Dat hoor ik nu graag. \\:D/ En ik weet het: resultaten uit het verleden...... Maar toch. ;)
Afdrukvoorbeeld
Wij gaan ook erachter komen hoe het is met Arkefly naar Orlando to vliegen, over minder dan 5 weekjes!
kan nu al niet wachten om weer lekker naar Florida te gaan.
toch een vraagje aan de mensen die al geweest zijn, mag je gewoon eten meenemen het vliegtuig in? heb gelezen dat de maaltijd aan boord niet echt lekker zou smaken... daarom willen we zelf wat broodjes meenemen zodat we in ieder geval iets te eten hebben..
(mijn dochter las de menu's en wil liever een kindermenu maar ja, ze is al 18 dus denk niet dat dat gaat lukken hehe)
We nemen allebei een koffer mee in onze koffer...op de terugweg mogen we allebei 2 koffers mee terug dus ik neem aan dat we wel een beetje zullen shoppen.. we vliegen comfort class, hoop dat 't meevalt!
Ik had ook eigen broodjes mee, gewoon voor de zekerheid haha. Het eten was op zich wel goed, maar niet mijn smaak.
En erg fijn die 35 kg, had ook een koffer in mijn koffer mee, en op de terugweg 2 koffers ingechecked.
Binnen de regels mag je gewoon broodjes etc. Meenemen, let op dat het op is als je in Orlando uitstapt, je moet dan uitteindelijk langs de douane met de darbij behorende regels (niet alle voedsel mag je meenemen naar de us, zie website van ik dacht dhs wat wel en niet mag, ook de luchtvaarmaatschappijen geven dat vaak al aan). Maar het is niet zo dat je omdat ze ook eten verkopen niets mag meenemen, in tegendeel. De enige beperkingis dacht ik dat je niet je zelf meegebrachte alcoholische dranken mag nuttigen, maar datvalt wel te overleven denk ik ;-)
TdJ
Gewoon lekker wat eigen eten meenemen, weggooien als je wat over hebt in Sanford en.... gewoon je neus volgen bij het uitrijden van de maaltijden.... Geen goede geur, maaltijd niet nemen..... Over het algemeen is het eten in die vliegtuigen niet om te pruimen, maar zoals een voorganger al zegt.... smaken verschillen.
Onze ervaring vorig jaar met ArkeFly was prima, vooral het relaxe vliegveld Sanford is ons prima bevallen. Over het algemeen iets verder rijden naar ,,Kissimmee-bestemmingen'' maar prima te doen. Die tijd haal je dubbel en dwars terug.
Dit jaar om prijstechnische reden en rechtstreeks op Sanford op de heenweg weer met ArkeFly (22 juni), vliegen moet nu eenmaal maar dan begint nog niet onze vakantie. Hebben al met veel maatschappijen gevlogen maar maakt allemaal niet zoveel uit is onze beleving. Virgin Atlantic was nog de beste, maar dan wel een overstap nodig. Florida-gangers, het lijkt wel een sport geworden om in dit Forum te zaneken over van alles en nog wat maar ervaringen zijn over het algemeen toch persoonlijk. Individuele vervelende voorvallen zijn er natuurlijk altijd, maar dat geldt voor iedere maatschappij.
Feitelijk, hij heeft een vlucht geboekt. Daarbij voor iets meer comfort extra betaald, dit mag je dan ook verwachten. Daar zit zijn gelijk, meer dan dat ook niet.
Ik stel alleen dat zijn voorbeelden die hij stelt niet gelijk zijn aan zijn situatie.
Verder heb ik totaal geen ervaring met Arkefly, dus ook geen mening over Arkefly zelf.
Dank voor je reactie. Van de site van Arkefly:Als je de voorwaarden leest, dan weet je precies wat je kunt verwachten. De voorwaarden staan netjes in grote letters (en niet ergens ver weg weggestopt), op de site van Arkefly. Hoe duidelijk moeten ze zijn?Citaat:
Door omstandigheden kan het voorkomen dat een ander type toestel (van ArkeFly of een andere luchtvaartmaatschappij) wordt ingezet waarop geen Comfort Class/ Premium Comfort Class en/of beschikbaar is. In dat geval wordt de meerprijs terugbetaald.
Mijn ervaring met Arkefly is, dat zij feitelijk gelijk hebben.
Mod Njit: En met deze Final Words wil ik de opmerking van Gerrit van kracht laten worden:
<< Mod. Ta2 Gerrit; Inderdaad. En daarom stel ik voor dat iedereen zijn eigen gelijk pakt, en we weer terugkeren naar het oorspronkelijke topic, wat gaat over ervaringen met Arkefly >>
Alle opmerkingen die hierna nog gemaakt worden over deze discussie worden zonder kennisgeving verwijderd.
Op dinsdag 15 mei a.s. is er een aanbieding te boeken naar Orlando bij Boek Vandaag.
Vanaf € 399,00 voor een vliegreis met ArkeFly en verblijf in 3 sterren hotel Maingate Lakeside Resort.
Diverse data in juni, juli, augustus, september en oktober, verlenging mogelijk.
Boek Vandaag
Jee, wat een geweldige aanbieding! Wil zelf feb of mrt volgend jaar, maar bedankt voor de tip, heb me meteen even aangemeld voor de nieuwsbrief, je weet nooit of zoiets nog een keer voorbij komt ;-)
Maar in het hoogseizoen toch nog wel 699/799 !:arrow:
En dan wel p.p.
maar... het is wel een goede deal!
Hallo,
Kunnen jullie mij helpen bij een vraagje voor eerste reis naar Florida?
Ik wens tickets te boeken bij ArkeFly (omwille van de directe vlucht met kinderen) van vrij 29/3/2013 tot vrij 12/4/2013. Op de website zijn retrours voor deze data van en naar Sanford of van en naar Miami reeds boekbaar.
Nu wens ik te vliegen naar Miami en terug te komen vanaf Sanford. Dus ik heb een aantal weken geleden telefonisch contact opgenomen met het contactcenter.
Ze zeiden mij dat ze nog niet konden boeken omdat nog niet alle pakketreizen in het systeem verwerkt waren. Nu, een aantal weken later, stel ik dezelfde vraag nog eens via email. En nog steeds kan er niet geboekt worden.
Heeft daar iemand ervaring mee? Verstaan jullie dit? Ondertussen zijn de eventuele premium seats toch al bezet?
Alvast bedankt!
Er zijn op beide vluchten nog 2 premiumcomfort seats beschikbaar (voor reizen naar de VS worden er maximaal 10 per vlucht verkocht)
Gewoon even een arke reisburo binnen lopen. Daar regelen ze het wel voor je ;)
(alhoewel, nu ik lees start Miami en eindigend Sanford begin ik te twijfelen. Andersom kan zowiezo)
Bedankt voor het snelle antwoord! Mag ik vragen hoe u kan zien dat er nog 2 premiumcomfort seats beschikbaar zijn voor elke vlucht? Ik heb er eigenlijk 4 nodig.
Ik woon in België (heb het net in mijn profiel aangepast, kon je niet weten, sorry), dus een Arke reisburo is er niet in de buurt. Weet u waarom het contactcenter dat voor mij niet heeft willen of kunnen boeken? Desnoods rijd ik ervoor naar een Arke reisburo. Denkt u dat dat de beste en snelste oplossing zou zijn? Bedankt voor uw advies.
Besef je wel dat je nog geen directe vlucht hebt.
Op de heenreis naar Miami heb je een tussenstop op Sanford en op de terugreis vanaf Sanford heb je een tussenstop in Miami.
Uiteindelijk kan je dus net zo goed ergens anders boeken en wellicht vanuit Belgie/Brussel vliegen.
Ik denk dat het inzender gaat om het feit of hij OVER moet stappen. Dat hoeft hij bij deze niet. In die zin is het wel een directe vlucht, echter geen non-stop vlucht.
Je kunt ook even bellen met een arke reisburo of mailen met een arke reisburo net over de grens. Dat bespaart je wellicht een paar kilometers rijden.... Succes.
Ik besefte wel degelijk dat ik met heenvlucht naar Miami en terugvlucht vanaf Orlando twee keer zou moeten overstappen. Mijn initiële keuze voor ArkeFly was gebaseerd op een goeie prijs en het feit dat ik maar een tussenstop moest doen (in tegenstelling tot een echte overstap).
Omwille van de problemen bij boeking, heb ik overwogen via internet heen en terug van en naar Orlando te boeken. Maar dat zou betekenen dat ik een halve dag (4u rijden) verlies tijdens mijn vakantie in Florida en ook nog eens 2 x 3u om van en naar Schiphol te geraken.
Dus heb ik internet geraadpleegd en bij Connections een nog iets betere prijs gevonden op dezelfde dagen met US Airways vanaf BXL naar Miami en terug vanaf Orlando, weliswaar met een echte overstap in Philadelphia.
Ik denk dat beiden zijn voor- en nadelen hebben. Als het contactcenter van ArkeFly mij correct geinformeerd had (boeken via reisburo Arke), was de boeking bij hun al sinds een paar weken een feit geweest. Ze hebben mij gevraagd te wachten en gingen een actie boeken om mij op de hoogte te houden. Misschien boek ik ooit wel nog bij ArkeFly, ik weet nu tenminste via welk kanaal ik dat niet meer ga proberen. Voilà, dit verhaal eigenlijk om jullie beiden te bedanken. Misschien hebben jullie er ook iets aan.
Karin wij zijn ook op zoek voor tickets voor die periode en vorig jaar hebben wij in juli geboekt voor vijfhonderd euro per persoon met united . Overstappen via washington onze overstaptijd was twee uur en veertig min ideaal . Wij vlogen op orlando maar miami was toen dezelfde prijs
Kijk eens hier karin een mooie prijs en mooie wachttijden je vliegt wel naar miami En met een prijs van 564 euro per persoon
vr 29/03 09:40 Brussel vr 29/03 18:30 Miami, fl US*751 (14h50)
*
*
*
vr 12/04 14:00 Miami, fl za 13/04 07:55 Brussel US*750 (11h55)
*
ecovalue* toon details mail dit vluchtschema
*
Vluchtdetails * * Prijsdetails * * Voorwaarden * * Mail dit vluchtschema * *
sluiten*
Heenvlucht US 751****US Airways
Vertrek vr*29*maa*09:40 Brussel (BRU)
Aankomst vr*29*maa*13:25 Philadelphia, pa (PHL)
Vliegtijd 08:45
Klasse Economy / L
Vliegtuig Boeing 767 2*jet*engines 180-290*seats
*
*
*
Wachttijd 02:10
Heenvlucht US 751****US Airways
Vertrek vr*29*maa*15:35 Philadelphia, pa (PHL)
Aankomst vr*29*maa*18:30 Miami, fl (MIA)
Vliegtijd 02:55
Klasse Economy / L
Vliegtuig Boeing 767 2*jet*engines 180-290*seats
Totale*reisduur 13:50
Totaal*mijlen 0
*
*
*
Terugvlucht US 750****US Airways
Vertrek vr*12*apr*14:00 Miami, fl (MIA)
Aankomst vr*12*apr*16:53 Philadelphia, pa (PHL)
Vliegtijd 02:53
Klasse Economy / L
Vliegtuig BOEING 737- 400
*
*
*
Wachttijd 01:17
Terugvlucht US 750****US Airways
Vertrek vr*12*apr*18:10 Philadelphia, pa (PHL)
Aankomst za*13*apr*07:55 Brussel (BRU)
Vliegtijd 07:45
Klasse Economy / L
Vliegtuig BOEING 737- 400
Totale*reisduur 11:55
Totaal*mijlen 0
*
Vorig jaar in november met Arkefly gevlogen naar Orlando Sanford en weer terug naar Amsterdam met comfort class, was erg goed bevallen! 4 juni gaan we weer naar Florida, weer met Arkefly, economy class. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, hoop dat het weer net zo positief is als de vorige reis:-)
Als ik op Arkefly.nl kijk dan zie ik dat je tot 26 april 2013 kan boeken. Weet iemand wanneer de maand mei 2013 vrijkomt?
Mijn welgemeende excuses b767
Nope. ArkeFly werkt met IATA seizoenen. Met andere woorden, per seizoen wordt iets boekbaar gemaakt.
In september/oktober voor de zomermaanden mei tot en met oktober, in maart/april voor het winterseizoen november tot en met april. Bij Arke(fly) is mei dan dus boekbaar vanaf circa september.
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw hier en wilde even zeggen dat ik voor € 943,00 2 tickets heb geboekt naar Miami in de comfort klasse.... Best wel goedkoop dacht ik zo!
Vanmorgen keek ik weer op de website en nu kosten dezelfde tickets € 899,00 per stuk!. Heb vanmorgen contact gehad met Arkefly om te vragen of we op de heenreis er in Orlando al uit mogen. Daar trapten zei helaas alleen niet in.
Maar even zo vrolijk wel een mooie deal voor de 2 tickets ! En ook nog comfortklasse.
Inmiddels her en der wat opgezocht en kwam tot de conclusie dat Arkefly de enige maatschappij is die rechtstreeks vliegt vanuit Amsterdam.
Wat ik mij dus afvroeg, na het lezen van verschillende posts, is wat de ervaring is met deze maatschappij?
Zijn ze over het algemeen op tijd? Zijn dat nieuwe/goede toestellen? Hoe is het met de service/personeel?
Anders, is er vanuit Brussel of Dusseldorf nog een andere maatschappij met rechtstreekse vlucht naar Florida bestemmingen? Vb. Tampa, Orlando en zelfs Miami als laatste optie?!
Ik zie graag jullie reacties tegemoet! ;)
Air berlin, van dus naar miami of ft meyers
Vliegt Lufthansa niet rechtstreeks van Dusseldorf naar Miami of Orlando? Verder in de winter de KLM van Amsterdam naar Miami.
Ik heb weer even een vraagje..
Wij vliegen over 3 weken en kunnen vanaf vandaag stoelen reserveren voor 11 euro per persoon (dus 22 euro retour per persoon).
zal dit echt nodig zijn? wij zijn met zijn 2en.. kunnen we niet op schiphol vragen of we bij elkaar kunnen zitten of is de kans dan erg groot dat we niet samen zitten.. ik reis met mijn dochter en wil toch wel graag naast haar zitten. en hoe zit dat op de terugweg? wij vliegen weer terug vanaf Orlando, daarna maken we nog een stop in Miami.. dan zit het vliegtuig in Orlando nog niet vol, dus hebben we dan toch geen probleem of toch??
hoor graag een advies...
Het is natuurlijk wat je wilt gokken: Je kan mazzel hebben, maar soms is het zo druk dat het misschien niet meer lukt. Overigens vind ik 11 euro een redelijk bedrag. BA bijv. vraagt 25 euro pp per vlucht.
Wij reserveren altijd
:razz:
Ik heb ook betaald voor de stoel reservering toen ik naar Olando vloog een maand geleden.
Ik zat in het premium comfort gedeelte en hier waren maar twaalf stoelen.
Een aantal mensen had niet betaald voor de stoelen waaronder een ouder echtpaar met hun gehandicapte dochter.deze was aan het raam gaan zitten naast haar moeder waardoor de vader op een stoel daarnaast was gaan zitten (stoelen zijn per twee naast elkaar).Toen kwam er een echtpaar binnen dat ook niet betaald had voor de stoelen en die konden dus niet naast elkaar zitten.na bemiddeling van een stewardes is het opgelost maar dit kan ook anders lopen.Ik heb het risico niet willen nemen.
Ik heb vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek ook betaald voor het reserveren. Zo kan je vaak toch net voor dat ene plekje kiezen waar je wat lekkerder zit bijvoorbeeld. De prijs is niet hoog overigens voor een low-cost als ArkeFly
Als je zeker naast elkaar wilt zitten, zou ik van tevoren reserveren. Wij reizen (tot nog toe) met zijn drietjes en onze 16-jarige dochter wil graag bij het raam zitten. Op de heenweg zaten we met Arkefly premium (toen nog de 2-3-2 indeling) dus we boekten de A, B en C plekken. Dan zit er tussen de volwassenen een gangpad, dus zitten wij zelf niet zo op elkaar geplakt. Ook voor de terugweg (comfort class, dus 2-4-2 indeling) deden we hetzelfde. En we kregen ook de stoelen die we geboekt hadden. Nou zag ik op de terugweg heel veel gezinnen die net als wij de ABC plekken of de FGH plekken hadden vastgelegd. Het gevolg was dat veel gezinnen die uit 4 personen bestonden en die niet van tevoren stoelen hadden gereserveerd over de rijen verdeeld werden op de twee plekken in het midden van de rij van 4. Die mensen waren dus absoluut niet blij! De kans dat jullie niet naast elkaar komen te zitten, is op zich klein, maar ja, het ligt inderdaad aan de drukte op de vlucht en of andere mensen wel al plekken vastgelegd (en betaald) hebben. Voor die € 11 per persoon, had ik
vorig jaar wel meteen de reservering gemaakt. Ik weet niet in welke klasse je vliegt, maar wil je niet midden in een rij gezet worden, dan reserveer je gewoon een stoel. En wat ook handig is: meteen het entertainment boeken. Vooraf goedkoper dan in het toestel zelf.
Wat de terugweg betreft: wij konden vorig jaar (maar dat was heen naar Curaçao en terug vanaf Bonaire) drie weken voor de heenreis ook meteen stoelen voor de terugweg vastleggen. Het lukte mij alleen niet om online in te checken. Achteraf bleek er een fout in het menu te zitten, want even later kon een collega van mij op die drie weken aleen de stoelen voor de heenreis reserveren, wel online inchecken, maar nog niet de stoelen voor de terugreis vastleggen. Officieel kun je drie weken voor de terugreis ook pas de stoelen voor de terugreis reserveren, dus misschien nog even wachten en ook voor die trip de stoelen reserveren? Overigens geldt je stoelreservering voor de terugreis pas vanaf Miami en (nog) niet vanaf Orlando. Zoiets staat in ieder geval in de papieren.
Oke, ik heb toch maar stoelen gereserveerd voor de heenweg.
we zitten in de comfort class op rij 5G& 5H.
dus lekker voorin...2e rij achter de premium comfort class.
terug kon ik nog niet reserveren, waarschijnlijk moet ik daar nog 2 weken mee wachten.
entertainment nemen we zelf mee, laptop, ipod, sudokuboekje en verder zien we het wel.
Bedankt voor de adviezen!!;)
Soms ben ik blij, dat ik bijv. US airways vlieg.
Kan je gewoon bij boeking al 8 a 10 maanden van tevoren zonder kosten je stoel reserveren en de prijs is vaak nog lager dan bijv. Arke.
Weer zo'n vergelijk van niks. Jij moet overstappen toch... Dus jouw info heeft helemaal geen waarde als je e.e.a. beoordeelt op een klein bedrag voor stoelreservering. Ga jij liever met US Airways, doen zou ik zeggen. Geef dan niet direct een ongefundeerde mening.... Dat goedkoper betwijfel ik overigens ten zeerste.....
Inderdaad 1 keer extra over(uit/in)stappen in vergelijking met Arke.
Daarnaast vlieg je bij vrijwel alle andere met een lijndienst in een alliance en dat kan bij vertragingen/annuleringen nog wel het een en ander uitmaken.
Maar blijf gewoon met Arke vliegen als je dat prettig vindt.
Gelukkig zijn er meer smaken/meningen.