-
Re: "gesnapt"
Op de weg terug waren de douaniers totaal niet bezig, waren zelfs te lui om goedemorgen te zeggen. Gewoon door het poortje lopen om niets aan te geven en niet zweten. Nu had ik niets boven de 175 euro bij me, maar wel een portofoonset in m'n handbagage gegooid waarvan gebruik in Nederland strafbaar is. Maarja, bezit niet :P
Hoe zit het eigenlijk met een tazer (zo'n apparaat om een goeie stroomstoot mee uit te delen) ? Die zag ik liggen op een fleamarket maar heb het maar niet gekocht omdat het als wapen kan worden gezien. Maar als je 'm gewoon in je koffer stopt... kan je dan gezeur krijgen? Anders neem ik zoiets over een paar maanden mee ;)
-
Wat moet je met een Tazer? Niet voor niets dat het als een wapen wordt beschouwd.
Je zult maar iemand een stroomstoot geven en hij krijgt een hartaanval. Leg het dan maar eens uit....
-
Als de agressieve hond van m'n zus weer eens achter me aankomt ;-)
Neuh, gewoon 'leuk' om in huis te hebben... je hebt ook mensen met samuraizwaarden aan de wand... je hebt ook mensen met een wapencollectie thuis. Als iemand een hartaanval er van krijgt, dan heb je een probleem ja. Aan de andere kant, zoiets als een tazer gebruik je ook niet voor de lol, maar eerder uit noodweer (maar dat geldt voor mij, niet voor een of andere malloot natuurlijk).
Ik zou ook nog wel eens een Photonic Disruptor willen hebben, dat is een groene laser, ook gebruikt door het leger (en helaas ook wel eens met voetbalwedstrijden om spelers te desorienteren). Zijn wel heel wat sterker dan de lasers die je in spanje bij al die straatverkopers kan krijgen.. deze lasers kunnen ook lucifers en sigaretten aansteken. Maargoed, dat is niet echt een wapen, dus volgens mij wel via UPS ofzo naar Nederland te sturen vanuit Wicked Lasers.
-
Re: Sieraden en douane
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Harm
Even ter verduidelijking bij de douane hoef je niets uit of af te doen de douane controleert alleen de goederen die het land binnen worden gebracht
Ik denk dat in dit geval de marechaussee bedoeld word, dit zijn de mensen die controleren wie er het land binnen komen. Als je een ring om hebt die niet af kan, en het alarm gaat af word je gefolieerd.
Harm
De (hand)bagage en persoonscontrole gebeurt niet eens door de Marechaussee maar door een -particulier- beveilingsbedrijf. De Marechaussee doet alleen de paspoortcontrole.
En mijn ervaring is dat de poortjes op Schiphol wat straffer staan afgesteld dan op andere luchthavens. Dus ondanks dat je alles uit en af doet (horloge, riem, schoenen etc) gaat de zoemer alsnog en mag je je vervolgens door zo'n jopie redelijk intiem laten betasten....
-
Re: "gesnapt" bij de douane
Mijn vriend is afgelopen zaterdag teruggekomen uit Washington met United Airlines. Hij zei dat er juist meer gecontroleerd werd. Er stonden beduidend meer douanebeambten dan normaal. De douane is natuurlijk ook niet gek. Die snappen ook wel dat door de lage dollarkoers juist veel gekocht wordt (en dus mee teruggenomen wordt)! Het is voor de douane een bron van inkomsten!
Dat er bonnetjes worden opgestuurd naar huis, wil niet zeggen dat dit dan een vrijbrief is om je spullen door de doaune te 'smokkelen'. Als zij het vermoeden hebben dat jij teveel hebt meegenomen, dan zal je dat toch moeten kunnen aantonen dat die spullen al in Nederland gekocht zijn!
-
Citaat:
Hoe zit het eigenlijk met een tazer
Niet meenemen, is strafbaar....
Het werkt net als die neppistolen in Spanje...deze zijn hier ook verboden...
Wat moet je ermee.....levens gevaarlijk, ik heb bij de politie gewerkt, en onze hondenbrigade had wel zo`n ding aan boord voor aggressieve dieren, maar dat is echt aan hele strikte regels gebonden...ik meen zelfs dat het een categorie 2 wapen is.......
-
Ja dat maakt het soms erg moeilijk het is een van de redenen dat ik afscheid van de dienst genomen heb.......maar om even terug te komen op je vergelijking met samuraizwaarden......deze zijn op zich niet verboden..als je ze aan de muur hangt...loop je er op zaterdagavond mee op het Leidse Plein in Amsterdam is het wel weer strafbaar, en iemand die (legaal) een wapencollectie in huis heeft,heeft daar vergunningen voor, een ontheffing om ze te vervoeren volgens een vastgestelde route naar bijvoorbeeld de schietvereniging, bepaalde maatregelen in huis om ze op te bergen en noem maar op, de vergunningen heb ik regelmatig moeten controleren een heel gedoe...maar die Tazer......lekker laten liggen........zo nu weer terug naar het onderwerp ha ha ha ha ha ha ha
-
Mijn advies...probeer een vlucht te nemen die 's morgens vroeg aankomt.
Zo rond de klok van 7 dan ben je zelf helemaal verreisd en de ochtendploeg lijkt wel niet op gang te willen komen.
Staan ze er toch, weinig oogcontact maken, rustig schuifelend richting "niks aan te geven" en bij het bijna voorbij lopen nog even goededag zeggen.
Geen goeimoggel die kennen ze al een tijdje:neutral:
-
Nee, ik dan vorige week ... zes-zeven man marechaussee, ik kom er aan met een duidelijk nieuwe koffer, laptoptas, handbagagekoffertje en een doos waar duidelijk op staat dat er golf-equipment in zit. Doos dwars bovenop het karretje. En ik er met big-smile achter, blij weer terug te zijn in NL en dat mijn doos met golfclub is aangekomen. Het enige dat de medewerker zegt: "Zo met die doos komt u niet door de deur!" Ik: "Da's al de zoveelste keer deze reis, zit lekker te klooien!" en ik draai de doos een kwart slag en kan gewoon doorlopen.
Geen pijl op te trekken.
-
Risiko lopen ! Waarom??
6 Spijkerbroeken kopen en dan met het zweet in je naad door de douane, zo da's weer mooi 50 euro in de pocket KAN HET NEDERLANDSER.
Je kunt vanuit NL alles via het net kopen en dan heb je het binnen 14 dagen thuis. Soms betaal je wat invoerrechten en soms niet, dan heb je mazzel.
Nee dan is het spannender om een kat te laaien op Schiphol voor wat kruimel werk.
-
Citaat:
Arie
Mijn advies...probeer een vlucht te nemen die 's morgens vroeg aankomt.
Zo rond de klok van 7 dan ben je zelf helemaal verreisd en de ochtendploeg lijkt wel niet op gang te willen komen.
Staan ze er toch, weinig oogcontact maken, rustig schuifelend richting "niks aan te geven" en bij het bijna voorbij lopen nog even goededag zeggen.
Geen goeimoggel die kennen ze al een tijdje:neutral:
Ik denk dat dit niet zo heel veel uitmaakt. Ik arriveer altijd met een vroege vlucht, heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar ik wordt er nog steeds met enige regelmaat uitgehaald of aangesproken. Waarschijnlijk voldoe ik aan een bepaald profiel of gedraag ik me op een manier die de douanebeambten activeert.
Daarnaast is de douane ook niet gek. Ik weet niet of je de reality soap over Schiphol (of was het nou Martinair?) nog kunt herinneren, maar hiervan staat Dick Mol mij nog steeds bij. Vooral de wijze waarop hij door alle truc en smoezen heen wist te prikken was niet alleen leuk om te zien maar ook erg leerzaam. Maar goed, met mijn aanhoudingsratio heeft het niet zoveel zin om erg veel mee te nemen. Gelukkig zit ik voor mijn werk regelmatig in het buitenland, dus ik heb meer mogelijkheden dan de gemiddelde persoon om spullen mee te nemen. Daarnaast wordt het bedrag dat je belastingvrij mag invoeren vanaf 1 december verhoogt tot €430. Dan is mijn probleem natuurlijk helemaal opgelost.
-
Citaat:
Pimpit
Risiko lopen ! Waarom??
6 Spijkerbroeken kopen en dan met het zweet in je naad door de douane, zo da's weer mooi 50 euro in de pocket KAN HET NEDERLANDSER.
Kijk voor die €50 zou ik het ook niet doen nee.
Maar gelukkig is het niet €50 wat je bespaard, het is minimaal €50 per spijkerbroek dat je bespaard.
Dus een totale besparing op die 6 broeken is dan minimaal €300 en een beetje zweet heb ik daar dan wel weer voor over.
Nederlandser????? Of hollandser??????????
Nee gewoonweg stom als je dit soort besparingen niet even meepakt......
-
Vertel mij nou eens wat je in de USA kunt kopen wat je HIER NIET via het INTERNET in de USA kunt kopen. ( Legale dingen dan, of lopen jullie met een M16 door de douane hier met een dobbertje eraan vast en dan beweren dat het een nieuwe hengel is)
Je gaat toch geen 6 spijkerbroeken kopen, volgend jaar ben je 5 kilo zwaarder en dan zit je met 5 te kleine broeken hahahaha.
Alles is te koop via het Net met dezelfde kortingen, beetje Googelen, credit card en je hebt alles in twee weken thuis.
He wat hoor ik, volgens mij komen ze me helikopter brengen ;-)
Laterrrrrrrrr
-
Pimpit,
De lijst met dingen die ik niet via het net kan kopen is zó lang dat ik een verkorte versie hier weer zal geven om je alvast een idee te geven:
* Alle kleding uit de oulet winkels, tja de 1 vindt het niks en ik koop bij Nike mijn hele jaargarderobe.
* Alle kleding van S&B die hebben namelijk geen online verkoop gedeelte, de verkoop verloopt geheel via de winkels.
* De Disney (WDW) merchandise, soms via internet verkrijgbaar maar veel en vaak niet.
* Niet alle deparment stores en/of supermarkten shippen hun spullen internationall.
Daarnaast heeft Sylly wel het meest belangrijkste punt: Ik wil het wel passen.
Tuurlijk als je een broek koopt van merk x type x en maat x dan kun je de volgende keer het zo weer aanschaffen (en dus ook via het net) maar vaak is type x veranderd of is type x er niet enz enz en dan wordt de maat ineens ff iets anders of zit het helemaal niet (dat is pas geld over de balk smijten).
-
Yvet, dat geldt voor een heleboel andere dingen net zo. Ik heb Pimpit net via een PB uitgedaagd om het stansapparaat dat ik voor Chantal bij JoAnn's heb gekocht voor $45 ergens op het net te vinden voor die prijs, inclusief verzending en invoer. In NL kost dat apparaat €90-100, dus zo'n $150. Ruim $100 vind ikzelf wel een aardig verschil.
Het is allemaal wel leuke sfeermakerij, maar nu waarmaken!
-
Als ik al Nike zou willen hebben, koop ik rechtstreeks bij Nike in Hilversum voor de collectie uitkomt en met korting. Meestal geef ik die kaarten aan mijn neefjes want die vinden het "cool" om daar te struinen.
Ik begrijp zowieso al niet dat een Europeaan in de USA kleding koopt elke Amerikaan met een beetje smaak (die zijn echter schaars), koopt Europese kleding hahahha.
Mijn vakanties zien er duidelijk anders uit dan die van jullie.
Kijk als je er toch bent is het meepakken maar ik zou nooit voor 2 tientjes gaan omrijden en helemaal al niet tijdens mijn vakantie.
Als ik wat nodig heb, bel ik gewoon naar Amerika, leg uit wat ik hebben wil, spreek een manier van betalen af en 14 dagen later is het hier.
Heb je daar wel eens aan gedacht ??
Gewoon bellen en vragen.
-
Ik wacht nog op je antwoord op mijn "uitdaging". Want daarvoor heb ik naar verschillende leveranciers in de VS gebeld, en gaven aan óf niet naar NL te verschepen, óf zo'n $50 aan verzendkosten te moeten rekenen.
Ben dus nog erg benieuwd of jij je bewering kunt waarmaken dat alles via internet tegen dezelfde prijs is te bestellen. Hoor graag van je, want een aantal vriendinnen van mijn vrouw willen het ook graag kopen voor $45.
Dit is trouwens het betreffende apparaat.
http://img216.imageshack.us/img216/9...0819ddaub4.jpg
-
aha...........
Luister, je hoeft van mij geen spullen daar te kopen, wat jij wilt en hoe jij het wilt.
Maar ik wil dat wel en velen met mij.
Maar laat ons in onze waarde..........
Als ik zo hoor hoe jij het doet en op welke manier, prima je bent er duidelijk tevreden over.
Mijn inziens is het niet de meest slimme, goedkope en handige manier maar o.k. dat kan en jij doet het op jouw manier, ik en vele met mij op de onze.
Citaat:
Pimpit
Als ik al Nike zou willen hebben, koop ik rechtstreeks bij Nike in Hilversum voor de collectie uitkomt en met korting. Meestal geef ik die kaarten aan mijn neefjes want die vinden het "cool" om daar te struinen.
Hmmm, de eerste keer dat jij lange mouw shirts kan kopen bij Nike in Hilversum voor €3,20 dan mag je mij bellen.
Citaat:
Pimpit
Ik begrijp zowieso al niet dat een Europeaan in de USA kleding koopt elke Amerikaan met een beetje smaak (die zijn echter schaars), koopt Europese kleding hahahha.
hahahahaha
Bedankt voor het compliment. :-k
Citaat:
Pimpit
Mijn vakanties zien er duidelijk anders uit dan die van jullie.
Kijk daar heb je duidelijk gelijk in.
Citaat:
Pimpit
Kijk als je er toch bent is het meepakken maar ik zou nooit voor 2 tientjes gaan omrijden en helemaal al niet tijdens mijn vakantie.
Jij niet, een ander mss wel. Jij gaat graag naar Miami een ander minder of helemaal niet.
Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik ervoor omrij.....
Vaak wordt het namelijk gewoon in de planning meegenomen.
Citaat:
Pimpit
Als ik wat nodig heb, bel ik gewoon naar Amerika, leg uit wat ik hebben wil, spreek een manier van betalen af en 14 dagen later is het hier.
Heb je daar wel eens aan gedacht ??
Gewoon bellen en vragen.
Ja dat is een optie.
Ik ga gewoon naar Amerika toe om het te regelen dat is ook een mogelijkheid.
-
Citaat:
Pimpit
Je gaat toch geen 6 spijkerbroeken kopen, volgend jaar ben je 5 kilo zwaarder en dan zit je met 5 te kleine broeken hahahaha.
Haha, ja zo is dat!
Voor mij een reden om weer ff te lijnen, anders pas ik niet in de kleding die ik vorig jaar heb gekocht voor aankomende zomer.
Dus een leuke stok achter de deur om niet al te dik te worden, dat komt er ook nog bij :)
-
Ja, hier heb ik dus zelf absoluut geen last van, ik ben geweldig constant in mijn gewicht.
Ik pas mijn kleding van jaren geleden nog, vaak is dat outdated zodat ik jieuwe kleding koop.
Maar ik hoef nooit kleding aan te schaffen omdat ik eruit gegroeid ben of juist extra kleding over heb omdat ik afgevallen ben......
-
Een wereld gaat voor mij open en ik sluit hem ook weer want dit is niet mijn metier
IK snap nog steeds niet waar het om gaat met dat ding want handwerken is niet zo mijn ding.
Op de site van Joan's staat zo'n ding maar niet voor die prijs
http://www.joann.com/joann/catalog.j...RODID=prd51721
Dus als je hem voor die prijs hebt gekocht was het aan aanbieding wellicht.
Kijk dat bedoel ik, als je zoiets tegen het lijf loopt heb je mazzel maar als je niet daar was geweest had je het nooit voor die prijs kunnen kopen ergo als je een week eerder was dan betal je wellicht het dubbele.
Als ik n.l. weet dat iets te koop is in een winkel dan bel ik gewoon naar vrienden of familie daar of ze dat even willen kopen en anders is er nog ebay.
Zo'n ding is ook niet onderhevig aan invoerrechten o.i.d..
Het gaat er mij om dat als je daar bent en je moet stad en land rondrijden om zoiets te vinden kost het tijd, en mijn tijd is erg duur, benzine en wat win je er dan mee.
Als je mij een link geeft met die prijs dan bel ik die gasten en als je er meerdere koopt kan je ook nog bedingen dat zij je tegemoed komen met de kosten van het verzenden.
Als jullie nou eens voor dat geld dat je allemaal bespaard met je inkopen in de USA een jaarkaartje bij de sportschool nemen dan pas je de eerst komende 5 jaar in de zelfde broek maat dus dan kan je elke keer dezelfde broek op het net bestellen. Hoef je ook niet te passen en het kost je ook niet telkens een tripje naar Florida of reizen jullie gratis??
-
Citaat:
Pimpit
Het mooie van die winkel is dat ze daar zo'n beetje altijd wel een coupon hebben waarmee je één artikel met 50% korting kunt kopen. In dit geval kreeg ik hem dus mee voor $45 i.p.v. $90. Al had ik een ander ding uitgekozen van een paar honderd dollar, dan nog was het 50%. Op de website doen ze dat (helaas) niet. Met die korting trekken ze mensen naar de winkel, die dan vaak nog wat andere dingen (tegen de volle mep) kopen. Marketing dus. En trouwens, JoAnn's verzendt niet naar Nederland, daar zijn al wat telefoontjes aan opgegaan.
Tot zover dus jouw bewering dat alles met dezelfde kortingen te bestellen is.
En dan toch maar weer "peentjes zweten" bij de douane. De waarde van wat ik twee weken langs de douane meenam .... ik schat een dikke € 1500. Met een "tegenwaarde" van een veelvoud daarvan als ik het hier zou hebben gekocht. Heel veel aanbiedingen op spullen die je toch al wil kopen en waar je daar dan net tegenaanloopt.
-
Ik snap de hele ophef in deze discussie niet.
Als iemand een koffer met Amerikaanse kleding mee wil nemen is dat zijn / haar verantwoording.
Hij / Zij moet bij de douane verantwoording afleggen , ongeacht of deze persoon 1 of 1000 euro 'bespaard" heeft.
Zelf heb ik helemaal niets met merkkleding , maar als ik in een outlet prachtige warme sweaters zie liggen voor nog geen 20 dollar dan neem ik er wel een paar mee.
( mijn vrouw had genoeg van de stok oude truien die ik altijd aanhad...)
Mijn vrouw verheugd zich het hele jaar al op inkopen doen bij Jo-Ann: veel keuze in haar hobby gebied en nog veel voordeliger ook.
( alleen moest dat mooie papier niet zo gewichtig zijn).
Zelf bestel ik mijn hobby spullen bij een vaste leverancier in Miami.
Met extra korting omdat ik vooraf via internet bestel.
Aangezien we toch wel naar Miami gaan pik ik ze daar op en bespaar zo behoorlijk wat verzendkosten.
De ene Florida ganger wil koopjes scoren terwijl de ander 30 pretparken bezoekt of 3 weken op een strand ligt te bakken.
Gelukkig kan het in Forida allemaal en zijn we vrij om te kiezen hoe we onze vakantie en geld besteden.
En het kriebelige gevoel bij de nederlandse douane nemen we dan maar voor lief.
-
Citaat:
arie van urk
Mijn vrouw verheugd zich het hele jaar al op inkopen doen bij Jo-Ann: veel keuze in haar hobby gebied en nog veel voordeliger ook. ( alleen moest dat mooie papier niet zo gewichtig zijn).
Same here. Als ze bepaalde dingen wil hebben worden ze keurig genoteerd en eenmaal per jaar kan ze dan "los" gaan bij JoAnn's, Michael's, Walmart etc. Enorme prijsverschillen met hier in NL. Daarmee "financieren" we de vakantie voor een deel, met de besparingen ten opzichte van het hier te kopen. :mrgreen: Jammer dat de koffers maar 23 kilo per stuk mogen wegen ....
-
Citaat:
Arie
Hoi Guus, ik ben benieuwd waar het nieuws bekend is geworden dat het bedrag van 175 euro wordt verhoogd naar 430, groet Arie.
Zie hier: http://www.minfin.nl/nl/actueel/nieu...mber-2008.html
Citaat:
Meer belastingvrij invoeren per december 2008
nieuwsbericht | 09-01-2008 | Directie Voorlichting
Met ingang van 1 december 2008 mogen reizigers vanuit landen buiten de Europese Unie meer vrij van accijns of btw invoeren. In november 2006 werd hierover in de Ecofin een politiek akkoord bereikt. Eind december 2007 werd overeenstemming bereikt over de ingangsdatum.
Het plafond voor deze belastingvrije invoer naar één van de landen van de Europese Unie gaat omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie over land de EU binnen komt mag voor 300 euro belastingvrij de Europese Unie invoeren. Het huidige drempelbedrag werd 15 jaar geleden vastgesteld.
De scheiding tussen reizigers per schip of vliegtuig enerzijds en over land anderzijds is aangebracht omdat met vervoer over land frequenter goederen de EU binnengebracht kunnen worden.
http://www.minfin.nl/binaries/minfin...-2008_420x.jpg
-
Citaat:
Arie
Hoi Guus, ik ben benieuwd waar het nieuws bekend is geworden dat het bedrag van 175 euro wordt verhoogd naar 430, groet Arie.
Zo ongeveer overal...
Kranten, tv enz enz.
Het gaat in per 1 dec 2008.
Maar inmiddels was ik traag ( ik had gewoon niet gezien dat er een pagina 6 was...) en had Njit alvast alle info opgezocht...
-
Da's nou net het mooie: iedereen heeft weer zijn eigen dingen die hij/zij mee wil nemen uit florida.
Waarom zou je zes spijkerbroeken meenemen? (waarom niet 7 of 8?)
Waarom zou je een I-pod meenemen?
Waarom zou je een voorvelg van een Harley meenemen? :-k
Waarom zou je stapels sctrapbookpapier meenemen?
Waarom zou je 24 Nike T-shirts meenemen?
Waarom zou je een golfclub meenemen?
Etc.
Blijkbaar gewoon omdat iemand dat wil, daar zijn of haar wensen mee voldoen. En dat kan in Florida vaak erg voordelig zijn. Zoveel mensen, zoveel ... ja wat eigenlijk?
-
Citaat:
Michael66
Waarom zou je een voorvelg van een Harley meenemen? :-k
Heb ik weer, krijg ik weer zo'n bedenkelijk mannetje :-k :-D
Waarom ?? Omdat die zeker 60% goedkoper is dan hier, als je hem hier al kunt kopen :mrgreen:
Eén van de wensen van één van de mensen :sun:
-
Citaat:
Ceetje
Dat had ik er bij willen vragen maar ben blij dat jij het doet haha. Lees nu zelf nog grotere aantallen :shock:
De één koopt 80 verschillende spijkerbroeken, de ander spullen voor zijn scrapboek of onderdelen voor zijn Harley. Ieder zijn 'fetish' zullen we maar zeggen.
-
Re: Transport bij verblijf in Disney Resort
Vorig jaar hebben ze mij op Zaventem ook staande gehouden, heb gezegd dat ik wat souveniertjes en 2 flessen wodka (die op het vliegtuig gekocht waren) bij me had, en ik mocht gewoon weer doorlopen.
Wel even een hartslag van 200 natuurlijk, omdat heel de koffer vol zat met Tommy Hilfiger spullen (voor eigen gebuik)
-
Douane Duitsland / invoer
Volgende week gaan we naar Florida. We vliegen vanaf Dusseldorf en op de terugreis landen we daar ook weer.
In Nederland mag je voor 170 euro per persoon aan goederen invoeren. Kan iemand mij vertellen of dat in Duitsland hetzelfde is, of dat daar andere regels gelden?
Tevens ben ik benieuwd of die 170 euro per persoon ook voor kinderen van 7 en 10 geldt.
-
Re: douane Duitsland / invoer
Het is € 175 per persoon. Kinderen zijn ook personen, dus ook voor hen geldt die € 175. En de regels zijn in Duitsland gelijk aan de NLse regels.
-
Let wel het is nog pp 175 euro maar dat betekent niet dat je iets t.w.v. €400 koopt en dit bedrag over de meereisende personen kunt verdelen.
-
Van de Douane site:
Citaat:
Als u meer wilt meenemen
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten.
Voorbeeld
Een echtpaar koopt een camera van € 300. Zij moeten dus over het volledige bedrag belasting betalen.
Koopt u meerdere artikelen die samen boven de € 175 uitkomen, dan hoeft u soms belasting te betalen over slechts een deel van de artikelen.
Voorbeeld
U koopt een horloge van € 125 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 180. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.
-
Re: Douane Duitsland / invoer
Bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist de douane even gebeld.
Kinderen hebben hetzelfde bedrag, dus ook die 175 euro om vrij in te voeren. Alleen mogen daar geen alcoholische of rook artikelen bij zitten.
-
Nog even iets over schelpen.
Op het forum vertellen wel meer mensen dat ze het leuk vinden om schelpen te zoeken. Ik dus ook.
Alleen....ze mogen niet mee!
Hoe doen jullie dat nu? Gewoon echt niet mee nemen? of stiekum toch een paar?
De eerste keer dat we terug kwamen had ik er een paar in mijn koffer, want ik wist dus echt niet dat je die dingen die bij bossen op het strand liggen niet mee mocht nemen......(sorry blonT)
groetjes Sylvia
-
Wat is eigenlijk de boete als je toch gesnapt wordt?
Je moet natuurlijk de 19 % BTW betalen en de geldende invoerrechten (wijkt af per soort artikel) maar wat is de hoogte van de boete die er dan nog bij komt?
Ik heb wel eens gehoord dat als je doorloopt en gesnapt wordt maar wel eerlijk vertelt wat je daar gekocht hebt je er dan vanaf komt met alleen het betalen van belasting en invoerrechten, maar als je pech hebt kan je ook nog de boete betalen (daar weet ik dus niet de hoogte van) en als je liegt dan is de boete zeker.
Dus als je gesnapt wordt kan je denk ik maar beter opbiechten want anders kan ook nog de boete betalen.
Ik ben zelf maar een keer gecontroleerd, 10 jaar terug toen ik uit Boston terug kwam.
Had veel kleding en timberlands etc. bij me (alles in de States gedragen), koffer open , graai graai, koffer weer dicht = tot ziens. :-\"
Maar ik denk dat ze nu wel wat strenger zijn met de Dollar koers van nu.
-
Voorbeeldje voor een iPhone:
Stel dat je besluit om de iPhone niet aan te geven bij de douane. Je bent dan uiteraard veel goedkoper uit, maar je riskeert ook een boete. Geef je niets aan dan betaal je bij de huidige dollarkoers en een salestax van 8,375% voor de 8GB iPhone €276,01 en voor de 16GB iPhone €343,60.
Wordt je gesnapt, dan betaal je een boete die afhankelijk is van het type goederen en het bedrag dat je probeerde te ontduiken. Ook loop je kans dat de iPhone in beslag wordt genomen, zoals al enkele keren op Duitse luchthavens is gebeurd. In Nederland kom je er meestal vanaf met een schikking: dit is een boete die meestal 50% bedraagt van de ontdoken belastingen. Bij de prijs van de 8GB iPhone komt er dan nog €26,17 extra bij zodat je in totaal €354,17 betaalt. Bij de prijs van de 16GB iPhone komt er nog €32,73 bij en betaal je €442,73.
-
Dit voorbeeld heb ik inderdaad wel eens op een site zien staan.
En ik kom op de luchthaven van Frankfurt Europa binnen dus zal ik daar de aangifte moeten doen.
Voor kleding durf ik het wel aan maar als ik besluit een powerbook mee te nemen ga ik denk ik maar netjes aangifte doen.
Als ik van de 2000 $ 50% boete over de belasting moet betalen is dat zonde en al helemaal het risico dat ze het in beslag nemen. :cry:
-
Citaat:
Njit
Wordt je gesnapt, dan betaal je een boete zoals al enkele keren op Duitse luchthavens is gebeurd. In Nederland kom je er meestal vanaf met een schikking.
Martijn weet jij hoe het zit als je land op Brussel.
En hoe controleren ze.
als ik de iphone nu in mijn broekzak heb.
moet je dan alles laten zien
dus m.a.w. ook je broekzakken leegmaken.
Ik heb zoiets nog nooit aan de hand gehad.
E ik heb toch al heel erg vaak gevlogen.
Ik heb 2 jaar lang wekelijks 2 a 3 keer gevlogen richting Boedapest.
En nog nooit iets meegemaakt.
Vandaar de vraag.
Pascal