Ik weet het, maar hij is volgend jaar zomer 19 jaar, en hij zegt dat dit echt de laatse keer is. We hebben onze vakantie aankomende zomer met ons drieeen samen gesteld, dat dan weer wel. Dat was al erg leuk die inbreng!!
Afdrukvoorbeeld
Nee hoor. Het is zo leuk in Nederland. Niet zo warm, en al dat zand tussen je tenen van dat witte zand, zo vervelend.
En dan iedere avond weer die BBQ aansteken, het wordt toch saai hoor. En iedere dag is het hier weer spannend, doe ik één of twee truien aan? In Florida is het iedere dag korte broek met tshirt. Totaal geen afwisseling.
Nee hoor, volgend jaar wordt het vast en zeker een villapark in Nederland. :---):---)
Enne Sylly, daar hoef je je toch niet voor te schamen?? Iedereen heeft een eigen mening. Ik denk dat de vraagsteller juist gebaat is met een eerlijke mening en niet alleen over villa's maar ook over hotels. Maar ik ben wel benieuwd waarom je juist een hotel leuker vind.
@ Sunshine state, dan moet het zo'n TOP vakantie worden dat hij zich gewoon bedenkt en trouwens, is er dan een andere plek dan Florida waar je naar op vakantie kan?
@ DeSteijntjes, Misschien alvast een nieuw forum openen voor de blogs "een keertje niet naar Florida" :razz:
En ik prefereer dus zoals in mijn eerste post al een beetje doorschemerde wel hotels, gewoon het gemak dat ik buiten mijn spullen ordelijk en opgeruimd te houden niets hoef te doen. Ontbijt en Diner in het hotel of ergens bij de vele andere eetgelegenheden doen, of even broodjes halen en deze in de auto of hotel kamer voorzien van beleg. En een hotel met uitgebreide en mooie zwembaden erbij want die van de huisjes vind ik dus helemaal niets, veels te klein en te saai.
Overigens met een kleintje die nog niet de dag doorhaalt zou ik wel kiezen voor een condo of Villa en niet voor een hotel.
wij hebben overnacht in parc corniche
de vrijheid in je appartement met woonkamer,keuken, slaapkamers en badkamer, en de service van een hotel...
zou daar de volgende keer weer voor kiezen ,vond het ideaal
vrijheid en op je wenken bedient (bedje verschoont, elke dag schone handdoeken ,roomservice enz)...
Voorop gesteld, toen we met de kinderen op vakantie gingen namen we ook een villa, en was zeer leuk.
Maar op de een of ander manier loop ik dan toch steeds te ruimen. Wij zijn ook wel wat rommelig, en als we 3 weken in 1 villa zitten loop ik toch weer wat te poetsen.
Koken doe ik echt niet meer in de vakantie, zelfs toen we in een villa zaten gingen we buiten de deur ontbijten.
Verder vinden wij het leuk om af en toe te verkassen, en met een villa zit je toch vaak vast aan een hele week.
Dan: De sfeer in een hotel vind ik juist iets hebben, zon keurige receptionist(te) die vriendelijk goedenavond-middag, wenst.
Het luxe van met de lift omhoog en dan die mooi opgemaakte bedjes:)
In Orlando hebben we meestal een hotel waar dag en nacht koffie in de lobby kan worden gehaald, je komt binnen, neemt gewoon een beker mee naar boven, koekjes liggen er ook bij. In dat hotel is ook een ontbijt, het is er altijd vrij rustig. Ik vind het heerlijk, even kleren aan, en kijken wat ze die dag voor extra's hebben. Wat ik ook leuk vind dat er veel zakenmensen in het hotel zitten, 3 delig pak aan, en die vertrekken dan naar hun werk, hahahahahahahaha (sorry leedvermaak).
Het idee dat er iemand in de kamer komt, maakt me niet zoveel uit, trouwens we zaten eens in een villa, waar de airco stuk was en dan komt er ook iemand overdag het repareren, en er was wat met het slot van de schuifpui achter, komt er ook een mannetje overdag, en ik blijf daar dus echt niet voor thuis in m'n vakantie. We hebben nu 4 jaar in verschillende hotels gezeten en er is nooit iets gestolen.
Hier nog een plaatje van het hotel waar we ieder jaar een paar dagen naar terug gaan in Melbourne, ik vind het helemaal super.
Voor dit hotel betalen we $ 125,= per nacht zonder ontbijt en het hotel in Orlando is 55 euro per nacht incl. ontbijt.
We gaan dus niet in het hoogseizoen, en de meeste zwembaden heb ik altijd voor me alleen:)
http://img338.imageshack.us/img338/5...rmelbourne.jpg
Bedankt voor jullie vele reactie's :-)
Een villa klinkt inderdaad erg leuk en zoals de meete van jullie al aangeven heb je meer vrijheden.
Waar boeken jullie meestal je villa?
Is er een wat grotere organisatie die meerde villa's verhuurd o.i.d.?
Je kunt bij de hier veel genoemde reisaanbieders (AV, AE, USAFV etc.) een offerte vragen, of bij de ook veelgenoemde sites (VRBO, Villas2000 etc.) zelf uitzoeken.
Er staat al veel op het forum over deze materie. Even zoeken, dus :-)
Wij gaan in Florida verschillende overnachtingen doen. Hotels, van low budget tot luxe... een keer een B & B en een week villa. Lijkt ons leuk om verschillende accomodaties te bezoeken. Wij sluiten de reis af met een luxe hotel, in Miami Beach!
@Nee, wij hebben ook de nodige hotels uitgeprobeerd maar er zijn er zoveel daar in Orlando. En inmiddels hebben we toch wel onze luxe voorkeuren voor hotels. En mochten we een keer met meer dan 3 personen gaan overwegen we wellicht weer een condo of een Villa.
Vrouwlief vindt het hotel hoppen niet meer zo leuk, steeds sjouwen met al die koffers. :sad:
Goh , wij hebben vorig jaar in een disney resort gelogeerd we waren met zen 2 . ik zou dit in orlando zeker weer doen je moet geen parking betalen in disney je kan met de bus overal heen . Als je naar de kust trekt hebben we wel een viila gehuurd in cape coral en dat beviel ons veel beter dan een hotel je hebt er veel meer vrijheid .
deze zomer 3e keer naar florida...
1e keer --> hotel
2e keer --> villa
3e keer --> villa
Waarom? Villa is zo heerlijk rustig, meestal met zwembadje, lekker ruim, zelf kunnen koken. ontspannen ontbijten, lekker op de bank neerploffen als er weer een dag op zit....en nog veeeeeeeeeel meer.
Maar ja dat is mijn mening.....
Succes
Van mijn levensdagen geen villa. Je loopt heel de dag toch weer in je ouwe tredmolen van thuis en achter ieders kont op te ruimen.
In een hotel wordt lekker voor je opgeruimd,gepoetst en elke dag schone lakens en badhanddoeken tot je beschikking.
Wel nemen we zo veel mogelijk kamer met een business etage of een suite. Ruimte zat en een ijskastje,magnetron en vaak een aanrechtje erbij.
Verder weiger ik pertinent om ook maar een dag te koken :lol: laat staan dat ik ga stofzuigen.
Zo'n kamer bestaat meestal uit twee vertrekken plus de badkamer dus plaats genoeg.
Als we in WDW zijn hebben we een kamer met club gebeuren. Vanaf 's morgens zes tot 's avonds tien de hele dag hapjes, lekkers,koffie,thee,fris, wijn bier en sterke drank zoveel je maar op kunt. Twee keer per dag wordt de kamer opgeruimd,gepoetst en van schone handdoeken voorzien. Mijn hartje wat wil je nog meer.
Nee het spijt me maar de charme van een villa ontgaat mij en ons volkomen. Mijn man wil trouwens ook niet in een villa. Wat dat betreft zijn we een hart en ziel. :)
Wat betreft die veelgeroemde "vrijheid" in een villa vraag ik me altijd af wat daar mee bedoeld wordt? Vrij om wat te doen? Koken,wassen,strijken,opruimen, bedden opmaken?
ach volgens mij gaat het er gewoon om wat je wensen zijn.
Wil je niet elke dag uit eten dan kun je koken in een Villa
Opruimen hoeft niet hoor er zijn ook villa's waar voor je wordt opgeruimd net als in een hotel (de meeste hebben ook gewoon schone handdoeken)
Het blijft een keuze tussen iets waar je rustig alleen zit of in een massa toerisme gebeuren als een hotel..
:)
Vrijheid van een villa?
Opstaan waarneer ik zelf wil en niet gewekt worden door een dame of heer van roomservice omdat hun zonodig net op dat moment mijn handdoeken willen verschonen.
Eten op de tijden waneer ik dat wil zonder dat ik me daar voor om hoef te kleden , heerlijk in mijn badpak zo aan tafel schuiven.
En nee ik vind het geen probleem om `s ochtends mijn eigen dekentje recht te trekken, zo af en toe een vaatwasser in te ruimen, koken,, boodschappen doen in een amerikaanse supermarkt is voor mij absoluut geen straf, ik vind het heerlijk om langs alle schapen te struinen op zoek na onbekende gerechten, dat is voor mij het ultieme vakantie gevoel.
Dat dekentje rechttrekken doen wij nog niet eens altijd... toch niemand die het ziet... en ik vind het ook heerlijk dat ik eindelijk eens in de Walmart m'n boodschapjes mag halen.... Ik vind het ook ultieme vrijheid dat er niemand op mijn vingers kijkt hoor en vooral ook het 'eigen' zwembad inclusief terras, eigen oprit etc.... Komt bij dat wij 2 kleine jongens (6 en 7, waarvan 1 net gediagnosticeerd met PDD-NOS) hebben die soms nogal druk kunnen zijn en in een hotel denk ik toch nog iets meer aan de 'buren' dan in een vrijstaande villa... dat maakt het voor mij toch ook nog wat relaxter!
@Ietie
Gewekt worden door personeel van het hotel ?? Daar heb je een privacy kaartje voor die je elke avond aan je deur hangt.
Eten kan je gewoon op jouw tijden doen in de kleding die jij aan wilt hebben en niemand verplicht je om in het hotel te eten. En bij een aantal hotels kan je naast het bad eten bij een kleine bistro o.i.d.
Blijkbaar heb je nog niet zo vaak in hotels overnacht ;-)
Maar ieder zijn voorkeuren, een villa geeft wat meer vrijheid in bepaalde opzichten en een hotel bied weer meer gemak omdat veel wordt gedaan voor je. Ook zie je bij een aantal hotels veel mooiere zwembaden dan de kleine simpele varianten die je bij villa's ziet.
Tja ieder zijn meug.
Bij hotels kan je wel zo'n kaartje aan de deur hangen, maar dan wordt je nog wakker van rollende karretjes over gallerij of gang en eventuele portofoons die ze gebruiken. :) Doe mij maar een townhome, appartementje of villa. We hebben 3x een townhome genomen, dit keer een villa met zwembad.
Daar heb ik dus nooit last van gehad in de hotels waar wij verbleven.
Maar nu slaap ik ook zelden echt uit op vakantie, zonde van al die uurtjes die ik van de vakantie kan genieten.
Nee wij ook niet. Meestal ligt er trouwens vloerbedekking in de gangen dus van rammelde karretjes heb je zo wie zo geen last.
Wij zijn ook rond een uur of acht allang weer in benen dus ook de "kloppende dames" zijn geen enkel probleem. Bij het boeken ook kijken of er een leuke eetgelegenheid in de buurt ligt of in het hotel zelf.
Een van de grootste voordelen van een hotel vinden wij ook dat we ze kunnen uitzoeken vlak bij het doel dat je die dag hebt. Eerst iets bezoeken en bekijken en dan binnen een paar minuten in je hotel inchecken.
Voor Disney is dit een must voor ons. De auto gaat tien dagen de parkeerplaats op en pas als de valet boy het weer voorrijd zien we hem terug.
Ik ben een luie huisvrouw moet ik bekennen en ik geniet van de luxe om niks te hoeven doen, tussendoor naar de kamer te gaan ,douchen en even een hazenslaapje, dan weer ergens te gaan eten en bij terugkomst de kamer wederom opgeruimd te vinden, de bedden opengeslagen,chocolaatjes op elk kussen en het weerbericht voor morgen en sweet dreams wensen op een briefje van Mousekeeping.
Nou doet niet elk hotel dit natuurlijk maar in Disney is dit pure luxe voor ons,alhoewel voor $$ 1000 per nacht mag dat ook wel. :p
Wij hebben in een aantal hotels gezeten en daar werd toch echt wel gelet op de kleding. Heren mochten geen korte broek en geen t-shirt dragen.
In een villa mag je desnoods naakt (maar of je dan nog trek hebt....het eten zou mij zijn vergaan, haha)
@ Mod.Ta2Gerrit
Old and bad habits die hard. http://bestsmileys.com/doh/2.gif
@Ferret, ik heb toch niet in de minste hotels gelogeerd inmiddels in Florida maar ik ben nog nooit aangesproken op de kleding. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik altijd met lange broek loop.
Het ging in dit geval om het shirt van mijn man. Die had geen mouwtjes. Hij mocht gewoon naar binnen, maar dan was hij gewaarschuwd voor de dag erna. Hij heeft zich toch gelijk omgekleed, want dat zijn nou eenmaal de regels van het hotel. Ook al zijn wij een betalende gast, wij blijven GAST.
Bij de meeste hotels waar wij (ooit) verbleven was er niet echt een dresscode, behalve, vrij regelmatig, bij het betreden van de restaurants.
Voor het ontbijt kon je bij wijze van spreken in G-string :lol:, flipflops en hempie naar binnen, bij de lunch werd het al iets formeler, maar bij het diner was mouwloos en korte broek toch echt taboe.
Vooral als het een Brits georiënteerd hotel was. Die stellen dat op prijs, werd ons verteld.
Ik heb het buiten Florida diverse keren meegemaakt.
Californie.: geen tanktops en korte broek in restaurant
Chicago: geen tennisschoenen in de bar
Pennsylvania: geen jeans in disco
New York: jasje aan het restaurant
en we zijn eens met een 40-tal Amerikaanse collega's bijna geweigerd in een Italiaans restaurant in Californie omdat we te casual gekleed waren. Uiteindelijk kregen we een apart zaaltje toegewezen. Ja, een reservering voor 40 laat je niet zo gauw schieten.
Nog zo iets onvoorstelbaars: in de buurt van de Grand Canyon in een vrij groot, druk restaurant accepteerde men geen enkele creditcard.:shock:
Dit alles was wel in de zeventiger en tachtiger jaren.:shock:
Knaapje
En ik betaal de villa zelfs alleen, zo graag heb ik het ervoor over. Nooit meer in een hotel!
Leve de villa! ik vond het er zo geestig dat zelfs mijn komende congé's mogelijk ook in villas gebeurt. Dat ik mijn bed niet opmaak alle dagen vind ik niet zo erg O:) maar het comfort, de stilte (geen laatkomende gebuurs die je verdiep wakker maken met hun dronken gewawel) eten en drinken a volonte - tja je frigo wel vullen- en de ruimte!!!!!
En vooral niet te moeten gaan slapen samen met de kids maar elk op zijn uurtje en 's morgens opstaan wanneer je wilt zonder dat de kids je wakker maken met hun tekenfilms.
Onze sweetbay moest absoluut niet onderdoen voor een hotelkamer en onze Elderberry qua beauty wat minder dan sweetbay maar als vulkaan-oplossing zeker many times better than een hotelkamertje.
Oh man, Florida 2012 is nog zo ver weg :D
Voor ons ook geen hotel. Niets zo lekker als s'avond wanneer de kids in bed liggen met een goed glas wijn aan je "eigen" zwembad te zitten (of er nog in te liggen) en de dag nog eens bespreken. Inderdaad niet te hoeven fluisteren en braaf op het andeer bed cq balkon zitten. En... geen geluiden van ander kamers te horen. Tuurlijk kun je ook in een villa luidruchtige buren hebben maar dat is toch anders.
Gr. Saskia
Wij hebben in 4 hotels geslapen en allen zijn zeer goed bevallen. Waren gewoon standaard hotels, maar allemaal prima grote kamers, schoon en zelfs met ontbijt. Kamer wordt iedere dag opgeruimd met schone handdoeken. Overal was een mooi zwembad bij waar we bijna iedere dag even naar toe gingen voor het avondeten.
Toch zien de villa's er ook niet verkeerd uit. Ik heb me er niet in verdiept, maar ik denk dat een villa toch duurder is dan hotels of niet?
Kosten voor een hotel weet ik zo niet maar wij betalen voor 3 weken, een villa met zwembad, 4 slaapkamers, 3 badkamers en een gamesroom ongeveer (ligt aan de koers!!) € 1800,-. Verleden jaar zelfs minder.
Wij zijn de prijzen van Zuid-Spanje gewend en daar betaal je dat gemakkelijk voor
1 week.
Wat betalen jullie voor een hotel? Dat wil ik ook wel weten, ben niet van het nieuwsgierige type hmhmhm, als ik het weet is het goed....
Hotel prijzen verschillen erg afhankelijk van waar het hotel gelegen is, aantal sterren en hoe druk het in die periode is in het hotel. Ook kennen een aantal hotels een fee per dag die ook aardig kan verschillen per hotel.
Maar via priceline geboekt ongeveer $45 per nacht voor een 3 sterren hotel en $ 86 voor een resort hotel per dag, bij het resort hotel kan je wel bijkomende kosten hebben van de fee van zeg $15 tot $30 per dag.
Dus je moet wel even opletten welke luxe hotels welke fee hebben als je goedkoop uit wilt zijn.
Wij mailen na de "winst" op priceline altijd meteen het hotel voor dubbele bedden op de kamer zodat we genoeg slaap plekken hebben en krijgen dit altijd toegewezen. Verder slaapt onze kleine man door alles heen en hoeven wij dus niet stil te zijn op de kamer als hij slaapt.
En een aantal hotels heeft kamers met balkon en dan genieten wij heerlijk van de avond en het uitzicht op het balkon.
Euh..dit had ik al op pagina 3 gezet, maar hier komt ie nog een keer.
In Orlando hebben we meestal een hotel waar dag en nacht koffie in de lobby kan worden gehaald, je komt binnen, neemt gewoon een beker mee naar boven, koekjes liggen er ook bij. In dat hotel is ook een ontbijt, het is er altijd vrij rustig. Ik vind het heerlijk, even kleren aan, en kijken wat ze die dag voor extra's hebben. Wat ik ook leuk vind dat er veel zakenmensen in het hotel zitten, 3 delig pak aan, en die vertrekken dan naar hun werk, hahahahahahahaha (sorry leedvermaak).
Het idee dat er iemand in de kamer komt, maakt me niet zoveel uit, trouwens we zaten eens in een villa, waar de airco stuk was en dan komt er ook iemand overdag het repareren, en er was wat met het slot van de schuifpui achter, komt er ook een mannetje overdag, en ik blijf daar dus echt niet voor thuis in m'n vakantie. We hebben nu 4 jaar in verschillende hotels gezeten en er is nooit iets gestolen.
Hier nog een plaatje van het hotel waar we ieder jaar een paar dagen naar terug gaan in Melbourne, ik vind het helemaal super.
Voor dit hotel betalen we $ 125,= per nacht zonder ontbijt en het hotel in Orlando is 55 euro per nacht incl. ontbijt.
We gaan dus niet in het hoogseizoen, en de meeste zwembaden heb ik altijd voor me alleen:smile:
http://img338.imageshack.us/img338/5...rmelbourne.jpg
We betalen gemiddeld zo'n 125 Euro per nacht voor een hotel met ontbijt,internet en parkeren. Soms is het iets maar of minder.
We proberen altijd op execute level te boeken en meestal lukt dit. Dat is een etage waar alleen de gasten die daar logeren kunnen komen met een speciale lift kaart. Je hebt daar ook geen last van dronken gasten of geschreeuw omdat hier meestal de zakelijke reizigers logeren. De hotels die we kiezen liggen altijd centraal bij een winkelcentrum of het doel wat we die dag uitgezocht hebben.
Bij Sea World bv. hadden we het hotel op loopafstand. Ook is het een voordeel dat de meeste kamers al heel vroeg vrij zijn omdat de zakelijke reiziger vroeg uitcheckt. Het is wel puzzelen en vaak lang zoeken maar het is natuurlijk ook deel van de voorpret.:razz:
Het hoeven niet altijd extreem dure hotel ketens te zijn waar je boekt. Sommige best Westerns bieden ook dit soort kamers en meestal mail ik even om te vragen of ze zo'n kamer hebben omdat ze niet altijd op de site staan. Meer dan eens kreeg ik een twee kamer suite met jacuzzi aangeboden voor 80 dollar.
Van de meeste hotels heb ik foto's in mijn log geplaatst.
Dit is een foto van een "80 dollar twee kamer suite".
http://img37.imageshack.us/img37/4005/dsc02746di.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/2626/dsc02743r.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/231/dsc02744q.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/4343/dsc02752es.jpg
Wij hadden er 2 vooraf geboekt en al betaald via Ebookers. Baymont Inn suites (kissimee) en Travelodge (bij Miami). Door ze vooraf te betalen viel dit goedkoop uit.
Op Key West betaalden we voor 1 nacht 130 dollar voor een BB en we hadden nog een hotel geboekt van keten Super 8 ook in Kissimmee via booking.com. Ook al waren sommige hotels goedkoper dat wil niet zeggen dat de kamers minder waren. In tegendeel ik vond de kamers er goed uitzien. Alles netjes, schoon en ruim met tv, ijskast, magnetron en airco. De reviews waren ook meestal positief op tripadvisor enz.
Dus ik vind dat je niet altijd het duurste hoeft te nemen.
Niet verkeerd zeg, zo'n suite. En die foto van het hotel in Melbourne met dat mooie uitzicht op zee.......wow. Maar toch is een villa voor mij het einde, en uiteindelijk vaak goedkoper per week dan zo'n luxe hotelkamer. Ieder z'n smaak ;-)
en misschien wel ook een belangrijk item
wat voor ons de doorslag gaf als gezin dat je in een villa meerdere kamers hebt. ik kan prima bij mijn ouders op de kamer, maar aangezien ze enorm snurken, slaap ik liever op een aparte kamer........... wel bevordelijk voor de sfeer zeg maar \\:D/
en nu kwamen we bij usafv goedkoper uit dan het (overigens ook geweldige!) hotel van mariott overigens wel voor een townhome. alhoewel dit hotel ook maar 54 euro per nacht was...
dus tja het is wat je zelf prettiger vind en waar voor jou en je reisgenoten de prioriteiten liggen