Erg herkenbaar! ;)
Afdrukvoorbeeld
Ik lees regelmatig in verschillende berichten dat ze je bij het ophalen van je auto altijd proberen iets te verkopen. Bij de vragen ga ik er vanuit dat alles is meeverzekerd (dus een toppakket). Mijn vragen zijn het volgende :
- Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.
- Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.
- Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.
-Wat kan je doen als ze toch geen gratis update willen geven, terwijl je daar wel recht toe heb.
- Hebben jullie nog zaken waar je op moet letten.
Ik weet dat na een lange vlucht en weinig rust het lastig is om het bovenstaande goed in de gaten te houden als je de auto op gaat halen.
Alvast bedankt voor jullie inbreng
Grz
Dr. Phlox
=D>=D>=D>
Als de auto in de door jouw bestelde klasse niet meer beschikbaar is, krijg je automatisch een hogere klasse. In het verleden probeerden ze eerst nog wel eens een upgrade aan te smeren (tegen betaling) en als je dan niet wilde, kreeg je toch (gratis) een upgrade. Maar of dit nog gebeurt weet ik niet. Mij is zelfs nooit een upgrade aangeboden!
Je creditcard moet je afgeven i.v.m. de borg. Bij sommige verhuurders kun je de borg ook cash voldoen, maar het bedrag ligt dan (een stuk) hoger.
Altijd goed lezen wat je tekent. Achteraf kun je niets meer terugclaimen. Wij hebben dit op het werk (reisbureau) wel eens bij de hand gehad met klanten. Als je een handtekening hebt geplaatst, heb je gewoon pech gehad.
Bij ons is het afhalen altijd soepel verlopen. Belangrijkste punten: goed lezen wat je tekent, zorg dat evt. medebestuurders ook worden vermeld ivm verzekeringen bij schade/ongeval en geen upgrade aan laten smeren als je dit echt niet wilt.
Succes ermee!
Even het reisverslag van ta2gerrit lezen.
Heeft er ervaring mee.
Marjolijne
Heel eenvoudig antwoord JA !Citaat:
- Als je auto van de betreffende klasse er niet is, heb je dan ALTIJD recht op een GRATIS update.
Nee, je kan ook een cash onderpand afgeven, hoeveel dat is verschilt per verhuurder, reken op zo'n $ 300 - $ 500.Citaat:
- Ben je verplicht om bij het ophalen van je auto je CREDITKAART af te geven als verificatie, ook al is alles al betaald in NL.
Helaas: Dikke bult, eigen schuld, oftewel: pech gehad.Citaat:
- Wat kan je doen als blijkt dat je toch onbewust ergens voor getekend heb waar je voor moet betalen, ondanks je alles al betaald heb in Nederland.
Gewoon op je rechten blijven staan, desnoods een superior (meerdere) te spreken vragen.Citaat:
-Wat kan je doen als ze toch geen gratis update willen geven, terwijl je daar wel recht toe heb.
Overigens heb ik altijd zonder meer een upgrade mee gehad.
Gewoon even rustig de tijd nemen, opletten dat nergens op het contract een meerbedrag staat, neem een pakket waar alles al bijzit, dan kun je ter plaatse overal op NEE op antwoorden, ook al zeggen ze dat je het nodig hebt.Citaat:
- Hebben jullie nog zaken waar je op moet letten.
Loop verder een rustig rondje om de auto, en noteer de schades.
Succes, Eric
Complimenten Eric!! Kort en krachtig. As usual!
Ik heb eigenlijk nog nooit op schades gelet, volgens mij is dit iets wat ook niet echt nodig is wanneer je Alamo Gold huurt aangezien je dan verzekerd bent voor die schades. Neem aan dat andere verhuurbedrijven ook gelijksoortige verzekeringen hebben.
Heb al de nodige probleempjes aan de hand gehad.
1) Lekke band, auto (langs benzinestations gereden om de band steeds op te pompen) toen ik in de buurt was van een Alamo verhuurlocatie en daar kon ik een nieuwe auto uitkiezen met een volle tank zonder extra kosten.
2) Sleutels in auto laten zitten, verhuurder gebeld en binnen een half uur was er een lokaal bedrijf om de auto weer te openen (geen extra kosten)
3) Parkeerschade, gemeld bij de politie rapport ingeleverd bij dichtsbijzijnde verhuurlocatie geen extra kosten.
Meestal mag je zelf een auto uitkiezen, "pas" er gewoon een paar en controleer of ze niet zijn vergeten alle troep van de vorige verhuurder weg te halen. Rottend fruit kan bv flink gaan stinken, frietjes idem...
Het beste advies is inderdaad hier zo een compleet mogelijk pakket kiezen, hoewel er tegenwoordig wel veel reissites zijn die erg onduidelijk zijn met wat er nu wel of niet in ziet. Voorheen koos ik altijd voor Alamo Gold, dan was ik klaar nu zijn er de meest vreemdsoortige pakketjes. Vorig jaar had ik bv All Inclusive alleen zat daar dan weer niet de benzine bij.
Goed op letten dus.
Is mij ook een keer gebeurd, en ook bij mij zijn geen kosten in rekening gebracht (Alamo Gold).Citaat:
2) Sleutels in auto laten zitten, verhuurder gebeld en binnen een half uur was er een lokaal bedrijf om de auto weer te openen (geen extra kosten)
Maar als ik het goed heb begrepen is dit nu niet meer gratis, maar inbegrepen bij de Alamo Roadservice, waar je dan weer extra (veel) voor moet betalen.
Dus... goed opletten in het vervolg.
Eric
ff gechecked, het zit er in...
THIS IS A PREPAID VOUCHER AND INCLUDES IN THE RATE: Unlimited Mileage., Theft Protection., Local Tax., Vehicle Licence Fee., Location Service Charge., Collision Damage Waiver (with no excess to pay)., Extended Protection., 24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.
Eric heeft gelijk... dit valt onder road side assistance...
En dan nog...
24 Hour Emergency Assistance and Environmental Charges if applicable.
Ik zag bij USAreisen.de waar er hier veel boeken dat je er apart voor moet betalen. Kan inderdaad aardig aantikken. Gelukkig heb ik mijn autohuur een tientje goedkoper dan bij USAreisen kunnen regelen en daar zit wel de roadside assistance in.
Ik heb gelukkig ook nog nooit rottend fruit en frietjes in een huurauto gevonden...:-k
Vorige vakantie hadden wij dus wel restjes friet in de auto liggen. Ondanks dat we schoonmaakten bleef de auto ruiken naar snackbar.
Dat scheeltje een ritje naar McDonalds........................:-\":wink:
Gr. Monique
P.S. vorig jaar alleen wat papieren toestanden in het dashboard kastje, verders was de auto netjes.
Bedankt voor jullie antwoorden.
grz
Dr. Phlox
We kregen eerst een lagere klasse mee, toen we naar de auto liepen zagen we het. We zijn naar binnen gegaan, ze wilden toen eerst een auto van het vliegveld laten komen (zou een uur duren), maar omdat we maar 1 dag een auto hadden wilden we dat niet. Uiteindelijk hebben we een veel grotere auto meegekregen voor niets extra's.
Wij moesten hem ook laten zien, ze willen hem zien voorals je niet meer terug komt met de auto of voorals je schade maakt en niet wilt betalen.
We hadden eerst nog een bedrag van ongeveer 15 dollar op de bon staan (voor benzine ofzo), maar die hebben we eraf laten halen omdat we dat niet wilden. Deden ze niet moeilijk over.
We hadden de auto trouwens gehuurd bij Avis, Miami Downtown.
Misschien een simpele tip, maar een GPS huren kan heel handig zijn...O:)
Dit kostte ons bij Alamo een 40 dollar per week.
Je kunt natuurlijk ook tomtom van thuis meenemen.
En als je handig bent komt je heel gemakkelijk aan usa kaarten.
Heb je geen tomtom of ander merk ja dat wordt het huren.
Ik kan het alleen maar aanbevelen om er 1-tje te hebben.
Nadeel je wordt wel gemakkelijk, en gaat als heel snel op je systeempje vertrouwen.
Tip NIET DOEN........
Pascal
Die roadside tax is volgens mij pure geldverspilling. Als je van de verhuurder een redelijk nieuwe auto meekrijgt is het niet jouw probleem als die onderweg stuk gaat toch?
Na onze rondrit blijven we nog 1 of 2 nachten in Miami met de bedoeling wat rond te kuieren op Ocean Drive. Kan je dan het best de wagen inleveren en met de taxi naar Ocean Drive of hou je best je huurwagen? (parking gelden, drukte, ...) We hebben nog geen hotel.
In Miami Beach is je wagen een dure kostenpost wat betreft parkeren. Als je een beetje wil rondwandelen op het strand, ocean drive of Lincoln Mall Road heb je geen auto nodig. Zorg er dan wel voor dat je een beetje centraal zit. Misschien dat je het geld wat je uitspaart aan parkeren en de auto kan besteden aan een duurder hotel.
Dit is je eigen keuze natuurlijk. Maar je kunt voor 8 dollar 24 uur parkeren op een parkeerplaats vlak bij Lincoln Mall Raod en 18th st..
Wij hadden in 2005 een hotel bij de 18th st. en 2 blokken erachter had je daar een groot parkeer terein (wat allemaal te lopen is).
Ocean Drive is allemaal te lopen als je een hotel op Collins Ave. neemt.
http://smg.photobucket.com/albums/v3...5/DSC07917.jpg
In 2006 hebben wij in http://www.hoteldorchester.com/ verbleven. Daar parkeerde je bij het hotel voor 12 dollar per dag. Met de huidige dollar prijzen is het helemaal niets...
bedankt voor de reactie.
Hallo
Ik heb een vraag over autohuur in Miami of Fort lauderdale.
Als je daar een auto huurt bij Alamo mag je dan net zoals in Orlando zelf je auto in de klasse die je hebt gehuurd uitzoeken.
groeten Theo
In Miami in ieder geval wel, Ft. Lauderdale weet ik niet, maar sinds kort hanteren ze het systeem ook in Atlanta, dus misschien wel overal.
Eric
In Ft. Lauderdale mag je je auto zelf uitkiezen.
Ja deze hebben ze als aparte (tussen) klasse.
Je kunt op miami airport kiezen uit verschillende modellen afhankelijk vd voorraad.
waarschijnlijk zul je geen equinox krijgen.
Destijds stonden er veel jeeps en ik heb toen gekozen voor de toyota (had mer laadruimte).
groet,
Pascal
Die auto's lopen helemaal door elkaar, dus het is niet zo dat ze bv. op Fort Lauderdale andere types hebben dan bv. op Miami.
Ik kreeg in Atlanta vorige week ook een auto met Florida plate, terwijl ik gewoon naar Atlanta terugkom.
Eric
We rijden hier rond met een Mustang. 2 grote koffers gaan er in, enkel moet de 2e via de achterbank erin geschoven worden. Daarna achterbank terug dichtklappen en klaar is klaartje. Let wel; enkel de coupe heeft een neerklapbare achterbank. De cabrio heeft dat niet.
Mustang rijdt lekker, maar niet bovenmaats. Maar ja; wat ben je gewoon he. :)
P.
Hoi,
Wij (ik en mijn vrouw) gaan eind dit jaar een aantal dagen naar Miami. Nu hebben we via Alamo een auto gehuurd, de zogenaamde "Fullsize" 2-deurs Pontiac Grand Prix. Stel dat mij deze auto tp toch niet bevalt, is het dan alsnog mogelijk (uiteraard tegen betaling) om een andere auto te nemen?
Verder ben ik geinteresseerd of mensen reeds eerder deze auto hebben gehuurd en wat ze er van vonden.....
In eerste instantie was ik van plan een cabrio te huren echter door de berichten die ik op internet lees van regenbuien, sterke uv-straling heb ik er toch maar vanaf gezien.... Of kan iemand me toch overtuigen om een cabrio te nemen?
B.v.d.
Chicco
No worries. De Pontiac Grand Prix is een fijne auto. Als je dit type krijgt dan zul je geen spijt hebben. Hou er echter rekening mee dat er vaak meerdere types in de full-size klasse worden aangeboden. Als je echt de Grand Prix wilt hebben dan bestaat natuurlijk altijd de mogelijkheid om er om te vragen. Wellicht moet je dan even wachten, maar je zult zien dat de aanhouder wint. Ik heb overigens geen idee welke auto’s bij Alamo in de full-size klasse worden aangeboden. Ik huur daar al een tijdje geen auto meer vanwege wat slechte ervaringen (dat was overigens bij Alamo Miami). Maar wees gerust, dat is al weer jaren gelden.
Guus, zou ik mogen weten wat deze slechte ervaringen waren? Ik heb namelijk deze auto geboekt bij Alamo op Miami Airport......
De problemen zaten vooral in de service verlening en de attitude van het personeel. Destijds lag de locatie waar je de auto moest ophalen ergens op een verlaten industrieterreintje (weet niet of dat nog steeds zo is). Voor vervoer van en naar deze locatie was je aangewezen op de Alamo shuttlebusjes. Volgens mij hadden ze er daar maar één of twee van, want als de shuttle bij onze oppikplaats arriveerde, was deze altijd vol. Het heeft een keer zelfs meer dan anderhalf uur geduurd voordat er een plekje in bus vrij was. Lekker begin van je vakantie. Op zich kan ik me best voorstellen dat het een keer mis gaat (bus stuk of personeel tekort). Maar als je daar vervolgens iets van zegt, dan verwacht ik op zijn minst dat het personeel aangeeft het vervelend te vinden dat dit heeft kunnen gebeuren. Zo niet bij Alamo. Daar trekken ze de schouders op en gaan weer ongestoord verder met chagrijnen. Alsof ik er iets aan kan doen dat zij een suffe baan hebben. Alamo is ook één van de weinige verhuurbedrijven waarvan ik heb gemerkt dat ze je op gebied van verzekeringen van alles en nog wat wilde aansmeren. De auto’s zelf waren op zich wel oké, hoewel het vaak wel wat moeite kostte om een goed exemplaar te vinden welke helemaal naar mijn zin was. Dat geldt ook wel voor de andere verhuurbedrijven, maar daar doen ze er niet zo moeilijk over. Bij Alamo levert het alleen maar diepe zuchten en dodende blikken op.
Zoals ik al eerder aangaf zijn bovenstaande ervaringen redelijk gedateerd. Ik huur inmiddels al weer jaren tot volle tevredenheid bij Hertz en Avis. Ik heb inmiddels van beide bedrijven een pasje (respectievelijk Gold Card en Avis Preferred Service) waarmee ik alle wachtrijen kan omzeilen en (bijna) altijd de auto van mijn keuze klaarstaat op het moment dat ik aankom. Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan.
Hey super, bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus een auto afwijzen als mij deze auto niet bevalt? (smerige auto van binnen/buiten etc)
In eerste instantie heb ik (zoals reeds aangegeven) een 2-deurs Pontiac Grand Prix gehuurd, maar ben bang als ik daar aan kom dat men of met een 4-deurs aankomt of dat ik een ander merk/type auto krijg aangeboden. (zoals in de voorwaarden staat vermeld: of een soortgelijke auto)
Ik bedoel, als ik hier in nederland een Mercedes E200 huur en ik krijg dan een Opel Astra aangeboden (heel zwart/wit) dan weet ik zelf ook dat dit niet dezelfde klasse auto is, maar op de Amerikaanse automarkt ben ik niet zo goed thuis.
Of staan de auto's per groep geparkeerd op het terrein zodat je in ieder geval kunt zien welke auto's in welke klasse thuishoren?