We weten nu waar we moeten zijn ;-)
Afdrukvoorbeeld
Ik vind de regentijd verreweg de mooiste tijd van het jaar in Florida. Machtig mooi om te zien hoe een gigantische bui ineens los barst en even later trekken de wolken weg alsof er niets gebeurd is, en is het weer prachtig. De vochtige drukkende warmte, met van die natte lucht waar je tegenaan kan hangen vind ik heerlijk.
Er is een heel groot verschil met Hollandse regen en Florida-regen. Hollandse regen is grijs, zeurend en humeurig. Florida-regen is een gebeurtenis, elke keer weer. Serieus, ik ga regelmatig op een stoeltje zitten in mijn garage of op mijn veranda om naar de plensbui te kijken.
De regen heeft inderdaad wel iets. In BE of NL is het steeds een triestige bedoening die vaak dagen aanhoudt.
In Florida hoeft een donkere lucht en een stevige regenbui om 14u niet te betekenen dat het ook nog zo zal zijn omstreeks 15u.
Altijd een beetje spannend afwachten :-)
Het kan ineens water gieten en 5 minuten later is het alweer volle zon en alles weer droog, prachtig toch! ;)
Hallo
Ben nu 2 keer naar Orlando geweest in de maand Maart is goed bevallen met weer en zo
nu wil ik in November gaan iemand ervaring met het weer in November heb zitten zoeken
op internet maar de meningen zijn verdeeld.
Groetjes
Frans
Perfect weer, wel in de morgen wat kouder net als in de avond. Prima tijd om te gaan.
Dat je op internet verschillende meningen vindt, kan wel kloppen. Ik ga liever niet in november of later naar Florida want dat vind ik net te koud. Overdag zullen er zeker mooie dagen zijn maar het koelt dan echt af in de avond en in de ochtend is het ook nog koud. Maar ik heb het heel snel koud en vind 30 graden heerlijk. Als jij maart een goede maand vindt dan is november denk ik ook goed te doen. Het is maar net waar je van houdt. November is in ieder geval geen snikhete en hoge luchtvochtigheid maand. Wat weer betreft is Florida altijd wat moeilijk te voorspellen maar op de verschillende weersites kan je wel gemiddelden vinden die toch een indicatie geven.
Wat mij betreft de beste tijd van het jaar om te gaan! Het kan inderdaad wel wat kouder zijn in het noorden van Florida. Maar eigenlijk hebben we altijd prachtig, zwem weer gehad al die jaren. En wat ook fijn is, het is lekker rustig in de parken! Ook dit jaar zijn we er weer de hele maand november te vinden!
Afgelopen 2 jaar (eind) november in Florida geweest.
prima weer gehad met zeer weinig regen en temperaturen 's middags tussen de 24 en 30 graden.
kan inderdaad, zoals genoemd, wel 3 a 4 graden schelen tussen het uiterste zuiden (Keys) en Orlando. Verder naar het noorden wellicht zelfs nog iets koeler.
Voor ons de perfecte tijd. Buiten hoogseizoen, dus rustig en vriendelijk geprijsd....
Maar ook in Orlando/Kissimmee zelf kan het per dag heel wat graden schelen. Ik ben in 2011 begin november geweest en heb toch regelmatig een vest aan gedaan (buiten en overdag). Ook naar de waterparken geweest dus de wat mooiere dagen zaten er zeker tussen. Het is over het algemeen beter dan in Nederland maar voor de echte warmte liefhebbers niet de meest geschikte maand. Als je van lekker warm houdt (zoals ik) dan vind ik het voorjaar vanaf april en de maand september heel geschikt. Wel kans op regen (het blijft Florida) maar koud is het iig niet. En ook buiten hoogseizoen dus rustiger. Maar nogmaals dat is voor iedereen verschillend, ik heb het bijna altijd koud in Nederland dus als je ook zo'n type bent....
wij hadden in de maand april /mei 2 jaar geleden elke dag temperaturen van 36 a 38 graden en volgens meerdere mensen was het toen warmer dan in de zomer ...... het blijft het weer he ... geen peil op te trekken
Het is dat onze dochter leerplichtig is, anders zouden wij ook weer in november gaan. Heerlijk warm, rustig in de parken, voordelige vliegtickets, kerstsfeer en weinig tot geen regen. Gewoon doen!
Ik zit al een tijdje te zoeken voor een leuke floridareis voor 2014, nu kwam ik een mooie ticketprijs tegen en dacht dit gaat het worden, gelijk maar eens kijken wat de villa's in die periode doen.. ik was aan het zoeken van 16-3 tm 30-3. Ik kon geen villa voor een normale prijs vinden die niet bezet was.. Wat blijkt dan zitten we midden in de spring break.. dus nu ben ik verder aan het zoeken.
Dit jaar zijn we in februari geweest, dit beviel mij prima! Maar volgens de poolguy is het niet altijd zo lekker weer in februari. Ik vraag me nu af in welke periode ik het beste kan gaan.. ik moet vanwege mijn werk buiten de schoolvakanties en buiten de carnaval op vakantie gaan...maar ik wil toch wel een beetje redelijk weer hebben... en ook niet geheel onbelangrijk niet gelijk de jackpot betalen...
Hebben jullie tips?
Thanks!
Wij gaan altijd in april juist na de paasvakantie in belgie ...ticketprijs hebben we altijd gehad voor zo een 500 euro en na pasen is het ook geen hoogseizoen meer . Wat wel anders is als we met de kinderen gaan in de paasvakantie , de ticketprijs is dan hetzelfde maar de prijzen van hotel en villas is dan wel duurder .
oke bedankt! Ik zal eens kijken voor die periode! hier is de vakantie van 26-04 tm 05-05. En daarvoor is het nog springbreak in Florida... als ik het net goed gelezen heb...
Wij gaan altijd in februari en zouden niet anders willen. Ook volgend jaar gaan we weer lekker in februari. Dan is het meestal lekker qua temperatuur en niet zo bloedheet en benauwd. Ook heel weinig regen.
Volgens de koopjesjagers is de beste tijd om te gaan tussen 15 augustus en 30 september.
Zo ook het advies van deze website: Visit Orlando
-Eat free - acties in de themaparken (bij verblijf in een on-site hotel)
-New Attractions
-Unique Events
-Flights are at their lowest
-Great Hotel Rates
Tot en met de dag dat je terugkomt :) Dus als jij 14 maart terugkomt (in Nederland aankomt), dan moet je paspoort tot minimaal 15 maart geldig zijn. Niet dat dit aan te raden is, aangezien er altijd iets kan gebeuren (vertraging oid), zit je met een verlopen paspoort...
Hoi!
Wij gaan van 7 maart t/m 24 maart 2014 naar Florida. We hebben een Townhouse in Kissimmee dus verblijven veelal rond die plek (dus niet naar de Keys ofzo ;)). Weet iemand het weer / temperaturen voor maart? Iemand ervaring mee? Afgelopen keer zijn we eind april tot half mei gegaan.
Temperaturen Maart meestal rond de 25 ° met uitschieters naar zowel boven als beneden. Afgelopen Maart waren er een paar 30 plussers bij, maar we hebben ook al tussen de 15 en 20 gehad (hoewel zelden). Meestal weinig tot geen regen (op één vakantie na), en savonds kan het goed afkoelen, tot een nachtvorstje aan toe, dus dan is een vestje en lange broek geen luxe. Wij hebben de afgelopen 10/15 jaar i.h.a. geen klagen gehad, maar het weer blijft het weer ;)
Wij waren dit jaar begin maart in Orlando en hadden op 4 maart overdag een maximale temperatuur van rond de 9 gr, we zijn zelfs vroeger uit Seaworld vertrokken omdat het nog maar 3 graden was tegen de klok van 6.
Sjon en Bianca
wij hebben dit jaar in februari hele mooie dagen gehad. Dag 1 toen we aankwamen savonds was motregen en fris. de 1ste echte dag was ook fris graad of 15 maar wel heel zonnig! en daarna liep het alleen maar op! op de vertrekdag was het zelfs ruim 30 gr. Ik denk dat je nooit zekerheid hebt...
Vraagje: ik ben voor de periode 21-10 / 31-10 op zoek naar een villa. Al wat offertes aangevraagd en eentje zegt in zijn reactie dat het dan vakantieseizoen is. Klopt dat? Of is dat een tactische reactie van deze verhuurder? :)
Vrijdag 31-10 is het Halloween, geen idee of het daaromheen vakantieperiode is, of dat het sowieso iets van herfstvakantie is eind oktober. Weet iemand hier iets van?
Balen, onze Florida-vakantie die we hoopten te maken eind maart kan niet doorgaan door problemen op het werk. Een mogelijkheid zou zijn alles te verschuiven naar de maand mei. Maar ik meende eens opgevangen te hebben dat dat niet zo'n ideale maand is qua weer, neerslag, drukkend en kleverig...? Klopt dat? Of is mei een perfecte optie?
Hoi!
Wij zijn vorig jaar geweest van 26 april tot half mei. Wij hebben echt heerlijk weer gehad! Zeker niet te warm! Tussen de 25 en 30 graden.. heerlijk!
Je moet bij een nieuw paspoort echt een nieuwe Esta aanvragen :
Google is my best friend:
Ik heb een nieuw paspoort gekregen, is mijn ESTA nog steeds geldig?
Als u een nieuw paspoort hebt gekregen tijdens de geldigheidsperiode van uw ESTA dan dient u opnieuw een aanvraag voor een ESTA in te dienen. U kunt een reistoestemming niet overzetten naar een nieuw paspoort.
@ Esther Ok bedankt voor de info.:o
Je moet wel een nieuwe ESTA aanvragen als je een nieuw paspoort krijgt. Kijk maar in de voorwaarden van ESTA:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applic...execution=e1s1
Bij de help functie staat dat de reistoestemming 2 jaar geldig is of korter indien het paspoort in de tussentijd verloopt. Dan heb je dus een nieuwe nodig.
Het is trouwens lekker weer in die periode, niet benauwd of zo, maar heerlijk zomerweer.
ik ben al 2keer in mei geweest en ga komend mei weer naar florida, en het is gewoon heerlijk weer dan :)
Dank je wel ^^
ff vraagje nog , heeft iemand al in begin september geweest na wdw ? ( 2 - 12 sep)
hoe valt het weer dan mee ? Want ik lees dan er dan veel kans is op regen maar wel warm ?
iemand die mij hier meer kan over zeggen ?
Wat mij betreft prima tijd om te gaan. Mei en september vind ik ideaal. Wel lekker warm!
Af en toe een tropisch buitje maar dan ga je na een halfuurtje weer verder waar je gebleven was, overdag kan nog wel eens erg warm zijn maar in Disney hebben de winkels airco en daar kun je dan weer even een frisse neus halen. September is goed te doen.
Super ! Alvast bedankt !
September is kwa temperatuur voor mij perfect, rond de 30 graden of iets meer, maar wel meer kans op regen omdat je dan in het orkaan seizoen zit, maar wij hebben pas 1x een orkaan meegemaakt, en dat was in 2004.
Wij vinden september dus een heerlijke periode, ook omdat de het dan ook niet meer zo druk is.
Voor ons ook september, met name de reden dat het dan nog lekker warm is en minder druk. Helaas is de kans op regen wel een stuk groter, maar liever lege wachtrijen met regen dan alleen maar zon met urenlange wachtrijen ivm zomerdrukte. Het is een afweging die je moet maken ;)
Wij willen graag in maart, want dan is onze oudste nog net niet leerplichtig. Is de overlast van spring break in deze periode erg groot? En kun je in deze periode al wel naar de waterparken of is het dan nog te koud? Alternatief zou voor ons de meivakantie zijn (14 dagen ipv 16) of de zomer (veel duurder). Wat is wijsheid?
Ik zou altijd voor de mei vakantie gaan, het weer is dan meestal rond de 30 graden, in maart zit je toch meer rond de 20 graden.
drukte is middelmatig dus ik vind goed te doen.