Voorheen viel de EQ onder de midsize SUV, maar sinds het nieuwe 2010 model is het een standard SUV geworden, met bijbehorend prijskaartje, helaas.
Afdrukvoorbeeld
Voorheen viel de EQ onder de midsize SUV, maar sinds het nieuwe 2010 model is het een standard SUV geworden, met bijbehorend prijskaartje, helaas.
Voor onze trip in 2011 van Atlanta-Miami gaan we dus te maken krijgen met drop-off fee! Maar nu zie ik bij USAreisen dat er GEEN drop-off kosten zijn tussen Georgia en Florida, terwijl het pdf bestandje
klik van Alamo.nl laat zien dat er $300 dropp-off fee is? Wie moet ik nu geloven?
Minivan 22 dagen (juni-juli) Atlanta-Miami.
USAreisen.de
€1135 geen drop-off kosten met Alamo! Super Inklusive Plus
Eautohuur incl.volle tank en extra bestuurder.
€1015 ?? drop-off kosten
Alamo.nl Gold
€1283 + $300(plus tax) drop-off kosten
Eautohuur is is hierin erg onduidelijk! Ik ga die maar eens mailen!
Theo
Equinox is vergelijkbaar met midsize SUV. Jeep liberty viel altijd in die klasse, maar is een duidelijk kleinere/kortere auto.
Maakt niets uit; je huurt een klasse, geen auto.
@TOKHEIM............Wie moet ik nu geloven?...............
Waarom zou je niet geloven wat ze aanbieden?
Ik had in oktober via Expedia een auto van Dollar en die was ook zonder dropoff charge in Fl/GA.
Sterker, ik kreeg op MCO een auto met GA licenceplates.
Knaapje
Ik zie er in ieder geval geen Full Size SUV bij staan (althans bij Alamo).... dadelijk maar eens even bellen.....
Edit 1: net tel contact gehad met usareisen. Bleek dat men de Full Size SUV er niet bij had staan voor Ft. Myers omdat usareisen.de reeds meerdere malen GEEN Full Size heeft kunnen boeken op die lokatie.
Dan maar even verder zoeken, zie namelijk dat alamo.nl en .de ze wel gewoon heeft op Ft. Myers.....
Edit 2: (ongeveer 1,5 u later...): Ik zie nu de Full Size SUV er wel bij staan..... De tarieven van Avis en Hertz die er eerst wel bij stonden staan er nu in een keer niet meer bij.... Volgens mij zijn de duitsers nog een paar dingen aan het wijzigen ;)
Edit 3: (ongeveer 2,5 uur later...): Toch maar weer tel contact opgenomen met usareisen en bleek dat men de Full Size SUV wel op de site heeft gezet, doch dat men hiervoor inderdaad een verzoek moest indienen bij Alamo om een bevestiging te krijgen.
Dus de reservering maar gemaakt en binnen 2-3 werkdagen zou ik van hun uitsluitsel krijgen of de Full Size SUV daadwerkelijke wel/niet te boeken was.
Van tevoren ook nog even op de site van Hertz gekeken, daar was deze Full Size 40 Euro goedkoper echter moest ik de auto met een volle tank inleveren. Dus toch maar gekozen voor de mij vertrouwde usareisen. Nu maar even afwachten of zij de bevestiging krijgen van Alamo ;)
misschien een handige link.
Ik kreeg net per mail van onze duitse vrienden een linkje naar hun (nieuwe) engelse versie van hun bekende site. Ik kon hem in ieder geval nog niet.
http://www.drive-usa.eu/rental-cars/
Zal voor velen vast beter leesbaar zijn.
Ik heb maar gelijk de titel van dit topic aangepast :)
Hallo,
ik heb de laatste keer ook geboekt bij Alamo via usareisen.de, maar voor volgend jaar april/mei is alamo.co.uk toch goedkoper.
Scheelde me ca. $100 voor 2 weken 7p minivan Alamo Gold!
Groetjes,
Audrey
Voor Januari is het verschil op een eco 2 deurs meer dan 100 euro... ( voor 3 weken huur)
Usa reisen is niet meer zo goedkoop
Heb van het weekend via dollar.de een midi-suv gereserveerd voor juli 29 dagen.
Prijs USA reisen: € 905,- (Super-Inclusiv-Plus)
Prijs Dollar.de : € 685.- (Platin)
Scheelt € 220 euro., :grin:
Overigens heb ik aan USA-reisen gevraagd waar het grote verschil in zit.
Dit is het antwoord:
Dear John,
This appears to be a glitch on the Dollar website. We encourage you to book your vehicle with Dollar directly to take advantage of this pricing. We appreciate you letting us know and we will follow up. Furthermore, thank you for your continued loyalty and allowing us to respond to this discrepancy. We hope to continue serving you in the future!
Thank you and have a great stay!
Een foutje in de site dus.
Dat duurt dan toch al zeker een week.
Zou je bij moeten betalen dan als men het bij dollar.de ontdekt?
Hoe werkt het bij dollar.de met de extra bestuurder? Dat kan ik bij die pakketten niet terug vinden.
Prijzen zijn altijd onder voorbehoud van (druk)fouten. Dus met een beetje pech vragen ze je om bij te betalen als het echt een fout is.
Ik heb niet goed gelezen. In ieder geval, mijn duits was niet goed genoeg...
Citaat:
Im Mietwagentarif inbegriffen: Unbegrenzte Kilometer, Schadenersatzverzichtsklausel, Zusätzliche Haftpflichtversicherung, Nicht versicherter Autofahrerschutz
Alle Steuern sowie Flughafen- und örtliche Gebuhren, Alle “Zusatzfahrer”-Gebühren, Voller Tank bei Mietbeginn, Unfallversicherung
Nu nog gekker.
Krijg net een mail van Eautohuur.
Zij gaan nog onder de prijs van Dollar.de zitten.
Het is maar twee euro, maar toch!
Het kan dus wel!!
Denk dat ze daar ook niet blij zijn met de prijzen van Dollar.de,.....haha
Ik realiseer me nu wel dat het bij dollar met extra bestuurder en tank benzine is. Dat is niet zo bij Eautohuur. Het gaat niet meer lang duren en dan boek ik ook bij dollar.de heb ik zo het idee.
Dan schiet het dus niet op,.....zo blijf je lekker bezig.
Wij hebben nu ook voor de eerste maal Dollar geboekt, het is afwachten maar er zijn genoeg positieve ervaringen te lezen hier op het forum over Dollar. Zonder deze aanbieding zou Dollar bij ons niet eens het overwegen waard zijn geweest,.. maar voor alles moet een eerste keer zijn, we wachten het af..
Zojuist heb ik gekeken naar de prijzen van usareisen.de voor 2011. Het viel me direct op dat het weekprijzen zijn geworden. Een beetje gek. Andere jaren was dat volgens mij zeker niet het geval en werd er op de website prijs-per-dag aangegeven!
Welnu, ik dus de prijs van 1 week bekeken met de volgende referenties:
Huur bij: Alamo, klasse Midsize SUV (IW), Super-Inklusiv-Plus
1 week, 7 dagen (30-7-6-8)
Basisprijs 219
-4,5% Ermassigung -9,86
TOTAAL 209,14.
2 weken, 14 dagen (30-7-13-8)
Basisprijs 482
-4,5% Ermassigung -21,69
Vroegboekkorting 24,10
TOTAAL 436,21
En zo gaat dat in de staffel door. Ik ga zelf 26 dagen, maar dat is dan net zo duur als 28 dagen. De staffel klopt voor geen meter.
In bovenstaand voorbeeld zou je dus verwachten dat de weekprijs 219 euro is, dus voor 2 weken 436. En dan je kortingen er af.
Je ziet dus dat het totaalbedrag wel 436 is, maar dat die korting dus lariekoek is.
Heb daarover gebeld met onze Duitse vrienden maar die roepen alsmaar dat ze niets kunnen doen met deze prijzen ondanks bovenstaande voorbeelden en argumenten..... Merkwaardig. Ik heb de laatste jaren altijd bij hun gehuurd zonder problemen en met gewoon dagprijzen!!!
Misschien zijn deze ervaringen al eerder beschreven, maar heb ze niet kunnen vinden.
....Ik ga zelf 26 dagen, maar dat is dan net zo duur als 28 dagen...........
Dat zou kunnen. In vorige jaren was 3 a 4 dagen los huren net zo duur of duurder dan 1 volle week.
Dus 10 a 11 dagen waren net zo duur als 14.
Knaapje
De afgelopen jaren werd volgens mij gewoon dagtarief x aantal dagen gehanteerd. Tenminste, zo zie ik het op mijn vorige facturen!?
Irritanter vind ik de kortingen? Je geeft korting of niet. Maar je gaat niet eerst de basisprijs met 9,5 procent verhogen om dan vervolgens 9,5 procent korting te geven. Dat doen ze dus wel.... Slechte marketing dus....
Vorig jaar:
Car-Code: EQ
Bu-Code: USA95EQ
Vermieter: Alamo
Typ: Equinox 4türig
Paket: Super-Inklusiv-PLUS
Annahme: 17.07.2010 18:00 Uhr
Station: Orlando International Airport
Abgabe: 12.08.2010 18:00 Uhr
Station: Orlando International Airport
Miettage: 26
Preis: 803,16 Euro
Fahrer: Herr Zomerdijk Peter
Geb.Fahrer: 05.10.1958
Nee, het is altijd verschillend geweest qua prijs of je een week huurde of per dag, 7 losse dagen was duurder dan 1 week. Maar uiteraard werd 7 dagen als week gerekend en niet als 7 losse dagen.
Verder is het verschil tussen 1 week of 2 weken huren wel vreemd, ik zal dat ook eens controleren want ik moet nog boeken voor volgend jaar.
Toevoeging:
Ik heb net gekeken voor de auto welke wij willen huren via USAreisen.de maar dan van de verhuurder Dollar maar vind dan geen verschil of ik hem nu 1 week, 2 weken of 3 weken huur de bedragen kloppen gewoon.
En wat betreft kortingen, ik weet zeker dat als jij volgend jaar pas boekt je die extra korting niet hebt en een hoger bedrag betaald dan nu. Maar zo werkt het toch overal tegenwoordig, overal wordt gewerkt met kortingen zelfs in de gewone winkels.
Natuurlijk vergelijk je als kritische consument de prijzen en koop je je handel daar waar je het voordeligst uit bent. Zelf heb ik al twee keer bij de concurrent geboekt, louter vanwege de prijs. Maar dan kan ik hier op het forum toch niet zo maar roepen dat de prijshantering van usareisen twijfelachtig is? Het past dit fraaie en doorgaans zo betrouwbare forum niet om betrouwbare bedrijven zonder reden in diskrediet te brengen. En dat doe je als je hen het label Twijfelachtig opplakt. En er ook nog eens drie uitroeptekens achter zet..........#-o.
De site van usareisen munt uit in helderheid, biedt alle informatie die je nodig hebt in één oogopslag en bovendien zijn hun prijzen nog immer concurrerend. Vergelijken is gemakkelijk, al maken concurrerende bedrijven zoals Holiday Cars en EAutohuur het de consument veel minder gemakkelijk dan usareisen.de omdat zowel hun prijsopbouw als de informatie per categorie lang niet zo helder is als die op de site van Die Deutsche Leute.
Als je je aan het kortingsysteem ergert, is dat je goed recht. Zoek vooral een leverancier die een prijsopbouw hanteert die je wel prettig vindt. Maar bij usareisen weet je vooraf precies tot welke datum en hoeveel procent korting er wordt gegeven. Concurrent eAutohuur maakt een offerte en biedt je, als je reclameert een lagere prijs. Nee, dat is helder....! Of ze komen met last minuteprijzen, maar die gelden natuurlijk niet voor reeds geboekte autohuur. Natuurlijk kom je er wel met ze uit, maar je moet er verdomd veel moeite voor doen en je moet ook de prijsontwikkeling zelf goed in de gaten houden. Overigens heb ik, vanwege de prijs, ook al eens prettig zaken met eAutohuur gedaan.
Wanneer een bedrijf je misleidt of ondeugdelijke waar levert, zal ieder forumlid blij zijn met een kritische opmerking. Een gewaarschuwd mens telt ten slotte voor twee.
Maar als er sprake is van storm in een glas water en de prijsopbouw bovendien ook nog eens al jarenlang hetzelfde is, stoort mij de titel van het topic. Topicstarter jammert: 26 dagen kosten net zoveel als 28 dagen. Maar bij 23 dagen betaal je drie keer de weekprijs en twee maal de dagprijs, wat is daar in 's hemelsnaam twijfelachtig aan?
Inhoudelijk hebben andere forumleden zijn stelling al ontkracht met hun argumenten. Het zou de topicstarter sieren als hij de naam van het topic zo zou 'forumuleren' dat hij usareisen recht doet.
Suggesties;
- Ik snap de prijsopbouw van usareisen niet.
- Usareisen niet in alle gevallen voordeligste aanbieder.
- Ik vind de kortingregeling van usareisen.de niet prettig.
<<Moderator Michael66: Discussie over "twijfelachtige prijzen" toegevoegd aan het bestaande, uitgebreide topic over USAreisen.de.>>
Teleton:
Jammer van zo'n reactie. Dan moeten we stoppen met oordelen geven over aanbieders. Volgens mij mag iedereen zijn mening geven. Ik onderschrijf e.e.a. met een voorbeeld dat je kunt checken. Hoeveel negatieve uitingen zijn er hier niet gedaan over restaurants, vliegtuigmaatschappijen e.d. Kom op he. Een forum is om ervaringen uit te wisselen. Mijn ervaringen met usareisen.de zijn ook prima maar neemt toch niet weg dat je kritisch mag kijken. Ik vind je reactie dan ook een beetje overdreven en te belerend.
Bovendien hebben we moderatoren die er uiteindelijk voor zorgen dat de inhoud van de berichten gecontroleerd en eventueel geparkeerd worden. Volgens mij was daar geen enkele reden toe. En volgens mij heeft niemand het bericht nog ontkracht.
Ik moet er overigens wel bij zeggen dat het gaat om prijzen van Alamo. Dat had ik zeker beter moeten aangeven. De overige aanbieders laten het verschil in weekprijzen NIET zien.
Zeker, daar zeg ik ook helemaal niks van. Maar....mag ik het deze keer niet met jou eens zijn? Dan kan je het misschien jammer vinden, maar dat is toch niet alleen het recht van een moderator? Stoppen met meningen geven is ook al geen goed voorstel, blijf vooral kritisch. Alleen moet je er wel altijd op bedacht zijn dat anderen er anders over denken. Sterke argumenten helpen enorm, overdrijven (wat nou twijfelachtig...) roept altijd reacties op.
Bij veel berichten waarin kritische kanttekeningen geplaatst worden, reageer ik niet omdat de conclusies terecht zijn. Soms laat ik weten dat ik de mening deel. In andere gevallen breng ik soms andere invalshoeken onder de aandacht, zo ook in dit geval. Je argument, dat mijn reactie voorbehouden zou zijn aan moderatoren, vind ik niet sterk. Ik wijs je niet terecht, ik ontzeg je niets, heb je niet beledigd of geschoffeerd, dus laat de moderatoren er maar buiten, lijkt mij.
En de reacties van andere forummers die al voor mij reageerden op je voorbeeld, heb je zelf kunnen lezen, ook daar heb je immers response opgekregen. Medestanders hebben zich volgens mij nog niet gemeld. Ik heb daar aan toegevoegd dat de kwalificatie 'twijfelachtig' naar mijn mening niet op zijn plaats is en onnodig schade brengt aan de reputatie van een gerenommeerd bedrijf. Mijn punt is dat ik de titel van je topic ongenuanceerd en onterecht vind. Jouw argumenten hebben mij niet overtuigd. Meer niet en, zoals je zelf terecht vaststelt, mag iedereen zijn mening geven. Toch?
Belerend is een vorm van schofferen. Bovendien heb je wel een hele hoge dunk van jezelf als jij kunt beoordelen of kritiek juist is of niet...
Maar goed, laten we deze discussie maar sluiten en elkaar respecteren!
Hij is leuk! Eerst hou je een pleidooi dat iedereen hier op het forum zijn zegje zou moeten kunnen doen. Nu begrijp ik toch uit je reactie dat je het dan wel met jou eens moet zijn. Mensen met een andere mening die zij respectvol, zakelijk maar met overtuiging en onderbouwd naar voren brengen, hebben volgens jou een hoge dunk van zichzelf. Verder begrijp je kennelijk het verschil niet tussen het met iemand eens/oneens zijn en beoordelen of iemands mening juist is. Van dat laatste is in mijn betoog geen sprake. Als er tegenargumenten gebruikt worden, ervaar jij dat als belerend en als je je gelijk niet krijgt, voel jij je geschoffeerd.
Je wordt persoonlijk in je reacties, in plaats van het zakelijk te houden en sluit dan snel de discussie af met de oproep om elkaar te respecteren.......? Ik vind het, al met al, geen sterke aktie van je. Wat vind je er nu zelf van als je het eens zo bekijkt?
Maar, jij je zin, hoor. Je moet wel beloven dat je nog eens laat weten bij welke leverancier jij de perfecte deal hebt gemaakt? Ik zal je steunen hoor, maar dan moet je wel met een glashelder verhaal komen en geen twijfelachtige argumenten hanteren!
Het is voor mij helemaal niet interessant of ze week of dagprijzen hanteren. Ik geef een begindatum en een einddatum in. Dan rollen er diverse prijzen uit. Die vergelijk ik dan met elkaar en kijk wat voor mij de beste deal is. Vorig jaar de beste deal bij usareisen.de en deze keer bij dollar.de.
Ik sluit mij helemaal bij vorige sprekerd aan. Wat nou dagprijzen :lol:
Ook dezelfde weg gevolgd; als trouw oosterbuurhuurder toch nog even verder gekeken dan de dopneus lang is en voor Oktober ergens anders beland.
Ook in de Heimat, maar dan bij de vrienden van Dollar, met hun, toen, erg variable websiteprijzen.
Scheelde 150+ eurootjes voor de 2 weken, dus doen. Wat nou dagprijs :mrgreen:
Stuur mij dan ook maar geen pb's. En zeker niet met vetgedrukte letters; in forumtaal betekent dat namelijk dat je naar me schreeuwt en dat is nergens voor nodig. En hoofdletters gebruiken staat gelijk aan krijsen, niet meer doen dus, want het is niet respectvol.
Een forum is er bij gebaat dat er informatie wordt uitgewisseld. Dan kan het gebeuren dat er meningen lijnrecht tegen over elkaar staan. Ook verschil van inzicht is tot op zeker hoogte helder: ieder kan dan zelf zijn keuze maken.
Onderstaande tekst die je me stuurde, had ik liever gewoon in het openbaar ontvangen, dan kunnen we allemaal lezen wat er zich afspeelt en vooral hoe jij over mij en andere forumleden denkt. Het is hier een forum en geen chatbox waar je iemand even apart neemt en je je over mij en andere forumleden kunt beklagen. Geen stiekum gedoe in achterkamertjes, maar een open vizier.
Het lijkt mij prima dat een forum trouwe leden heeft die hun goede deals met andere delen en een antwoord op vrijwel iedere vraag hebben. Wat kan jij daar nu op tegen hebben? Er worden hier nogal wat vragen gesteld en het komt mij voor dat vragenstellers gebaat zijn bij doorwrochte, serieuze reacties. Niet zo maar wat twijfelachtigs roepen, daar koopt niemand iets voor. Ook kan het nooit kwaad dat een zaak van verschillende kanten wordt belicht.
Ik ben inmiddels het spoor volledig bijster doordat je de duvel en z'n ouwe moer er bij haalt. Waar gaat dit nog over? Maar dat bederft de stemming in huize Teleton op deze mooie, witte kerstavond gelukkig niet in het minst....!
Citaat:
Beste Teleton,
Citaat:
Ten eerste ga jij voorbij aan de essentie van mijn post. Je kunt niet goed lezen volgens mij.
Ik leg uit wat ik met belerend bedoel: De wijze waarop jij mij voorschrijft hoe ik een post moet schrijven is BELEREND. Bovendien wil je graag je gelijk halen. Die mag je hebben. Ik bekijk dit forum werkelijk iedere dag en verbaas me over de zeer hoge wijsneusgraad van sommige leden. Het zijn immers altijd dezelfde gasten die alles beter weten, de beste deals kunnen maken en op alle vragen antwoorden weten. Daar kijk ik inmiddels al lang doorheen. Mensen haken daarom soms snel af, dat is wel jammer. En tip voor jou! Het forum is er ook niet bij gebaat om je gelijk te halen. Jouw mening is jouw mening, de mijne de mijne. Ik kan me voorstellen dat je af en toe wilt reageren omdat iets je niet bevalt. Prima zelfs. Maar doordraven kun je dan beter even via een pb doen. Waarschijnlijk zul je hier ook wel weer een weerwoord op hebben en dat mag.
Ik wens je toch een prettige kerst en een voorspoedig 2011. Don't worry, be happy!
Het lijkt mij nu een moment om te zeggen BOT, en dat is niet bot, maar "back on topic".
Het is niet zo dat we hier de discussie (al loopt die hier een beetje uit de klauwen en wordt wat persoonlijk,vindt ik) schuwen, maar het dwaalt wel steeds verder af van het usareisen-topic.
Dus, zand (of sneeuw)erover, en terug naar de basis. Iedereen heeft gelijk, alleen sommigen hebben meer gelijk dan anderen. En ik kan het weten, want ik heb altijd gelijk :mrgreen:
...........want ik heb altijd gelijk :mrgreen:.................
Kan niet want dat heeft mijn vrouw al. :-\"
Knaapje
@Pzomerdijk, ik heb nogmaals gekeken en heb de aanbiedingen nu maar naar hier geplaatst.
Vermieter:
Alamo
Fahrzeug:
IW - Midsize-SUV 4türig
Paket:
Super-Inklusiv-PLUS
Annahme:
Orlando International Airport - (MCO) http://www.usareisen.de/images/mietw..._schritt04.gif
am:
Sa, 28.05.2011 - 12:00 Uhr
Abgabe:
Orlando International Airport - (MCO)
am:
Sa, 04.06.2011 - 12:00 Uhr
Miettage:
7 Miettage
Basispreis:
241,00 €
5% Frühbucher
- 12,05 €
4,5% Ermäßigung
- 10,85 €
Ihr Endpreis:
218,10 €
Vermieter:
Alamo
Fahrzeug:
IW - Midsize-SUV 4türig
Paket:
Super-Inklusiv-PLUS
Annahme:
Orlando International Airport - (MCO) http://www.usareisen.de/images/mietw..._schritt04.gif
am:
Sa, 28.05.2011 - 12:00 Uhr
Abgabe:
Orlando International Airport - (MCO)
am:
Sa, 11.06.2011 - 12:00 Uhr
Miettage:
14 Miettage
Basispreis:
482,00 €
5% Frühbucher
- 24,10 €
4,5% Ermäßigung
- 21,69 €
Ihr Endpreis:
436,21 €
Mijn conclusie is dus dat er niets aan schort, 2 weken is hier gewoon 2x 1 week.
En de kortingen, tja, het is aan ieder bedrijf zelf of ze met kortingen willen werken of niet. Mij maakt de hoogte van een korting niet uit het gaat mij om de uiteindelijke prijs.
Misschien is het een idee om eens contact op te nemen met USAreisen.de om uitleg te vragen aan het prijsverschil welke jij hebt gevonden op hun site, want dat is hoogstwaarschijnlijk een fout in het systeem of de tweede week is een duurdere periode qua huur.
Je hoeft niet te huren bij USAreisen.de, als ik ergens anders goedkoper of beter kan ga ik daarheen. Dus mij druk maken over zulke dingen doe ik zeker niet.
Allemaal goede feestdagen gewenst.
Zoals iemand - geloof ik - hiervoor ook al zei: Mij maakt het eigenlijk helemaal niets uit hoe de opbouw van de prijs is. Dat roept vaak meer vragen (en opmerkingen!) op dan nodig. Ik kijk liever naar het resultaat: de totaalprijs. En die vergelijk ik dan.
En ja, dan is de ene keer Alamo via USAreisen degene die mijn handel krijgt, en de andere keer Dollar via American Vacations of rechtstreeks via de .nl .de .com of wat-voor-punt-nogwat-site-ook van de verhuurder zelf.