Temperatuur rondom de Kerst
Wij zijn al verschillende keren in Florida geweest, maar altijd in de zomer/nazomer. Nu hebben wij het plan om met ons gezin incl. 3 kleinkinderen de kerstdagen daar door te brengen. Ik zie heel verschillende berichten over het weer de temperatuur. Ik moet zeggen als het onder de 10 graden is eb ik niet zoveel zin. Wie is geweest en kan de ervaring vertellen. Ook lees ik dat niet alles open is in de parken.
Re: Temperatuur rondom de Kerst
't kan vriezen en 't kan dooien; ook daar. Als is de kans dat het vriest wel heel wat kleiner dan hier. Dit jaar hadden we de warmste kerst ooit, het was 28 graden overdag en 's nachts koelde het af naar 20 graden. Maar het is niet altijd zo. Een paar dagen nadat ik wegging heeft het 's nachts een graadje gevroren en was het overdag 8 graden. Dat kan dus ook. Vergelijk de temperaturen met Nederland in april. Je kunt zomaar bijna zomerse dagen hebben maar aprilletje zoet heeft nog wel eens een witte hoed. Wat je wel redelijk zeker hebt is dat het weinig zal regenen. 't Is droge tijd dus de tropische plensbuien van de zomer hoef je niet te verwachten.
Tja net zoals Koen hierboven schreef het kan alle kanten op. Zelf zijn we twee keer met kerst geweest. De eerste vakantie was het warm. De tweede keer hebben we 2 koude dagen gehad zodat we met een trui hebben rondgelopen en als we een vest bij ons hadden hadden we deze ook nog aangetrokken. Gisteren hebben we toch weer een vakantie voor de kerstperiode geboekt we zullen wel zien wat we dit jaar aantreffen voor de zekerheid nemen we wel een vest mee.
Groetjes Marita
Wij gaan de laatste 10 jaar met kerst en oud en nieuw naar Florida en het is lastig te voorspellen, maar echt koud is het niet, een paar uitzonderingen daargelaten. Af en toe nachtvorst en wat frissere dagen maar wel vaak de zon. Afgelopen december en januari waren boven normaal. Maar geen garanties voor wat betreft het weer:wink:
Dat niet alles in de parken open is heb ik nooit gemerkt, overigens is het daar met de kerst loeidruk het zou dan niet logisch zijn om bepaalde onderdelen te sluiten. Lekker boeken;-)
Wij zijn nu 2 maal in deze periode in Florida geweest, steeds 20-24 graden (met een enkele uitzondering naar boven en naar beneden). Dat was heerlijk. We konden alleen 's avonds niet buiten zitten. We zaten in de buurt van Orlando/Kissimmee. Als je noordelijker zit, kan het frisser zijn
We hebben ook voor 2012 weer in deze periode geboekt, juist omdat de winter in Nederland lang kan duren en het dan zo fijn is om lekker in de zon te zitten. Je kunt erop rekenen dat het sowieso betere temperaturen zijn dan in Nederland.
klinkt helemaal goed inderdaad april doet hier wat hij wil. Ik denk dat mijn dochters blij zullen zijn met jullie berichten (ik trouwens ook)
Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?
Het lijkt mijn vriend en mij leuk om volgend jaar januari de parken te bezoeken. Maar hoe druk en hoe warm is het er dan? Ik heb niet het gehele topic doorgelezen maar het meeste wat ik tegenkwam ging over mei en september.
Het weer in die periode is echt erg lekker. De laatste twee jaar zijn wij rond Oud en Nieuw in Florida geweest en we hebben prima weer gehad, ca 23 graden (met een uitschieter naar boven en naar beneden), iedere dag een strakblauwe lucht. Wij gaan nooit naar de parken, dus daar kunnen we je niet mee helpen, maar vele andere forumdeelnemers weten daar alles van. Wij boeken ook in deze periode om de winterdip te ontvluchten en dat is tot nu toe prima gelukt. We kunnen het je goed aanraden!
Dat is een handige site, zeg! Ik vraag me alleen altijd af op welke informatie dit soort schema's zijn gebaseerd en of ze dus betrouwbaar zijn. :)
We vragen ons af wanneer het het rustigst is: oktober (vóór Haloween) of november (vóór Thanksgiving), of januari of maart (vanaf Pres. Day).
Wie is er in één of meerdere van die maanden geweest en kan iets zeggen over de drukte.