Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Reisschema Marcoz: Orlando-Orlando met rondreis

1. Top | #1
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2009

Standaard Reisschema Marcoz: Orlando-Orlando met rondreis

Hallo allemaal,

ik ben van plan om in de bouwvakantie 2010 (ja helaas, de dure periode) naar Florida te gaan. We zijn een aantal jaren naar Bali geweest, prachtig daar. Maar Florida lijkt ons ook erg leuk.
    O ja, ons: mijn gezin met 2 kinderen van 15 en 17 jaar.
    Ik heb al rondgeneusd op het forum en e.e.a. in de groep gegooid. We zitten nu op de volgende reis:
    26 juli naar Orlando (rechtstreeks met Martinair), daar 5 nachten in een villa met zwembad. Wat parken bezoeken, ook misschien daarvandaan naar Daytona en Cape Canaveral.
    Daarna 3 nachten Clearwater, lekker uitrusten op het strand.
    Dan naar Ft.Myers of Napels voor een nacht of 4. Daarvandaan naar Sanibel, Captiva etc.
    Dan 1 nachtje in een indianenhotel tussen Napels en Miami om zo de Everglades te kunnen bezoeken.
    Voorts verder naar Duck Key (niet te ver, en dolfijnen) voor 1 nacht.
    Dan 2 nachten in Key West
    en weer terug over de keys naar Miami (4 nachten). Shoppen, South Beach, Fort Lauderdale.
    Op de terugweg naar Orlando nog 1 overnachting langs de Oostkust, bv. Vero Beach.

Dit alles kost een hoop geld (tickets zijn al 4.000 euro, auto 1.000 euro).
    Besparingen zijn te vinden in niet-rechtstreekse vluchten naar Orlando (scheelt totaal ca. 400 euro).
    Of terug vanuit Miami met niet-rechtstreekse vlucht, zodat je ipv Vero Beach ergens anders een nachtje kunt bijboeken.

Lijkt jullie dit wat?
    Wij willen 1. wel uitrusten op vakantie, dus 2. niet te lang reizen op 1 dag, en 3.wel veel zien van Florida.

Pretparken zijn wel leuk voor onze kinderen, zelf zijn we niet zo'n fan.

ik hoor graag jullie adviezen

groeten
    Marco

2. Top | #2
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2009

Standaard Reisschema Marcoz: Orlando-Orlando met rondreis

Ik zit te twijfelen hoe ik de Everglades zal meenemen in ons reisschema. We willen op zo'n airboat en waarschijnlijk naar een krokodillenfarm.
    Ons reisschema is:
    Orlando 5 nachten
    Clearwater 3 nachten
    Napels of Ft.Myers Beach 4 nachten

Daarna volgen 2 opties:
    1e:
    Na Napels/Ft.Myers Beach overnachten in Miccosukee Convention Hotel, op 2 uur rijden van beginpunt. Er is dan tijd zat (teveel) om alles te doen.
    Daarna doorrijden naar Duck Key (2 uur) 1 nacht
    Dan Key West 2 nachten
    Miami 4 nachten
    Vero Beach 1 nacht
    Door naar Orlando vliegveld

2e:
    Na Napels/Ft.Myers Beach op weg naar Key Largo de Everglades activiteiten 'doen', daarna overnachten in Key Largo. De rechtstreekse rit is dan 3 uur rijden via de I-75 of 3,5 uur rijden via de Tamiami trail (korter, maar langzamer). Welke route zou bij deze optie de beste zijn?!?!
    Na Key Largo Key West 2 nachten
    Dan Duck Key 1 nacht
    Miami 4 nachten
    Vero Beach 1 nacht
    Door naar Orlando vliegveld

Dus op de 1e route ga je overnachten halverweg de Everglades.
    en op de 2e route rechtstreeks naar de Keys. Dus eerst naar Key Largo, dan naar Key West en op de terugweg naar Duck Key.

Wat vinden jullie de beste optie? En hoe lang moet je uittrekken voor de Everglades (en langs de I-75 of de Tamiami trail)?

graag jullie reaktie

Forum Rechten