Een goede ontwikkeling, het zou nog prettiger zijn als men de pass op de luchthaven of bij de car rentals zou kunnen kopen. Nu moet je eerst naar
Okahumpka Service Station (Milepost 299) of the Snapper Creek Service Station (Milepost 19):?:.
Afdrukvoorbeeld
Een goede ontwikkeling, het zou nog prettiger zijn als men de pass op de luchthaven of bij de car rentals zou kunnen kopen. Nu moet je eerst naar
Okahumpka Service Station (Milepost 299) of the Snapper Creek Service Station (Milepost 19):?:.
Ach, het begin is er, ze begrijpen schijnbaar eindelijk, dat er buiten Florida ook mensen wonen, die met een auto (in Fl) rijden.
Knaapje
De ready to use minitransponder was er al langer hoor, die adressen worden al lang genoemd op hun site. Zie ook deze posting van april. Maar in deze vorm heb je er als toerist natuurlijk niet zo veel aan aan, je kunt bij het Shellstation 24 uur terecht, het andere adres heeft beperkte openingstijden.
Wie kan mij helpen met de activering van mijn mini sunpass. Afgelopen zomer wilde ik de pas 1 dag van te voren activeren toen lukte het al niet en heb maar weer cash betaald op de tolwegen. Nu ik heb nog 3 dagen voor mijn vakantie. Als ik mij registreer en een PIN ingeef vraagt het systeem om een 4 digit day time PIN. Kan iemand mij hiermee helpen. Heb ook inmiddels al een mail gestuurd naar Sunpass.
Ik had alle info van de fam. Haan en Teleton uitgeprint en opgevolgd. Maar het lukt nog steeds niet.
gr,
Marijke8
Dus zodra ik alles heb ingevoerd ook het adres in Florida. Geeft hij deze melding:Citaat:
Please enter a confidential 4-digit (numeric) identification number to verify your identity when requesting account information.
Volgens mij is dat dus een 4 cijferig nummer. Heb ook al de tijd geprobeerd.Citaat:
Please enter a 4 digit day time number.
Ik ga wel bellen, en het proberen uit te leggen. Zoals Teleton al aangeeft een scriptje maken.
Bedankt voor het meedenken.
marijke8
Laat je nog even weten hoe het afloopt? Het laatste bericht van Sunpass was toch al dat er door gebruikes van buiten de US gebeld moest worden om de transponder aan te melden.Citaat:
Aangepast najaar 2011.
Als je al over een Mini Transponder beschikt kan je deze vooraf activeren. SunPass raadt je aan om telefonisch contact met hen op te nemen. Activeren via de site lukt alleen als je een US- of Canadees rijbewijs hebt. Het telefoonnummer en het mailadres vind je op de gebruiksaanwijzing van de Mini Transponder of op de site van SunPass.
Wat vraagt het systeem nu precies??
En wanneer?
Ik zie 3 verschillende teksten:
.......vraagt het systeem om een 4 digit day time PIN..........
........Please enter a confidential 4-digit (numeric) identification number ..........
.........Please enter a 4 digit day time number............
1e weet ik niet
2e zou je eigen aangemaakte pin code kunnen zijn
3e Laatste 4 cijfers van een telefoonnummer?? als je area code al bekend is???
Ik heb mezelf destijds ook aangemeld en diverse mensen op dit forum. maar gezien de postings hier altijd in orde gekomen.
Ik heb zelf geen enkel probleem ontmoet.
Succes
Knaapje
Is het niet gewoon de tijd waarop de transponder in werking moet treden in uren en minuten ?
En anders zoals Teleton ook al aangeeft even bellen en ze helpen je er zo door het aanmelden heen, absoluut geen probleem ook niet als je ze niet meteen begrijpt.
Net gebeld met Sun pass zij hebben telefonisch een account voor mijn aangemaakt. Netjes geholpen door de klantenservice. Dus de pas kan 25 december gebruikt worden, zodra ik het kenteken heb van de auto kan ik deze activeren. Had alles bij de hand zoals rijbewijs, creditcard en sunpass mini. Hebben er gelijk 10 dollar opgezet en 5 dollar gekregen dus in totaal 15 dollar.
Dus dit is ook opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Marijke8
Die 4 cijferige "PIN code" is toch om in combinatie met je transpondernummer in te loggen op de sunpass site zodat je het tegoed op kan waarderen?
Helemaal goed !
Ik moest met een account nummer en de 4 cijferige pin inloggen om het kenteken in te voeren. Vandaag voor de eerst uit geprobeerd en het werkt perfect.
Als je een auto huurt in Orlando zit er dan steeds zo een kastje in de wagen?
Zoniet moet je deze hebben of kan je op de tolwegen steeds stoppen en betalen?
Sven
Bij welke maatschappij huur je de auto?
Dat is bij Alamo.
Lees even de FAQ: FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder
Handig!
Thx Njit!
Dus ik kan gewoon doorrijden zonder te stoppen en ook op die sunpass lanes rijden e.d.?
Ja, je kan dan gebruik maken van de sunpass lanes.
Ik had ook bij Alamo gehuurd en wil je wel even melden dat je gewoon door rood moet rijden, dus niet stoppen.
Kenteken aan de achterkant van de auto (voorkant heeft geen kenteken in Florida) wordt geregistreerd, vandaar dat het stoplicht op rood blijft staan.
Oeioeioei....of dat nu een goede tip is, betwijfel ik. Je tip is zeker niet bruikbaar als je over de snelweg rijdt. Je rijdt dan met de auto full speed door de sunpasslane, tenzij anders aangegeven door matrixborden o.i.d. Niet inhouden, niet stoppen, maar altijd doorrijden. Het is een snelweg en niemand rekent er op dat je stopt! Een truck rijdt je hardstikke te pletter.
Ben je in de rij terechtgekomen waar je moet stoppen en betalen (beetje suf want waarom zou je in de rij gaan staan....) dan zeg je even tegen de dienstdoend tollenaar dat je via het kenteken betaalt. Zij laten je dan door. Niet gewoon op z'n hollands doorijden, dan heb je echt kans dat die politieauto uit het niets verschijnt.......Leg het dan maar uit, met je handen in je nek!
Bij de onbemande tolpoorten op de uitritten hoef je alleen maar te stoppen als er een auto voor je staat. (Het geeft zo'n rotzooi als je op je voorganger knalt.) Is er verder niemand, dan kan je de tolpoort op de ter plekke aangegeven snelheid passeren.
Bij het verhuurstation van Alamo werd me verteld dat ik geregistreerd stond en dus bij de 1e keer passage automatisch ging betalen.
Het stoplicht bij de onbemande controle bleef echter op rood staan, terwijl het normaal op groen moet springen. Ik ben gewoon doorgereden.
Bij het volgende station heb ik een medewerker aangesproken en hij zei dat als ik geen code op mijn voorruit had, ik gewoon door kon rijden en dat men dan kentekenregistratie doet (zoals bij Alamo dus was gezegd).
Later heb ik onze amerikaanse vriend ook nog gebeld die bij de afwikkeling in het verhuurstation erbij was en hij zei dat ik het goed had gedaan, want bij Alamo had men het zo verteld.
Alles is goed gegaan, maar daarom waarschuw ik dat je niet moet gaan stilstaan bij een Sunpasslane als het stoplicht op rood staat, maar gewoon met gematigde snelheid doorrijden.
Dit dus alleen als je bij het verhuurstation doorgegeven hebt dat je geregistreerd wil staan voor de Sunpasslanes.
Ik heb overigens heel weinig gebruik van de Sunpasslanes gemaakt. De Interstate vond ik veel gezelliger om te rijden omdat je dan van alles ziet en door dorpjes rijdt. Ik was met vakantie en ik kwam niet met het doel naar Florida om zo spoedig mogelijk van A naar B te rijden.
Je hoeft bij Alamo niet op te geven dat je gebruik wil maken van het tollpass programma. Als je geen sunpass sticker/kastje hebt werkt het automatisch goed.
Tot zover klopt het verhaal, je kunt met alle auto's van Alamo door de Sunpasslane omdat de kentekens van hun auto's standaard geregistreerd staan.
..en dit is dus absoluut niet juist. Je geeft bij Alamo nooit door of je geregistreerd wil staan. Alle kentekens van hun auto's staan gewoon standaard geregistreerd.
Het is geen optie waar je voor kiest, het hoort, net als de ruitenwissers en de achteruitkijkspiegel, gewoon bij de auto. Of je ze gebruikt, maakt de bestuurder uit. Het gebruik van de ruitewissers is gratis, voor de electronische tol betaal je Alamo een fee van 2 dollar per dag, met een maximum van 6 dollar per huurperiode.
Het is me niet bekend of dit al ergens voorbij is gekomen, maar als je wilt weten wat de stand van de verbruikte toll charges zijn dan kun je dat hier opzoeken. Je kunt ook bellen met nr. 1 877 765 5201.
'Klein' nadeel: het kan in Florida een maand duren voordat de kosten zichtbaar worden.
Dat is dan wel het tollcharges overzicht van de Alamo/National/Enterprise gebruikers.
De tollcharges van Sunpass zelf (ministicker/transponder) staan binnen 24 uur op je account.
Aha... Teleton, dat wist ik dus niet.
Het kwam bij mij over dat deze heer zei dat ik nu geregistreerd stond toen ik het doorgaf aan zijn balie en zodoende nu door de Sunpasslanes mocht rijden.
Sorry dat ik dat verkeerd begrepen heb. Bedankt in ieder geval, weet ik dat voor een evt. volgende keer.
Geeft niets, graag gedaan en bedankt voor de sportieve reactie!
Juist voor de mensen die het forum als naslagwerk gebruiken is het handig als de info precies klopt, vandaar dat bij dit soort berichten de puntjes op de i moeten, wat mij betreft. Komt op het scherm misschien wel eens vervelend over, maar is zeker niet vervelend bedoeld!
Je kan met alle huurwagens de tol lanes gebruiken. Je krijgt trouwens ook korting als je deze gebruikt. 1$ cash 0,80$ als je sunpass gebruikt. Deze wordt achteraf op je CC afgerekend .
Schei nou toch eens uit met die onzin! Je kunt ook met alle huurwagens met 160 over de International drive scheuren......Of met alle huurwagen bij Hess tanken.Of desnoods met alle huurwagens door de plassen rijden......
Natuurlijk kan je met alle huurwagens de Sunpass lanes gebruiken. Maar dan is het wel handig om te weten welke voorwaarden de verhuurder hieraan heeft verbonden,toch? En daar gaat het in dit topic juist over. Als je met een Dollar auto zo maar over de Sunpass lane gaat rijden, zonder dat je dit vooraf in je huurcontract hebt vastgelegd, betaal je een fijne fee! Zullen forumleden die jouw opmerking serieus nemen, reuzefijn vinden!
Edit: En je uitleg over de sunpass klopt ook al niet. Tip van Ton: Als je niks te melden hebt, doe het dan niet hier. Of zorg er voor dat je berichten kloppen. Als je de Sunpass transponder gebruikt ben je zelf verantwoordelijk voor je saldo; je saldo moet vooraf worden aangevuld. Er wordt beslist achteraf geen bedrag van je cc afgehaald.Dat doen sommige verhuurders. Je gooit alle systemen door elkaar.........
Waarschijnlijk bedoel je dat je op iedere huurwagen een transponder kunt gebruiken. Zeg dat dan. Al wisten we dat al een poosje.
Tot slot nog even een vraagje; Doe eens iets nuttigs en geef hier eens een link naar de kortingsactie van SunPass 1$ cash = 0,80 $ als je Sunpass gebruikt.
Ton,
Voor wat betreft het eerste gedeelte kan ik me alleen maar bij je aansluiten.
Wat betreft je vraagje:
met enige nuance is dat wel zo
https://www.sunpass.com/tollSavings
Er wordt met de transponder (losse of sticker) in een aantal gevallen korting gegeven en dat werkt echt, ik heb er zelf n.l. een.
Knaapje.
Ik weet het en ik ken zelf de kortingsregeling ook wel, maar dat is i.i.g. niet 1$ cash = 0,80 , toch? Dit topic wordt dikwijls geraadpleegd, daarnaast zijn er faq's over dit onderwerp die met regelmaat worden onderhouden als er op dit gebied wijzigingen zijn.
Forumleden moeten er op kunnen vertrouwen dat de info hierover tiptop in orde is. 1$ cash = 0,80 is geen kortingsregeling die bij mijn weten wordt gehanteerd. De bestaande regeling is wel wat ingewikkelder. Maar soms komt er nieuwe info, waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt. Vandaar de uitnodiging aan delessine om aan te tonen dat er een korting bestaat 1$ cash = 0,80 .....[-o<.
Je kan natuurlijk ook gewoon "betalen" op de oude manier bij de (meestal)dame in het hokje. Altijd een vriendelijk woord en het behoudt de jobs, jobs, jobs.... wat Obama en Rutte zo graag willen.....:p
We hebben altijd nog gewoon cash kunnen betalen, zowel bij een hokje aan de dame of gepast in het "vangnet" wat overigens nog best moeilijk mikken is zo vanachter je stuur;)
Doen wij ook, vind ik ook wel zo gezellie :razz: en zoveel tijd kost het niet. En jawel: jobs.
Kan dat nog steeds overal? Dan hoef ik me niet druk te maken over het regelen van een transponder. Dit jaar gaan we nl voor het eerst sinds jaren weer vanaf Miami naar Orlando en moet ik over dit soort dingen gaan nadenken... We hebben bij Dollar gehuurd.
ALs je dit topic doorneemt, of de zoekfunctie gebruikt, dan zul je tegenkomen dat met name bij Miami wegen zijn waar je niet met cash kunt betalen.
Dus het ligt eraan waar je gaat rondrijden.
voor alle duidelijkheid. Als je cash Betaald , betaal je 1$ . Als je de sunpass gebruikt betaal je 0,80$ of een korting van 20% , dat is wat sunpass ook adverteert.
Start Saving Today
SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads. A trip from Sunrise Boulevard in Broward County to the Disney World exit costs cash customers $15.70. SunPass customers pay only $12.40, a savings of $3.30 one-way, or $6.60 round trip.
Delessine als je verder kijkt zie je dat er maar op een enkele weg korting wordt gegeven en dan ook nog vooral als je er x keer overheen bent gereden. En meestal redden we dat niet in een vakantie.
Jouw stukje wijst slechts op de turnpike en dat is slechts 1 van de wegen waar Toll wordt geheven en er zijn er nog veeeel meer dan alleen de turnpike.
Voor alle duidelijkheid? Lees nou gewoon eerst eens goed wat er staat op de site van SunPass. Daar staat heel wat anders dan 1$ cash = 0,80 ! Je verkoopt flauwekul over de kortingsregeling omdat je niet goed begrijpt dat deze slechts voor bepaalde trajecten geldt. En je verkoopt flauwe kul over de cc betaling achteraf omdat je met een sunpass transponder vooraf zelf je saldo moet aanvullen. En dan durf je nog je bericht te beginnen met "voor alle duidelijkheid"? Als er iemand hier in dit topic voor verwarring zorgt, ben jij het wel....:-&.
Vriendelijk verzoek: Hou daar nou mee op. Het is irritant als je berichtjes gecorrigeerd moeten worden omdat ze feitelijk onjuist zijn en het komt de sfeer hier ook niet ten goede. Uit de forumregels:Citaat:
Onzorgvuldige, onduidelijke en slordige posts roepen andere reacties op dan jij voor ogen hebt; namelijk de ergernis van jouw medeforummers.
Er staan ook nog een paar links op Wegenwiki:
http://www.wegenwiki.nl/Florida
http://www.wegenwiki.nl/SunPass
Ook leuk is het overzicht van alle (hoofd) wegen.
Wij kregen de mogelijkheid om PlatePass te gebruiken bij Hertz, maar hebben dit niet gedaan.
info: www.PlatePass.com
Maar volgens de site doen alleen Hertz en Advantage dit.
Als ik het goed begrijp betaal je de tolls + een service fee van $2.95 per dag gedurende de huurperiode met een maximum van $14.75 per maand. Betalingen gaan via de CC en worden alleen door PlatePass geregeld (dus niet door Hertz).
**PlatePass® Toll Payment Service is currently offered by Hertz and Advantage.
Al die soorten toll regels lijken allemaal verwarrend (en dat zijn ze ook misschien ook wel een beetje), maar wat Teleton ook zegt: Lees gewoon goed de voorwaarden en vraag ook bij je Car-rental hoe of wat.
Ik heb geen ervaring met andere verhuurders, dus daar zeg ik niets over maar bij Hertz heb ik een keer een Sunpass stikker op de ruit gehad die ik kon laten activeren maar dat heb ik toen niet gedaan. Wel heb ik toen een keer per ongelijk een poortje gemist. Ik kreeg netjes de rekening thuis (in Holland): $ 0.25 + $ 9.75 administratie kosten.....
Het systeem werkt dus wel ha ha..