Zijn er uberhaupt nog wel maatschappijen waar je nog wel 2 stuks mag meenemen?
Afdrukvoorbeeld
Zijn er uberhaupt nog wel maatschappijen waar je nog wel 2 stuks mag meenemen?
Online betalen dus. Scheelt weer wat geld wat je weer kan gebruiken voor de euroknallers bij McDonalds :) . Gelukkig voor mij elke keer dan wel enkele reis, want ik vouw m'n grote weekendtas op de heenweg in m'n koffer. What's next, geld vragen voor 'pasta or chicken'? Of een schoteltje neerleggen bij het toilet waar je 2 quarters op moet leggen, na het legen van je blaas of dan wel je darmen?
Dan maar weer met Martinair naar Orlando. Daar zijn nog steeds 2 stuks gratis.
:cool:
En ze vliegen rechtstreeks mahja, wij waren te laat om daar een leuke (lees: betaalbare) deal te sluiten. Als je met vijven reist en je bespaart p/p bv 300 E
op je ticket dan is dat 1500 E totaal: kun je heel wat bagage extra voor inchecken ...
met zijn 5-en nemen we nooit meer dan 4 koffers heen en terug 5 koffers mee, dus mij maakt het niets uit.
Ja goed idee zo'n 400 euro pp meer betalen omdat je dan je 2e stuk bagage "gratis" mag meenemen.
Maar ok, on topic. Ik denk dat luchtvaartmaatschappijen weten dat ze weinig meer kunnen vragen voor hun "gewone" vlucht en ze dit maar moeten gaan doen om de dalende afname te compenseren.
Misschien straks voor je filmpje betalen? DELTA vraagt domestic $6 per film dus als er iemand in Atlanta plots een idee krijgt.......
Aan de andere kant, je weet het nu van te voren dus gewoon even optellen bij je ticket en je weet je nettoprijs.
Vorig jaar heeft United heel even al de maaltijden afgeschaft, ze deden net zo'n mededeling als nu op hun website, maar voordat de datum in zou gaan waarop de maaltijd tegen betaling kon worden genuttigd werd deze maatregel al teruggetrokken vanwege veel klachten hierover.....
Als je in de link uit het 1e topic kijkt dan gaat het om vluchten vanaf Amerika naar Europa om $50.
In dezelfde link staat een andere link die aangeeft wat de prijzen zijn vanaf Eiuropa naar Amerika toe en dan is het €35 voor een 2e koffer.
Het is iets goedkoper als je het via internet regelt.
@Yvet, bedankt, ik heb nog 3 vluchten geboekt tot mei 2010, kan dus nog flink shoppen.:grin:
Bij British Airways is het ook al feest, daar geldt bij boeken na 7 oktober dat je nog maar 1 koffer mee mag per persoon.
Het ziet er echt naar uit dat het bij alle maatschappijen doorgevoerd gaat worden.
http://www.britishairways.com/travel...y/public/en_nl
In de USA today van vrijdag 11 september staat:
All U.S. carriers now charge for a second bag to Europe; United ends holdout.
Voor de rest van het artikel, lees hier
Maakt dus niets meer uit bij wie je boekt.
Groetjes,
Sjon en Bianca
al iemand die hier iets van heeft mee gemaakt, recently zeg maar?
tiz me eigenlijk nog steeds onduidelijk hoe fo wat
Afgelopen zaterdag hebben we de tickets opgehaald voor onze vluchten 3 oktober en ik heb meteen de vraag gesteld m.b.t. de toeslagen op de extra koffers. Helaas kreeg ik de bevestiging dat er voor geen uitzondering bestaat voor mensen die voor deze regel geboekt hebben.
Nu gaan wij alleen met mannen op vakantie dus veel zijn we niet nodig
* schone onderbroek
* Zwembroek
* tandenborstel
de rest kunnen we daar dan toch kopen?\\:D/
Meen je dat nou? Ik dacht dat ik het eindelijk begreep, maar ben nu weer een tikkeltje confused......... of blond :oops:
Van de United site:
Citaat:
The latest revision to the baggage policy takes effect September 30, 2009. The revised policy applies to tickets purchased on or after September 30, 2009, for travel on or after December 15, 2009.
Euhm ik zal idd even proberen mijn tekst te verduidelijken..
Wij vliegen met continental, en van mijn reisbureau heb ik te horen gekregen dat zij voor ieder 2e koffer p.p. 50 dollar afrekenen, ik weet niet per wanneer dit was. Maar ik weet wel dat het al geld voor onze reis op 3 oktober en wij hebben halverwege maart deze reis al geboekt, dus Continental maakt geen uitzondering voor vroege boekers als ons blijkbaar.
Teleton jij vliegt met United, het is goed mogelijk dat zij er een andere policy op na houden, of je bent lid van de airmiles club of hoe dat ook heet bij hen zodat je voordelen hebt? Daar kan ik niet over oordelen, dit is de situatie hoe die voor ons jammer genoeg is, maar ja ik kan mij natuurlijk prima redden met een:
* schone onderbroek
* zwembroek
* tandenborstel
..............Ennnne... die onderbroek is trouwens niet echt noodzakelijk. Halverwege de vakantie kan je hem ook nog omdraaien:-#:-#:oops:...........
Voor/achter of binnen/buiten??
Knaapje
Ik heb afgelopen zaterdag een United vlucht geboekt via Vliegwinkel ( zomer 2010). Weliswaar uitgevoerd door Lufthansa (Star Alliance) maar op mijn ticket staat vermeld dat ik per persoon 2 stuks bagage mag meenemen. Ben benieuwd of daar de komende tijd nog een correctie op komt.
Ik denk het niet. De regeling van United gaat immers pas eind September in, volgens hun site.
Leggen we het nog 1 keer uit :)
Het maakt dus niet uit dat je vliegt in 2010, het gaat erom dat je je ticket boekt na 30 september 2009.
http://img9.imageshack.us/img9/7843/unitedyl.jpg
Dit is de juiste informatie voor ons van toepassing
Baggage fees for travel from Europe to North America
Departure location The Netherlands or Belgium
First bag FREE
Second bag if paid at the airport €35
Second bag if paid online €32
If you purchased tickets on or after September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009
bron: http://content.united.com/ual/asset/...fees_09_09.pdf
:cool:
Plaatje uit bovenstaande PDF:
http://img23.imageshack.us/img23/7255/united2p.jpg
Wij gaan met Virgin (met continental geloof ik) en dan mag je nog 2 stuks meenemen, maar ze mogen wel maar 1.58 in totaal zijn (laat onze koffers nou net iets groter zijn, maar dat zien we dan wel weer)
Hulp gezocht...
Wij hebben een 'discussie' over het gewicht wat je nu per persoon mee mag nemen. We vliegen met 2 volwassenen (natuurlijk met UA, gezien dit topic..). Volgens onze tickets mogen we nog steeds 2 koffers per persoon mee nemen (zonder bijbetaling). Maar is het nu 23 kilo per persoon (evt verdeeld over 2 koffers) of is het per koffer per persoon 23 kilo, dus in de 'ergste aanval van shopgedrag' ongeveer 46 kilo per persoon?
Onze creditcard hoopt het eerste.. :?
Weer een United ervaring rijker. Op de heenvlucht zat ik in een 767 waarbij de LCD schermpjes wel naar 'buiten' konden worden getrokken, op de terugweg in een 767 niet. Ze kunnen het dus toch niet allemaal (wist ik eigenlijk ook wel).
Jammergenoeg ging na 2 films (ongeveer op de helft) het videosysteem kapot en had je dus alleen nog audio. Video + Map waren voor de resterende 4 of 5 uur niet meer beschikbaar. Mailtje naar United gestuurd met deze klacht en ik zou travel certificates krijgen als 'goodwill gesture'. Zit ik nog op te wachten (denk dat ze die vergeten zijn te sturen, want die klacht stuurde ik al vrij vlot tijdens m'n vakantie), benieuwd hoeveel die certificates gaan inhouden voor een volgende vlucht....
- Indien je een Mileage Member bent, krijg je 3867 miles extra op je account
- Zo niet, krijg je een waardebon van $ 50 om te besteden in hun 'shoppingboekje'
Ik ga dus altijd voor de extra miles ;) en door dus 2x een klachtenkaartje te
hebben gevraagd en met de daarop vermelde code de online customer-survey
te hebben ingevuld hebben we met 3 retourvluchten + de 2 'bonusaanbiedigen'
al 65.000 miles :razz:
Groetjes,
Pieter ( hopend dat volgende maand wederom mn audio stuk is ;) )
Das niet slecht Pieter, 65.000 miles bij elkaar gesprokkeld. Is toch al een hele vlucht :)
Ik ben mileage member, dit ook aangegeven in de klacht, maar ik krijg dus travel certificates via de post toegestuurd. Kan 10 tot 15 dagen duren. Ben benieuwd, zal het hier nog wel even neerzetten als ze binnen zijn. Niets gehoord over het shoppingboekje, dus ik hoop eerder een korting op een volgende vlucht. Miles erbij is ook niet slecht... audio stuk is wel vervelend. Dan kan je geen enkele film volgen.
Hoi,
Wij gaan 17 oktober van amsterdam via washington met z'n 6en naar Miami.
Nu ben ik pas net Mileage Member geworden.Nu vroeg ik me af hoe ik nu nog aan die punten kan komen aangezien ik geen pasje oid heb.
Het pasje volgt vanzelf maar je hebt wel een nummer toegewezen gekregen. Als je vlucht geweest is krijg je de punten bijgeschreven op dat account nummer.
Dat nummer moet je doorgeven bij dropoff plekken op schiphol ofzo?
De miles worden na een paar weken na je vlucht bijgeschreven op je account, en dan zal je inmiddels je membercard ook wel ontvangen hebben.
( Duurt een paar weken )
Groetjes,
Pieter & Petra
Nee hoor, dat kun je toevoegen aan je vlucht op de United website en anders inderdaad bij de grondstewardess (tenminste ik neem aan dat het daar ook kan). Achteraf kun je ook nog je 'miles' claimen.