Doe ik in NL ook. Wel in een bolletje :)
Afdrukvoorbeeld
Als je maar twee-drie weken in FL bent maakt dat niet zoveel uit, als 't zweet en de grootste vlekken er maar een beetje uit zijn. Als je de boel in NL/BE daarna weer wast is het zo weer helemaal tippie-toppie. Ten tenminste, da's mijn ervaring. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Dat is ook mijn ervaring. Zolang het zweet en andere lichte vlekken er maar uit zijn zodat de was fris is, is het belangrijkste tijdens de vakantie. Ik koop altijd Tide vloeibaar en dat voldoet prima. "Zware" vlekken zoals bloed enzo zijn wat moeilijker voor de Amerikaanse wasmachines en wasmiddelen daarom heb ik ook altijd een stukje ossegal zeep bij me en dan lukt het meestal wel. Donkere was op "warm" en witte was op "hot".
Zoals Michael al zei, bij thuiskomst gewoon alles opnieuw wassen en dan is er geen 'vuiltje' \\:D/ meer aan de lucht.
:cool:
Misschien heb ik het fout begrepen maar in ons hotel (fairfield inn) ging er automatisch wasmiddel bij. Ik heb er zeker geen wasmiddel ingedaan. Nu ben ik aan het twijfelen of ik dat wel goed gedaan heb. Over een paar weekjes zit ik daar weer en dan zal ik beter op letten.
als je je kleding op een rekje hangt drogen ze dan wel goed ?Dit ivm de hoge vochtigheid?
Ja hoor, de was droogt op een rekje. Zet het rekje gewoonbinnen neer. Door de airco is de lucht niet meer zo vochtig. Het duurt wel een dag, maar het gaat best wel.
Als je een villa hebt, dan vooral niet in de garage hangen, daar is namelijk meestal geen airco. In de kamers waar airco is zorgt de airco voor een droge lucht en droogt e.e.a. goed en redelijk snel. In hotelkamers is ook airco en geldt hetzelfde.
ok da's leuk nieuws(meer ruimte in koffer) hahahaha
Misschien ben ik wel de enigste gek die waspoeder tabletten meesleept de oceaan over??
Ik was eigenlijk elke tweede of derde dag . Stinkend ondergoed in mijn koffer is iets waar ik rillingen van krijg.
Ik heb de eerste keer wel een paar verschillende soorten Amerikaans waspoeder gebruikt maar ik vond de was niet fris ruiken.
Nu stop in in alle net niet gevulde gaatjes in mijn koffer lekker de tabletten van Ariel of Omo. :lol:
Wij slepen die tabletten ook mee :) We hebben een keer in een ver verleden een doos van die tabletten gekocht en die hebben we nu nog steeds over..
Volgens mij heb je gelijk voor wat betreft de wasmachine bij de Fairfield inn Orlando.
Ik weet dat ik dat een keer in een hotel gezien heb en dacht idd dat dat bij de fairfield was.
In alle ander hotels heb ik gewoon wasmiddel moeten gebruiken.
In sommige hotels vekopen ze ook kleine pakjes waspoeder (alerlei soorten en merken) voor 2 dollar.
Ook deze haal je met kwartjes uit de machine.
Ik ben dus altijd zuinig op mijn kwartjes
Wasmachine, waspoeder, droger en de TOL je hebt ze overal voor nodig.
Wij gebruiken die tabletten echt alleen op vakantie. Het is dat ze op moeten :)
De wasmiddelen die je hier in NL/BE koopt zijn afgestemd op "onze" wasmachines, die zo'n anderhalf tot twee uur draaien voor een volprogramma. De apparaten in de VS draaien veeeeeeeel korter!! Daardoor kun je beter de wasmiddelen daar kopen, waarvan de werking is afgestemd op de werking van de wasmachines!!
Chemische analyse!
Ik neem nog steeds oude spullen mee, ondergoed wat niet zo denderend meer is, t-shirts die vaal zijn enz. Die gooi ik gewoon weg :)
En vooral veel nieuwe kleding kopen, dat beperkt het wassen haha :)
Wasmiddel, wasverzachter, afwasborstel, vaatwasmachinemiddel etc etc. Alles voor USD1,- bij www.dollartree.com Hier kost alles USD1,-
En anders wasverfrisser van Robijn, kan je één keer wassen uitstellen:D
Eeeeh,........ lekker fris:shock:
Als je een villa huurt en er is een wasmachine & droger aanwezig zal er toch wel iets van een gebruiksaanwijzing zijn? Of een hint richting waspoeder/vloeibaar etc. ?
Je hebt toch ook van die droogtrommel doekjes dat je was er "frisser"uitkomt.
Is misschien alleen voor handoeken wat minder nemen dan slechter vocht op.
Vind dit wel leuk en handig topic hoor, heb al veel ideetjes opgedaan waar ik niet aan gedacht zou hebben.
Geloof me, Het is echt simpel. Als je de machine ziet, spreekt het voor zich :grin:
Wassen is niet zo moeilijk. Ik heb vorig jaar een aantal weken op Ohio University gezeten (werk), en daar in een dorm room gewoond.
Daar had men een laundry room in de basement, met alles erop en eraan, er hing bijvoorbeeld ook een wasmiddel-automaat. Wassen is erg simpel in amerikaanse wasmachines.
Op vakanties neem ik toch altijd zoveel mogelijk oude kleding mee, zodat ik het weg kan gooien als het vies is :P
Gewoon nieuwe kleding kopen bij de outlets kan natuurlijk ook. Vieze was gewoon in een vuilniszak in je koffer doen, dan merk je er niets meer van.
Eén tip: die tubes vakantiewasmiddel zijn niet geschikt voor de wasmachine. :)
In de huisjes /condo 's die wij tot nu toe huurden stond altijd wel wasmiddel/ wasverzachter die nog over was van vorige bezoekers...
die gebruikten we dan of kochten nieuwe van hetzelfde bij de walmart
Volgens mij gebruikt "de wasvrouw" ;-) altijd Tide. Of wat er staat.
Waar wij de laatste keren het huis huren blijft wel van alles achter. Vaatwastabletten, wasmiddel, koffiefilters, keukenrol etc. Lekker makkeijk.
Maar eigenlijk had ik meer een algemene tip. Bij de (vrij) nieuwe Supertarget aan de 192 West (richting Davenport, Milemarker 4) is een hele afdeling met reisbenodigdheden en ook van alles in reis (dus kleine) verpakkingen.
Tandenborstels, scheermesjes, maar ook, tandpasta, shampoo, zeep en nog zo veel meer.
Dat klinkt ook niet ideaal maar je hoeft in ieder geval niet te dweilen.
En dat heb ik dan een x mee gemaakt, in Orlando ... 2002 ...Citaat:
Eén tip: die tubes vakantiewasmiddel zijn niet geschikt voor de wasmachine. :smile:
Geeft wel leuke foto's!!
Amerikaanse wasmachines zijn onwaarschijnlijke water- en energievreters - tot 20x zoveel als een energieklasse A bij ons. Ik heb in mijn huis dus een voorlader staan, een 'European model' zoals ze dat in de winkel noemden. Vermoedelijk nog energieklasse E bij ons of zo, maar hij gebruikt volgens de Amerikaanse energiewijzer maar 7% van de meest onzuinige.
Ondanks dat het een Europees uitziende voorlader is, is de was onwaarschijnlijk snel klaar en niet schoon op zijn Amerikaans. Behalve het opwarmen van het water wordt in Europese wasmachines gewoon veel langer gewassen. Het wasgedeelte van mijn Amerikaanse wasmachine duurt welgeklokt 11 minuten. Hier duurt ergens tussen een uur en anderhalf uur voordat het spoelprogramma begint.
Gevolg: je trekt meer profijt van water en wasmiddel. Een belangrijk onderdeel, de enzymen, hebben tijd en een zekere temperatuur nodig om hun werk te doen (in tegenstelling tot wat de fabrikant het middel voor brrrrrrrrriljant schone was bij 15 graden wil doen geloven).
Ik kan niet beamen of mijn was minder snel slijt - ik heb de bovenlader links laten liggen.
FWIW - Koen
Nu weet ik nog steeds niet hoe het nou zit met dat wasmiddel. De één zegt er gewoon opgooien en de ander zegt dat er een soort speciaal, geheim vakje voor is. :)
Sommige modellen hebben een laatje zoals onze wasmachines. Op mijn wasmachine daar is dat een voorziening waar je alleen vloeibaar wasmiddel in kunt gooien. Waspoeder moet ik maar zo in de trommel doen. Als er niet zo'n laatje is, of je kunt het niet vinden, kun je het wasmiddel altijd in de trommel doen. Maar hou er rekening mee dat niet alle kleding zomaar tegen geconcentreerd (vloeibaar) wasmiddel kan. Je moet dan wel onmiddellijk de machine aanzetten. Waarschijnlijk hadden ze daarom destijds de wasbolletjes uitgevonden.
Toen ik vorig jaar in Amerika werkte heb ik mijn bezoek een wasbolletje mee laten nemen zodat ik het wasmiddel niet zo direct om mijn kleding hoefde te gooien.
Verstandelijk geloof ik niet dat het echt wat uitmaakt maar voor mij gevoel was het net even lekkerder.
Dit jaar gaat er dus gewoon een bolletje mee in de koffer :D
Ik ben geen wasmachine-expert he, vandaar de vraag. :) Ik vind dat wasbolletje wel een mooi idee eigenlijk, dan zit je volgens mij altijd goed.
Wij gebruiken altijd vloeibaar wasmiddel van Publix, gaat zo op de was... is niks engs aan... goed product...
Andere vraag: onze villa is voorzien van handdoeken ea textiel/linnen.
Ik denk dat dit bij de meeste villa's zo is dus hier zijn vast wel experts op dit gebied.
Wat is de bedoeling aan t eind van de vakantie? Moet je alles gewassen en gevouwen
terug leggen? De eindschoonmaak is inbegrepen maar ik ga er vanuit dat t linnengoed daar niet bij hoort.
Er zullen ook niet genoeg handdoeken op voorraad zijn voor 5 pers. voor twee weken
dus wassen tussendoor is 'verplicht'. Ik heb geen ervaring met t huren van een villa in t buitenland dus vandaar mijn vragen.
Hallo mrloes. ier is het zo dat je het linnengoed en de handoeken, op twee aparte stapels, in de wasruimte moet leggen, dus niet zelf hoeft te wassen.
Wij hebben hier werkelijk een kast vol met handoekken, verdeelt tussen "voor zwembad" en "voor badkamer" waar we wss de hele vakantie wel mee uitkunnen.
Maar Marion wast ze toch , want anders wordt het zo'n berg.