Bedankt Ta2 Gerrit! Goed om te horen dat het je goed bevallen is! Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik een huisje zal huren, dus ben er vroeg bij met de voorbereiding, haha!
Afdrukvoorbeeld
Bedankt Ta2 Gerrit! Goed om te horen dat het je goed bevallen is! Het is voor mij namelijk de eerste keer dat ik een huisje zal huren, dus ben er vroeg bij met de voorbereiding, haha!
Ik ben bezig 1 dags e-tickets te bestellen voor Seaworld, nu krijgen volwassenen een kaartje voor de kinderprijs. Het kost 78,95 aan de poort en 68,95 als je via de computer besteld. Als je gaat afrekenen komt er bij 4 kaartjes 17 dollar tax bij en ben je eigenlijk maar 3 dollar goedkoper uit. Mijn vraag, betaal je aan de poort ook nog tax of zit dat bij de prijs inbegrepen?
Betaal je eigenlijk in de winkels ook nog tax bij het afrekenen of zijn de prijzen die er staan inclusief tax?
Salestax komt er altijd nog bij, tenzij staat aangegeven dat het al in de prijs zit.
Aan de poort bij SeaWorld betaal je dat ook, bovenop de prijs die geadverteerd wordt.
In de winkels betaal je dus ook altijd nog de tax bovenop de prijs die je ziet.
OK dank je wel dan bestel ik ze via internet want dan scheelt het toch weer geld, we blijven tenslotte Hollanders haha
Ik heb een vraagje ik ga in de mei voor 1 week voor het eerst naar Orlando en mijn vraag aan jullie is hoeveel bugdet geld ik het beste kan meenemen. Ik zelf dacht al 500 dollar voor 1 week? Of valt t toch tegen? Kan ik daar trouwens goed shoppen?
Oei, een budgetvraag. Dat zijn de lastigste want voor ieder geldt een ander budget. Wat ga je allemaal doen (parken, zwemmen met of zonder dolfijnen, helicoptervlucht, sportwedstrijden?) en met hoeveel personen (of ben je alleen?), welke eisen stel je aan je verblijf, is dat soms al vooruit betaald, waar ga je eten (of kook je misschien zelf) heb je een auto, ga je met openbaar vervoer of met de taxi?
Je wilt lekker shoppen, dan wordt het nog lastiger.... De een koopt zijn hele nieuwe garderobe inclusief schoenen, cosmetica, geurtjes en electronica tijdens de vakantie, de ander koopt een nieuwe badborstel. En wat doe jij?
Dus ja, hoeveel budget kan je het best reserveren? Da's een goeie vraag! Florida biedt voor elk wat wils, je kunt er goedkoop terecht voor shopping. Uit eten kan vanaf, pakweg 10, 12 dollar en daarna kan je het zo duur maken als je wil. Hotels zijn er vanaf, pakweg 30 dollar per nacht.
Geld meenemen is overigens niet zo gangbaar. Je betaalt in de VS gemakkelijk met je creditcard, ook voor kleine betalingen. Geld is lastig en gevaarlijk, je reisverzekering dekt in de regel maar een heel klein bedrag.
Ik zou het overigens zelf anders benaderen: Wat is je budget? Dan moet je daar mee zien rond te komen. Toch?
Mijn budget is 500-600 dollar voor minus 7 dagen. Ik wil voornamelijk veel kleding en allerlei leuke hebben dingetjes kopen. Het hoeft voor mij geen Gucci of Prada merken te zijn, maar gewone leuke kleding die je zeg maar in de H&M tegenkomt. Ik weet zelf heel weinig over orlando zelf. Wel wil ik de Universial Studios bezoeken dus ik denk dat een ticket daar 35 dollar kost. Ik ga trouwens samen met mijn vriend. We hebben een villa gehuurd en een auto, maar dat is al in rekening genomen. Maargoed is het wel voldoende om leuke dingen te doen zoals shoppen, 6 x uiteten gaan (maar natuurlijk wel goedkoop), uit gaan, en
Oh trouwens hoe is het weer in de meivakantie. Wat is de gemiddeld tempratuur. Ik wil graag met een grote (bijna) lege koffer opvakantie zodat ik met meerdere spullen naar huis toe kan.:razz:
http://www.universalorlando.com/Them...13-11423&seq=1 Volgens deze site kost een dagkaart $ 82,00.
5 of 600 dollar: per persoon of voor jullie beiden? . Ontbijt in de villa of buiten de deur? Kleding is niet duur maar als je leeg heen gaat ben je je budget al nodig om je koffer te vullen. Je kunt je in Orlando shop till you drop!! De parken zijn best wel duur. Je hebt ook wel leuke gratis of goedkope dingen (musea etc) maar dat is maar net wat je leuk vindt.
$ 1200,-- voor 7 dagen, daar kun je best heel leuke dingen mee doen. Eten buiten de deur is niet duur, je hebt m.i. voldoende om leuk te shoppen en ook nog een park te doen. Voordelig is Bealls en Ross dress for less, daar kun je mooie stukken weghalen, wel even zoeken.
Het weer in mei is over het algemeen prima, maar... geen garantie.
Edit: heb je dit topic al eens doorgelezen.
Ik wil in december met kerst en oud/nieuw naar Orlando! Kissimi bungalow.
Zouden jullie mij handige tips kunnen geven over bv het weer, wat ik voor kaartjes moet kopen, waar ik op moet letten! We gaan met ze 3 (2 volw + 1 kindje van 8) dank jullie wel alvast vd moeite,
Gr. Monique
Hallo Monique en van harte welkom met man (???) en kind op dit vrolijke Floridaforum. Je weet toch dat je in de Most wonderful time of the Year naar Florida wil, niet? Misschien goed om te noemen dat jullie niet de enige zullen zijn. In die periode is het vaak zo druk dat de parken tijdelijk gesloten moeten worden. Maar wel gezellig!
Reken ook tijdens de vluchten op grote drukte, miljoenen amerikanen zijn in die periode op pad en dat kan wel eens zwaar besneeuwd of spiegelglad zijn. Over het weer gesproken..... het weer in Florida is een apart topic, net als Disney en tickets kopen. Misschien kan je die topics eerst eens doorlezen. Heb je dan nog vragen? Stel ze gerust in dat topic, er is altijd wel een vrolijke Floridafrans die je verder kan helpen! Probeer vooral de zoekfunctie eens, met de trefwoorden komt er veel info op je scherm.
Verder wil je weten waar je op moet letten. Dat is nogal wat... Probeer eens wat reisverslagen te lezen van mensen die met kinderen reizen. Er is ook een topic over dat onderwerp op dit FLorum, dus daar vind je zeker al wat info. Verder kan ik je het topic voor het eerst naar Orlando aanraden. Verder vind je hier info over vliegtickets, de douane, immigrations en de regels die voor het reizen naar de VS gelden zoals ESTA, maar ook over de verkeersregels, autohuur en ga zo maar door.
Genoeg te doen dus, maar je krijgt er een fantastische verslaving voor terug. Kostbaar, tijdrovend, opwindend, kortom, alles wat een verslaving zo aantrekkelijk maakt. Je komt er nooit meer van los.....
En om even bij Teleton aan te sluiten, als je echt in die drukke periode wil gaan dan moet je snel zijn wat betreft tickets kopen. Momenteel is Exit reizen 1 van de goedkopere aanbieders van tickets in die periode.
Ik hoop dat jullie behalve kerst - oud en nieuw toch nog langer willen verblijven in Orlando, zeker aangezien deze periode zo druk is dat je lange wachtrijen hebt bij de attracties. Het zou dus mooi zijn als je de week voor kerst of de week na oud en nieuw er ook nog kan zijn.
Wij zijn er zelf met de kerst in 2009 geweest.
Zelf gaan we dit jaar 23 december vanaf Schiphol weg naar Orlando en keren 6 januari vanuit Orlando weer terug naar NL.
Hallo,
Maanden geleden dit forum al ontdekt en al zeer veel informatie gevonden. Ik en 6 anderen, waarvan 3 tieners, gaan aankomende zomer voor het eerst naar Florida - Orlando.
Nu willen wij de eerste week van juli, 3 weken naar Orlando (We zitten helaas met de schoolvakanties). We hebben al een idee wat voor villa we willen huren en welke parken we gaan bezoeken. Alleen komen wij er met de vliegtickets niet uit. Ik zie sommigen hier in het hoogseizoen voor 700 - 800 EUR vliegtickets kopen. Na echt uren zoeken komen wij niet eens lager dan 900 EUR. Wellicht dat dit te maken heeft met de grootte van de groep en dat deze oneven is.
Hebben jullie nog enige tips waar je het beste kan zoeken?
Verder natuurlijk nog de vraag of er nog aanraders zijn wat wij echt niet mogen missen?
Heeft volgens mij niets met de grote van de groep te maken, denk eerder hoe eerder je boekt hoe voordeliger de tickets.
En wil je met een tussenstop of een rechtstreekse vlucht ?
Kijk eens bij Air berlin als je zonder tussen stop wil vliegen en even puzzelen met de datum's
greetz
Er zijn nog best godkopere tickets te vinden, maar dat vereist wel zoekwerk, enige flexibiliteit in je Florida-denken en je reisplan.
Een vriend van me heeft deze week nog voor € 3100 vijf (5!) tickets A'dam - Miami vv geboekt voor 10-31 juli. Via kayak.com gezocht op de gewenste data, alle data op flexibel gezet (+/- 3 dagen). Je krijgt dan een matrix met mogelijkheden en per dag de laagste prijzen. Dan is het een kwestie van schuiven met data, vertrek en aankomst-plaatsen en toehappen als je iets ziet.
Dan moet je de schroom overwinnen om bij een amerikaanse boekingssite te boeken, zoals cheaptickets.com, orbitz.com, bookings.com en meer van die voor ons wat onbekendere sites. Geen probleem: miljoenen Amerikanen gingen je daarmee voor.
En dan dus pas je reisplan vaststellen, nadat je weet van welke plaats je vertrekt, waar in Florida (of zelfs Atlanta, Georgia?) je landt en weer vertrekt, en welke data je gaat.
Kortom: Eerst de vlucht, dan de rest.
Ook zou je Exit reizen kunnen proberen, hier zijn de laatste tijd ook veel tickets geboekt door hun scherpe tarieven. Gewoon even een prijs bij hun opvragen.
En helaas is het hoogseizoen ook verbonden aan hogere ticket prijzen, over het algemeen geldt ook hoe eerder geboekt hoe beter de prijs. Al is er af en toe wel een actie van een luchtvaartmaatschappij waardoor tickets goedkoper worden aangeboden.
Succes met de speurtocht.
Wij hebben meteen geboekt toen de ticketprijzen voor het hoogseizoen werden vrijgegeven bij AirBerlin. Wij betalen € 793 p.p. Datzelfde ticket kost nu € 1.118. Een verschil dus van € 325 p.p.
Ieder dag de sites zoals vliegwinkel.nl, budgetair.nl enz. in de gaten houden. Misschien komt er nog een aanbieding voorbij.
En vertrekken vanaf Brussel of Düsseldorf kan ook nog wel eens voordeliger zijn.
Aer Lingus heeft nog redelijke prijzen in het hoogseizoen. Het beste kun je dan even kijken op de site van Aer Lingus zelf.
Een beetje spelen met de vertrek-terug-tijden en je komt nog uit op ongeveer 850 euro. Heb zelf voor 3 volwassenen afgelopen maandag voor zo'n kleine 2700 euro geboekt ,,rechtstreeks'' bij ArkeFly. Voor dezelfde data is die nu 999 euro.
Gevonden bij AL AMS-DUB-ORL
Van 7 tot 28 juli 2011 bij Aerlingus volwassenen 860,91 p.p. incl. boekingskosten.
Bedankt voor de tips. Ik had gisteren een geweldige aanbieding gevonden op Kayak.com die doorlinkte naar Orbitz.com. Voor 7 personen zouden we omgerekend 630 EUR kwijt zijn p.p. Probeerde ze 2000 dollar meer af te boeken van de CC, maar dat ging over zijn limiet heen. Dus geweigerd.
Wij bellen naar de Visa en naar Orbitz, maar ze snapte er beide vrij weinig van. Ze zeggen beide dat er waarschijnlijk iets misgaat in de transactie zelf en het later nog een keer moeten proberen.
Het waren helaas ook de laatste 7 plaatsen, dus vandaar waarschijnlijk dat de prijs zo gezakt was.
Hallo,
Wij vliegen 2 juli naar Miami en rijden dan een paar dagen later door naar Orlando.
Wij zijn een gezin met een zoon van 2 jaar en een dochter van 10. Mijn vraag is, wat is een beetje een leuk hotel bij de parken voor de kids. En weet iemand wat slim is om te doen met 4 juli. Is dat leuker in Miami of in Orlando.
Voor villa's hebben we ook gekeken maar die kunnen aardig aan de prijs zijn in die periode.
Alvast bedankt.
http://www.magicalkingdoms.com/timer...xzbklr501c.png
Er zijn honderden hotels in de Orlando Area. Resorts met een zwembad zijn bij uitstek geschikt voor families met kids. Disney biedt hotels en resorts in allerlei prijsklassen, maar rond de nationale feestdagen gaan alle prijzen omhoog. Voor een fijne vakantie kijk je toch niet alleen naar de prijs van een villa, maar ook naar gemak, comfort, rust, privacy, luxe......
Ik zou de voors en tegens eerst eens op een rijtje zetten. Vergeet niet dat een villa, als je minder dan 7 dagen huurt, op jouw kosten moet worden schoongemaakt. Na een paar dagen op hotel in Miami, zou een villa wel een perfect kunnen zijn. Alternatieven zijn natuurlijk condo's en townhouses.
Er is trouwens een mooi topic over de hotels waar je de ervaringen van forummers kunt lezen.
Wat stellen jullie je precies voor van de 4th of July? Koninginnedag of zo? In de themaparken van Orlando is er iedere dag vuurwerk, maar reken ook in deze periode weer op buitengewone drukte daar.
Bedankt voor de info over de hotels je ziet soms door de bomen het bos niet meer. En een villa is ook lekker hoor alles voor jezelf.
Over wat van de 4 juli voorstellen weet ik het eigenlijk niet. Zoveel zie je er niet van en toen ik in het buitenland zat met amrikaanse militairen werd er niet meer gedaan dan lekker een bbq houden en veel drinken. Dus weet niet of dat gewoon is en ja dat ze vuurwerk hebben dan meer niet eigenlijk.
Dat het druk in het park zou zijn hadden we al verwacht daarom wilde we de parken ook pas na 4 juli aan doen. We hebben 2 en halve week de tijd dus dat moet wel lukken dan denk ik.
http://www.magicalkingdoms.com/timer...xzbklr501c.png
Daar is het forum voor! Mocht je wat meer gerichte vragen hebben over een hotel of villa, dan kan je daar altijd (liefst in het betreffende topic) wat dieper op ingaan.
Voor de 4th of July zouden jullie dus gerust in Miami kunnen blijven. Neem de tijd om de stad te bekijken. Er is geen reden om snel naar Orlando te gaan, een dikke twee weken is prima voor themaparkbezoek. Vergeet ook de waterparken niet! Over de festiviteiten in Miami is er op internet veel te vinden. Bijvoorbeeld hier .
Help!!!!
Over 2 weken vertrekken we naar Florida. We vertrekken/komen aan op 26/2 en willen dan t/m 5/3 in Orlando blijven voor de parken. Nu kom ik er denk ik met de tickets voor parken wel uit (zag op dit forum al wat tips om daar tickets te kopen), maar ik kom maar niet uit het hotelaanbod.
Er is veel, heel veel en voor een beetje schappelijke prijs zie ik steeds ook veel hotels. Wanneer ik er dan 1 heb, heeft deze weer geen shuttle service of zijn de reviews heel slecht.
Wij zijn al 5 jaar niet op vakantie geweest en ik wil deze dus onbezorgd beleven en niet om 23.00 uur in het hotel aankomen en dan tot de conclusie komen dat goedkoop, duurkoop is.
En verder, is zo'n shuttle service wel nodig, of is er goed(koop) openbaar vervoer in Orlando?
Zoals je al leest, het is vrij ad hoc, maar we willen na Orlando nog 2 weken door Florida rijden (Everglades, Keys, Miami) en hebben vrij recent besloten om op vakantie te gaan. Alle hulp is dus welkom.
Hmmm, misschien ook maar even ad hoc inlezen over het onderwerp OV? Waarom gebruik je geen auto als je in Orlando bent. Lees de topics over openbaar vervoer en vul dan voor je zelf in of je voor een auto of OV kiest. Als je echt onbezorgd wil genieten en geen tegenvaller wil, weet ik het antwoord al. De shuttlebussen kosten veel tijd, stoppen bij tal van andere hotels. Bezint eer gij begint......Er is al een economy car onder de 125 euro per week.
Voor wat betreft de hotels: Er is een prima topic waarin je de ervaringen kunt lezen. Je kunt daar ook een naam van het hotel dat je op het oog hebt noemen als er nog geen recentie is. Misschien heeft iemand er toch iets over te vermelden.
Er zijn honderden hotels. Ik zou eerst eens bepalen waar ik zou willen logeren, 192? International Drive? Lake Buena Vista? SeaWorld area? En wat mag het kosten? Twee sterren, drie of vier? De meeste hotels zijn prima maar alle waar is naar z'n geld.
En als je het niet meer weet qua hotels dan moet je standaard voor de 4 sterren en meer gaan. Dan weet je zeker dat je geen bijl zult vallen. Voorbeelden zijn Hilton, Marriott, Sheraton, Hyatt, Doubletree, Gaylord, enz. Daarnaast volg het advies van Teleton op en huur een auto. Veel beter en flexibeler dan enig shuttle service of OV dan ook.
Hotel shuttles rijden nooit naar en Disney en Universal/Seaworld.
Succes
Net het Seralago hotel geboekt voor eerste week van de vakantie. Zag er goed uit en ook goede (over het algemeen) reviews. Gaan bij Alamo een auto huren. Hadden eigenlijk besloten om eerste week geen auto te huren, omdat je dan parkeergeld moet betalen bij de parken. Maar na het lezen van zowel de OV topic en deze weet ik het niet meer. Is het nu echt zo'n drama om vanaf het hotel naar de parken te gaan met een shuttle service? Het Seralago hotel heeft 3x in de ochtend een shuttle naar Disney en 1x naar Universal.
Hoopte trouwens ook dat ze een shuttle vanaf het vliegveld hadden, maar dat is niet zo en een taxi kost via hun $ 79,-. Zijn er andere opties om vanaf het vliegveld naar het hotel te komen of moeten we toch maar ook voor de 1e week een auto huren?
Zou echt een auto huren voor de gehele periode, je zult er absoluut veel gemak van hebben. Je bent flexibel, kunt ook 's avonds nog eens weg. De kosten voor een extra week autohuur vallen best mee en wegen niet op tegen de voordelen.:grin:
Drama nee. Maar het kost je gewoon veel tijd die je op een veel leukere manier kunt doorbrengen...
Echt ik zou zeker voor een auto huren gaan, je hebt er zoveel gemak van.
Als je toch ook nog wil gaan shoppen in the Malls hup in de auto en gaan.
grtjes Mineke
En je zal hem maar net missen :(
Wij hebben onze auto gehuurd via eautohuur.nl Dan boek je dus ook een auto bij Alamo. Even bellen en je weet het zeker. Wij huren vanaf de luchthaven. Het is op deze manier voor ons wel veel goedkoper dan rechtstreeks bij Alamo. En dan heb je wel alle noodzakelijke verzekeringen er ook bij. Dus ik zou nog even daar kijken.:!:
En inderdaad, net gebeld met Eautohuur.nl en voor 760,- euro een Chevrolet Blazer (of soortgelijk) gehuurd voor de hele drie weken. Geen taxi nodig vanaf het vliegveld en ook in Orlando vrij om te gaan waar je wil. Wel willen we de shuttle gebruiken naar de parken vanaf het hotel (scheelt weer parkeerkosten).
Bedankt voor de tip. Nu nog de pretparkkaarten bestellen bij Maple Leaf en dan zijn we klaar.
Leuk om te lezen dat mijn tip voor jullie bruikbaar is geweest. Ik ben wel echt lang aan het zoeken en vergelijken geweest voordat ik de auto's (we hebben er 2) heb gehuurd. We zijn ook met z'n 7en en willen toch ook afzonderlijk van elkaar iets kunnen ondernemen. Groetjes Patricia
hallo beste mede forumbezoekers ,wij gaan pas vogendjaar mei naar orlando .huren een villa in kissimmee en willen vanuit daar leuke dagtochten maken .disney en de waterparken staan al op onze lijst.heeft iemand nog leuke tps voor ons?onze 2dochters willen uiteraard een dag gaan shoppen.lijkt mij erg leuk om een dag heerlijk te gaan toeren en misschien weten jullie bijzondereplaatsjes om te bezichtigen?we gaan voor 16dagen .wij ,2dachters van 17 en 20 en zoon van 13.
Hallo, welkom op het forum.
Ik denk dat je het beste kunt beginnen met heel veel reisverhalen te gaan lezen. Er valt zoveel te beleven.
Wij hebben vorig jaar zomer (bijna) alle pretparken in Orlando bezocht en Kelly Park en zijn naar het strand geweest.
Onlangs zijn we veel wezen shoppen (geweldig), lekker wezen eten en zijn naar Blue Springs state park geweest.
Vraag gerust op het forum als je specifieke informatie wilt want iedereen wil je graag helpen.
Groetjes
Anita
dank je wel ,en ik ga zeker de reisverslagen lezen.groetjes