Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 4 van de 196 EersteEerste ... 234561454104 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

1. Top | #31
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jena1953 Bekijk Berichten
    Volgens mij is het een rechtstreekse vlucht, vlieg je op Miami dan heb je een tussenstop.
    Zoals Knaapje al aangeeft en al eerder hier is aangehaald: je vertrekt ( deo volente) om 15:45 lokale tijd uit Orlando. Dat is 'onze" tijd 21:45. Je komt om 9:10 in A'dam aan. Van Orlando naar Miami is geen 11 en een half uur vliegen. Daar zit echt een stop in Miami in, wat een druk vliegveld is waar je wel even staat als de piloot zijn slot niet haalt.

Tel daar bij op dat Arkefly nu niet echt de reputatie heeft van op tijd te vliegen. En dat er slechts twee vluchten in de week verzorgd worden, zodat je bij calamiteiten echt niet op ze hoeft te rekenen.

De vraag is nu: Wist je echt niet dat er een verborgen overstop in de vlucht van Orlando naar Amsterdam zit? Arkefly gaat hier straks nog een heleboel passagiers mee tegen zich in het harnas jagen, ze doen er veel te stiekum over.

2. Top | #32
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010

Ik heb ArkeFly om een aanvullende reactie gevraagd i.v.m. mijn eerdere vraag (zie aantal berichten hiervoor #42 en #44). Het antwoord weet ik al, laat dat duidelijk zijn. Ik vind alleen het antwoord wat vreemd. Je krijgt dus in het vliegtuig pas te horen of je eruit moet....!! Denk je lekker te kunnen blijven zitten tot MIA, moet je eruit om door de immigration en costums te gaan. Je zal je formuliertje nog niet hebben ingevuld zeg.

Ik hou jullie op de hoogte
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 22:48. Reden: 1+1

3. Top | #33
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010

Volgens de site zit er met uitzondering van de premium comfort class maar 1 maaltijd bij met een glaasje drinken en een kopje koffie of thee.

Economy Class

Eten en drinken aan boord
    • Voor Europese en Middellandse Zee-bestemmingen: keuze uit het uitgebreide assortiment van het ArkeFly Café met o.a. diverse koude en warme dranken, snacks en warme maaltijden (tegen betaling).
    • Op verre bestemmingen krijgt u één gratis maaltijd, inclusief een glaasje jus d’orange, appelsap of water en een kopje koffie of thee. Tegen betaling keuze uit het ArkeFly (Grand) Café-assortiment.
    Comfort Class

• Voor Europese en Middellandse Zee-bestemmingen: keuze uit het uitgebreide assortiment van het ArkeFly Café met o.a. diverse koude en warme dranken, snacks en warme maaltijden (tegen betaling).
    • Op verre bestemmingen krijgt u één gratis maaltijd inclusief een drankje (keuze uit jus d’orange, appelsap, water, bier of wijn) en een kopje koffie of thee. Tegen betaling keuze uit het ArkeFly (Grand) Café-assortiment.

Premium Comfort Class*

*Op alle vluchten van en naar Aruba, Bonaire en Curaçao en incidenteel op andere bestemmingen.

• Op vluchten van/naar Europese en Middellandse Zee bestemmingen ontvangt u een welkomstdrankje en een maaltijd met een drankje.
    • Op verre bestemmingen krijgt u een welkomstdrankje, twee uitgebreide maaltijden en gratis (alcoholische) drankjes gedurende de vlucht.
    Als dit in het vliegtuig niet zo is, moeten ze het personeel maar niet aanpakken. Prima gastvrije service

4. Top | #34
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

...en let even op:
    economy class krijgt : een glaasje.....
    comfort class heeft de keuze uit....

Dat zal toch niet betekenen, dat comfort class een heel blikje krijgt?? :grin:
    en ook nog bier of wijn.
    Hetzelfde verschil als een etentje en een dinertje voor Moskovitch ??

De teksten zijn duidelijk door handige marketing figuren opgesteld.
    Zo scherp als wat en straks maar klagen over een hoop teleurgestelde reizigers.
    Er wordt bijv. alleen uitgebreid over de heenreis gesproken, maar over de terugreis met een tussenstop, geen woord.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 28-04-11 om 18:24.

5. Top | #35
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009

@Teleton;
    Nee, ik wist echt niet dat er op de terugvlucht een tussenstop zat, had ik bij nader inzien wel gezien moeten hebben. Het zou dan mooi zijn om vanuit Miami naar Amsterdam te vliegen, maar die mogelijkheid is er op de site niet. Ik dacht dat onze keus al vaststond, maar ik geloof dat ik toch nog even verder moet kijken.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 22:50. Reden: fqe

6. Top | #36
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@Jena1953
    In eerdere postings van je lees ik, dat je diverse lange vluchten gemaakt hebt, ook met tussenlandingen.
    Lijkt het je juist dan niet relaxter om met een betrouwbare maatschappij qua vliegtijden met een tussenstop van zo'n 3 uur bijv. te gaan? Zit je niet zo lang achter elkaar, kan je lekker de benen strekken en je bent ook al door alle formaliteiten heen.
    Eventueel kan je bijv. bij United ook meer beenruimte nemen of proberen bij een andere maatschappij de speciale stoelen bij een uitgang te krijgen.

Knaapje

7. Top | #37
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009

Opzich vind ik een tussenlanding niet echt relaxter, natuurlijk wel prettig om even de benen te strekken, maar het heeft beslist niet mijn voorkeur. Het is niet enkel de lange vliegreis, maar de reistijd met een tussenstop in zijn geheel. Vandaar dat de vlucht van Arkefly me wel iets leek, zeker met de optie comfort of premium klasse. Maar ik ga nog wel even shoppen op internet.

8. Top | #38
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Wij vliegen naar Orlando Sanford met ArkeFly. Heen dus rechtstreeks, daar was het ons om te doen; terug via Miami.... Heen rechtstreeks vliegen vinden wij prettig. En.... al die gerenomeerde lijnvluchten zijn ook niet altijd op tijd. Regelmatig wordt aansluiting gemist en heb je een heel gedoe. Vertrekt een vliegtuig later, dan ga je toch zitten denken..... halen we het wel..... Nou, dat vind ik helemaal niet prettig. Maar goed, smaken verschillen. Terug via Miami, even uitstappen hoeft niet te rennen naar een andere gate, en dan terug naar A´dam. Wat is het verschil met al die ,,overstap lijnvluchten´´. Het gaat maar om vliegen... En dat eten, heb met veel maatschappijen gevlogen, allemaal bagger... En dat drankje extra, pffff, zal me een biet zijn. Vliegen moet nou eenmaal en is voor ons nog geen onderdeel van de vakantie.... Meer noodzakelijk kwaad. Nu zullen er wel weer reacties komen dat je kunt gaan zwemmen, met de boot, onderzeeer, enz. maar dan toch maar met ArkeFly. Laten we het allemaal eerst maar eens afwachten in juni.... Zal allemaal best wel meevallen...

9. Top | #39
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Als ik in het reserveringssyteem kijk staat er een een "turn over" tijd van ongeveer 20 minuten, dus voor uitstappen zal niet zoveel tijd zijn
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

10. Top | #40
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Nou, vliegtuig moet schoongemaakt worden en moet afgetankt worden. Dan mag je echt niet blijven zitten.... Dus, even terug naar de wachtruimte en dan ,,opnieuw'' instappen, dat weet ik haast wel zeker...

Forum Rechten