt ingezet? Hadden wij ook eens. Dit was toen op het laatste moment en wijzigen kon niet meer. We hebben toen een klacht ingediend, extra Miles gekregen voor Flying Blue ( net zoveel als voor de hele reis) en het geld teruggkregen.
@Elstars
Is hetzelfde toestel. Werd ook door Delta telefonisch bevestigd. Dame van de servicelijn kon er niets aan veranderen zei ze. Kon alleen bij inchecken op Schiphol, maar zo lang wou ik niet wachten dan zijn alle stoelen weg.
@Corrus.
Valt niet mee als er op de lijn voor economy comfort niet wordt opgenomen.
Morgen misschien meer mensen aanwezig.
Knaapje, is het niet zo dat je precies 24 uur voor het vertrek van het toestel via internet kan inchecken?
Dan worden ook nog een hoop stoelen vrijgegeven en misschien kan je daar gebruik van maken.
Knaapje,
Heb je met Delta in Nederland gebeld of met Delta in Amerika? Delta in Nederland is de KLM en die kunnen niet alles.
Verder houdt een maatschappij altijd het recht om je stoel weg te geven aan iemand anders. Dit staat in de kleine lettertjes. Als je dan extra voor de stoel betaald heb en je krijgt geen stoel in dezelfde klasse terug dan moet je uiteraard wel je geld terug krijgen.
Met Delta NL maar doorgeschakeld naar de USA omdat ze hier geen wijzigingen in economy comfort boekingen kunnen maken.
Helaas werd daar niet opgenomen.
2e opmerking, helaas heb je gelijk.
Lijkt "opgelost"
Een half uur via KLM met Delta USA aan de lijn gehangen.
Nadat ik er met de agent niet uitkwam met de supervisor verder.
Er was verder niets vrij momenteel.
Aangeboden werd een andere vlucht te nemen of op een andere dag.
Dit waren voor mij geen opties.
Uitkomst:
Ik houd de middle seat.
Toeslag wordt teruggestort.
Krijg een voucher van $ 50.
Als er een andere seat vrijkomt kan ik zelf de seat nog wijzigen en geen meerprijs.
Niet helemaal wat ik graag wou, maar zal er mee leven.
Laat niet mijn vakantie verzieken door een mindere stoel, die 9 uur kom ik wel door (zeker met wat extra gratis spiritualiën)
En als reden gaven ze op?
Dat er een Ivory member op jouw stoel zit?
Hier een paar weken geleden hetzelfde, ook ik was woest omdat ze 6 gereserveerde stoelen aan de raamkant hadden ingeruild voor 2 aan de raamkant en 4 in het midden. Ook economy plus, maar helaas niets aan te doen meneer .... Grrr.
Maar ook wij laten de vakantie er niet door bederven en hopen op een nieuwe flightchance waardoor we misschien wel weer bij het raam zitten met zijn allen. :D
@b767-300ER
Wisseling van aircraft.
Toen ik zei, dat op hun site hetzelfde type met dezelfde indeling stond als tevoren en ik er bij een wisseling van aircraft vanuit ga dat ze met een kompleet leeg toestel beginnen, dus waarom mijn plaats dan bezet door een ander. (Gooi die er dan af en plaats mij erop, ik heb maanden geleden geboekt.) Het werden steeds duisterder verhalen.
Met wat tegenzin dus maar geaccepteerd.
Ik hou bijna dagelijks mijn boeking bij Delta in de gaten. Als er een wijziging ben ik er als de kippen bij om te zorgen dat we toch de vluchten en stoelen krijgen die wij willen. Zo is mijn boeking al 2 keer compleet gewijzigd.
@Ebelix
Doe ik ook.
Als er gewoon volgens zeggen geen stoelen beschikbaar zijn kan je weinig anders.
Mij werden wel aangeboden:
Naar economy met terugbetaling.
Vlucht wijzigen naar andere vlucht en/of tijden.
Vlucht dag eerder of later.
Mijn voorstel om met redelijke bijbetaling businessclass te vliegen, daar zijn nog 2/3 van de plaatsen vrij konden ze niet op ingaan.
Kan je weinig mee als je je huurauto en hotels al vast geregeld hebt.
@B767-300ER
Overigens heb ik ook al een paar keer tot mijn verwondering gezien dat de beste plaatsen (exit row, economy plus/comfort) bezet werden door piloten off duty, zelfs in uniform, die naar huis vlogen en door stewardessen die van DTW naar AMS vlogen om, zoals ze zelf vertelden aan weekendje te gaan stappen in Amsterdam en Parijs.
Plaatsen die een gewone betalende reiziger dus niet kan boeken of die altijd geblokkeerd staan.
In Uniform kan ook positioning zijn. Zeker bij vliegers.
Blijft een apart verhaal waarvan je de waarheid nooit zult achterhalen.
Nou, zeker één was op weg naar huis.
Update:
Vanmorgen was er ineens een window seat op rij 13 vrij.
Voorlopig maar ingepikt, is beter dan een middle seat.
Knaapje, Op weg naar huis kan ook positioning zijn ;-)
ALs een vlieger zijn standplaats Atlanta is maar hij moet een vlucht vanaf New York uitvoeren, is het redelijk normaal dat die vlieger in Uniform op kosten van de baas weer naar huis (atlanta) mag na die vlucht. Ook dat noem je positioning. Alleen de andere kant op ;-)
Dit kan ook long-haul zijn.
hier ook onduidelijkheden.. als ik in log op KLM ,dan is mijn heen vlucht geannuleerd
als ik inlog bij Delta (op de website waar ik ook geboekt heb) staat de vlucht er gewoon in als confirmed
kijk ik op de klmsite bij boekingen, kan ik op die dag die vlucht gewoon boeken...Tja...
Ik denk dat ik voor nu beter van de Delta account uit kan gaan toch ??
Gisteren bij het incheck de vraag gekregen of we een latere vluchtwilden nemen tegen betaling van 500USD. Heb ik geweigerd.... Raar voorstel...
Je bedoelt dat allicht dat je 500 USD bent aangeboden om een latere vlucht te nemen?
Dat gebeurt wel eens bvb bij overboeking
Alleen jammer dat je dan vaak je intercontinentale vlucht mist.
Want daar wordt niet aan gedacht.
Bovendien krijg je geen cash, maar vouchers die uitsluitend bij de airline zélf zijn in te wisselen.
Delta stort cash op je rekening en je aansluitende vlucht wordt geregeld.
het is idd 500 euro wat je krijgt, niet wat je moet betalen. Vlucht is waarschijnlijk overbooked geweest en dan zoeken ze vrijwilligers, goedkoper dan mensen aanwijzen.
Ik heb het zélf al verscheidene malen meegemaakt.
Wat je zegt is niet juist. Delta geeft vouchers af en met de intercontinentale vlucht wordt beslist géén rekening gehouden, daar er vanuit wordt gegaan dat je zoals zovelen alleen maar binnenlandse vluchten gebruikt. Dit is mij al 3 keer gebeurd.
Non-US citizens krijgen altijd vouchers in dit soort gevallen.
Misschien is er verschil of het zich voordoet op een Europese en een USA luchthaven.
TS zal de vraag gekregen hebben bij vertrek van (waarschijnlijk) Brussel en jij hebt het over een aansluitende intercontinentale vlucht, lijkt me dat je hebt dus hebt over vertrek uit de USA.
Ik heb het ook al meermalen gehad dat er bedragen geboden werden en zelfs de volgende dag een plek in de business class aangeboden werd, maar dan ging het om vouchers en geen geld op de rekening of cash. Ook een hotel overnachting zou geregeld worden door Delta.
En de keren dat ik er voor open stond werd het niet aangeboden. :(
De extra centen voor de comfort economy waren (voor mij althans) het waard. Je hebt inderdaad meer beenruimte en kan vroeger aan boord.
Het zit makkelijker, maar de zetels zijn even hard en oncomfortabel dan de niet comfort zetels. Dus daar verandert dan weer niets aan.
Slapen zit er voor mij sowieso niet in op een vlucht, al duurt deze 9 uur.
En als dan bovendien een koppel naast jouw rij zit met een baby van +-1 jaar oud, dat dan 6 uur zit te huilen, dan is de fun er helemaal af...
Ik vind de stoelen juist lekkerder dan bij andere maatschappijen zoals KLM en United, zo kunnen ervaringen/meningen dus verschillen. :D
Inderdaad. Dit jaar al meerdere malen de eco stoelen KL en DL (beide gevallen A330) kort na elkaar kunnen vergelijken en het verschil was duidelijk merkbaar. In het voordeel van DL.