Aangezien je voor de personal entertaiment player moet bijbetalen lijkt mij, dat er geen schermpjes in de stoelen zitten.
Knaapje
Afdrukvoorbeeld
Aangezien je voor de personal entertaiment player moet bijbetalen lijkt mij, dat er geen schermpjes in de stoelen zitten.
Knaapje
Nee er zitten geen schermpjes in de stoelen, wij vliegen aanstaande donderdag met Martinair naar Orlando.
Sls je een upgrade neemt dan krijg je zo'n personal entertainment player, maar je kan hem ook huren
Grtjes Mineke
Wat mij vandaag (voor het eerst opviel) was dat mijn vlucht in mei 2010 ook nu aangekondigd staat op de KLM site als ik inlog met mijn Flying Blue nummer. Eerst was dat alleen voor KLM-vluchten maar nu hebben ze dus ook mijn Martinair vlucht toegevoegd.
Mineke,
Je kan ze huren, mits ze niet op zijn. Als je er 1 kan huren, heb je in ieder geval genoeg te doen tijdens de lange vlucht.
groetjes,
meriam
Je kunt een stoel reserveren 90 dagen voor vertrek.Gewoon even bellen en je krijgt de stoel die jouw voorkeur heeft.Geld ook voor de terugvlucht,90 dagen van te voren even met martinair bellen.
Hmmmm...volgens mij heeft Martinair de voorwaarden aangepast en hoef je niet meer te wachten tot 90 dagen voor vertrek. Bellen kan, maar je kunt het ook via de site doen.
Van de Martinairsite:Citaat:
Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Het reserveren van een stoel en de upgrade naar een Comfort Class stoel.
Volgens mij niet. Daarom heb ik de link naar de site maar vast in het vorige bericht geplaatst....;). Ik ga er van uit dat de info op hun site correct is.
Citaat:
Martinair Comfort Class
U kiest voor meer comfort tijdens uw vlucht. Een uitstekende keuze!
Vul de velden hieronder in en uw vakantie kan beginnen.
Prettige vlucht!
- € 65 p.p. per enkele reis
- Extra beenruimte
- Gratis personal video-entertainment
- Stoelkeuze bij boeking
Ik begrijp wat je bedoelt.
Maar ook in de economyclass kun je vooraf via het reisbureau een stoel reserveren. Dat is eigenlijk wat ik dacht dat bedoelt werd.
Bij een standaard Martinair Economy Class kun je volgens mij geen stoelen reserveren.
Ik heb dat een 1 of 2 maanden geleden gevraagd, en toen werd gezegd dat ik voor Economy 3 maanden van te voren plaatsen kon reserveren.
Go your gang... :lol: :lol: :lol:
Ik ben toch bang dat het niet gaat lukken... die 3 maanden van te voren is voor Comfort Class... (is tenminste altijd zo geweest)
Als ik jou was, zou ik nog maar eens gaan bellen en zeggen dat het om de "normale" Economy Class" gaat...
Klopt dat was altijd zo alleen is het nu al mogelijk om zodra je de vlucht geboekt hebt de Comfort Class te boeken dus maximaal een maand of 9 van te voren.
Tot vorig jaar was dat idd altijd vanaf precies 3 maanden van te voren.
Wij hebben net onze (standaard)stoelen gereserveerd, kon vanaf 90 dagen voor vertrek.
Dat kan je pas bij het inchecken doen.Wees op tijd dan krijg je meestal een raamplaats.
Ik vind martinair heel goed.
ina
Je kunt 90 dagen voor vertrek je stoelen reserveren of je moet comfort class bijboeken. Dan kun je het nu al doen.
Vandaag belde ons reisbureau dat onze vlucht van 21 juli naar Orlando geannuleerd is. Martinair heeft alle vluchten op woensdag gecancelled. Alle passagiers die al geboekt hebben moeten omgeboekt worden naar andere dagen. Voor ons niet zo'n probleem omdat we (nog) geen hotels geboekt hebben. Maar anders ben je wel de klos. In onze rondreis (zie http://www.floridaforum.nl/showthrea...748#post109748) wil ik zo'n 8 hotels bezoeken. Als je die allemaal moet omzetten :mad:
Bizar zeg ... Bedoel je echt alle vluchten op woensdag, oftewel Martinair gaat niet meer vliegen op woensdag ? Maar vliegen ze wel de 'terugvlucht' op donderdag dan ](*,) ?
zeker bizar, er is vraag genoeg naar deze vluchten. Wellicht groot onderhoud aan de kist ? Dat betekent dus dat ze deze passagiers moeten inpassen in de vlucht de dag ervoor en erna. Dat betekent dus ook dat de prijs van die twee vluchten omhoog zal schieten. Ik zie trouwens dat er heel veel vluchten ineens niet meer beschikbaar zijn in die periode.
Ik heb even geprobeerd te boeken op 21-28 juli, maar op woensdag zijn alle vluchten verwijderd. Ook in juNi kun je niet op de woensdag boeken.
En kan je wel op donderdag terug ? Want het vliegtuig wat woensdag heen vertrekt, gaat natuurlijk op donderdag terug ... Onze dochter vliegt op donderdag 5 augustus namelijk terug ...
Edit: bizar, de vlucht op donderdag terug staat er dus ook niet meer tussen !!! LEKKER !!! Zal mijn dochter niet blij mee zijn, eerder terug wil ze natuurlijk niet, later kan eigenlijk helemaal niet .... En dan de villa die we al geboekt hebben ... Lekker hoor, die jongens bij Martinair ....
Edit2: martinair helpdesk was niet meer open, maar even naar de US Martinair helpdesk gebeld. Die bevestigde dat onze vlucht nog gewoon in planning stond (en gaf gelijk kleine wijzigingen in vluchttijden aan). Waarom ik hem niet meer kon boeken, wist hij ook niet. Toch morgen nog maar even Martinair Nederland bellen.
Wat ik begrepen heb van mijn reisbureau vliegt Martinair wel op maandag en donderdag (en op zaterdag blijkbaar)
Ik had de vlucht van woensdag 21 juli van Frankfurt-Amsterdam (KLM) en Amsterdam-Orlando (MP) en de terugvlucht op woensdag 5 augustus van Orlando-Amsterdam en Amsterdam-Frankfurt. Vanuit Frankfurt om prijstechnische redenen, het scheelde 280 euro per ticket.
Nu hadden ze de vlucht van Amsterdam-Orlando verplaatst naar donderdag 22 juli, maar de vlucht van Frankfurt-Amsterdam laten staan op woensdag 21 juli. Dus eerst naar Frankfurt met de auto, overnachting in hotel en dan zou je in Amsterdam weer terug naar huis moeten, hahaha.
De terugvlucht hadden ze in eerste instantie wel op 11 augustus laten staan, maar een paar uur later was deze ook verzet.
Wij gaan liever wat eerder, dus ons verzoek werd toen: ma.19 juli heen, ma. 9 aug. terug. En de vluchten van en naar Frankfurt laten vervallen.
We hopen dat ze daarmee instemmen, ze bezorgen zo ons (en veel anderen) een hoop ongemak.
Maar als het goed is kan je dochter gewoon op donderdag 5 augustus terugvliegen. Het is niet de terugvlucht van woensdag, maar die van donderdagochtend.
groeten
Marco
Ik blijf het toch vreem vinden, net weer gekeken, dat je de terugvlucht op 5 augustus niet meer kunt boeken. Zal dus wel compleet (!) vol zitten ? Ik ben er niet gerust op, ik zie inderdaad geen heenvluchten meer op woensdag (wel op donderdag) en ook geen terugvluchten dus meer op donderdag .... #-o
Als de Martinair vluchten voor de donderdag vol zitten, zou je toch evt. met een vervangende maatschappij terug kunnen vliegen? Het is toch aan Martinair om dit op te lossen?
Dit is voor ons wel een reden om vooral naar andere maatschappijen te kijken als we gaan boeken voor november.
MARTINAIR SCHRAPT WOENSDAGVLUCHTEN..
Wij hadden geboekt voor woensdag 14 Juli en terug op 11 augustus 2010. Vluchten op woensdag zijn er inderdaad uit. Heb tickets geboekt bij WTC en die gebeld. Werd inderdaad bevestigd. Via Galileo (boekingssysteem WTC) heb ik gekeken en zag dat de boeking is omgezet naar donderdag 15 juli en terug op 12 augustus. Om dit nog even bevestigd te krijgen heb ik op de Martinair site gekeken en proberen Comfort Class te boeken.
Vul dan in:
Achternaam (eventueel gescheiden met komma als er andere achternamen voorkomen)
Vluchtnummer
Evt. vluchtdatum (kijk maar eens een dag later)
Boekingsreferentie (staat op eticket)
Ook daar zag ik onze boeking geregistreerd staan op 1 dag later. Helaas kon ik de nieuwe etickets nog niet uitprinten. Morgen maar even bellen met WTC.
Merkwaardig: Donderdagboekingen op de Martinair-site worden niet aangegeven???? Lekker onduidelijk maar goed, zal wel weer goed komen.
Gelukkig vlieg ik geen Martinair, elk jaar hebben ze wel zo een rare verandering. Eerst niet meer op Orlando vliegen, vervolgens toch maar wel Orlando en geen Miami meer en nu weer een verandering in de dagen dat ze vliegen.
Ben weer genezen voor een tijdje. =;
Martinair mag zeker wel met een oplossing komen voor de gedupeerden, want ze vragen momenteel ( naar mijn mening ) de hoofdprijs, omdat ze de enigen zijn die rechtstreeks vliegen op Orlando. Ik ga met belangstelling volgen op het forum hoe dit afloopt.
Ok, het valt mee, voor de donderdag zal er voor reguliere passagiers dus waarschijnlijk geen stoel meer te krijgen zijn. Het enige vervelende is dus dat je je apt / huurauto moet proberen te verschuiven en hopelijk komen de gedupeerden niet in de knoei met hun werk. De ene kan nu eenmaal makkelijker een dagje extra vrij nemen dan de ander. Als je met dienstroosters werkt of zo in de zomervakantie en je moet rekening houden met collega´s, kan je door dit soort verschuivingen mooi in de knoei komen.
OK, dus de terugvlucht op donderdag is er dus wel gewoon; we kunnen dus gewoon op 5 augustus terug, gelukkig maar =D> !
Ik hoop dat ze niet nog meer gaan aanpassen heb vanmiddag mezelf omgeboekt naar comfort class op 9 augustus en € 260,00 betaald voor 4 personen.
Wij vliegen terug op donderdag 6 mei. Net een mailtje van Expedia gehad dat de tijden iets zijn aangepast (half uurtje vervroegd). Vlucht 636 staat in ieder geval nog gewoon op de donderdag gepland.
MCO - AMS: do. 06-05-10: dep. 19.55 arr 10.30 (+1)
Reisschema
Yep, diezelfde bevestiging hebben wij ook gehad. Een half uur vervroegd en gewoon op donderdag (5 augustus) terugvliegen !
Ik heb gisteren wtc gebeld en mijn vlucht van 19-07/4-08 staat er gewoon in.
Als je op de timetable kijkt bij schiphol staat de retourvlucht van 4 augustus op woensdag er ook gewoon in.
Dus snap het niet helemaal.
Volgens wtc is er niks aan de hand,dus hoe zit dit nou?
Ook onze heenvlucht van 14 juli staat er nog gewoon op. Ik snap er niets meer van. Net gebeld met WTC en zij gaan contact opnemen met Martinair. Ze zullen vandaag of morgen weer contact met mij opnemen. Baal er stevig van want heb al hotels geboekt vanaf 14 juli!
Het ligt er een beetje aan hoe je geboekt hebt, maar normaal zou je die hotels nog wel kunnen cancelen, of i.i.g. de boeking verplaatsen.
Kan best zijn dat er op sommige periodes wél op woensdag wordt gevlogen. Maatschappijen delen hun vluchtschema's zo in dat viegtuigen zo weinig mogelijk aan de grond staan. Dat kan van periode tot periode verschillen.
Hoi, ik had geen zin om te wachten op WTC dus ben zo brutaal geweest om martinair zelf te bellen. Vluchten op woensdag zijn inderdaad gecancelled. We zijn overgeboekt naar donderdag 15 juli, vliegen nu om 14.10 en landen om 17.55 us tijd. Hotel heb ik nog een dag later kunnen omzetten, dus dat valt allemaal nog wel mee. Alleen onze vakantie wordt hierdoor een dagje korter, want de terugvlucht blijft hetzelfde. Dat is uiteraard wel balen, maar niets aan te veranderen. Dat wordt dan maar geen fort myers, of dagje minder clearwater, key largo of miami. We zien nog wel ff. Was ook wel blij dat ik nog geen auto heb geboekt! Iemand hiervoor nog tips?? Thanks a lot!
Na het lezen van jullie berichten net maar weer even gemaild met WTC
Kreeg meteen een mailtje terug dat er nog niets bekend was van wijzigingen in de vlucht.
Heel vreemd, ga morgen ook maar even met Martinair bellen want ik word er nu al niet goed van.
En ja hoor net gebeld met Martinair en de vlucht van woensdag 4 aug gaat niet door ,dus of we 5 aug willen en dan de 6de terug, op schiphol
Dus blijfen we een dagje langer .
Dus nu maar op zoek naar een leuk hotel.