hey,
wij nemen gewoon onze eigen GPS mee met een kart update: kost ons maar een 30eur voor noord amerika :).
Opgelost :)
Afdrukvoorbeeld
hey,
wij nemen gewoon onze eigen GPS mee met een kart update: kost ons maar een 30eur voor noord amerika :).
Opgelost :)
17 Mei gaan wij richting Orlando, en zullen (voor het eerst) onze huur auto bij Alamo ophalen. We hebben een type compact gold pakket. Wat voor auto kan ik verwachten? Valt een Ford Mustang daar ook onder, of totaal niet? Ik heb zelf namelijk echt geen idee, want ben nog nooit in Amerika geweest, en weet totaal niet wat mij te wachten staat. Ik weet wel dat het bij Alamo niet altijd even gemakkelijk gaat, en lange wachtrijen..
Tijd om je echt goed in te lezen, zou ik zeggen....:-k. Dan kom je er achter dat het ophalen van je auto bij Alamo meestal soepel verloopt, met wat vervelende uitzonderingen die de regel bevestigen, zullen we maar zeggen. Welke auto je zoal kunt verwachten vind je in de speciale rubriek die daar voor is gemaakt, al zijn er niet veel mensen meer die een compact auto huren. De reden daarvoor is dat ze bij Alamo na de crisis ook kleine auto's in de collectie hebben. Voor een paar centen meer heb je een volwaardige reisauto en dat zit toch een stuk comfortabeler.....
Welke auto jij overigens kunt verwachten blijft altijd de grote vraag. Je krijgt een auto met de specificaties die je hebt gehuurd. Merk, type, kleur zijn allemaal onbekend, tot je de garage binnenstapt waar je de auto ophaalt. Je mag dan helemaal zelf kiezen uit de collectie compact cars. Maar misschien heb je geluk en zijn de compact cars verhuurd. In dat geval krijg je, geheel gratis, een maatje meer mee.
Maar een Ford Mustang meekrijgen kun je gevoeglijk wel vergeten, helaas.
Ook al omdat ze die bij Alamo niet hebben, en een Convertible o.s. zit een paar klasses hoger.
Oké bedankt Teleton. Dat is dan weer een wijze les voor de volgende keer. Zijn ook maar met ons 2en, maar voor een paar centen meer had een versie boven compact ook prima gekunt dus. Nou we wachten het wel weer even af. Heb inderdaad al wat verschillende autos gevonden die ik eventueel mee kan krijgen. Chevrolet Cobalt, Aveo enz
Klein, maar fijn.....:-#. sccambuur past ook al jaren op de kleintjes, toch? Bij wie heb je de auto overigens gehuurd? Heel soms kan je nog annuleren of wijzigen. Laat je in ieder geval ter plekke geen grotere auto aansmeren, je betaalt dan de volle mep en misschien heb je mazzel en zijn de kleintjes al weg....
De klep van de cobalt, daar krijg je toch wel 2 koffertjes in?
http://img11.imageshack.us/img11/4981/aveod.jpg
Hier ook iemand met compact huur auto.
Ben ook benieuwd waar we uit kunnen kiezen.
Zoonlief die mee gaat wilt het beslissen, wel leuk want normaal geeft die nog niet veel om auto's als het maar rijd maar voor in de USA wilt hij wel kiezen heeft die gezegd.
Mijn koffer moet hier inpassen, die van mijn vriendin is een stuk groter (vrouw eigen :P). Heb via WRC reizen geboekt.. kan altijd vragen of ze nog kunnen updaten. Had inderdaad al begrepen dat je bij Alamo zelf niet om een 'dure' update hoeft te vragen..
Je zou het kunnen proberen. Wij hebben het ook een keer bij onze Deutsche Freunde gedaan, en voor de upgrade hoefden we alleen het verschil maar bij te leggen.
Geen boetes, extra dossierkosten o.i.d., gewoon het verschil. Goede service.
Dat lijkt in 1e instantie wel te lukken. Maar let eems op de blauwe beugels / scharnieren! Die klappen niet weg als je de klep dicht doet, maar proberen zich in je koffers te boren als die enigzins in de weg zitten. Dat is dus echt een nadeel van veel kleinere amerikaanse sedans. Met flexibele reistassen gaat het allemaal wel lukken, maar twee grote, harde samsonites kun je echt wel vergeten.
Daar heb je een achterbank voor .....
Vorig jaar hadden wij ook een Cobalt ,en daar gingen 4 koffers / tassen en 2 stuks handbagage in.
Met twee personen kan je heel flexibel zijn.
Ik had in september wat pech bij Alamo, compact gehuurd en compact gekregen. Er stonden er nog 2. Een gezinnetje pakte de witte en ik had geen andere keus dan een gouden Kia Spectra. We waren met z'n 3en dus er moest ook een koffer op de achterbank anders ging het niet passen. Met 2 man is een compact over het algemeen wel voldoende, met 3 man adviseer ik een fullsize.
Maargoed, gezinnetje met die witte auto had geluk, de tank was niet vol. Dus wat kregen zij omdat de compacts opwaren (omdat ik helaas dus net te vroeg de parkeergarage in liep), zij kregen een gratis upgrade...
Maargoed, mijn stuur trok naar een kant, dus dag erna nog omgeruild voor een midsize (moest wel zelf vragen om de gratis upgrade). En dat was dus nog niet genoeg toen we ieders 2 stuks bagage bij ons hadden moest er nog wat op de achterbank. :mrgreen: Hiervan trilde het stuur tussen 70-75mph, daarboven was het weg.. geen zin om weer terug te gaan, en voor de paar uur dat ik snelweg moest rijden nam ik dat voor lief.
Alamo zal nog wel een upgrade proberen aan te smeren als je de auto op haalt. Ik kon ook niet in die compact helemaal van Orlando naar Miami rijden met de koffers zei de vrouw, dat zou niet te doen zijn... nou weet niet hoor, maar 'thuis' heb ik een Cuore en daarmee zou ik nog naar Spanje rijden als het moet.
Maar zo'n Ford Mustang hoort bij de fun collectie (ik weet niet of Alamo 'm heeft, anders moet je eens kijken bij Dollar, Hertz etc.) en die is wat prijziger en ik vraag me af hoeveel koffers je kwijt kan in een Mustang.
Komende keer wel weer een compact, maar dan zijn we met z'n tweetjes. Stiekum hoop ik op een mooie gratis upgrade, we landen nu pas om 21.30u ipv 19.30u, dus dat wil soms ook nog wel eens schelen met de voorraad.
We zullen zien wat voor auto we mee kregen. Een mustang was natuurlijk ook wel ver gezocht :P. Maar ja wie weet :D. Met de koffers moeten we inderdaad maar kijken, anders één van ons maar in de kofferbak, en koffer op de passagiersstoel :P.
Hopelijk zijn de compact autos op en krijgen we een gratis upgrade..
Mocht het in elk geval niet passen, kan je natuurlijk altijd je contract upgraden. Maar standaard zullen ze je vast wel een upgrade willen aansmeren.
Ben benieuwd of ze dat bij mij ook weer doen de komende keer, maar dan neem ik weer 2 auto's mee ipv 1. :)
wij hebben ook de colbalt gehuurd voor mei
we hebben 2 koffers en 1 handbagage, en en kindertroley..
mijn idee was ook om de achterbank te gebruiken
het is voorons alleen voor naar het vliegveld tot het hotel en terug
we blijven de gehele vakantie in het zelfde hotel
ik had zo gedacht dat het toch wel moet lukken
een koffer+handbagage in de kofferbak...kind op achterbank met koffer, en het kindertrolley-tje van voor ..
en mocht ik nu helemaal uit mijn bol gaan in de outlet zal er nog een koffer mee moeten op de terug weg
het zal toch allemaal weg passen:-k
Net eens dit forum doorgenomen. Heb ik het goed begrepen, of is de kans op een gratis update hoe later hoe groter? Wij landen namelijk rond 20u?
..er zijn denk ik wel forumleden die deze theorie aanhangen. De vraag is of ze gelijk hebben; ik denk van niet. Persoonlijk denk ik meer dat het domweg een kwestie van geluk is. Of pech, als je geen upgrade krijgt......Vergeet niet dat de verhuurders op Orlando Airport per dag honderden auto's verhuren, er worden dus gedurende de dag ook honderden auto's aangevoerd. De garage is 24 uur per dag geopend, het is dus een continue proces. Wie een kwartiertje in de garage rondloopt kan dit zelf zien; zo staat de rij met bijvoorbeeld midsize suv's vol, en zo blijven er twee karige Kia's over......De medewerkers in de garage bieden je meestal de keuze, u kunt tien minuutjes wachten of nu een minivan nemen.
Wanneer je een economy auto hebt gehuurd is het nog lastiger te voorspellen. Deze categorie wordt door de amerikanen niet veel gehuurd, dus in het verleden hadden ze ze niet eens. Tegenwoordig zijn ze er wel, maar niet in grote aantallen. Kom je dus uit een Martinair toestel, dan is het qua upgrade niet handig om vooraan te staan als je een economy hebt gehuurd......
Zelf ben ik natuurlijk altijd blij met een upgrade. Maar ik huur de categorie die ik nodig heb. Het verschil tussen een economy en een midsize is, pakweg, 15 euro per week. Voor 30 euro per week meer dan een economy car kost, heb ik een midsize suv. Voor die bedragen ga ik toch niet het risico lopen om drie weken in een mini autootje te rijden? Het risico om aan de balie een poot uitgedraaid te worden, sluit ik daarmee ook uit.
Wat ik heb gehoord is dat als er bij de balie erg wordt aangedringd om een upgrade te nemen, dat er dan meestal geen auto in jouw bestelde formaat staat in de garage. Weet iemand of dit waar is, of wordt er altijd gevraagd om te upgraden?
Ze proberen altijd een upgrade aan te smeren ivm provisie. Voor de crisis had ik wel geluk en bestelde ik economy en reed ik weg met groter spul, tot full size aan toe.
Soms hebben ze wel gelijk hoor, ik had compact met 3 man, is eigenlijk te klein. Zelfs met midsize (free upgrade na probleem met compact) was het de juiste auto uitzoeken want zelfs niet in elke midsize passen 6 koffers/tassen. Ga je alleen naar je hotel en verkas je niet, dan kan je natuurlijk wat op de achterbank kwijt.
Ik heb 1x toen ik naar Key West reed met een bomvolle auto, toch 1 koffer op de achterbank gelaten bij Theater of the Seas, gewoon zo neergelegd dat je 'm alleen zag als je naast de auto stond, van een afstandje niet te zien. Soms moet je risico nemen en aan de andere kant komen daar toch een berg toeristen die niet nog een koffer willen jatten.
En wat betreft laat landen en dan een mooie auto meenemen; dacht ik vroeger ook, maar het is inderdaad een 24 uurs proces. De auto wordt teruggebracht, men controleert kmstand, vraagt of er geen problemen zijn. Geen problemen? Door naar de wasserette, even schoonmaken, stofzuigen, voltanken en hup terug de garage in.
Bij Ta2Gerrit hebben ze er nog als extra service een kakkerlak in gedaan (was Gerrit toch?), al weet ik niet of dat Alamo was :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Best mooi concept van inleveren, schoonmaken en hup weer inzetten. :) Je moet gewoon het geluk hebben dat er meerdere vliegtuigen landen en jij in een dikke rij staat, dan wil je nog wel eens geluk hebben. Maar ik ben liever binnen 10 minuten aan de beurt ipv een uur of langer zoals ik de eerste keer meemaakte.
Omdat ik ze nu wel economy hebben in Orlando en ik nu een beetje het proces ken, bestel ik toch liever een auto die ik wil hebben ipv het risico te nemen voor een paar tientjes verschil.
Maar ze kunnen inderdaad wel flink zeuren bij de balie... of ik met die compact naar Miami zou rijden. Dat was niet te doen... op een fiets is het niet te doen, any car will do, honey. Die Amerikanen zijn veelste veel luxe gewend soms. :)
Daar had ik eigenlijik ook aan kunnen denken dat het een 24 uurs business is. Je moet maar net geluk hebben dat je rij leeg is. Dan mag je naar de volgende rij. We zien eigenlijk wel. Op een 1 of andere manier wil je als je in Amerika bent in een grote auto rijden:-k, hoe zou dat nou komen:-D. Vorig jaar hebben we in een Dodge Durango gereden, maar waren we met 4 volwassen en 1 kind en hele tijd onderweg en nu zijn we allemaal maar met ons gezinnetje en verblijven we 3 weken in een villa. We hebben nu een intermediate suv gehuurd. Ik hoop alleen niet dat ik wegrij in een Kia Rondo, want dat ga ik denk ik daar ter plaatse wel upgraden.
Na alle upgrade verhalen even iets anders, ff model enzo buiten beschouwing gelaten ieder zijn meug zullen we maar zeggen, maar waar moet je toch echt wel op letten wat werkt in de auto voordat je em meeneem, zoals de sigaretten aansteker voor de navigatie en zo zullen er meer dingen zijn die je van te voren beter kan controleren.
Dat is inderdaad een goeie. Wanneer de auto gestart is gelijk de adapter van de tomtom in de sigarettenaanstekr. Hij zal niet werken en je komt daar halverwege achter en de batterij van je tomtom is op...:-(:shock: Dat zouden we niet willen hebben na een lange reis.:p
Nee daarom vind navigatie toch ook wel erg gemakkelijk ook al neem ik nog wel een "ouderwetse"kaart mee
Ja sowieso ook even een routeplanner uitdraaien voor vertrek. Maar het liefst een tomtom. Want manlief luistert nooit zo graag naar mij in de auto#-oDat is een beetje dom, want ik heb bijna altijd gelijkO:):D.
Nu weer even ontopic. Er zit toch altijd een 12v contact in de auto? Wij nemen namelijk onze eigen tomtom mee. Als we een map kunnen downloaden van internet of anders huren we er 1 bij AV. Maar niet via Alamo. Vorig jaar wel via de autoverhuurder gedaan, maar dat waren echt verouderde garmins.
Een map downloaden van internet mag geen probleem opleveren, www.tomtom.com .
En er is altijd wel één, soms zelfs meerdere, 12V aansluiting in de auto's.
GPS huren is vaak duurder dan daar nieuw kopen, maar dat mag bekend zijn.
Maandag weer een leuk gesprek gehad met een meneer van Alamo.
In West Palm Beach zitten de balie's van de autoverhuurders tegenover de lopende banden waar je koffers opkomen.
Aangezien wij 's avonds laat aankwamen waren er niet veel mensen meer op het vliegveld en stonden we zeer snel bij de Bagageclaim.
Bij Alamo / national stond niemand voor de balie zodat wij besloten eerst de auto papieren te regelen en dan pas de koffers te pakken.
De Alamo medewerker wikkelde alles netjes af ,maar vroeg tussen neus en lippen door of we geen convertible wilden huren ( 2 mensen met alleen handbagage en een laptoptas).
Mijn antwoord was dat het buiten regende......
Ook had de man nog wat Dodge Chargers in de aanbieding...
Waarop het antwoord was dat ik graag mijn rijbewijs nog een tijdje wil gebruiken.
Geen verdere vragen over upgrades meer alleen de Garmin werd nog aangeraden.
Aangezien ik na 16 bezoeken in die omgeving de weg wel ken heb ik dat vriendelijk afgewezen.
De eco 2 deurs werd netjes uitgeprint en we mochten naar buiten om de pendelbus te halen.
De chauffeur vroeg wat we gehuurd hadden en zette ons netjes bij de compacts af (pbi kent geen economic cars ).
En zo rijden wij nu met onze rood metallic Yaris sedan vrolijk langs de Oost kust van het heerlijke Florida.
Hoe kan je dan het best controleren want als je navigatie helemaal vol is dan zie je dat niet en volgens mij zit er niet op elke stekker een lichtje.(sorry ben en blijf blond)
Indien je een gsm-lader voor in de auto hebt , kan je die ook gebruiken . Inderdaad als je gsm vol is ... ](*,)
Je tong in het contact steken? Je voelt vanzelf of er spanning opstaat hahaha... Onze Garmin gaat vanzelf aan op het moment dat je het contact omdraait, er dus spanning op de plug komt. Zo kan ik ook zien of het werkt. Eerst navi erin, dan sleutel omdraaien...
Wat ook controleren waard is, is of de airco wel koelt...
Is natuurlijk een idee die tong ha ha.
Zal wel eens kijken wat mijn Tommie doet als hij in de sigaretten aansteker zit.
Heb je in ieder geval een swingend kapsel!:shock:;)
hoi,
Kan iemand mij vertellen wat Travel Industry Member inhoud.
Het schijnt dat wij hiermee 20% korting krijgen bij Alamo.
Jacqueline
Als je het vertaalt zegt het dat in de reisbranche moet zitten en ongetwijfeld een contractje moet hebben met Alamo om de korting te genieten.
Helaas voor de meesten van ons Florummers niet weggelegd.
Ik zag dat je onder de 25 geen auto mag huren bij alamo
weten jullie hoe dit zit?
Ik ben zelf 28 maar zonder rijbewijs en mijn vriend is 22 met rijbewijs :(
Dan zou je moeten opteren voor het U25 pakket van USAReisen.de Bij hun kun je vanaf 21 via Alamo huren.
Ik ben van plan mijn eigen navigatiesysteem mee te nemen, maar kan ik dit gewoon als handbagage meenemen, of moet het in de koffer? Het liefst hou ik hem bij mij, aangezien het nogal een prijzig ding is.
Als je uit het vliegtuig stapt, word je dan vanzelf duidelijk waar het Alamo kantoor is? Neem aan dat je wel eerst je koffers moet halen, voordat je door naar Alamo gaat?