Kan je niet beter bij aankomst een nieuwe kopen?
Voor 10 dagen huur ben je net zoveel kwijt als een eenvoudige nieuwe en je zal best nog wel een keer gaan. ;-)
Afdrukvoorbeeld
We hebben bij alamo.de geboekt. En mijn vriend word gek als hij zonder gps de vlieghaven moet verlaten :-). Ik neem aan als we daar eentje kopen dat er alles opstaat en heel waarschijnlijk ook goedkoper is dan te huren
Op deze pagina staan heel veel contact-mogelijkheden: http://www.alamo.de/Content/732/de/ContactUs
Ter plaatse bijhuren kan altijd. Dit kost je $12 per dag. Ik weet niet of je je bestaande boeking nog kunt wijzigen. Vraag het ze eens zou ik zeggen...
Ja heb ik gevonden alleen nemen ze nu niet meer op. Zal iets voor morgen zijn :-)
Je kunt in Orlando de huur van GPS gewoon aan de balie laten toevoegen. Kan ook bij de kiosk en zelfs bij het uitrijden werd mij nog gevraagd of ik toch geen GPS nodig had.
Oke maar kan mij inbeelden dat ze er dan ook full prijs voor vragen alamo kennende . Dus had ik het eigenlijk liever hier geboekt, ga dat morgen proberen te regelen. Wij hebben zo een time saver kan je het daar dus ook regelen?
Er is een kans dat timesaver niet gaat werken. Bij ons werkte het ook niet, en werd aangegeven dat dit komt door het niet Amerikaanse rijbewijs. Bij een ander werkt het weer wel (bijvoorbeeld Trails met hun Franse rijbewijs).
Waarom kijk je niet voor een nieuwe tomtom? Als je vriend perse niet weg wil rijden zonder, kun je er altijd nog hier één kopen en een Amerikaanse kaart erop zetten. Ja het kost je wel meer dan de huur, maar dan heb je er hier ook nog iets aan, en is het niet compleet weggegooit geld ;-)
Wij hebben 2 tom toms maar 1 is een verouderde versie die we 2 maand geleden hebben gekocht tweedehands en onze andere is van 2009 om de 1 of andere reden gaat onze kaart van amerika niet meer op onze tomtom. Waarom weet ik niet iets van een nieuwe software die tomtom heeft en daarom krijgen we de kaart niet meer opgeladen.........ofzoiets ik snap er de ballen van
TomTom heeft een Helpdesk. Waarschijnlijk is het een kwestie van je TomTom Home updaten en/of de software op je TomTom zelf bijwerken.
Ok dat zullen we dan 1st proberen bedankt voor de tip
Ah, op je hoede zijn kan geen kwaad. Maar ik heb in mijn blog niet willen beweren dat het bij Alamo laaienlichters zijn. Ik had immers geen enkel recht op een verlenging van mijn huurcontrat onder dezelfde voorwaarden? Ik heb er om gevraagd, maar men heeft mij steeds verwezen naar de manager van MCO. Ik ben er kritisch over dat dit een hele middag moest duren. Men had gewoon 'nee' moeten zeggen. "Sorry, dat gaat niet lukken, meldt u zich bij de manager ter plekke". Met Indiase beleefdheid heeft men mij aan het lijntje gehouden, dat pakte verkeerd uit.
Natuurlijk gaan er ook bij Alamo dingen niet goed. Ik zal de eerste zijn die daar kritisch over is. Maar vaak wordt de suggestie gewekt dat ze geen eerlijke handel drijven en dat vind ik niet juist. Zo is de kwestie van de tank benzine of de prijs per gallon helder. In 'mijn' geval was het keurig dat ik voor een ritje van een uur niet voor een hele tank werd belast, maar voor een paar gallon. Hiermee was ik, ondanks dat ze een hoge prijs rekenen, immers helemaal niet slecht af. Spreek je vooraf af dat je een tank betaalt, dan weet je ook wat je dat kost en die prijs ligt echt niet abnormaal ver boven de prijs aan de pomp.
Verder komt het misschien niet zo goed in mijn blog naar voren, maar Alamo is natuurlijk best coulant geweest door mij, zonder enige vergoeding, een auto mee te geven om thuis een veel voordeliger contract met hen aan te gaan. Voor hetzelfde geld hadden ze mij voor 24 uur belast, zo is immers het spel en zo zijn de regels.
Je komt de laatste tijd eigenlijk geen gegronde klachten over Alamo meer tegen. In sommige gevallen laat men zich verleiden tot extra voorzieningen, maar daar is men zelf bij, toch? Je kunt Alamo niet kwalijk nemen dat ze extra geld proberen te verdienen. Daarom is het goed om op je hoede te zijn. Gezien het zeer grote aantal forummers dat bij Alamo huurt en het geringe aantal gegronde klachten, is vooraf piepen m.i. niet nodig. That's all.
Dank allen voor de goede info over alamo, dit helpt echt gigantisch voor nieuwe reizigers!
Toch nog een vraagje: ik ga naar Orlando en heb een full suv bij Alamo orlando int airport
Ik heb alles online ingevoerd (save time) dus ik hoef niet naar beneden om de rij staan?
Ik kan direct naar buiten naar de overkant waar de autos van Aloma ook staan?
Is daar de Kiosk?
Hopelijk kan iemand dat duidelijk vertellen
Dank jullie allen!
Gr Piet
Nee, savetime houdt in dat je langs een kiosk moet:
http://carrentalcouponsbook.com/wp-c...al-coupons.jpg
Deze staan bij de Alamo balies. Grote kans dat er niemand bij deze machines staan, dus kun je gewoon snel aan de slag gaan. Wel wijs ik je even op mijn bericht hierboven: http://floridaforum.nl/showpost.php?...&postcount=482
Ik ben altijd tevreden geweest met Alamo, heb nu al een keer of vier gehuurd via hen. Dit is de eerste keer dat ik het direct doe en niet via een tussenpersoon. Het is mij echter opgevallen dat de klachten die er zijn over Alamo (en dat zijn er inderdaad stukken minder dan enkele jaren geleden) juist van toepassing zijn op de directe boekingen. Het lijkt erop dat boekingen via tussenpersonen weinig last hebben van de "commercialiteit" van de medewerker. Juist omdat ik binnenkort voor het eerst zonder tussenpersoon aan de balie sta ben ik nogal scherp op commerciële trucs.
Je hebt overigens volledig gelijk, pas schreeuwen als je geslagen wordt, dat geef ik volmondig toe. Jouw bericht doet me overigens goed, horen dat de benzine bij betaling vooraf slechts een weinig duurder is dan buiten het vliegveld.
Binnen een week laat ik het je horen. Al dan niet schreeuwend :)
Ik boek al een tijdje direct bij Alamo en heb geen nare ervaringen. Ik kom overigens ook normaal niet aan de balie. Het vereist wel dat je goed weet wat je doet; ken de regeltjes en de afspraken. Snap hun systeem: het is een commercieel bedrijf met als doel zoveel mogelijk te verkopen.
Ik hoop dat je niet geslagen wordt.....[-o<. Valt vast wel mee. En als je onverhoopt toch iets niet begrijpt of er bevalt iets niet, vraag altijd naar de manager. Ze zijn herkenbaar aan een badge. Blijf rustig en vraag om een oplossing.
Insider?
Ik heb geboekt bij Sunny cars en die gebruiken Alamo in orlando
Ik save time online gewoon in kunnen vullen en rijbewijs en extra bestuurder reeds ingevuld. Ook netjes een mail met confirmation nummer gehad.
Ik zie nu kleine letters dat ik toch naar de counter moet ( first floor down ) om mijn huurovereenkomst op te halen. :-$
Mea Culpa,
De brandstofkosten van Alamo zijn, indien je van te voren betaald, absoluut netjes. Wij betaalden $ 3,80 per Gallon. Op de route ben ik slechts één keer een lagere prijs tegengekomen.
Als je hen laat vullen, achteraf dus, betaal je $ 5 en nog wat per gallon, daar wordt aan verdiend!
Wij moeten zometeen nog een andere auto wegbrengen, is het erg papperig om die halve tank over te hevelen? :)
Idd mogelijk heb ik er in het verleden overheen gelezen maar nu staat er duidelijk:
Proceed to the lower level to baggage claim. Exit the Airport terminal and cross the street to the lower level parking garage. Follow the signs to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.
Hiernaast zie ik bij Alamo Save time staan dat het alleen werkt voor mensen met een USA of Canada rijbewijs.
Van de Alamo siteWaarom zouden ze het er zelfs in het Duits op zetten? Voor Duitsers met een Canadees of Usa-rijbewijs?Citaat:
Fahrerdetails
Folgende Informationen werden benötigt:
- Führerscheindaten
- Adresse
- Kontaktdetails
- Geburtsdatum
Bitte drucken Sie sich die Registrierungsbestätigung
Het is al vaker gezegd: Heb je via een broker geboekt, heb je geen confirmationnumber of ben je geen insider, dan mag je even in de rij.Als je via alamo.com hebt geboekt en insider bent, kan je de kiosk gebruiken of doorlopen naar de garage. Safe Time.(Behalve Gerrit.....:-k, voor zover ik weet) Er zijn secundaire voorwaarden waaronder:Citaat:
Simply provide us with your driver details online, after you have made your reservation to save time at the rental counter.
Citaat:
Drivers must meet minimum rental age requirements, have a clean driving record, and have a valid driving licence.
Wij hebben nooit rechtstreeks bij Alamo geboekt maar altijd bij www.uscarhire.co.uk
Daarna hadden we ons aangemeld voor de insider en save-time optie bij Alamo.
Even later kregen we per mail een bevestiging van Alamo dat we ons bij een kiosk konden melden. Op deze bevestiging stond ook een barcode/nummer van Alamo zelf.
In deze mail stond dat ze ons deze bevestiging stuurden op verzoek van uscarhire.
Zou het dan een extra service zijn van uscarhire?
Wij hebben géén Amerikaans maar een Frans rijbewijs en ons lukte het dus wel bij de kiosk.
Ik blijf het toch vreemd vinden...
Tja, ik heb een confirmation number en ben insider. We gaan het volgende week zaterdag zien:p Maar mogelijk is de procedure op Ft. Myers gewoon anders als op andere vliegvelden.
Los hiervan scheelt Save Time ook tijd als je naar de balie moet omdat de gegevens al compleet zijn.
@sleepwalker (volgende post) duidelijk, had het al op je blog gelezen.
Op het zuster forum in de UK is er ook onduidelijkheid alom over de exacte werking. Bij post #97 geeft iemand aan dat ze direct met de save-time naar de garage zijn gegaan en dat werkte ook...http://www.thedibb.co.uk/forums/show...585385&page=10
ik kon afgelopen donderdag op ft Myers niet via de kiosk, heb een confirmation nummer en ben insider. Zelfs samen met een employee lukte het me niet.
Rij ging best snel overigens terwijl men aangaf dat het erg druk was.
Dat is wat precies wat ik bedoel: Als je geen confirmationnummer hebt, mag je in ieder geval in de de rij. Bij Gerrit en Sleepwalker.......[-o< bij wie het om onduidelijke redenen niet lukt terwijl ze zich zo op het oog wel kwalificeren. Ben benieuwd of uscarhire.co.uk iedere klant een confirmationnumber stuurt. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
@ Blokland Op Ft Myers heb je, net als in Orlando vrije keuze. De procedure is er dus niet anders.
Ik reageerde op basis van de eravringen van sleepwalker, die op zijn blog schrijft dat er geen vrije keuze is op Ft. Myers.
Daarom de volgende trip maar bij National gehuurd, daar hebben ze die mogelijkheid van de kiosk niet, kan ik ook niet geweigerd worden :lol:
Nu hadden ze bij Alamo ORD ook geen grote SUV's (std + full), dus maakte de keuze wat makkelijker ;-)
Hahhahaha, als je bij National "Emerald" bent, mag je onder bepaalde voorwaarden ook doorlopen naar de garage. (Counter bypass) Alleen zijn ze daar helder in de voorwaarden: het geldt iig niet voor grote SUV's.
ik heb mijn auto gehuurd via www.alamo-affiliate.de/airberlin_alamo_topbonus.htm, dit was voor mij de mooiste aanbieding. Ik ben voor de Intermediate Suv (midsize) gegaan inclusief master pakket, in dit pakket is o.a. een tank benzine inbegrepen, extra bestuurder is niet inbegrepen maar dat is niet erg, meestal rij ik alleen. Betreft periode 10 juli tot en met 31 juli, huurlokatie Miami Airport. Totaalbedrag €545,56
Via een bevestigingsmail waarin alle zaken waar ik voor betaald heb genoemd worden, werd mij ook de optie geboden om via Save Time e.e.a. te regelen. Dit heb ik gedaan, na het invullen van mijn reserveringsnummer + achternaam ben ik ingelogd. De reservering die ik dan te zien krijg, klopt helaas niet met wat ik geboekt hebt, ik zie een zogenaamde base rate zonder de tank benzine en nog een aantal verzekeringen.
Ik heb een aantal mailtjes gestuurd naar reservierung@alamoeurope.com en tot 2 keer toe hebben ze mij verzekerd dat het goed is en dat het: "it's a transmission error in the system. The benefits are not displayed, but they are still included".
Heeft iemand dit eerder meegemaakt dat de "save time" gegevens niet helemaal overeenkomen met hetgeen geboekt is?
Ik heb voor de zekerheid de mailtjes uitgeprint en ben van plan om in miami naar de balie te gaan in plaats van naar de kiosk. Ben alleen bang dat het weleens een discussie zou kunnen worden. Iemand nog tips?
Ik ben "Emerald", maar de resterende autombielen voor dit jaar zijn gehuurd door de eega, want ik zat net "in between creditcards".
Fullsize SUV's zijn buiten de toeristengebieden (FL & CA) zowiezo schaars, zeker als one-way. Wij konden niet verder komen als een "standard", maar daar kunnen we het met ons tweetjes wel mee doen.
ik heb net ook even gekeken wat het ons zou kosten als we via de link van 126031 zouden boeken (kom uiteindelijk gewoon uit op alamo.de) en scheelt voor ons 80 euro met usareisen.de. Ik heb het masterpaket aangevinkt, iemand enig idee of dit qua verzekeringen vergelijkbaar is met super all-inklusive plus of alamo gold pakket?
Kan iemand mij helpen,
Als ik via die website hierboven genoemd ga kijken voor mijn wagen. Kom ik een pak goedkoper uit dan usareisen.
Ik klik wel op de link voor mensen jonger dan 25jaar. Maar als ik dan bv op een compact auto klik kan ik nog eens de optie aanklikken voor bestuurders jonger dan 25jaar. Is deze verplicht of iets anders? Want ik heb dit dan 2x moeten aanklikken?
sven
@Kimm: Het is -bijna- hetzelfde. Heb beide pakketten onder elkaar gezet.
Voor zover ik kan zien mis je bij het Master pakket de extra bestuurder die je bij het Super-All-Inclusive/Gold pakket wel hebt. Als je die extra bestuurder niet nodig hebt dan kun je besparen. Wil je die wel dan zou ik bij USAReisen boeken..
http://i.imgur.com/CZpie.png
Thanks Njit, maar kom er net achter dat ik toch verkeerd heb gekeken. Via de link kom je op een affiliate korting, en die heb ik natuurlijk niet. Dom!
Maar ik kom nu met last minute korting bij Alamo.de toch 30 euro goedkoper uit als bij usareisen. Alleen de extra bestuurder is dan inderdaad niet inbegrepen.
Nog even alles goed op een rijtje gezet en we gaan toch voor een midsize suv bij Hertz via usareisen.de. Dat is namelijk maar 8 euro duurder dan bij Alamo.de en incl. extra bestuurder. Kan ik toch nog rijden als m'n man even geen zin heeft.
Teleton,
Ik had het over deze link. [http://www.alamo-affiliate.de/airber..._topbonus.htm]
Maar ik heb ondertussen reeds antwoord gekregen van de mensen van alamo duitsland.
Ik weet ook niet wat de vraag was, maar ben wel nieuwsgierig naar het antwoord van de mensen van alamo duitsland :^o. Ik heb namelijk via deze link een auto gehuurd.
@kimm82;
Via onderstaande link kun je gratis een Air Berlin top bonus kaart aanvragen, deze krijg je binnen enkele weken thuisgestuurd. Ik verwacht niet dat ze hier bij Alamo naar zullen vragen maar ik heb deze voor de zekerheid bij me.
http://www.airberlin.com/site/tb/pro...x.php?LANG=net