Foto's zijn natuurlijk altijd welkom...
Is het niet voor hem, dan is het wel voor andere forummers.
Afdrukvoorbeeld
Foto's zijn natuurlijk altijd welkom...
Is het niet voor hem, dan is het wel voor andere forummers.
aah super, is eff geleden dat ik op het forum heb gekeken. Bedankt voor de info. Heb vorige week ook het voorschot betaald.
In ieder geval goed om te horen dat het allemaal positief is. Word mijn eerste keer USA dus wil alles goed geregeld hebben.
Foto's zijn altijd welkom :)
Wij willen in mei / juni 2010 naar Florida. Nu twijfelen wij tussen een villa in Lindsfield of Clear Creek. Heeft er iemand tips of foto's van de villa's en wijken?
Lindfields, meer foto's in onze laatste 2 reisverslagen of o.a. deze site.
http://img130.imageshack.us/img130/2551/btf09014.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/251/btf09015.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/4146/btf09097.jpg
Ik krijg toch steeds meer het idee dat er maar een beperkt aantal bouwstijlen zijn. Overal waar je villa's kijkt zie je dit soort. De een met 3 en de ander met 5 slaapkamers. Hebben ze in Florida soms bepaalde bouwvoorschriften over kleur en stijl?
Overigens zijn ze prachtig hoor!!!!! Zouden ze van mij hier ook mogen bouwen. Maar dan wel met dezelfde temperatuur en dat heerlijke zonnetje!!!!
Ik zal het je nog sterker vertellen; die bouwstijl vindt je over nagenoeg de gehele US terug.
Beste Formubezoekers,
Ik heb een vraagje.
Wij willen in maart een villa huren in orlandao. Dit omdat we met 4 personen zijn en we 1 2pers kamer en 2 1 per kamers nodig hebben.
Aangezien mn moeder minder mobiel is leek het ons wel beter om een villa te huren omdat zeniet elke dag mee zal gaan en om dan alleen op een hotelkamer te zitten leek ons een villa toch een betere optie.
Nu hebben we een aanbieding van Exit reizen (www.exit-reizen.nl)
Dat is een vlucht met villa huur en autohuur voor een week.
Ik heb de volgende vraagjes:
Heeft er iemand ervaring met een villa huren in Florida?
Ik las dat er ook zwembadverwarming bij kwam en las op het forum dat dat wel aan te raden is in Maart. Klopt dit?
Weet er iemand ook of je bij disney en andere parken van die scootmobieltjes kunt huren en wat de prijzen daarvoor zijn? Dit omdat mn moederde niet zo ver kan lopen en dan is in mijn opzicht zo'n scootmobiel een mooie oplossing. Moet ik van te voren aangeven bij het park dat ik er een wil huren?
Graag hoor ik suggesties van jullie.
Met vriendelijke groet,
Joost van Wely
Er zijn talloze forummers die reeds een villa gehuurd hebben. Via de zoekfuntie in de blauwe balk boven aan de pagina zul je veel topics kunnen vinden hierover.
Zwembadverwarming is zeker aan te raden in Maart. Het wil snachts nog wel eens (gelukkig :-)) afkoelen en dan is het water frisjes de volgende dag.
Ook hierover is wel het één en ander te vinden op het forum.
Scootmobieltjes zijn zeker te huur in de parken (zoals je ook al twee keer in een andere vraag gesteld hebt, waarvan ik er één verwijderd heb wegens dubbel posten), maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik ben er van overtuigd dat anderen die ervaring wel hebben en je zeker daar mee verder kunnen helpen.
Is er iemand die eens een villa heeft gehuurd in Remington , een community ten oosten van Kissimmee ? Ik heb een aantal villa's gevonden voor een aantrekkelijke prijs. Misschien zijn er huurders die er meer over weten, en het af- of juist aanraden. Op de foto's ziet het allemaal goed uit, maar ja, foto's..
Dichtbij Disney vebleven wij in appartementen van Hapimag, een duits bedrijf. Wij hebben er echt een super vakantie gehad.
Hebben Harwood circle bezocht, is gelegen op mooie golfbaan, straat heeft kleindere, oudere woningen (1999) die dicht op elkaar staan, aan de openstaande garages te zien veel permanente bewoners, pal bij groot meer enkele miles van 192.
Groetjes Henke.
Hallo
Wij hebben een mooie aanbieding voor Sandy Ridge,is dit een afgesloten community of wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Op Glenbrook,Magic Landings en Indian Point staan voor ons ook interessante villa's,maar zie op den duur door de bomen het bos niet meer want ze hebben allemaal wel iets wat ons aantrekt.
Kan ons iemand hierbij advies geven?
Wij zijn afgelopen zomer in Sandy Ridge geweest en ons is dit goed bevallen. Is geen gated community, goed gelegen, ongeveer 15 minuten van Disney en 5 minuten naar de dichtsbijzijnde Publix! ;-)
Ook wij hebben afgelopen zomer 3 weken op Sandy Ridge verbleven en hebben daar een prima verblijf gehad. De community is heel erg rustig en er staat een keur aan villa's. Ook is de wijk goed verzorgd maar zoals in bijna alle communities staat er ook hier veel villas te koop.
Kijk voor een indruk eens op onze weblog van juni 2009 : http://penpeintheusa-juni2009.blogspot.com/
N.a.v. berichten in dit onderwerp dar SR de laatste maanden achteruit zou zijn gegaan, ben ik +/- 3 weken geleden daar nog even wezen kijken maar alles zag er pico-bello uit ;)
Groetjes,
Pieter
Ik ben afgelopen jaar 3 keer te Sandy Ridge geweest (april, juli en november). Ook in de zomer was het er vrij rustig en van verval is m.i. geen sprake.
Eind januari ga ik er weer heen en zie er nu al naar uit.
Heeft iemand ervaring met Homelidays.com? Ziet er op het eerste gezicht betrouwbaar uit.
Wij gaan in mei naar Florida (waarvan ongeveer een week in de buurt van Orlando) en ik dacht dat homelidays eigenlijk zo'n beetje de enige site was, maar nu ik jullie berichten heb gezien, weet ik wel beter. Maar andere tips zijn welkom!
Behalve de bekenden (VRBO, Villas2000, Vacationrentals) hebben we we nog een paar sites gevonden.
O.a. via Yahoo, waar we ook www.homeaway.com tegenkwamen met een uitgebreid pakket rondom Disney waarvan we voor Oktober een leuk stekje gezien hebben voor $80,- p/n.
In het, voor ons "bekende grond", rustige Indian Creek.
Hoewel ik D-reizen niet echt wil vergelijken met de genoemde verzamelsites (het is immers een reisorganisatie) staan daar inderdaad een (beperkt) aantal villa's voor verhuur in Florida.
Niet direct de goedkoopste, hoewel soms met toch leuke aanbiedingen, maar wat me dan weer intrigeerd (of iriteerd) is dan het * achter de prijs, en de vanaf prijs.
* Exclusief extra kosten, o.a. schoonmaak en poolheat en vanaf blijkt nooit de echte prijs. Dat bleek na een paar snelle testjes. Waarom niet wat meer openheid ?
Dus wij, maar ieder zijn ding, blijven dapper zoeken op de voornoemde sites, die i.h.a. alle bijkomende kosten en het tarief direct op hun eerste pagina melden.
Maar zoals gezegd, dat is onze mening.
Daar kan ik mij bij aansluiten. Vaak rare kosten en ik vind het helemaal niet zo goedkoop. Momenteel zitten wij in een villa van een Engelse eigenaar, veel goedkoper en geheel naar wens.
Wel begrijpelijk dat Kentcourt D-reizen aanbeveelt want daar staat zijn huis toch ook op, niet?
Wij ook actief op een Engels forum http://www.thedibb.co.uk/forums/index.php en daar mogen de leden wel adverteren voor hun villa.
Er is zelfs een zoekfunctie aanwezig : http://www.thedibb.co.uk/villa-rentals.php
Groetjes,
Pieter & Petra
The Dibb ken ik ook, struin daar af en toe wat rond, maar dat is een toch wat meer commercieel ingesteld forum, met merchandising etc.
Dat daar huiseigenaren wel mogen adverteren is een keuze, hier is het niet direct toegestaan.
Dat is ook een keuze, en de "betere" lezer weet inmiddels wel wie er een Floridiaans huis bezit dat ook verhuurd wordt. Mocht iemand dat willen, dan zal dat via een PB moeten.
De keuze bij Engelse huiseigenaren is gewoon veel en veel groter. Inderdaad, ook qua prijs een heel stuk voordeliger vaak dan D-reizen. En e-mailen is met een Engelse net zo makkelijk. Wij hebben tot nu toe helemaal niks te klagen over "onze" eigenaar.
Wij zijn afgelopen njaar naar een bungalow in Palm Springs geweest in Davenport, een wij van Orlando.
Heerlijk rustig en op een kwartiertje van het feestgedruis van Orlando en haar pretparken!!
En de offertes komen binnen....Wij hebben natuurlijk ook deze keer weer bij particulieren geinformeerd, hoewel zij ons in de afgelopen jaren nooit een bijzondere prijs vroegen, zodat we uiteindelijk altijd weer bij één van de grote aanbieders terecht kwamen.
Gezien het grote aantal foreclosures in Kissimmee (volgens een site lopen er op dit moment meer dan 4300) blijft het voor ons toch spannend om straks de centjes over te gaan maken....helemaal als er bijzondere (lees lage) aanbiedingen komen.
Een 3BR town house op Emerald Island 'doet' 29 euro per nacht omdat we zes aaneengesloten weken huren. Voor dat geld vind ik het niet zo erg om naar het Clubhouse te lopen voor de internetverbinding. Iemand toevallig bekend met 2754 Sun Key Place ?
2 jaar geleden hadden wij daar ook een villa gehuurd en overtrof al onze verwachtingen.Nu hadden wij voor het eerst een villa gehuurd en waren we niets gewend qua villas ,en we kregen ook een 4kamer villa ipv 3 kamers gr:razz::razz:
Aankomende vakantie ook maar eens in een villa zitten ipv een townhome (ervaring met Club Cortile en Fiesta Key). Bij Club Cortile zijn die wandjes veelste dun. Als de buren 's avonds de tv beneden aanhebben, hoor je 'm boven in de master bedroom zeer goed. Eerste keer hadden we geluk dat we geen buren hadden. Daarnaast mag je zelf niet meer aan de A/C komen (eerste jaar wel!), dat moet je dan bij het welcome center laten aanpassen. En dan komen ze vaak niet opdagen :mrgreen: .
Al met al niet negatief over Club Cortile hoor, je kan er voor weinig geld prima zitten en de voorzieningen zijn meer dan goed.
Dit keer gewoon lekker 10 nachten een 3BR villa met zwembad 'op' Indian Point. Hopelijk nog wel de vrijheid om zelf aan de A/C te komen. Walmart & Publix om de hoek en zelfs de Outback zit niet te ver weg. Komt helemaal goed! :)
Hallo Gerrit,
Op de site doel ik dan ook meer op het onderdeel vakantiewoningen van particulieren. Daar heeft de organistatie verder niets mee te maken. En vanaf prijzen is logisch omdat je met verschillende periode's (bijv binnen/buiten schoolvakanties) in het jaar hebt te maken. En deze site werkt inderdaad op prijs en andere weer op periode maar dan komt ook de goedkoopste bovanaan. En poolheat is uiteraard een optie omdat dit alleen in een beperkte periode nodig is en ook niet iedereen dit wenst. Openheid is zeker belangrijk. Maar er zijn ook mensen die zelf willen schoonmaken. Overigens zijn er ook mensen die willen electra en water zelf afrekenen (omdat ze denken dan goedkoper uit te zijn ) daarom zijn er een aantal overgegaan op excl prijzen, naar mijn mening ook niet echt handig.
Gr Edward.
Wij vertrekken 25 april naar Florida (tot en met 12 mei), wij landen in Orlando. We hadden eerst een huisje op het oog welke gelegen is in Windward Cay maar toen we ervaringen van andere op deze site lazen willen we daar toch vanaf zien.
Zijn er nog lezers die goede ervaringen hebben met huisjes. Wij gaan met twee kleine kinderen en zoeken een huisje met zeker drie slaapkamers, met een zwembad en gelegen in een niet te drukke wijk??!!
wij hebben geboekt bij AE , een disney area luxury home, nu is mijn vraag of er mensen zijn die deze villa`s hebben gehuurd en , wat ze hier van vonden.
caroline
Tot nu toe 2 keer een villa gehuurd via ae, prima bevallen, de eerste keer kregen we een villa in polopark in davenport, de tweede keer kregen we een villa in clermont, wij waren beide keren zeer tevreden zowel over de lokatie als over de villa.
Daar verbazen wij ons ook over ja, over de grootte en luxe van een Amerikaans vakantie"huisje". Qua inhoud is onze villa wrschlk groter dan t huurhuis v mijn broer.
Sowieso hebben we 3 badkamers!!
Het klinkt heel onwennig en decadent om te vertellen aan vrienden of collega's dat je een villa hebt gehuurd maar t is gewoon de waarheid. En als je dan vertelt wat je aan huur betaalt ... niemand die t gelooft ... geweldig!! :)
Ongelooflijk ... wat een extreem laag bedrag ... Wij hebben 'toch', ondanks de twijfel om misschien toch maar eens een townhouse te huren, voor een villa gekozen voor onze april/mei trip, dezelfde villa waar we 2,5 week in de zomer zitten. Een villa in Acadia Estates, een closed community met een beperkt aantal enkel grote villa's, direct gelegen achter Formosa Gardens (Outback :mrgreen: !!!!! Op letterlijk loopafstand ;)).
In Acadia Estates liggen enkel gigantische villa's, heel mooi ingericht en vrij prijzig ook. Maar 1 villa loopt niet via een tussenverhuurder, en de prijzen liggen een stuk lager. Ik heb vanalles gechecked (via de tussenverhuurder, waarom zij dat huis als enige niet verhuren via hen; maar ook via de management company; en alles lijkt 'in orde'), maar inmiddels zit die villa zo ongeveer hele jaar al vol. Dat was ook de reden die hij mij gaf; dat hij gewoon snel vol wil zitten en dus (ver) van te voren ook een goede prijs aanbiedt. En ik heb zelfs nog flink wat af kunnen krijgen. Voor 'all-in' 6 dagen, betalen we $ 700 :-k.
Vorig jaar (zomer) was ik ook een beetje 'onrustig', maar bleek (ook na veel uitzoeken) alles ok, zal nu dus ook wel. Ondanks dat ik ook nu weer een beetje dat onrustige gevoel heb .... ;)
Tja wij beginnen een beetje Inverness verslaafd te raken, heerlijke cormmunitity, goed contact met van de Valk, fantastische villa's, en super goedkoop (relatief) golfen!
Dit jaar zitten we in deze villa... hopen dat 'ie even mooi is als de ander.
Wij gaan er in november voor het eerst naar toe, het zal mij benieuwen. Ik weet niet exact welke villa we huren, maar het ziet er allemaal mooi uit.
Als je nog tips hebt over activiteiten in de regio, restaurants, handigste route van naar Orlando dan hoor ik graag!
Yes, ik ga in februari terug omdat het zo fantastisch was vorige keer...
Gaan jullie d'r ook golfen of komen jullie alleen voor de rust?
Eten bij vd Valk zeker doen, relatief prijzig maar oh zo heerlijk! Echt NL sfeer hangt er in het restaurant die ik zeker qua sfeer prettiger vindt dan in sommige US restaurants.
De Outback in Inverness is natuurlijk heerlijk :wink:.
Ik zelf vind de Publix op de 45 prettiger voor het echte eten boodschappen dan de Wal*Mart Supercenter op de 44.
Wij denken er nog over om met Manatees te gaan zwemmen in Crystal Water, dat schijnt ook fantastisch te zijn om te doen.
Ik ga nog meer tips proberen te bedenken....
P.S Als je mij een adres kan PB'en wil ik in februari wel wat foto's maken...
De eerlijkheid gebied te zeggen dat de townhouses een vrij hoog "Villa Sidonia"gehalte hebben. Styled by Leen Bakker, kleine bedjes, ouderwetsche televisietoestellen, tijgerprintvloerkleden. De community zelf maakt door de imposante entree met de dolfijnornamenten, een hele luxe indruk. Deze categorie is inmiddels afgevallen en netjes afgeschreven.
Dat gevoel ken ik inmiddels ook. Cane Island (want dat gaat het hoogstwaarschijnlijk toch weer worden) boekten we tot nu toe altijd het voordeligst via de bekende verhuurders. Tot mijn verbazing waren de particuliere verhuurders altijd een stuk duurder.
Inmiddels is er een priceline-achtig proces met de particulieren op gang gekomen. Een aantal van hen is, nu het om zes weken verhuur gaat, wel bereid om scherp te onderhandelen. We zijn er nog niet helemaal uit en er zijn nog een paar nieuwe quotes toegezegd.Tot die tijd zijn we i.i.g. ook onrustig......#-o.
Mooi hoekje,overigens daar bij Formosa Gardens. Wij zaten vroeger geregeld in de Comfort Suites. Je kent vast de short cut naar Disney over Black Lake en Sherbert?
Inmiddels is de rust hier wedergekeerd. De particuliere verhuurders blijven ons, ook nadat we ze netjes een mailtje hebben gestuurd waarin we ze hartelijk danken voor hun aanbod, gezellig emailen. De vrolijke Frits die zijn Townhouse voor 29 euro per nacht (!) verhuurde, liet ons doodleuk weten dat hij nog wel iets aan de prijs kon doen....Onbegrijpelijk, maar het geeft wel aan hoe hoog de nood bij sommigen kan zijn.
Hoewel het budget bij ons beperkt is en we graag het onderste uit de kan halen, kiezen we toch ook wel voor kwaliteit en comfort. En verder willen we toch ook wel een beetje zekerheid dat het huis niet, net wanneer wij met onze twee koffertjes op de stoep staan, gedwongen verkocht blijkt te zijn.
Uiteindelijk bleven er dus twee mooie aanbiedingen over. Omdat we wel eens iets anders wilden, vonden we de spiksplinternieuwe appartementen Heritage Key die we bij dreamvacation.nl voor de beste prijs konden boeken eerst wel aantrekkelijk. Maar omdat deze toch een dikke 13 miles down the 192 state road liggen, kozen we toch uiteindelijk weer voor 'ons' Cane Island vanwege de gunstige ligging. Voor deze locatie kwam usafunvacations.nl voor de tweede keer op rij met de meest gunstige offerte uit de bus zodat we daar met plezier geboekt hebben.
Weinig avontuurlijk, ik geef het onmiddellijk toe maar wij zijn er weer erg blij mee.
:mrgreen:, je had inderdaad wel wat moeite kunnen besparen ! Maar wel weer een ervaring rijker :-k
Hoe heb je die zekerheid nu gekregen dan, doordat je via een tussenpersoon huurt, is dat wat je bedoelt ? Die angst had ik namelijk vorig jaar ook (en heb ik dit jaar ook weer); alhoewel ik het vorig jaar goed uitgezocht hebt, en 'in de praktijk' elke nieuwe eigenaar de verhuurders voor de toekomst overneemt .... Maar ja .... Het huis stond toen (en nog steeds) te koop.
De villa voor april/mei en juli die we nu gereserveerd hebben, staat in ieder geval niet te koop, maar het kan snel gaan natuurlijk.
Er waren ook particuliere verhuurders waar ik met een gerust hart zaken mee had gedaan,hoor. Je merkt wel dat zij er helemaal op ingesteld zijn om de prijs uit te onderhandelen. Hun eerste reactie bevat in veel gevallen nog geen overeenkomst maar meer een voorstel met de vraag of je je in het aanbod kunt vinden. Logisch dat hun eerste vraagprijs soms wat aan de hoge kant is. De grotere aanbieders hebben geen tijd voor dat geneuzel en komen gelijk met een scherpe prijs en een offerte waar nauwelijks onderhandelingsruimte in zit.
Maar wat ik precies bedoel is dat het tricky wordt als je voor de allergoedkoopste oplossing denkt te gaan. Zo'n knaap die voor 29 euro per nacht verhuurt en dan aangeeft dat het nog lager kan, dat moet fout lopen. Bij jullie lijkt me dat nu ook niet echt het geval.....:lol:
Hallo
Wij zijn ondertussen ook al weer begonnen met kijken voor Cane Island maar dat is pas eind November .
Maar ik kom ook nergens goedkoper uit dan bij usafun vacation.
Maar wij hebben nog tijd genoeg eerst de vliegtickets maar ,en dat is een stuk duurder dan vorig jaar .
Zal nu ook wel van Brusssel worden.