-
Iemand bekend met Palm Bay en/of Deltona?
:smile:Hallo. Wij willen een huis kopen in Florida en zijn aan het zoeken in de area's Deltona en Palm Bay. Iemand die deze omgevingen kent? Nog suggesties misschien? Wij willen het huis aanvankelijk verhuren en er dan over een jaar of 7 á 8 de winters doorbrengen. Dank en groet. Frankiers :smile:
-
Re: Huis kopen in Florida...
Hallo, ik zou graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een huis kopen in Florida. Onze voorkeur gaat uit naar de omgeving Orlando. Hebben al wat info opgevraagd bij VALKUSA. Zijn er toevallig mensen die al iets gekocht hebben, en hoe bevalt het. Waar moeten we allemaal rekening mee houden. Hoe vaak bezoeken jullie de woning, en is het wijs om de woning ook te verhuren? Nou we horen graag of er ervaringen zijn.
-
Re: Huis kopen in Florida...
Hallo,
Wij bezitten sinds 1998 een woning in Kissimmee.
Als je meer info wilt hebben over het kopen,verhuren etc. in Florida,
stuur mij dan maar een mailtje..
Met vriendlijke groeten
Ina Snoeij
-
Re: Huis kopen in Florida
Hallo,
Hoe werkt dat, hoe vaak per jaar kun je naar je huis, een visum is 90 dagen geldig, ik kan nergens vinden hoe vaak je per jaar op een toeristenvisum de US in mag.
-
Je mag max 6 maanden per jaar in de USA verblijven, zie :
http://thehague.usembassy.gov/october_26_2006.html
Je kunt hiervoor een visa bij de ambassade aanvragen, dan mag je maximaal 6 maanden aan een gesloten in de USA verblijven, op een visa (groen formulier) wat je invult bij binnenkomst in de USA mag je max. 3 maanden blijven.
Voor ons is 3 maanden lang genoeg, we gaan a.s. september uitproberen hoe dat bevalt.
-
Huis kopen
Hi
Wij zijn op zoek naar een huis in Florida ( regio West Palm Beach) en ben heel benieuwd of er mensen zijn met ervaring van het kopen van een tweede huis is Florida. Hoe gaat het met het verzekeren van je huis voor natuurrampen? Wij reizen geregeld naar Florida voor mijn mans werk, en verblijven dan altijd in een hotel, maar nu vinden we het toch tijd om wat te kopen, zeker met de lage dollar.
-
Re: Huis kopen
Een huis kopen??? Altijd goed, proberen te verhuren??? wordt (gezienhet hele grote aanbod) wordt steeds moeilijker..
Als investment home gaat het goed, als Short Term Rental wordt het steeds lastiger.
Let vooral op het soort hypotheek je neemt... ook dat wordt steeds moeilijker...
Hurricane ensurance?? Duur... héél duur, ieder jaar wijzen er steeds meer vezekeringsmaatschappijen aanvragen af...
Alleen de dure (wel hele goede) doen het nog...
En ook heel belangrijk (eigenlijk het meest belangrijk) Flooding moet wel inbegrepen zijn.
Heb je dit niet kun je een groot probleem krigen als je huis de hussicane doorstaat en alles volloopt met water en modder, vanwege de "Storm surge"
Wijzelf hebben Statefarm...
-
Als ik het goed begrijp hebben jullie zelf ook een huis in Florida.... Wij willen het in principe niet verhuren, en willen het het liefst allemaal met een nederlandse bank regelen. Het moet dus wel een onderhoudsarm huis en tuin/patio zijn, want het zal voor het grootste deel van het jaar leegstaan. Hoelang mag je eigenlijk aan 1 stuk in Amerika verblijven?
-
Er zijn bijna geen Nederlandse banken die hierin voorzien.
Het beste is een Amerikaanse bank nemen, je dient toch de hypotheek te betalen in US$.
Je hebt trouwens wél op z'n minst een tuinman nodig anders wordt je tuin een rimboe en je gras opgevreten door het ongedierte, of je moet een huis kopen met een Zero Lot Line, dan heb je geen eigen grond maar "who cares" maar dan betaal je weer een maandelijkse fee
Visum.
Met een B1/B2 visum, maximaal een half jaar...
Voor meer info kun je hier kijken. http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html
.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Tinkerbell
Je hebt bij hun de keuze uit EEN appartement in Florida?
Lijkt me een erg beperkte keus :D
Een Amerikaanse hypotheek is op dit moment een stuk voordeliger en met betere voorwaarden. ze doen ook een stuk minder moeilijk dan Nederlandse banken.
Standaard is voor een buitenlander (niet US Citizens): 30% aanbetaling, de rest gefinancieerd.
Bij overlijden kan de hypotheek worden overgenomen door de kinderen of iemand anders.
Huizen uiteraard naar vrije keuze...
-
Kennis van me verkoopt net zijn appartement in Boyton :-(
Als je even wacht , met de rente voet in de USA (van de week weer 3/4 punt lager, nu op 2%) dan leen je eerdaags voor nax
Ik zou, vooral nu, even kijken waar de mensen tot aan hun nek zitten en daar zijn ze goed in , in Amerika, en dan voor de bodemprijs iets naar je toekopen.
Wat betreft timing kan je niet beter zitten.
Euro - Dollar niet te vergeten !!
Succes.
-
tweede woning kopen
Hallo,
wij (man 44, vrouw 44 en zoon 17) zijn aan het overwegen om een tweede huis in Florida te kopen.
Doelstelling: een paar weken per jaar zelf in wonen en de rest van het jaar maximaal verhuren (dus maximaal rendement is belangrijk). Nu vragen we ons af waar we op moeten letten?? Welke plaats(en) is (zijn) het beste om aan deze doelstellingen te voldoen. we denken aan een redelijk nieuw huis die je wellicht prijsgunstig kunt kopen (door de lage dollar en de "hypotheekcrises").
Wie heeft ervaringen hierin, goede suggesties of goede ervaringen met bedrijven die hierin begeleiden??
-
Re: tweede woning kopen
Citaat:
Dream
Wie heeft ervaringen hierin, goede suggesties of goede ervaringen met bedrijven die hierin begeleiden??
Welkom op dit mooie forum.
Geen dooddoener, maar de zoekfunctie al gebruikt?
Je zult een schat aan eerste informatie vinden, daarna kan je gerichter vragen.
Succes
Knaapje
-
Re: huis gezocht omgeving Orlando
Wij hebben vorig jaar in een huis van een makelaar gezeten op Solana .
Dat is in Davenport.
Volgens hem is het zo: hoe dichter bij disney ,hoe duurder.
Tja ik weet niet precies wat je zoekt,dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Dat huis waar wij vorig jaar in zaten is ook te koop.
Het is een villa met privezwembad , 6 slaapkamers en 5 badkamers.
Als je wilt heb ik de naam van de verkoper voor je.
-
Re: Huis gezocht omgeving Orlando
Het is belangrijk te weten dat niet in alle wijken je een huis per week kan verhuren. Deze "short time rentals" zijn gelimiteerd tot bepaalde wijken gekenmerkt door hun Zip (Post) code. Orlando zelf heeft slechts zeer beperkte " short term rentals" voornamelijk in de buurt van I Drive met Vista Cay als belangrijkste resort (townhomes en condominiums)
Goede Zip codes zijn 34747 in Kissimmee (dicht bij Disney) en 33897 (Davenport) . Verder weg is 34746 en 33896 .
Ik werk nu al en 6 jaar als makelaar in Orlando en heb nog nooit zoveel belangstelling van Nederlanders gezien. Vroeger waren het voornamelijk de Britten die aktief waren met de aanschaf van huizen. Laat je goed voorlichen door je agent en neem alle aanbiedingen om te kopen met gegarandeerde verhuur met de nodige korrel zout.
Groet uit Orlando
Hans
-
Hallo,
Zijn er mensen die me kunnen inlichten over het aankopen van een tweede woning in Florida. Waar dien je rekening mee te houden .. verzekeringen en dergelijk. Door welke bedrijven kan je het huis laten verhuren/ onderhouden. Wat zijn de kosten daarvoor?
Het schijnt ook zo te zijn dat je niet overal in Florida je huis short term kan verhuren? wat is het verhaal daarachter..... Oh ja, is er iemand die mij kan vertellen hoe het zit met het aankopen van "foreclosure homes" ?
Bodacious
-
-
Alle amerikaanse zenders brachten de laatste weken vele berichten over de foreclosures.., eigenlijk is het in en in triest. Ook in onze straat stonden 4 huizen te koop. Ik heb ook dit keer weer een aantal makelaarsblaadjes meegebracht om dit nog eens rustig door te kijken. De prijzen zijn in mijn beleving weer op het niveau van rond 2003. Mocht je een shortrental huis willen pakken (lijkt mij logisch) dan koop je bijv 4/2 huizen met pool al rond de 225 tot 250 duizend dollar. Dat is met de koers van rond de 1,50 natuurlijk zeer aantrekkelijk. Geen shortrental (dus geen verhuur aan derden) zelfs onder de 200 duizend dollar.
-
Advies voor aankoop vakantiewoning
Nu de dollarkoers zo laag staat denk ik dat het interessant zou zijn te investeren in een vakantiewoning die ik als ik er geen gebruik van maak, door te kunnen verhuren.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zoek bij voorkeur een woning in de buurt van Orlando, met 2 à 3 slaapkamers. Eventueel in een bewaakt terrein.
Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwbouw "Bellavida resort villa's in Orlando.
Of zou ik een bestaande woning aanschaffen, nu er een woning-resessie heerst van personen die hun leningen niet meer kunnen afbetalen.
Graag advies.
Groetje vanuit België
-
Re: Advies voor aankoop vakantiewoning
Financieel advies, prachtige woorden, er zijn veel mensen beter van geworden, maar ok heel veel de dupe.
Ik geef dus ook geen advies, je moet echt heel veel uitzoeken om dit te gaan doen, je zit niet echt dicht bij je investering en bent afhankelijk van derden die je graag helpen, zij vertellen je voor hoeveel je het wel niet kan verhuren, zoek ook heel goed uit hoeveel het kost als je leeg staat.
Dollar laag huis goedkoop, wat verwacht je een jaar later vanaf nu, dollar hoog huis veel geld waard.
Helaas niemand die je dat kan vertellen, ik ben echter van mening dat je dit zelf allemaal moet begrijpen, inschatten en wel of niet doen, iedere situatie is anders, we weten allemaal hoe Donald Trump het heeft gedaan en nog hebben we geen eigen jet.
hmmmmm
-
Ik ben het hier mee eens...
Ik ben ook bezig met mijn vriend om een huis te kopen in Orlando (10 min.) van Disney vandaan.. Maar daar komt nog best veel bij kijken. En je moet alles goed regelen met de kosten en dergelijken...
Het is niet zomaar een beslissing! Maaaar als ik het huis koop, zal ik hem jullie showen dan kunnen jullie hem huren hahaha
-
Ook wij hebben gekeken naar een woning. De koopsommen zijn goed, niets mis mee. Maar vergeet niet de hoeveelheid kosten zijn. Bijgevoegd een lijstje van ,,exploitatiekosten''. Dan moet je al behoorlijk verhuren om er een rendement uit te halen. Dan is een andere vorm van beleggen denk ik beter. Weet dan dat erook heeeeel veeeel te huur staat. Dus al die verhalen dat ze met gemak een jaar lang verhuren is dubieus. Maar 't blijft wel aantrekkelijk .....
Je moet er eigenlijk op gokken dat de onroerend goedmarkt zich weer hersteld, prijzen van onroerendgoed weer omhoog gaat en je de jaarlijkse kosten kunt dekken met verhuur.
Laat je goed informeren. Ik ga zondag22 juni voor 3,5 week weg en ga zeker een beetje rondkijken.
Management Fees $125
Electriciteit $150
Water* $45
Afvaldienst $15
Telefoon $35
Kabeltelevisie $35
Tuinonderhoud $95
Zwembadonderhoud $85
Insektenbestrijding $25
Schoonmaken** PM
Huiseigenaren Vereniging*** $133
Totale Kosten per maand $743
Kosten per jaar $8.920
O.G.belasting $4.500
Verzekering $1.000
Roerend Goed Belasting $175
Reparatie & Onderhoud $1.000
Jaarlijkse Kosten $6.675
-
Ik denk dat de onroerendgoed prijzen nu best goed zijn, maar je hebt toch veel kosten in amerika (zie bericht van pzomerdijk)
Nu staat de dollar laag, maar als hij weer omhoog gaat moet je het ook zien te betalen.
Heb ook al gehoord dat veel engelsen een beetje 'krap" zitten en hun huizen in florida aanbieden voor speciale prijzen, als je vanaf 2 maanden huurt.
Dit natuurlijk voor de gepensioeneerden onder ons :)
groetjes sylvia
-
Re: Huis gezocht omgeving Orlando
Hallo wij hebben ook een huis gekocht in davenport lekker dicht bij de parken en golfbanen.
Wij hadden een echtpaar zij is amerikaans en hij is nederlander,en zij hebben ons perfect geholpen.
Het zijn echt onze vrienden geworden en regelen echt alles voor je.
Ze heeft ook op de beurs gestaan en gaat in oktober weer,echt mensen die het werk serieus nemen .als je wilt kan ik wel haar nummer geven ik heb haar namelijk via AV nou dan zit het wel goed.wij boeken nu al voor de 5e keer bij theo,en hebben via hem haar genomen.Echt toppie
groet.fam.lucas
-
Even voorstellen: sigi
kiekeboe,
gezien de lage dollar en crisis in vastgoed lijkt het mij interessant te investeren in Florida.
heb mijn oog laten vallen op een villaproject in Inverness,centraal Florida.
heb Florida nog nooit bezocht,dus alle reacties zijn welkom.
-
Re: Even voorstellen: sigi
Het nadeel van Inverness is dat het op een dik uur rijden van Disney ligt en daarmee te ver weg. Het is beter om iets te zoeken dat dichter bij Orlando gelegen is en waarmee je ook een hogere huuropbrengst kan bewerkstelligen.
Voordat je investeerd in Florida raad ik je toch aan om daar eens te gaan kijken zodat je weet waarover je gaat beslissen.
-
Re: Even voorstellen: sigi
Ik raad aan om op dit moment helemaal geen onroerend goed in de VS te kopen...
Alle real estates figuren zullen het daar uiteraard helemaal niet mee eens zijn.
Veel beloftes van je kunt je investering heel snel terug verdienen...
Dit is beslist niet waar!
En vergeet niet dat je als buitenlander minimaal 30% van de aankoopsom moet betalen.
-
Ik zou het ook niet aanraden. De prijzen zakken nog steeds en de verwachtingen voor de verhuurmarkt zijn niet best.
-
Citaat:
FrankS
Ik zou het ook niet aanraden. De prijzen zakken nog steeds en de verwachtingen voor de verhuurmarkt zijn niet best.
Hier zit je dus fout, het verhuren van real estate is nog steeds een goede manier om je huis te hebben, het enige probleem kan zijn dat er mensen in komen die je huis trashen en de reparaties zijn dan vour jouw.
Als je intresse hebt kan ik je nog verwijzen naar mensen die die doen en betrouwbaar zijn.
-
Citaat:
bzblonde
Hier zit je dus fout, het verhuren van real estate is nog steeds een goede manier om je huis te hebben, het enige probleem kan zijn dat er mensen in komen die je huis trashen en de reparaties zijn dan vour jouw.
Als je intresse hebt kan ik je nog verwijzen naar mensen die die doen en betrouwbaar zijn.
Als al bijna 20 jaar huiseigenaar kan ik je met zekerheid zeggen dat verhuurmarkt behoorlijk op z'n r**t ligt...
Wij verhuren ons huis gelukkig niet, maar kennen een heleboel eigenaren die dit wél doen en moeite hebben om hun hoofd boven water te houden.
Een huis in Florida is een goede investering, echter nu niet...
En dat je wel mensen kent waar je naar toe kunt verwijzen kijk ik niet van op... :roll:
Maar dit forum is daar niet voor bedoeld...
-
Citaat:
bzblonde
Hier zit ik dus goed. Je ziet dat de grote spelers in Orlando (o.a. Disney) zich voorbereiden op een flinke recessie. Dat zal zijn weerslag hebben op de bezettingsgraad van de hotels, de prijzen en bovenal op de kleine, particuliere verhuurder. Daar zit je dan met je "goede investering", met oplopende rentes, teruglopende inkomsten en een marktwaarde die flink onder de oorspronkelijke aanschafwaarde ligt.
-
als je goed uitkijkt kan je heel prachtige villa's kopen voor een spotprijs.
grote villa's met 4 slaapkamers,3badkamers etc.waarom gewoon niet cash betalen en er een concierge laten inwonen voor een mooie prijs ?gewoon om de kosten te dekken.
iemand die je vertrouwd,en als tegenprestatie het gras en huis onderhoud.er moet toch wel iemand te vinden zijn,mag zelfs bejaard koppel zijn.
is dit geen goed idee ?
-
Ben het helemaal met je eens, en op de manier die jij al aangeeft gewoon cash betalen, dan ben je aan het investeren, je hoeft je nu ook geen zorgen te maken over de verzekeringen, sinds je cash betaald bepaal jij hoe en wat je verzekerd.
Als je je druk moet maken of het nu 25 of 30 % aanbetalen is, dan begeef je jezelf op gevaarlijk grondgebied omdat je dan waarschijnlijk onvoorziene kosten niet kunt dekken, zoals geen huurder of erger nog een huurder die niet betaald, kan zomaar een half jaar duren voor dat je die eruit hebt etc etc.
En Sigi het is hier ook de gewoonte dat men 1 mnds huur bedrag geeft for security deposit.
Voor mij zou het belangrijk zijn dat je dus iemand hebt die een oogje in het zeil houdt.
Je kunt hier gewoon een property management bedrijf voor inhuren, dit calculeer je natuurlijk in je verhuur prijs.
Het valt mij ook op dat er hier veel mensen makkelijk over denken, kopen en verhuren, want het is nu goed koop, vergis je niet dat de verhurende concurentie die hun huizen 20 jaar terug voor $50.000,00 kochten maar heel weinig huur nodig hebben en als jij dus nu koopt voor 200.000,00 of meer dat je dus gewoon de boot in gaat als de huren verlaagd worden, waar je concurentie lachend in mee kan gaan.
De huizen markt is momenteel het zelfde als de aandelen markt, en persoonlijk zou ik die nu dus niet kopen met geleend geld, maar ja het is ieder voor zich.
-
Huis kopen in Florida de stand van zaken
Op zichzelf is het een goede tijd om te investeren zolang je weet waaran je begint.
Je kunt een vakantiehuis kopen ( STR = Short term rental )of een huis voor langere termijn verhuur (long term rental =LTR). Als makelaar werkend in Orlando verkoop ik beide typen aan buitenlanders en het doet me plezier steeds meer Nederlandse klanten te zien.
Voor beide is iets te zeggen, een STR kun je zelf als vakantiehuis gebruiken, maar management kosten en "wear an tear" is hoger.Deze huizen zijn gemeubuileerd.
Het kan een uitkomst zijn voor de Florida fan een dergelijk huis te kopen.
De lange termijn waardestiging is twijfelachtig en sterker fluctuerend dan LTR's
Ik zie dit type huis meer als een manier om vakantie te houden in de VS en anderen mee te laten betalen door middel van verhuur dan een zuivere investering.
Daar is op zichzelf niets mis mee.
Met een LTR moet je nog steeds op zoek naar een hotel of huis als je hier naartoe komt op vakantie . Als investering kan het een goede keuze
zijn indien de huizenmarkt en dollar tesamen heropleven. Deze huizen staan vaak in betere en meer verzorgde wijken dan de vakantiehuizen .(Indien je een goede selektie maakt)
Management kosten zijn lager en zolang je je huurders screent is " wear and tear" lager . Deze huizen zijn niet gemeubileerd
Er is minder huurbescherming, de positie van de eigenaar is beter dan in Nederland en huurkontrakten zijn voor een jaar. De verhuur markt voor deze huizen
is sterk verbeterd door de foreclosures . Veel huurders moeten opzoek naar een ander huurhuis en dat aanbod is nu minder dan voorheen. De huurprijs is afhankelijk van vraag en aanbod (niet gereguleerd) dus de huurprijzen gaan omhoog.
Zorg in ieder geval dat je de financiering doet in Nederland (meerwaarde eigen woning) , een lening in Euro's is nu te prefereren.
Groet vanuit Orlando-Windermere
-
Als ik makelaar was, zou ik ook zeggen dat het nog steeds aantrekkelijk was om een huis te kopen. Feit is dat de 2e golf van gedwongen verkopen er aan staat te komen (zie ook dit bericht: http://www.nu.nl/news/1686384/30/rss/%27Volgende_golf_hypotheekproblemen_VS_in_aantocht %27.html), hetgeen tot meer aanbod onder de huidige gemiddelde prijs zal leiden. Ik zou daar de meerwaarde van mijn huidige woning niet aan willen opofferen.
-
Citaat:
Hans Welbergen
Huis kopen in Florida de stand van zaken
Op zichzelf is het een goede tijd om te investeren zolang je weet waaran je begint.
Als investering kan het een goede keuze zijn indien de huizenmarkt en dollar tesamen heropleven.
De dollar misschien wel, het geeft de bewoners van de US echter niet meer dollars in de pocket, het enigste wat momenteel opleeft zijn de "levens kosten", de lokale bevolking kan zich niets veroorloven en die 5 huizen die momenteel verkocht worden aan buitenlanders zullen echt de huizenmarkt niet doen opleven, dan de foreclosures, zoveel foreclosures en er komen er nog meer, wat gaan ze doen met die duizende huizen, nog even afwachten tot er nog eens 50% van de prijzen afgaat, nu komen de hypotheek kosten dicht bij de huur prijzen, nu zullen er huizen verkocht worden en heeft de uit de hand gelopen woningmarkt gewoon zichzelf hersteld en is het afgelopen voor al die hebzuchtigen waar het nooit genoeg voor was.
Zo zal ook de huur (niet gereguleerd) zich zelf aanpassen, het geld voor velen mensen is gewoon op, hier zie je dus enorm veel mensen samen intrekken en als roommates leven, er heeft nog nooit zoveel te huur gestaan hier, het verbaasd mij dat dat in Orlando en omgeving anders is.
-
Ik doe al een vrij lange tijd naast koop- ook huurhuizen in Orlando. Er zijn minder huurhuizen beschikbaar. Er staan wel veel huizen leeg maar die zijn niet meer beschikbaar voor de huurmarkt, banken spelen geen huurbaas. Er is een duidelijk verschil met vorig jaar toen er nog een ruim aanbod was. Het tekort aan huurhuizen en de hogere prijzen kan wel eens voor de omkeer in de huizenmarkt zorgen of tenminste een faktor zijn. "At this rate I might as well buy" . Voorwaarde is wel dat de banken weer leningen gaan verstrekken. Ik zie ook meer kopers uit de VS zelf voorzichtig weer op de markt komen. Deze kopers zijn voornamelijk "bottom fishers" maar het zijn kopers die voor een bodem in de markt zorgen. Ik verwacht meer foreclosure sales aan het eind van het jaar maar dan is het over. Het gaat hier allemaal sneller en heviger dan in Nederland.
-
FrankS
Het artikel waarover je spreekt zijn de zgn " No income Verification Loans" , ik vraag me af of dat werkelijk tot een "golf " van gedwongen verkopen zal komen. Ik denk dat een belangrijker element zal zijn de banken die al die huizen uit hun boeken moeten of willen opschonen aan het eind van het jaar.
-
Hier even wat statisctische gegevens van de Orlando Makelaars Organisatie.
Het betreft bijna alle verkopen in de maand July in Orlando
Maand- Aantal huizen overgedragen - Gemiddelde Prijs
July 2002 - 2087- $173342
July 2003 - 2637- $189475
July 2004 - 2956- $219740
July 2005- 2889 - $288957
July 2006- 2339 - $300314
July 2007 - 1547 - $318769
July 2008 - 1443- $264553
Dit staatje laat zien waar de pijn zit, het zit bij de kopers die in 2005-2007 hebben gekocht . De pre 2004 kopers zitten nog steeds goed. Ook zit de pijn bij makelaars die hun verkopen gehalveerd hebben zien worden.
Echter , behalve enkele incidentele gevallen is de zijn de prijzen stabiel ., de klok is een paar jaar teruggezet maar dat is gezond voor de marktwerking. Van doemdenken (een typisch Nederlands trekje) is geen sprake. Doe een proggnose en reken prijsstigingXdollarstijging en neem een tijdsspanne van 5 jaar . Investeren is vooruitzien .
-
Citaat:
Hans Welbergen
De pre 2004 kopers zitten nog steeds goed.
Zouden de mensen die in 2004 voor relatief dure dollars gekocht hebben, (Koers 1,13 schat ik??) daar nu echt zo over denken? En wat was de inflatie in de afgelopen periode? Nee, da's lekker investeren.
Wat sneu voor die makelaars, maar misschien ook vervelend voor huiseigenaars die door de marktomstandigheden hun huis niet verkocht krijgen?
En de opmerking over doemdenken laat ik maar helemaal voor jouw rekening. Statistiek wijst uit dat de gemiddelde Nederlander zijn financiele zaakjes heel wat beter voor elkaar heeft dan de gemiddelde Amerikaan......kijk wat positief denken hen heeft opgeleverd!