Martinair: Allerlei nieuws over deze maatschappij
Bron
Net als in navolging van KLM gisteren nu ook bij MartinAir;
Duidelijke prijzen bij Martinair
Voortaan ziet u op onze website de tarieven enkele reis inclusief belastingen en toeslagen. Heel duidelijk dus. We lopen hiermee vooruit op de Code Reisaanbiedingen* die per 1 april van kracht wordt.
Wat zit er nu in onze all-in prijs per enkele reis?
Kosten waarop de klant geen invloed heeft:- luchthavenbelasting Schiphol (veiligheidstoeslag, passagierstoeslag, geluidsisolatietoeslag)
- brandstoftoeslag
Wat is niet in de prijs inbegrepen?
Kosten waarop de klant wél invloed heeft:- reserveringskosten
- creditcardtoeslag
*Na overleg met de Consumentenbond, de Stichting Reclame Code en de ministeries van Economische Zaken en van Verkeer en Waterstaat is door de brancheorganisaties ANVR, BARIN, HISWA Vereniging en KNV de Code Reisaanbiedingen vastgesteld. De Code treedt in werking voor reclame-uitingen met betrekking tot diensten met een vertrekdatum of ingangsdatum op of na 1 april 2007.
Re: Martinair comfortklasse
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sonja
Beenruimte economy class is 71 cm, comfort class 79 cm en star class 89 cm. 71 cm is erg krap.
Ik weet niet of het al bekend was, maar ik lees onderaan deze pagina m.b.t. economyclass van martinair een andere pitch http://www.vliegtarieven.nl/airlinei..._starclass.htm
Op hun eigen site geven ze aan dat het verschil tussen Economy en Comfort Class 10% is. Als je dat terugrekent vanaf 79 cm dan kom je op ongeveer 71 cm uit.
Dus volgens mij klopt dit overzicht van Vliegtarieven niet.
Martinair huurt vliegtuigen van Miami Air
Op luchtvaartnieuws kwam ik het volgende bericht tegen. Ik denk dat degene die met Martinar naar Miami gaan weleens in zo'n toestel terecht kunnen komen. Ik heb de teksten van Transavia en Arke Fly weggelaten
DRIEBERGEN - Nederlandse vakantiegangers die deze zomer met ArkeFly, Martinair of transavia.com op reis gaan, lopen de kans in een ander toestel terecht te komen dan verwacht. In totaal worden zeven moderne Boeing 737’s en één Airbus A320 van buitenlandse maatschappijen geleasd voor vakantievluchten.
Martinair heeft één A320 van XL Airways Germany en twee Boeing 737-800’s van Miami Air ingehuurd. De A320 gaat in een licht afwijkend kleurenschema vliegen, waarbij de standaard Martinair uitstraling wordt aangevuld met een blauwe buik. Het toestel wordt qua inrichting identiek aan de overige A320’s van Martinair. Ook levert Martinair zelf de cabinebemanning.
De 737’s van Miami Air blijven in hun huidige kleuren vliegen, en zowel het cockpit- als cabinepersoneel wordt door de Amerikaanse maatschappij geleverd. Wel is er een Martinair bemanningslid in de cabine aanwezig om eventuele vragen van Nederlandse passagiers te beantwoorden, zo meldt de maatschappij aan Luchtvaartnieuws.nl.
Re: Martinair huurt vliegtuigen van Miami Air
Hmm als ik de vluchtinformatie bekijk van onze trip op 29 mei a.s. zie ik dat het vervoer middels een 767-300 zou moeten gaan.
In hoeverre moet ik dat na het lezen van bovenstaand bericht nog geloven?
commercieel héél leuk...
Maar dat percentage méér beenruimte voor de "Comfort Class" is niet helemaal terecht...
Je maakt éérst die ruimte kleiner in economy om daarna wat procentjes meer te geven op de "Comfort Class".
Waardoor de effectieve beenruimte voor "Comfort Class" is eigenlijk neerkomt op minder dan een inch meer.