Lijkt mij ook wel...
Hoewel het anders wordt aangegeven in Amadeus...
Maar het zal best wel goed gaan...
En het meest belangrijke is dat jullie blij zijn met jullie beslissing om ArkeFly te vliegen, want dáár gaat het tenslotte om...
Afdrukvoorbeeld
Lijkt mij ook wel...
Hoewel het anders wordt aangegeven in Amadeus...
Maar het zal best wel goed gaan...
En het meest belangrijke is dat jullie blij zijn met jullie beslissing om ArkeFly te vliegen, want dáár gaat het tenslotte om...
Omdat ik niet tevreden was over het antwoord van ArkeFly eergisteren (bericht #42) heb ik een aanvullende vraag gesteld. Mijn vraag aan hun was:
Is het niet zo dat wanneer je voor het eerst op Amerikaans grondgebied komt je verplicht door immigration en costums moet? Hier het antwoord van ArkeFly:Waarschijnlijk heeft ArkeFly een uitzonderingspositie in de V.S. Wie o wie gaat er met hun naar Miami, laat ons het even weten! Ben toch echt benieuwd hoe dit dan zit.Citaat:
Bij de tussenlanding welke gemaakt wordt in Orlando kan het zijn dat u het toestel tijdelijk dient te verlaten ivm schoonmaken of bijtanken van het toestel. U hoeft in ieder geval niet opnieuw door de douane en ook de bagage hoeft u niet opnieuw in te checken.
Dit is alleen van toepassing wanneer u een vlucht zou reserveren waarbij u dient over te stappen naar een ander toestel.
Met ArkeFly wordt er met hetzelfde toestel doorgevlogen.
Na veel speurwerk maken wij waarschijnlijk toch de keus om met Arkefly naar Orlando te gaan. Op de heenreis kiezen wij voor Comfort class en op de terugreis de premiumclass, die nu i.v.m. de zomerkorting redelijk geprijsd is, en ook een redelijk comfortabele beenruimte bied. De tussenstop op Miami nemen we dan maar voor lief. We zullen wel zien of het ons bevalt, wat dat betreft is het toch altijd een gok. Valt het tegen, gaan we volgend jaar weer op zoek naar een andere vervoerder.
Zodra we de tickets geboekt hebben voor sep/oktober begint voor ons de voorpret al.
@pzomerdijk, Ik hoor graag jullie ervaring in juni :smile:
Wij zijn begin dit jaar met Arkefly naar Curacao gevlogen. Niks mis mee. Gewoon de standaard-klasse geboekt, voor het entertainment hadden we de eigen laptop bij ons en ipods. Je krijgt voldoende eten en drinken en een flesje water kost je ook weer niet de kop (2 euro dacht ik). Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar echt een drama is het ook niet..
Wij vliegen in oktober met Arke Fly naar Sanford en hebben comfort klasse geboekt met de zomerkorting die tot 3 mei loopt.
Mijn zwager die meegaat en langer dan 2 meter is heeft premium comfort geboekt. Ben erg benieuwd, omdat mijn schoonmoeder meegaat wilde ze graag een direct vlucht.
Bijkomend voordeel is dat je in comfort klasse 35 kg bagage mee mag nemen en in premium comfort 45 kg \\:D/
Ik ben zelf 1m97 en kon op zich prima in de normale stoelen zitten zolang de mensen voor me hun stoel niet naar achteren deden. Comfort is iets meer, Premium Comfort is wel erg ruim. Daar kun je gewoon languit liggen :)
Wij hebben inmiddels de tickets geboekt, heen comfort class en terug premium comfort, en dan zowat languit kunnen klinkt wel heel aantrekkelijk, dus we zijn zeer benieuwd.
Onze eerste vliegreizen waren ook een soort avontuur en zeker het begin van de vakantie. Maar hoe vaker je vliegt en hoe ouder je wordt, dan is vliegen voor ons niets meer dan een manier om te komen waar we willen zijn. Na twee films gezien te hebben, is dat ook niets meer, uit het raampje zie je zowat hetzelfde, dus niet echt ontspannend. Onze ereaders gaan wel mee, dus lezen tot je ogen moe zijn, en dat is voor ons gelukkig niet echt een straf :razz:
Ik zou bv ook heel graag nog eens naar Australie willen, maar begin er niet aan vanwege de zeer lange reistijd.
Hier staan filmpjes van de verschillende klasses: http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx
@jenna: terug kunnen julie dus 45kg pp meenemen. Da's wel lekker veel! Ik weet alleen niet hoe je dat precies moet regelen want 'Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen'. En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.
Dank je wel, vooral bij premium is het verschil in beenruimte goed te zien.Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen
In mijn optiek betekent dit, dat je in geval van 35 en 45 kg twee koffers of tassen mee kan nemen. Verder kan ik nergens iets vinden over de hoeveelheid koffers cq tassen p/p. Maar voor alle zekerheid zal ik wel even contact opnemen met Arkefly. Ik laat het hier nog wel even weten.
Bedankt in elk geval dat je mij hier op hebt gewezen, zou erg lullig zijn als we straks bij de balie met twee koffers van 45 kg staan ;)
.........En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.
...........
Vreemd genoeg is dat op de site nergens terug te vinden.
Doet een beetje vreemd aan als je 35 kg mee mag nemen en dat moet over 2 koffers zijn.
Ook staan nergens maximale maten voor de in te checken koffers zoals bij andere luchtv.mijen.
Wel voor handbagage (de bekende 115 cm), die trouwens ook maar 7 kg mag wegen.
Knaapje
@knaapje, het zou best kunnen dat je maar één stuk ruimbagage mee mag nemen, maar dan lijkt het mij erg onlogisch om de nadruk op één stuk ruimbagage te leggen. Dan had er ook kunnen staan "uw koffer cq tas mag maximaal 32 kilo wegen". Maar goed dat is mijn optiek. Ik heb inmiddels een mail gestuurd en het antwoord zal ik hier dan posten. Ik kan mij zo voorstellen, dat we in Florida gewoon een flinke sport/reistas kopen als de koffers al aan het toegestane gewicht zit.
Overigens is die 7 kilo handbagage niet uitzonderlijk, en daarbij mag je ook de volgende handbagage nog meenemen.
U mag naast de toegestane handbagage het volgende meenemen:
Ik neem ook een minilaptop mee in een gewone laptoptas, dus daar gaat ook nog het e.e.a. in.
- Babyartikelen voor gebruik aan boord
- Eén jas en een paraplu of wandelstok
- Eén plastic tasje met ‘duty free’ artikelen
- Een aantal tijdschriften en/of boek
- Eén kleine foto- en of videocamera
- Eén laptop
Deze wordt niet gewogen.
Het onderstaande vond ik op flybrazil met Arkefly
Economy Class:
U mag 7 kg handbagage en 20 kg ruimbagage meenemen.
Comfort Class:
U mag 7 kg handbagage en 25 kg ruimbagage meenemen.
Star Class:
U mag 2 stuks handbagage meenemen aan boord (max. 7 kg. per stuk) en u mag 30 kg. ruimbagage inchecken.
Het maximaal aantal kilogram per vluchtklasse mag meegenomen worden in 2 koffers.
Let op! 1 stuks ruimbagage (incl.overgewicht) mag i.v.m. cao voorwaarden maximaal 32kg wegen
Die info stap in stap 3 van het boekingsproces vermeld;
Op de vlucht OR 318 Sanford-Orlando-Amsterdam wordt een tussenlanding gemaakt op Miami. Het kan voorkomen dat u verzocht wordt het toestel tijdelijk te verlaten in verband met bijtanken of schoonmaken van het vliegtuig
Ik zie dat je je ticket al geboekt hebt, maar in de fysieke winkel had je wel een ticket kunnen boeken AMS->SFB en terug MIA->AMS. Helaas ondersteunt de website dit soort 'open jaw' constructies niet.
Ik dacht dat ik een beetje klaar was met Florida, maar het kriebelt weer! En nu blijkt ArkeFly al een week eerder te gaan vliegen op Florida, al vanaf 17 juni. Je vliegt al voor 421,- naar Orlando nu, dat is natuurlijk een koopje! :) Ik heb vandaag een optie genomen op Orlando 17 juni t/m 1 juli voor deze ticketprijs. Overigens blijft ArkeFly vliegen op Florida, ook na 19 december - wat nu de laatst boekbare retourdatum is.
Wellicht dat ze die optie in de toekomst ook op de site gaan geven, voor nu heb ik er vooralsnog geen spijt van gewoon op deze manier te vliegen. Die overstap zullen we wel overleven denk ik :razz:
Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk online af te handelen, er hoeft niemand vrij te nemen en zo, het gemak dient de mens.
Volgens mij is het zo, dat wanneer je eenmaal in Florida bent geweest, je er gewoon terug moet komen. Ik had zelf nooit verwacht dat het zo verslavend zou werken.
Dat is een mooie prijs, ben een tikkie jaloers, wij moeten nog even wachten :razz:
Ik heb inmiddels antwoord van Arkefly over de bagage. Op de vraag wat te doen als je bij comfort class en premium respectievelijk 35 en 45 kilo ruimbagage mee mag nemen, terwijl het toegestane aantal kilo's per koffer 32 is, kreeg ik als antwoord, dat het dan toegestaan is, de bagage over twee koffers per persoon te verdelen. Dat wordt dus flink shoppen in Florida :-)
Wij gaan 2 X per jaar naar Florida, dit even gemeld bij arkefly en gevraagd naar de prijs en beschikbaarheid voor 30 sept. heen en 15 dec.2011 terug.
Die prijs was nog niet bekend
wij kregen het advies om in juli nog maar eens terug te bellen.
Dus maar bij United geboekt.
Zo jammer dat het zo slecht geregeld is, gelukkig niet bij United.
m.vr.gr. Huib
De maatschappij heeft er voor gekozen om dat soort lange reisduren niet aan te bieden. Dit is om de verkoopbaarheid van terugvluchten optimaal te houden. Een nadeel is dat ze dan mensen als jou als klant mislopen. Of dat dan slecht is... tja.. het is een keuze.
Overigens.... ArkeFly heeft een extra vlucht toegevoegd op 17 juni. Deze vliegt alleen naar Orlando en niet door naar Miami. Je kan deze boeken voor 399,-. Ik heb hem al in optie laaten zetten bij het reisbureau voor mijn eigen vakantie.
Zie dat er nog een aantal goedkope vluchten beschikbaar zijn naar Orlando in de maand juni. Dit alles bij Arke Fly
Hieronder een voorbeeld voor € 399,- even proberen voor de lastminute boekers:
Plaatje is iets onduidelijk maar probeer maar eens van 17 juni t/m 1 juli.
zie hier: http://www.arkefly.nl/vluchten/amste...twork=canberra
http://www.familyatholiday.eu/effe/arkefly.jpg
Afgelopen vrijdag is de eerste vlucht vertrokken. In ieder geval op tijd, zelfs een kwartier eerder. Op een ander forum gelezen dat e.e.a. is te vergelijken met Martinair en dat de heenreis goed is bevallen.
We merken het wel... Eerste berichten zijn tenminste goed.
Ik ben met de eerste vlucht meegegaan en was prima, geen bijzonderheden. Sanford is ook een erg relaxed vliegveld moet ik zeggen, ik was zo door de security en had
meteen m'n koffer. Volg m'n blog voor meer....
Goed om te horen. Mooie auto overigens die HHR. Toen deze net uit was ook onze auto bij Alamo (2006) Relaxed bakkie.
Zit alle autohuur een beetje bij elkaar in de buurt, wij hebben gehuurd bij Dollar. Verder lees ik dat je een internetdongle van Virgin hebt gekocht bij de WallMart. Koop je daar dan ook je ,,tegoed'' of kun je dat activeren via een website. Ik heb waarschijnlijk wel internet in de villa, maar voor het geval dat bagger is dan koop ik denk ik ook zo'n dongle-tje.
Veel plezier en we zullen je blog blijven volgen. Leuk om te lezen.
@Marco, in wat voor vliegtuig vloog je? Als het goed is heeft Arke 2 soorten voor long-haul vluchten. Een 767-600 zonder in-seat entertainment en een 767-600 (winglets) met in-seat entertainment. In juli vliegen wij ook met Arke en ik kan nu al inloggen om de stoelen te kiezen en ook om een personal entertainment system te huren maar het lijkt me zonde om ervoor te betalen terwijl er al in-seat entertainment aanwezig is.
De voorwaarden van Arke zijn ook niet echt eerlijk zo te lezen (voor in geval je de PEP hebt gehuurd en er toch in-seat aanwezig is):
Voorwaarden Persoonlijk Entertainment Programma
De service is niet-restitueerbaar bij wijzigingen op verzoek van de klant. De reservering wordt gemaakt voor een Persoonlijk Entertainment Programma en niet voor een specifiek type programma. Aan boord heeft u dus ofwel een In-seat Entertainment ofwel een Personal Entertainment Player. Indien het Persoonlijk Entertainment Programma (ofwel het In-seat Entertainment ofwel de Personal Entertainment Player) aan boord niet aanwezig is, ontvangt u een terugbetaling. Voor vluchten die vanuit Nederland twee bestemmingen aandoen, een gecombineerde vlucht, kunnen reizigers voor de heenvlucht tot het eerste station over een Persoonlijk Entertainment Programma beschikken en kunnen reizigers voor de terugvlucht vanaf het tweede station naar Nederland over een Persoonlijk Entertainment Programma beschikken
Het was de versie zonder winglets, de witte zoals je in mijn eerste blog op de foto kan zien. Er zit geen entertainment systeem in je stoel maar ik weet niet of het altijd hetzelfde vliegtuig is - maar denk het wel. Wat vind je niet eerlijk aan de tekst die je quotte? Overigens vlieg je met ArkeFly en niet met Arke ;)
Ok, bedankt voor de duidelijkheid! Ik zal gewoon een PEP gaan reserveren dan. Wat ik van die voorwaarden heb begrepen is dat de service, oftewel het huren van die PEP, niet-restitueerbaar is als er een PEP aan boord is (logisch) of er een in-seat entertainment aanwezig is. Sinds de in-seat voor iedereen gratis is zou je dan verwachten dat je het geld terugkrijgt. Dus vandaar dat het dan niet eerlijk is maar misschien lees ik het verkeerd.
Ik vertrek inderdaad binnen 21 dagen. Wij vliegen Comfort Class. Om stoelen te reserveren moet je inderdaad extra betalen. Tevens kan je dus dan ook meteen een aantal andere opties kiezen/reserveren zoals entertainment system, duo seat, maaltijd en lounge.
Wij hebben gisteren een Arkefly vlucht geboekt Amsterdam-Orlando, Orlando-Amsterdam. Vertrek 8 juli en terug 18 juli, comfort class.
Wij hebben al met veel vliegtuigmaatschappijen naar de USA gevlogen en al verschillende onplezierige dingen meegemaakt, zowel met Nederlandse als Amerikaanse.
Vliegtuigen met vertraging, extra tussenstop zonder dat die gemeld was, onvriendelijke stewardessen, heel vies eten, vieze vliegtuigen enz.
Arkfly was in ons geval 250,- euro p.p. goedkoper dus alle minpunten van geen eten en 1 drankje en een extra tussenstop in Miami neem ik op de koop toe.
Wij vinden het eten toch nooit lekker in het vliegtuig en nemen zelf wat lekkers mee en op de terugreis nemen we een slaappilletje en zijn we zo weer in Amsterdam!!
Ga me er ook niet meer druk om maken!
@ Cybertal,
De discussie ging er toen om of je als passagier naar Miami uit moest stappen en door douane en immigratie of kon blijven zitten. Arkefly deed het namelijk overkomen dat iedereen kon blijven zitten en niet door C&I hoefde. Dit is nu duidelijk en ze waren "een beetje dom". Verder is het eten in het vliegtuig als bij elke maatschappij en daar maak ik nooit een probleem van en van die 250 euro kun je inderdaad nog iets leuks kopen. Let wel op met eten meenemen naar de USA dat je dit aangeeft op het witte formulier of achterlaten in het vliegtuig, aangezien je niet alles mag invoeren. Kijk voor meer info op: http://help.cbp.gov/
Alvast veel plezier met jullie sunny vacation!
Wij vliegen ook met ArkeFly. Dezelfde discussie gehad met het Arke reisburo die ook deden voorkomen alsof je kon blijven zitten. Nou, mooi niet. Dat wisten we toen al. Voor ons maakt het niets uit. Ons eindpunt is heen Sanford.
En terug... vanaf Sanford.... door de douane richting Miami..... Daar dan wel ff uitstappen en vervolgens weer instappen en naar Amsterdam. Of dat zo is ga ik dan maar vanuit en lijkt ook logisch. Dus eindstation Sanford met ArkeFly lijkt iets praktischer. Aan de andere kant lijkt de afhandeling op Sanford redelijk snel te gaan. Begrijp echter nog steeds niet waarom bagage ,,niet-wordt-doorgelabeld''. Op andere overstapplaatsen heb ik nooit onze bagage weer moeten ophalen.
Verder nog wel wat meer maffe dingen bij Arke zoals het reserveren van een stoel. Heb dat inmiddels gedaan + een entertainment, toch weer 37,50 voor enkeltje (3 pers.). En online inchecken...... kan niet.... i.v.m. veiligheid volgens ArkeFly. Terug kan pas weer 21 dagen voor vertrek en hoe ze dat gaan regelen met nog een half vol vliegtuig voor bestemming Miami.... We zullen het op het forum wel weer horen.
Of toch nog een ingewikkelde procedure voor de terugreis...? We laten ons verrassen. Maar dan hebben we toch al de P... in....
Blijft echter ook voor ons dat de ticketprijs het meest aantrekkelijk was t.o.v. alle andere ,,overstap-vluchten''.
Met alle maatschappijen, maakt niet uit uit welk land je komt, het eerste vliegveld waar je in de U.S. aankomt moet je door de customs & immigration. Daardoor moet je ten alle tijden allemaal het vliegtuig verlaten en je koffer op halen. Ook wanneer het vluchtnummer hetzelfde is en met het zelfde vliegtuig verder gevlogen wordt. De rest van de reis wordt dan beschouwd als een binnenlandse vlucht, dan ben je eerder klaar met je koffers en hoef je het hele security systeem niet meer door.
Op de terugreis worden de koffers wel doorgelabeld en kun je gewoon van toestel wisselen. Hoe dit in zijn werk gaat met Arke weet ik niet, de koffers zullen uiteraard blijven liggen, maar of de passagiers die in Sanford zijn opgestapt hier uit moeten stappen denk ik niet. Ze zullen het vliegtuig in Sanford kaar maken voor de terugreis naar Amsterdam. Sanford Airport is lekker kleinschalig en het gaat er rustig aan toe. Er landen niet heel veel internationale vluchten gelijktijdig zoals op Miami, dus de douane zal ook niet druk zijn.
Alvast veel plezier met de vlucht en je vakantie.
Dennis
Ik ben net terug uit Florida met ArkeFly en kan je vertellen dat we wél moesten uitstappen in Miami. We kregen een transferkaart mee en mochten even vrij rondlopen in de algemene wachtruimte waar de taxfree winkels enzo zijn. Alle handbagage moest je wel het vliegtuig uit halen. Dit duurde een half uurtje, waarna we weer als eerste in mochten stappen en vervolgens de reizigers die vanaf Miami terugvlogen.Klopt, ik was binnen 5 minuten ingecheckt en door de douane.Dat klopt niet, je krijgt wél eten. Echter is dit slechts één keer terwijl je bij de lijndiensten over het algemeen twee keer eten krijgt. Maar inderdaad lekker belangrijk. Je neemt of zelf wat mee of je koopt wat extra in het vliegtuig.
Misschien lees ik er overheen, maar is het niet mogelijk om met Arkefly op de heenreis uit te stappen op Sanford en bij de terugreis op te stappen in Miami? Dan heb je toch 2 rechtstreekse vluchten en kun je mooi een leuke tour door Florida doen.
Dien je dit wél op die manier ook te boeken...
Dus heen Amsterdam - Orlando
Terug Miami - Amsterdam.
Geen probleem hoor...
Kan dat ook online? Ik zie die keuze namelijk niet staan.
Ik ben van plan om volgend jaar mei met Arke te gaan.
Wilde eerst KLM rechtstreeks naar MIA, maar qua kosten is het
met Arkefly stukken goedkoper. Voor het zelfde geld zit ik dan premium comfort en mag ik 35 kilo p.p. bagage meenemen. Is weer 2 bowlingballen voor deze jongen.
Ja dat is wél mogelijk, maar alleen via een reisbureau. Zo'n ding van baksteen dus, in een winkelstraat :) Echter kan het wel zo zijn dat je duurder uit bent omdat kortingen veelal op retours zijn berekend waarbij heen&terug Orlando Sanford óf Miami is.Klopt, dit is op dit moment nog niet online mogelijk en ik verwacht niet dat dit heel snel zal gebeuren omdat de website daar niet op berekend is.Je kan echter nu nog geen ArkeFly tickets boeken voor mei 2012, dat zal pas over een paar maanden kunnen. Wat de bagage betreft kan je met Premium Comfort zelfs 45 kilo meenemen. Met Comfort kan je 35 meenemen :-) Ik zie dat dit op de algemene info pagina nog niet goed staat vermeld.
Wij vliegen aanstaande vrijdag met Arkefly naar Orlando Sanford, ik ben benieuwd! Wij vliegen heen economy en terug comfort class, en dan mag je inderdaad 35kg per persoon mee (twee koffers dus), dus dat is wel héél fijn! Jullie zullen nog wel van me horen hoe het ons bevallen is :-) En anders kunnen jullie het lezen op onze blog: http://lautje-amerika.blogspot.com/
Wij vlogen heen economy(let wel als je bovengemiddeld bent zit je echt niet lekker!) op een vrijdag naar Sanford en een maandag vanaf Miami naar Amsterdam,premium,prima te doen lekker voorin en een keuzemenu!
Jammer dat de films op heen en terugweg hetzelfde waren.
Voor de transit mensen vind ik het nog wel rommelig,vanuit Sanford kwam ons vliegtuig naar Miami,mensen moesten eruit en alle handbaggage eruit!
Deze mensen kregen een aparte instapkaart en bij boarden moesten zij het eerste weer in het vliegtuig en de kaart inleveren,voor vertrek misten ze nog kaarten en moest er weer geteld worden anders mocht het vliegtuig niet weg.
Let op mensen die AMS-Sanford met tussenstop Miami hebben,doe bij de uitstap je gekochte parfums en drank in je koffer,want het word in beslag genomen ook al is het in AMS geseald!!
Zijn net terug met Arkefly! Prima gegaan!
Vlogen comfortclass naar Orlando, vlucht was goed en je kreeg 1 welkomsdrankje.
Verder kreeg je nog 1 warme maaltijd met drankje en daarna nog eens koffie of thee.
Als je daarna nog iets te eten of te drinken wilde hebben kon je dit kopen en er was genoeg om te kiezen tegen redelijke prijzen.
Omdat wij dit allemaal van te voren wisten hadden we vanalles meegenomen dus hadden verder niks meer nodig.
De passagiers die verder vlogen naar Miami moesten uitstappen en door de Douane in Orlando.
Bij de terugvlucht inderdaad een tussenstop in Miami en pas in Miami kregen we te horen dat we moesten uitstappen voor een uurtje en in de buurt van de Gate moesten blijven, dit wist men niet bij het inchecken!
Bij terugkomst in het vliegtuig was er een technisch probleem en hadden we een vertraging van 2 uur!
I.p.v. van 9 uur vliegen hebben we 9 uur en 45 min teruggevlogen maar omdat dit een nachtvlucht is hebben we lekker geslapen en waren we zo weer terug in Amsterdam.
Op 2 september vliegen wij met ArkeFly naar Miami.
Nu vind ik het erg onduidelijk hoe het zit met films en entertainment onderweg.
Je kan alleen een Personal Entertainment ding huren voor 15 euro, maar op de routes naar de Middellandse zee bestemmingen wordt een standaard programma aangeboden.
Betekent dit nou dat als ik maar iets van een film wil kijken ik altijd 15 euro kwijt ben op de vlucht naar Miami?
Zo heel onduidelijk is het niet. Het is precies zoals het er staat:
Aangezien je langer dan 6.5 uur in het vliegtuig vliegt en niet naar de Middellandse Zee bestemming gaat zul je een kastje moeten huren. Of extra bijbetalen voor Premium Comfort Class.Citaat:
Entertainment aan boord
Als Economy Class en Comfort Class passagier aan boord van de Boeing 767 op vluchten langer dan 6,5 uur, kunt u een persoonlijk Entertainment Programma huren. Vliegt u Premium Comfort Class? Dan maakt u hier gratis gebruik van. Aan boord van een Boeing 737 en een Boeing 767 naar Europese en Middellandse Zee bestemmingen wordt een standaard entertainment programma aangeboden.
Zelf nemen we meestal een laptop mee (als we met Arke vliegen). Die houd het wel twee films uit. En de rest van de tijd vermaken we ons wel met slapen, lezen en muziek luisteren.
Gisteren naar Sanford gevlogen met ArkeFly. Vlucht is op zich prima verlopen maar wel een gehannes als je wat extra's wilt drinken o.i.d. Staan ze te klooien met zo'n portable cardreader die het niet doet. Het duurt ook allemaal een eeuwigheid. Zitplaatsen zijn redelijk, beenruimte goed, eten als gebruikelijk in het vliegtuig, personeel vriendelijk.... Alleen uitstappen duurde erg lang. Eerst moesten de Orlando-gangers eruit, even later moesten die weer gaan zitten en moesten de Miami-gangers als eerste eruit. Uitstappen duurde al met al een half uur. Afhandeling op Sanford was prima, druk bij de douane maar alle poorten waren open en een hostess delegeerde je naar een rij. Koffers stonden al klaar naast de band en kon zo doorlopen (security kan, maar als je geluk hebt kun je door) naar Car Rental (Dollar). Ook hier direct aan de beurt, er was veel personeel bij Dollar. Papierafhandeling van prepaid voucher, auto toegewezen en wegwezen. We hebben naar Davenport (27) ongeveer 20 minuten langer gedaan dan vanaf MCO. Prima te doen.
Achter welke douane bedoel je precies? Vuistregel *): Als je vanaf Amsterdam vertrekt mag je zoveel eten meenemen in het vliegtuig als je maar wil. Aangekomen in Amerika wordt het oppassen, want je mag geen 'eten' invoeren. Wil je iets te nassen meenemen voor op het traject Orlando- Miami dan moet je dat na Customs en Immigration op de kop zien te tikken.
*) Meer info in dit topic Hier gaat het eigenlijk over Arkefly.....
hOi allemaal
Heb vandaag bericht gehad: ze verwachten de tarieven voor de zomer 2012 in december!! Ik ben hier eerlijk gezegd 'n beetje verbaasd over ... als je in april wilt reizen, dan wil je toch niet wachten met je ticket boeken tot December? Of ben ik nu te ongeduldig? Plus, april en mei vallen bij mij nog altijd in de lente, niet in de zomer ...
Zal de dame nog eens mailen!