Mischien handig nog eens te vermelden dat er in de nederlandse paspoort## geen klinkers, dus ook geen O, voorkomen
Afdrukvoorbeeld
Hebben het Esta formulier ingevuld maar hoeven verder niets af te drukken? Krijgen ook niets thuis gestuurd?
Alvast bedankt.
Je krijgt thuis niks, je hebt wel een code gekregen, die kun je het beste noteren (lees: uitprinten). Ook de goedkeuring zelf zou ik uitprinten. Sommige maatschappijen willen die nog wel eens vragen. Officieel hoef je echter niks mee te nemen. Zelf sla ik dit soort informatie altijd op in PDF, zodat je er altijd bij kan.
Indirect blijkbaar wel, de luchtvaarmaatschappij vraagt dit omdat de US dit vragen, niet omdat het hen zelf iets kan schelen waar je verblijft, wat hebben ze daar nu aan?
Ik kan alleen maar mijn ervaring meegeven, ik vermoed als je de gegevens vooraf ingeeft ook het (e)inchecken vlotter verloopt (specifiek voor Lufthansa dan toch).
Zoals ik het zij, het is niet verplicht bij aanvraag maar het kan in sommige gevallen handig zijn als je het toch vooraf invult.
De airline heeft nog andere verplichtingen, nl
apis en secure flight
Beide zijn een verplichting voor de airline maar deze moet natuurlijk wel over de juiste gegevens beschikken.
Het gaat dan om je paspoortnummer, je eerste verblijfsadres, enz
Vaak worden deze al bij de boeking gevraagd maar als ze op dat moment nog niet bekend zijn verdient het aanbeveling deze op een later tijdstip alsnog te melden.
Dit kan op de website van de airline door in te loggen met je naam en conformationnumber.
Daar wordt ook gevraagd naar je "redressnumber" maar dat heb je waarschijnlijk niet, en dan hoef je dat ook niet in te vullen.
Je krijgt zo'n nummer als je naam voortdurend alarmbellen doet afgaan.
Beste iedereen,
Ik vroeg mij of of de ESTA ook betaald zou kunnen worden met een prepaid mastercard creditcard????
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld al je reis geboekt hebt en je daarna bij de Esta geweigerd word? Is het dan eigen schuld dikke bult of zou je dan aanspraak kunnen maken voor restitutie van je reisgelden???? Bedoel hoop natuurlijk niet dat het gebeurt, maar er staat ook niks vermeld over wat als het gebeurd!!!! Dus was daar even nieuwsgierig naar....
Als je bang bent dat je geen toestemming krijgt is er waarschijnlijk een reden voor (hoop het niet voor je). Als er reden is dan eerst de ESTA regelen, dan pas de rest. ESTA is 2 jaar geldig. Weet je meteen of de prepaid card werkt. Normaal moet dit deze card goed gaan.
Als je geen reden weet om ESTA niet te krijgen en je vult alles netjes in, op alle vragen met nee zou er normaal gesproken geen probleem moeten zijn. Mocht je geweigerd worden moet je contact opnemen met het consulaat van USA. Vandaar uit kom je zeker verder. Iets terug krijgen omdat je ESTA niet kan krijgen is nooit het geval. Daarom is het verstandig om dit anders om te doen.
Hoi,
nee hoor ik zie geen probleem om de esta te verkrijgen, ben dus ook niet bang dat ik en mijn gezin geweigerd zullen worden door esta. :D ik was alleen nieuwsgierig omdat je eigenlijk nooit leest over mensen die dus eerst boeken en waarvan later blijkt dat de ESTA niet geodgekeurd word.
Over de prepaid creditcard, tja de een zegt moet geen probleem zijn en de ander zegt nee moet echt een creditcard zijn. maar nu heb ik ook gehoord dat als je je betaling niet goed afrond dit dan ook weer niet gunstig is ofzo...:confused:
Dat laatste heb ik nog niet gehoord dat als het niet lukt het ongunstig zou zijn. Je zou bv. iemand kunnen vragen met een CC die naast je zit mocht het mis gaan. Kan je meteen CC gegevens invullen. Die 18 euro kan je hem ook zo terug betalen.
Voor de VS is het sowieso handig (lees verplicht, voor borg auto) om een normale CC te hebben. Dus als je nu al twijfelt over het gebruik van je prepaid CC, vraag dan een normale aan. Daarnaast bij twijfel over je ESTA eerst aanvragen voordat je iets anders boek. Niemand (ik heb geen berichten erover gezien) doet het op die manier, maar als dat jou een prettiger gevoel geeft, dan moet je dat gewoon doen.
Dat eerste is helemaal waar, maar verplicht is het echt niet. Borg voor de auto kan ook cash, maar is erg ongebruikelijk.
Ook voor eventuele hotelovernachtingen is een creditcard welhaast onontkomelijk.
Ik zou ook voor geen goud meer zonder creditcard(s) naar de US afreizen.
Voila! Formulieren netjes ingevuld en 28 USD betaald. En we mogen dus al op het vliegtuig! Dat is toch al iets. Nu nog de customs passeren.
Altijd fijn als dat weer goed gegaan is, bij ons is het vorige week ook helemaal goed gegaan gelukkig! ;)
Let op met het invullen van je ESTA-formulier! Ik had, per abuis, een O ingevuld in m'n paspoortnummer bij m'n aanmelding in plaats van een 0 (nul). Nu blijkt een paspoort nooit en te nimmer O's te bevatten. Ik kon dus niet inchecken en moest hals over kop m'n ESTA opnieuw gaan invullen bij het internetcafe van vliegveld Brussel. Deed ik dit niet dan zou ik de US niet inkomen. Ik kon de dag ervoor al niet on-line inchecken, had gebeld met KLM en mij werd verteld dat het waarschijnlijk om een steekproef ging, niks om me zorgen over te maken..... Had ik toen geweten dat ik het ESTA-formulier verkeerd had ingevuld, dan had ik dat ter plekke verholpen.
Uiteindelijk is alles goed gekomen, op de laatste nipper, maar vervelend was het wel om zo aan je reis te beginnen. Mij was niet duidelijk dat het verschil tussen een 0 en een O zo belangrijk was, wees dus gewaarschuwd! Geef altijd een nul in bij je paspoortgegevens!
Inderdaad dit is niet de eerste keer dat iemand dit overkomt en ook niet de laatste keer. Wanneer je op het vraagteken klikt bij het invulveld voor het paspoortnummer op de esta site dan wordt dit nog extra aangegeven. Nog mooier zou zijn dat wanneer je een 0 of O in vult het systeem je extra waarschuwt of je zeker weet dat het ene 0 of O moet zijn.
Maar goed, voor alle volgende: in het Nederlandspaspoort komt nooit een letter O voor, wel kan het cijfer nul (0) voorkomen.
Mijn ESTA kon niet gelijk goedgekeurd worden. Zou binnen 24 uur bericht krijgen. Is dat nieuw?
Nee dat is normaal, zelfs keer de melding gehad dat het 3 dagen kon duren. Altijd goed gegaan.
Ik heb een ESTA toestemming voor het reizen naar de US. Daarmee ben ik in oktober op vakantie geweest in de US. Ik wil nu graag weten hoelang zo'n ESTA-autorisatie geldig is. En, of ik daar binnen kort weer mee naar de US kan reizen of dat ik voor élke reis een nieuwe moet aanvragen.
Bosuil.
ESTA is 2 jaar geldig en kan ook zo lang en meerdere malen gebruikt worden.
Zojuist ontving ik een herinnering van ESTA dat de 2-jaar geldigheid termijn binnen een maand afloopt.
Wat een fijne service!
Meteen even de paspoorten gecheckt; die blijken in maart te verlopen. Nieuwe ESTA dus pas aanvragen nádat we nieuwe paspoorten hebben, want een aanvraag / toestemming is gekoppeld aan je paspoortnummer.Google vertaling:Citaat:
ESTA Expiration Warning
ATTENTION! The travel authorization submitted on December 31, 2010 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA. You will need to apply for a new ESTA. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Citaat:
ESTA Vervaldatum Waarschuwing
LET OP! De reistoestemming ingediend op 31 december 2010 via ESTA vervalt binnen de komende 30 dagen. Het is niet mogelijk te verlengen of te vernieuwen een huidige ESTA. U moet een aanvraag voor een nieuwe ESTA. Gelieve opnieuw toe te passen op https://esta.cbp.dhs.gov als reizen naar de Verenigde Staten is bedoeld in de nabije toekomst. Als er 30 of meer dagen over op de oude machtiging ontvangt u een waarschuwing tijdens de applicatie en wordt gevraagd of u wilt doorgaan.
Wellicht ook een vraag die ten overvloede is.. omdat hij al eerder beantwoord werd, maar kan m zo snel niet vinden.
Ik ging in februari 2012 naar Florida, mijn Esta vroeg ik in november aan volgens mij... nu gaan we in juli weer.. dus hij is nog niet verlopen, ik dacht slim te zijn om mijn bestemming aan te passen.. maar ik weet het nummer niet van mijn esta, braaf paspoortnummer, naam en achternaam en geboorte datum ingevuld.. en nu kent t systeem onze aanvragen niet... paniek natuurlijk... maar is dat wel nodig. Of kan ik er vanuit gaan dat we de states wel weer inkomen??
Heeft iemand dit ook aan de hand gehad??
Neem aan dat je dit formulier hebt gebruikt? https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e1s1
Paspoortnummer correct ingevuld? Geen cijfer 0 en letter O door elkaar gehaald?
Ik heb ook mijn Esta aangepast naar mijn (andere) verblijfplaats komende februari, maar bij mij lukt het wel met naam en paspoortnummer etc.
Wat Njit zegt, kijk even of de 0 niet verwart met een O
Vandaag nog eens geprobeerd... met exact de zelfde gegevens... we hebben geen nullen of ooo's in het nummer... nu kreeg ik ze wel alletwee te zien... raar maar ben blij dat t in orde is..
Zo juist 2 nieuwe aanvragen aangevraagd voor ESTA en direct allebei goedgekeurd, we kunnen weer allebei, joepie.
Heb vorige week nieuwe esta aangevraagd. Geen verblijfplaats ingevuld, ook vorige keer niet gedaan. Binnen een minuut goedgekeurd. Volgens mij is het invullen van een verblijfplaats op het estaformulier ook niet nodig.
Deze week gaan wij ook de Esta aanvraag doen. Ik dacht dat ik verplicht de verblijfplaats in moest vullen, maar zoals hierboven staat, dus niet perse nodig. Maakt het eigenlijk wat uit, wel of niet invullen? Wij verblijven in principe op 1 plaats.
Verder nog de vraag of ik met mijn creditcard ook de Esta van mijn vriendin kan betalen, als we 'm samen aanvragen. Of is de betaling ook persoonsgebonden?
Bedankt!
Mijn advies is om alles zoveel mogelijk in te vullen.
Jij kan ook de ESTA voor je vriendin aanvragen en betalen met jou credit card.
Dat is wel een hele snelle reactie! Dankjewel!
Ik vul gewoon zoveel mogelijk in, dan zal het vast wel goed komen!
Ja, betalen kan je gerust met je eigen credit card voor je vriendin.
een vraag wij gaan op de 12 juni weer naar Florida, vergis ik mij nu maar kost de Esta nu bijna 60 dollar p.p.... of zit er verschil tussen aanbieders
Kijk daar mee uit, dat zijn oplichters. Die vullen voor jou het formulier in, iets wat je makkelijk zelf kunt doen, en vragen daar dik geld voor. Er zijn geen aanbieders !!! De enige die het formulier verstrekt is de Amerikaanse regering, tegen betaling van $14,-
Alles is in het Nederlands, en dus goed te doen. De website van ESTA is diegene die eindigt op .gov , de rest moet je snel vergeten.
dank je wel... ik let op!
Vandaag heb ik de Esta voor mij en mijn gezin aangevraagd. Andere keren kregen we na de aanvraag, direct een e-mail met goedkeuring. Nu is het al ruim een uur geleden, maar heb nog geen mail ontvangen. Is hier bij iemand anders ook weleens een tijdje overheen gegaan?
Dat gebeurt wel vaker dat het wat langer duurt. Geen paniek, als je na een dag of 10 nog niks hebt, zou ik pas op onderzoek gaan.
Gerrit, bedankt voor je reactie!
Zojuist hebben we nog even gekeken op de site van ESTA en gezocht via persoonsgegevens en paspoortnummer en alle drie de aanvragen zijn goedgekeurd. Bij allen heb ik ons e-mailadres juist ingevuld, maar tot op heden nog geen mail. Misschien dat er iets mis is bij onze provider, waardoor de mail niet binnenkomt.