Bedankt voor alle lieve berichtjes!
Lucy
Afdrukvoorbeeld
Bedankt voor alle lieve berichtjes!
Lucy
Hallo
bij mij begint het toch serieus te kriebbelen minder dan 50 dagen en ik ben met mijn kleine bende naar florida.
the question is: ik lees veel over martinair, aer lingus maar over Delta niet veel te vinden. Hoe is het met jullie gegaan?
We hebben in beide richtingen een overstap in Atlanta. Btw zijn de shops in atlanta na security of ervoo alleen?
thx voor alle reacties
Rute
Hoi Ruthytje,
Over het vliegen via Atlanta staat daar al het e.e.a. in, en daar is ook nog eens een apart onderwerp voor: Vliegen via/vanauit Atlanta
Hallo!
Ik zie dat dit vrij oude berichten zijn. Dus het kan zijn dat de vraag die ik stel al eerder gesteld is of dat het antwoord al is gegeven.. Maar nu is het dan up to date ;) Kunnen jullie mij vertellen of ik bij Delta een prive tv schermpje in de stoel voor mij heb zitten, of dat ik een entertainment player kan huren? En hoe zit het met de maaltijden aan boord?
Wij hebben op de terugreis een overstap in Atlanta, we hebben er dan 2 uur tussen zitten.. Is dit te krap?
Delta staat bekend om zijn prima entertainmentprogramma en -systeem tijdens de intercontinentale vluchten. Kijk voor de voorzieningen tijdens jouw vluchten op seatguru.com. Per stoel staat aangegeven of het scherm zich in de stoel voor je of in de stoelleuning bevindt. Overheadschermen worden met een V-aangeduid. Je vindt op Seatguru ook een link naar de films die gedurende een bepaalde periode op de verschillende vluchten worden vertoond.
De maaltijden staan vermeld op je ticket, reken tijdens de intercontinentale vluchten op een maaltijd die bij de lokale tijd past. Over de kwaliteit kan helaas niet worden gecorrespondeerd.......:mrgreen:.
Aan twee uur op de terugreis heb je voldoende, je hoeft immers alleen maar over te stappen? Veel belangrijker: Hoelang heb je eigenlijk de tijd om op de heenreis over te stappen?
Delta heeft volgens mij op al zijn vluchten een eigen schermpje in de stoelen voor je met hun entertainment systeem waar veelal ook recentere films op beschikbaar zijn.
En 2 uur overstap tijd op de terug weg moet ruim voldoende zijn, zeker aangezien je op de terugweg slechts op moet letten dat je groene visa waiver papiertjes ingeleverd worden bij de balie van de vliegmaatschappij en verder kom je niets tegen bij de overstap.
Alhoewel wij de laatste vlucht in januari wel een extra screening kregen bij de overstap voordat we het vliegtuig in mochten door die mislukte aanslag, ik weet niet of deze verhoogde veiligheidsmaatregelen nu nog van kracht zijn, maar zelfs dan moet je het makkelijk redden.
Met de retourvlucht van atlanta naar schiphol heb je hoogstwaarschijnlijk een airbus A330.
Die hebben allemaal een eigen schermpje in de stoelen.
Met maaltijden heb je (hoogstwaarschijnlijk) keuze uit: Chicken or Pasta??
2 uur overstaptijd op de terugreis is best te doen hoor. Voor de heenweg zou het wel erg krap worden.
Trouwens, via de ZOEKEN knop is er veel meer info over al deze onderwerpen te vinden.
nou nou, drie reacties in 4 minuten. De vraag was dus al beantwoord.
@verwijderd, niet elke vlucht heeft een volledig entertainment systeem.
Wij gaan binnenkort met delta naar JFK en daar vliegen ze met 'oude' 767-300 zonder eigen schermpjes, helaas.
Ik was ook voorzichtig met het aangeven dat het entertainment op bijna alle vluchten zat, want je bent nooit verzekerd van het vliegtuig welke standaard op je vlucht gepland staat. Ik heb al meermalen een ander vliegtuig gehad dan dat er op de eerste papieren stond aangegeven.
Garantie heb je er nooit op.
Altijd proberen via Atlanta te vliegen als je met Delta gaat, daar zetten ze inderdaad hun nieuwste vliegtuigen op in; dat is dan mijn favoriete maatschappij met (naar mijn visie) het mooiste inflight entertainment systeem. Maar inderdaad, naar/via JFK helaas vaak de oude modellen ... En dan dus geen eigen schermpje ...
Schermpjes zijn ook niet te huren, dan kan je er beter eentje zelf kopen of je laptop meenemen ;) ! Wij vliegen aankomende Florida vakantie heen over Atlanta (JIPPIE) en terug over JFK (helaas ....); maar ja, de prijs was dan ook erg goed, dus ik klaag niet :razz:
ach Mattrob op de terug weg heb je toch meestal je ogen dicht dus dan heb je ook niet zoveel aan die schermpjes. ;-)
Haha ! Is helemaal waar inderdaad, maar het zijn ook echt oudere toestellen, met oudere stoelen, etc ... Maar ik vind het ook absoluut een stuk minder erg, daarom vond ik dit ook niet zo'n probleem :mrgreen:
Iets wat zojuist genoemd is maakt mij toch wel redelijk ongerust dus ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen? Wij vliegen in september ook met Delta naar Orland met overstap op Atlanta, maar deze overstaptijd is maar 1 uur en 40 minuten. Dit lijkt me dan toch redelijk krap??? Maar ik neem aan dat het wel haalbaar moet zijn, anders zouden ze deze vluchtcombinatie toch niet aanbieden???
Zoals je zelf al zegt kan het als het druk is krap zijn maar elke maatschappij heeft voor elke luchthaven minimale transfer tijden, welke als het druk is weleens te kort kunnen zijn maar normaal gesproken gewoon voldoen om over te stappen.
Ik zou me er niet bij voorbaat druk om maken, gewoon zorgen dat je vlot uit het vliegtuig bent en meteen goed doorlopen tot aan de immigratie, meer kan je er zelf niet aan doen.
En mocht je de vlucht missen je melden bij iemand van Delta en het wordt allemaal wel geregeld. Vooral niet vooraf druk maken over iets wat waarschijnlijk niet gebeurd, dat verpest alleen de voorpret en maakt de reis naar Atlanta alleen maar veel langer.
Bedankt! Dat is absoluut een zeer geruststellend antwoord! Ik neem aan dat wij niet de eerste zijn die via Atlanta naar Orlando vliegen, en iedereen is uiteindelijk op plaats van bestemming gekomen, dus ik ga er maar vanuit dat het goed komt ;)
Wij hebben ook al een paar keer deze vlucht gedaan via Atlanta, met ook een stop van 1.40 / 1.45.
Normaal moet dat kunnen, en we hebben zelfs al meegemaakt dat we een uur overhadden.
Maar de drukte bepaalt heel veel, al zou ik me niet direct zorgen maken. De max. wachttijd in September is volgens deze site zo'n 50 minuten (rond 3 uur smiddags)
@kelleke
Wij hadden eerst een overstap van 3 uur, maar die werd door de maatschappij ingekort naar dezelfde als jij.......ik vond het ook kort.
Er vliegen echter wel om het uur vluchten naar Orlando. Ik ga me er ook niet druk over maken we zien wel we zullen heus wel op de bestemming aankomen! Op de heenreis zitten we wel redelijk vooraan (to nu toe dan)dus hopen we zo snel mogelijk het vliegtuig uit te zijn en wat door te lopen.
That's the spirit! Zoals Gerrit ook al aangeeft moet het op basis van de gemiddelde wachttijd wel lukken. Toch zijn er veel factoren waar je weinig invloed op hebt. Dat begint natuurlijk al op Schiphol; vertrek je op tijd of met een kwartiertje vertraging........[-o<. Ook op je plekje in het vliegtuig heb je weinig invloed en het duurt nu eenmaal even voordat de hele kudde het vliegtuig heeft verlaten. Ook op de rij bij Immigrations heb je geen invloed. Hoewel het soms helpt als je je bij één van de medewerkers meldt met de boodschap dat je je aansluiting dreigt te missen. Soms helpt het en krijg je een voorkeursbehandeling. In andere gevallen is het antwoord dat er nog 100 anderen hetzelfde lot wachten......
Maar dan komt het: zorg dat je je papierwinkeltje op orde hebt. Eén foutje in je groene I-94 formulier en je mag weer helemaal terug naar af. Bekijk verder ook de situatie op het vliegveld met de plattegrond. Beperk je handbagage zodat je even tempo kunt maken; je stapt zo lastig in de Automated People Mover met allerlei losse pakjes, tasjes en jasjes en het vliegtuig naar Orlando vertrekt nog wel eens helemaal aan het eind van het concourse en da's toch nog een behoorlijke wandeling.
Zelf hebben we het hele circus in Atlanta één keer zien mislukken doordat volgens de wet van Murphy vanaf Schiphol alles al tegen zat. We kwamen 10 minuutjes te laat hijgend en puffend aan de gate. Gelukkig had onze vlucht naar Orlando anderhalf uur vertraging.........:oops:. Heerlijke vakantie gehad!
Wij hebben heen een stopover in New York daar blijven we dan gelijk 5 dagen en daarna vliegen we door naar Miami dus wij voor ons geldt alleen die terugreis met een overstaptijd van 2uur. (om even terug te komen op eerder gegeven antwoorden) Ik zag dat wij heen en terug met een 767 vliegen.. Hebben we dan beide keren een ouder toestel... Omdat er door jullie werd aangegeven dat een Airbus A330 wel schermpjes hebben! Maar wel super bedankt voor alle antwoorden, toch wel spannend allemaal!
bij ons is er een 767-300ER met overhead video, en volgens seatguru zou de film niet zo mooi zichtbaar zijn vanuit F en G plaats :( jammer is dat laptop maar 6u. meegaat qua batterij. Het wordt slapen.
trouwens we vliegen heen en weer via atlanta en bij heen hebben we 3 u. overstap, terug 1,4u.
nog 23 keers slapen....
Binnenkort met Delta naar Orlando. Op mijn reservering staan al de stoelnummers. Is het wel zinnig om thuis in te checken en al die papieren af te drukken, want bij sommige maatschappijen (laatst Lufthansa) kom je op Schiphol vervolgens in dezelfde rij terecht, dus ook met mensen die niet ingecheckt hebben en dit aan de balie doen. Of is er voor Delta passagiers (afhandeling KLM) een apart bagage drop off rij.
<< Mod.; Ik heb het bericht verplaatst naar bestaand Delta topic voor beter overzicht >>
Als je bij Delta vooraf bent ingechecked via internet kan je bij de KLM balies gebruik maken van de automatische koffer drop off, dat zijn machines waarbij je je wat gegevens van je ticket ingeeft het label welke geprint wordt aan je koffer bevestigd en je koffer in de daarvoor bestemde ruimte zet.
Dan hoef je niet in de rij te gaan staan.
En je zitplaatsen zijn ook in ieder geval bevestigd, dat wil niet zeggen dat dat niet meer wijzigt maar ze weten in ieder geval dat je van plan bent mee te vliegen.
Dank voor het snelle en duidelijke antwoord. We gaan er gebruik van maken!
Inderdaad, het droppen van de koffers is dan zo gepiept op Schiphol, hebben we zondag ervaren.
We hebben een hele goede vlucht met Delta gehad naar Detroit. Heel goede service, ook op het vliegveld goed geholpen en zelfs het eten was acceptabel!
veel plezier alvast :)
Was het "chicken or pasta"??? :grin::grin::grin:
ja hahahahaha, maar minder chemisch dan ik me herinnerde
bovendien zat er een heel net bakje verse salade bij met een prima broodje
@Janneke;
De reis ging ook bij ons zeer voorspoedig (overstap in Detroit) gewoon een kwartier te vroeg zelfs in orlando.
Wij willen onze skymiles inwisselen en dat is niet mogelijk daar wij met een Visa Creditcard de rest willen betalen, heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Henke.
Tja... Als dat echt niet kan, dan kan 't niet... :D
Je kan dan het beste Delta in Nederland bellen om te vragen waarom het niet mogelijk is.
Succes
@ Ebelix.
Bedankt voor je reaktie, Delta Nederland deelt mede dat alleen American Express kaart wordt geaccepteerd, zijn toch meer mensen die punten inleveren en hoe betalen die dan? Kan mij niet voorstellen dat ze allemaal een American Express kaart hebben.
Groetjes Henke.
Da's ook een manier om iedereen behalve Amerikanen te weren...
American Express wordt het meest door Amerikanen gebruikt... slim maar niet netjes... :roll:
Je kunt trouwens proberen om KLM (dezelfde club) te bellen... mischien hebben die een oplossing... You never know...
Ik denk dat ze bedoelen dat je alleen met een Delta American Express credit card miles kan sparen. Het lijkt me stug dat Delta geen andere cc accepteerd.
Ik vraag me toch af of je reward tickets gedeeltelijk met miles kan kopen en de rest betalen. Ik zal eens op de Delta site gaan neuzen.
Verder stel ik voor dat je Sky Miles customer service belt en het probleem voorlegt.
Dit vind ik op de site van Delta.
Er staat dus duidelijk dat het alleen met een Amex kaart kan. In dit geval zelf een Amex kaart aanvragen of iemand in je omgeving zoeken met een Amex en proberen met deze kaart te betalen.Citaat:
How does Pay with Miles work?
There is no fee for using your Pay with Miles benefit. Pay with Miles redemptions are flexible based on the price of the ticket.
For base fares less than $100:
For base fares equal to or greater than $100 and less than $250:
- Redeem 25,000 miles to cover the total fare.
For base fares equal to or greater than $250 and total fares less than $1,000:
- Redeem 10,000 miles for $100 off the total fare or
- Increase the redemption to 25,000 miles and increase from that point in increments of 5,000 miles ($50 off) to cover the total fare.
For total fares equal to or greater than $1,000:
- Increase the redemption in increments of 5,000 miles ($50 off) to cover all or part of the total fare (15,000 miles for $150 off, 20,000 miles for $200 off, etc.).
If you choose to pay for a fare with both miles and a credit card, you must use an American Express Credit Card:
- Increase the redemption in increments of 10,000 miles ($100 off) to cover all or part of the total fare (20,000 miles for $200 off, 30,000 miles for $300 off, etc.).
- For example, if your fare is $325, you may redeem 30,000 miles for $300 off and then you must pay the $25 with an American Express Credit Card
Delta heeft volgens mij geen Miles & Money optie (zoals b.v. United). Je kunt er wel bijkopen, mocht je onvoldoende miles hebben voor een ticket, maar dat vind ik persoonlijk een dure optie. Een andere optie is om miles van het ene account naar het andere over te boeken. Ook dit vind ik, gezien de kosten, een onaantrekkelijke optie. Tot slot het betalen met een CC. Normaliter accepteert Delta ook Visa en MC. Ik heb met beide CC's al eens bij Delta de bijkomede kosten betaald toen ik met miles mijn ticktes had gekocht.
@vettejus:
Met welke vlucht gingen jullie van Schiphol?
Hoeveel overstaptijd hadden jullie in Detroit nodig?
Knaapje
Vorig jaar naar Florida gevlogen via Detroit met Delta en het net kunnen halen.
Overstap was officieel ook nog geen 1,5 uur (10u40 aankomst, 12u05 vertrek) en op de 1e vlucht al met kleine vertraging. Door wat aankopen in Nederland moest in Detroit nog snel wat in de koffer gepropt worden, dat is niet aan te raden met zo'n korte overstap.
Daarnaast duurde de douane ook even, bijna een vlucht later moeten nemen, 2e vlucht zat gelukkig vlakbij uitgang treintje.
Dit jaar geen Florida, wel Delta en rechtstreeks, dus geen overstap problemen.