Ik lees heel veel over het inleveren van je auto bij Alamo, maar niet over Budget. Iemand hier ervaring mee? Moeten we dan ook met een shuttle busje?
Groetjes, Ingrid
Afdrukvoorbeeld
Ik lees heel veel over het inleveren van je auto bij Alamo, maar niet over Budget. Iemand hier ervaring mee? Moeten we dan ook met een shuttle busje?
Groetjes, Ingrid
Waarschijnlijk wel, alles zit zo'n beetje op een industrieterrein wat betreft auto's afleveren. Dat shuttlebusje wordt gewoon door Budget geregeld en pendelt de hele dag heen en weer.
Hi Ingrid, ik zag dat je nog meer vragen had over Miami Airport. Zij hebben een handige site waar je heel veel informatie op kunt vinden, misschien ben je er mee geholpen. Over de shuttlebus schrijven ze:
http://www.miami-airport.com/assets/...clearpixel.gifhttp://www.miami-airport.com/assets/...clearpixel.gifhttp://www.miami-airport.com/assets/...clearpixel.gifhttp://www.miami-airport.com/assets/...clearpixel.gifCitaat:
Select rental car companies have registration counters or Information/Reservation Boards located inside the baggage claim area, on the Arrival/Ground Level of the North and Central Terminal. South Terminal uses the rental car phone center located at the Information and Reservation Boards located on the Arrival/Ground Level and on the 3rd floor. Actual Vehicle pick-up for all companies is not on airport property and is located at various off-site areas which must be accessed by courtesy shuttle van for each separate rental car company. Simply step outside of the baggage claim area on the median curb on the Arrival/Ground Level and flag-down your selected company's vehicle as you see them pass by. Miami International Airport does not have any rental car return locations at the terminal facilities. When returning the rental car, please follow the posted signs to the specific company. Be sure to allow at least a half hour for shuttle to the airport. If your company's sign is not posted, contact the rental agency for directions.
Hoi,
Wij gaan dit jaar onze Alamo auto ophalen in Miami.
Is de balie dan op het vliegveld zelf en dan je auto ophalen buiten het vliegveld? Of is alles buiten het vleigveld?
Groetjes,
Astrid
Balie op het vliegveld, daarna met de shuttle naar de auto's buiten het vliegveld.
Je hoeft niet naar de balie op het vliegveld. Je kunt ook op de shuttle bus stappen. Bij de auto's is een kantoor waar je alles mag tekenen. Ruimer dan de balie op het vliegveld
ik had een auto gehuurd, bij Thrifty, zelfde systeem als hierboven beschreven, pendel bus van en naar vliegveld, en alles goed geregeld. in NL geboekt
Wij hebben via SunnyCars geboekt, maar valt onder andere organisatie in de US.. Verder worden mijn vriendin en ik daar opgewacht door iemand (van de org.) die ons dan naar het kantoor brengt zodat we auto kunnen ophalen..
Wij hebben een auto geboekt bij Alamo (geboekt via de nl site is goedkoper dan de amerikaanse site). Op de luchthaven op een busje gestapt van Alamo en naar hun kantoor gebracht, na het afgeven van de credit card konden we gelijk de auto uitkiezen. We zijn incl shuttle 20 minuten kwijt geweest met het ophalen van de auto
Hoi,
Ik weet niet of ik deze vraag op de goede plek stel. Maar ik ga het toch proberen.
Ik heb even een vraag betreft de ophaalplek van de auto bij Alamo in Miami.
Voordat wij de auto gaan huren gaan we eerst een cruise maken. En van daaruit gaan wij de auto ophalen bij Alamo. Nu had ik gelezen dan er een busje van Alamo stopt bij de haven in Miami.
Mij vraag is nu is dat busje makkelijk te vinden? En de plek waar deze bus je naar toe brengt, kan je daar met je Alamovoucher terecht om de auto te krijgen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes,
Astrid
Hallo
Ik zit met dezelfde vraag. Wij gaan ook een cruise maken vanaf miami.
Ik wil graag mijn autohuur boeken maar ik twijfel nog steeds bij welk punt we de auto gaan ophalen. En naar welk punt het busje gaat.
Veel vragen!!
groetjes Kelly
Hier is al veel over geschrevn op het forum. Probeer ook de zoekfunctie eens. Komt in het kort hier op neer: De shuttle gaat volgens mij alleen naar Miami Airport. Je kunt ook een taxi nemen en de auto ophalen bij Alamo Port of Miami. Port Of Miami Airport Rental Plaza 3355 Nw 22 Street Road Miami, FL 33142 United States
Of de shuttle gemakkelijk te vinden is? Geen idee, de stop is op de pier en duizenden maakten er al eerder gebruik van en die hebben het allemaal gevonden.....
Eenmaal bij Alamo verhuur op het vliegveld, ga je in de rij staan[-o<[-o<. Als je aan de beurt bent, geef je je voucher af, weiger je ieder aanbod dat geld kost met je liefste glimlach, controleer je de huurovereenkomst goed voor je deze ondertekent en je rijdt weg.... is simpel, heus waar!
Sorry maar dat heb ik gedaan, maar kreeg niet wat ik zocht.
Is daar de balie en moet je dan nog met een busje naar de auto ophaalplek? Dat was toen bij Avis wel.
Is de keus van de auto net zo groot als op het vliegveld? We gaan namelijk de midsize SUV/Chevrolet Exquinox huren.
De shuttlebus brengt je direct naar de ophaalplek.
De keuze aan auto's wisselt per dag en per uur, ook op de airportlokatie. Je hebt een auto in een bepaalde categorie gehuurd. Dat is een Chevrolet Equinox or similar . Welke je meekrijgt, blijft een verrassing, misschien wel een Kia...:-#
Om nog even terug te komen op de eerste vraag of je met de shuttle naar de cruiseschepen kunt en terug, antwoord: Ja, zeer makkelijk en goedkoop!
Als je voor je cruised een auto terug moet brengen naar Alamo, dan kan je daarna naar het punt (klein pleintje waar alle bussen staan) waar de bussen staan. Meestal staat er op 1 van die bussen, Port of Miami. Zoniet, gewoon even vragen.
Het enige wat ze aan je vragen is met welk schip je vaart en je wordt er voor de "deur" afgezet.
Op de terug weg werkt het eigenlijk hetzelfde. Je gaat door customs heen en loopt naar buiten. Vraagt aan 1 van die lui die daar rondlopen waar de Alamo pickup is en gaat daar wachten tot je de bus ziet aankomen. Niet vergeten je hand op te steken, anders rijden ze door!
Veel plezier met je cruise en succes!
Nijntje, dank je wel.
We gaan pas een auto huren na de cruise. En dan willen we weten hoe we dan bij Alamo kunnen komen.
Helemaal geweldig.
Dank jullie wel:grin::grin::grin:
.... hoeveel geef je de "gratis" shuttle chauffeur eigenlijk? (fooi wel te verstaan)
(in mijn geval de shuttle van airport naar Alamo)
Ik heb de chauffeur nog nooit fooi gegeven of gezien dat iemand hem fooi gaf.
Julo
Ik heb de chauffeur altijd fooi zien krijgen... Ik gaf daarom altijd fooi, meestal een paar dollar.
Maar ja... Nederlanders en fooi... daar zijn hele topics mee vol geschreven... :roll:
Wij hebben afgelopen vakantie 3 dollar gegeven (omdat we dat toevallig aan klein geld bij ons hadden). De beste man leek zelfs een beete verbaasd (het andere stel dat in de shuttlebus zat gaf geen fooi). Hij hielp ons ook prima met het sjouwen/in- en uit de bus halen van de koffers!
Een dollar per koffer is de ongeschreven regel.
Zojuist terug van ruim 3 weken Florida. Auto gehuurd via Alamo en gehaald in Miami. Zorg dat je absoluut via internet je gegevens invult voor de Direct road optie. Dit houdt dat je een apart balie kunt nemen. We hadden ca 20 wachtenden voor ons in de reguliere rij en bij de direct road balie waren meteen aan de beurt. 15 minuten later reden we weg in onze Equinox.... of eigenlijk de Toyota RAV4 die we als equivalente auto meekregen.
Een tweede tip is de shuttle van Miami Int'l airport naar Alamo. Je kunt ook een busje nemen van National ipv Alamo, geef dit wel even aan de chauffeur aan dan brengt hij je gewoon naar Alamo (een tip is uiteraard wel op zijn plaats); dt ligt egenover National.
Hallo Egadet,
welkom terug !
Ik heb op de site van Alamo.nl gekeken, maar waar vind ik die Direct Road optie? Heb je je vantevoren aangemeld ofzo? Het klinkt wel heel goed.
Wij landen om half 10 's avonds en willen natuurlijk wel zo snel mogelijk naar het hotel.
Alvast bedankt.
Ik lees hier dat de meeste mensen een auto huren bij Alamo. Zijn de ervaringen met Dollar zo veel slechter?
Als ik af en toe de wachttijde bij Alamo zie staan krijg ik toch vraagtekens. Wij landen om 16:30 en ik zou het best fijn vinden om vrij snel onderweg te zijn!
Misschien is het een optie om je auto op een ander afhaal adres op te halen dan op het vliegveld. In Miami heb ik daar geen ervaring mee, in Orlando wel. Auto opgehaald bij Swan and Dolphin via Alamo, zowel heen als terug binnen 5 minuten gepiept. Tuurlijk, in het geval van Miami betekent dat een taxirit extra, maar als het 3 uur wachten scheelt;)
Dat ligt er aan. Als je een hotel via Disney hebt geboekt ga je met de Magical Express (shuttle) naar je hotel. Van daaruit via het Disney Transportation System naar Swan and Dolphin. Dat is verreweg de makkelijkste manier. Als je niet in een Disney Resort zit zal je een taxi moeten nemen. De rit van het vliegveld naar Swan and Dolphin is een half uurtje. Wat dat Kost weet ik niet, maar daar kunnen andere forum leden je wel meer over vertellen.
Alamo heeft diverse locaties in Orlando, waarvan MCO wel de grootste is en dus de meeste keus in auto's heeft, al is dat natuurlijk relatief.
UIteraard kun je de auto ook elders halen (al staat er wel een afhaallocatie op je voucher, dus ik weet niet of dat bindend is), of de volgende dag terug komen, maar dat kost ook tijd, dus wat is de winst.
De paar horrorstory's van ellenlange wachttijden zullen vast wel waar zijn, maar de keren dat het soepel verloopt worden dan ook niet vermeldt. Waarom ook.
Wij huren nagenoeg altijd via Alamo, zowel op MCO als de rest van de US en in al die keren MCO hebben wij nog nooit langer als een uur hoeven te wachten, en dat is al sporadisch.
Meestal zijn we binnen een uur "on the road", dus dat is ruim acceptabel, dacht ik.
En nu weer naar Miami Airport (originele topic :-) )
Niet lullig bedoeld hoor, maar dit topic gaat over huurauto Miami en de laatste paar posts gaan over Orlando. Volgens mij is daar een apart topic (of meerdere topics) over.
Wat ik me nog wel afvraag is waar ik de Direct Road optie terug kan vinden.
Je kunt deze vinden via:
https://www.alamodirectroad.com/directroad/index.jsp
Het enige dat je moet doen is registreren en je gegevens invullen. Volgens mij wordt dit doorgelinkt naar hun computersysteem zodat de basisgegevens van jullie er al in zitten waardoor een boel tijd bespaart wordt.
Succes.
PS: let wel op dat de Alamoverhuurlokatie een direct road counter heeft anders hbje er niets aan. Bij Miami International airport (MCOMIA) dus zeker wel maar of dit in Orlando (MCO) of andere plaatsen zo is weet ik niet.