De vraag wat het kost om op je Amerikaanse mobiel vanuit Nederland gebeld te worden heb ik nog niet beantwoord gezien.
Iemand daar een idee van?
Afdrukvoorbeeld
De vraag wat het kost om op je Amerikaanse mobiel vanuit Nederland gebeld te worden heb ik nog niet beantwoord gezien.
Iemand daar een idee van?
Dat kan je toch ook zelf opzoeken op de website van je provider? Bij Tele2 is dat nu bijvoorbeeld 4 cent per minuut: http://se.tele2.nl/ib/2863.html
Dat is niet wat ik bedoel. Zie mijn eerste bericht.
De vraag is wat het kost als ik een Amerikaans toestel met sim koop bij bijvoorbeeld de Walmart, wat het dan kost als je vanuit NL gebeld wordt.
Ik kan het antwoord daarop niet vinden.
Oké, da's niet veel. Ik was in de veronderstelling dat je in Amerika altijd moest betalen als je telefoontjes op je gsm ontvangt. Niet dus.
dat heb ik ook altijd begrepen. Je betaald en als je belt en als je gebeld wordt.
Maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb al een paar keer een Amerikaanse simkaart van een collega geleend. Mijn ervaring is dat de kosten wel meevallen, ook als je naar Nederland belt.
Jackie
Indien je een Nederlandse SIM hebt en je wordt in de US gebeld door iemand uit Nederland, kost je dat wel degelijk geld.
De Nederlandse beller betaalt maar tot aan de grens...
De rest betaald de ontvanger...
Tenminste...
Bij een abonnement van T-Mobile, KPN Telecom en Vodafone...
Deze heb ik allemaal gehad en bij alledrie was dit zo...
@Corrus: dat is ook de discussie niet. Dat wat jij zegt is wel bekend.
Het gaat dus om een Amerikaanse gsm, waarop je gebeld wordt vanuit Nederland. Wat kost het je dan om dat gesprek te ontvangen.
Mijn vraag zaait nogal wat verwarring of ik ben niet duidelijk, dat kan ook. :roll:
Je hebt niets aan een Amerikaanse prepaid telefoon zonder bel minuten. Zelfs niet als je er alleen op gebeld wordt. Het ontvangen van een telefoontje op een Amerikaanse simkaart kost inderdaad namelijk ook geld. Je betaald dus als Amerikaanse gsm houder ook geld voor de ontvangen minuten. Hoeveel het precies is ligt aan de provider en het pakket wat je hebt maar het is dus niet gratis!
Ik heb nu een pre paid van t-mobile (pay as you go plan) waar ik een aantal bel minuten krijg voor een bepaald bedrag. Ook op de gesprekken die ik ontvang raak ik mijn bel minuten kwijt!
Je hebt gelijk.
De Nederlandse beller betaald tot aan de grens. We hebben een Duits en een Belgisch telefoon abbo en als iemand uit Nederland belt zowel met zijn mobiel alsook met zijn vaste lijn betalen we mee.
Zelf heb ik een heel simpel pre paid toestelletje van Virgin.
Kost een paar dollar en er zat ook nog 20 dollar beltegoed bij. Er zit geen sim kaart in. het is gewoon een vast nummer. In iedere supermarkt konden we opwaardeer kaarten kopen.
Het tegoed blijft een jaar na aanbreken van de kaart geldig.
We gebruiken het alleen maar om te smssen als we iemand kwijt zijn in het park.
Dit jaar gaat mijn nichtje mee en die krijgt dit toestelletje vast in haar hand gelijmd.:razz:
Verder zou ik heel goed naar de kosten kijken als je je eigen Nederlandse kaart gebruikt. Het kan aardig in de papieren lopen.
Vorig jaar had ik en drie weken ruim 500 Euro verbeld.
ik had afgelopen september ook z.n kaart bij t-mobile in nyc gekocht en het klopt je betaald mee als ontvanger.
Dit geldt niet voor de T-mobile kaarten van Nederland.
Niet alleen bij het ontvangen van gesprekken kost het je minuten, ook het ontvangen van SMSjes kost je minuten. Ik koop altijd voor $ 30,- een telefoon met 300 belminuten. Heb ik meestal wel zat aan voor 2 weken vakantie.
Het begint me wat duidelijker te worden.
Ik denk dat ik toch maar de keuze maak om een sms-je met mij NL GSM te sturen met het nummer en kamernummer van de hotels waar we verblijven.
Dan kan men mij vanuit NL bellen.
Dat blijft dan toch het goedkoopste.
Bedankt voor de antwoorden.
1 of 2 smsjes is niet zo heel duur nee, vanaf je NL gsm.
Volgens mij lukte het me ook nooit om een smsje naar het buitenland (naar Nederland bijv.) te sturen met zo'n prepaid ding, ondanks dat het op de doos stond en ik het ding via internet had geactiveerd. Ik heb er geen tijd aan besteed om het verder uit te zoeken, maargoed ik heb altijd ook nog wel mn laptop bij me met Voipbuster (soort Skype), dus ik bel altijd gratis naar Nederland en als de laptop aan staat (en verbonden met internet) kan mij men gewoon bellen op mijn Nederlandse nummer. :mrgreen: Maar op vakantie ben ik liever onbereikbaar, ze bellen me maar weer als ik thuis ben. :)
Zo denk ik er ook over. Voordat wij op vakantie gaan stuur ik iedereen een e-mail dat ze ons niet moeten bellen, want we nemen toch niet op in het buitenland. Als er iets dringends is kunnen ze een sms sturen of een e-mail. Ook heeft iedereen het schema van de hotels die we aandoen.
Maak van thuisblijvers geen spoorzoekers... 8-)
Wat wij altijd doen is gewoon in de winkel een prepaid kaart kopen voor $5 en dan bel je naar een 1-800 nummer gratis je voert je 10 cijferige pin code in (staat op de kaart) en je hebt 2,5 uur bel te goed naar nederland.
bijv. Nickel card bel je 5 ct pm.naar nederland met een start tarief van 0,25 ct.
@ Fr@nk
Dat doe ik ook altijd. Kaart van een bepaald bedrag. Met een vaste telefoon bel je een gratis nummer, daarna het NL nummer en als je tegoed bijna op is krijg je een waarschuwing dat de tijd om is. Geen verborgen kosten. op = op. 1 a 2 keer per vakantie bellen dat alles in orde is is voor ons voldoende. We zijn op vakantie toch?
@ A.Hofman
Je hebt groot gelijk als ze ons dringend nodig hebben bellen ze maar op de nederlandse 06 en wij huren altijd een villa en het thuisfront kan ook rechstreeks bellen met de villa, dat nummer geven we meestal door als we bellen dat we goed zijn aangekomen.
Is trouwens bellen in de auto, in Amerika ook verboden? Dus niet handsfree bellen. Of is het daar gewoon toegestaan??
Gezien het grote aantal mensen die ik heb zien bellen in de auto, lijkt mij dit toegestaan.
niet handfree bellen is officieel in amerika verboden. Is juist een week lang aandacht aanbesteed bij oprh show. Word nog wel heel veel gedaan maar mag niet officieel. Is niet al te veel controle op maar neem gewoon risico niet ook voor je eigen veiligheid.
Het is niet in heel Amerika gelijk. Als ik deze site goed begrijp, is het nog niet verboden in Florida om je mobieltje in je hand te houden: http://www.ghsa.org/html/stateinfo/l...hone_laws.html
Oprah Winfrey organiseert op 30 april een "No Phone Zone Day" met als doel dat mensen beloven hun auto phone-free te maken. Hier het persbericht:
http://www.distraction.gov/files/pre...2010-04-06.pdf
Maargoed, gewoon niet bellen in de auto - kijk om je heen, het is vakantie!
Als ik visite krijg van Nederlanders die goed bereikbaar willen zijn en ook zelf redelijk goedkoop naar NL (alleen landlijnen in NL) willen bellen haal ik een telefoon van NET10, komt gelijk met 300 bel minuten en werkt voor 60 dagen zonder er extra geld op te zetten, kost $29
Dus gebeld worden of bellen in de US is $0.10
Naar een Nederlandse landlijn bellen is $0.15
Let op internationaal bellen kan pas twee werkdagen nadat je je telefoon geactiveerd hebt, je kunt wel gelijk gebeld worden.
Nog vragen? bezoek www.net10.com
P.S. voordat ik dit gebruikte hadden ze natuurlijk altijd hun eigen NL gsm mee, ze werden wel eens gebeld en dat was heel veel duurder, dat is alles wat ik er nog van weet.
Mooi lijst. In sommige plaatsen mogen buschauffeurs wel bellen, maar gewone automobilisten weer niet :D.
Het is natuurlijk altijd het verstandigst om niet te bellen in de auto, maar echter, ook nu, als ik gebeld word, neem ik toch bijna altijd op.
dit vind ik erg handig. Kan je z'n telefoon gewoon bij walmart kopen of iets dergelijks??
Voor een paar tientjes heb je een goeie losse bluetooth carkit. Die gebruikt ik hier en neem ik altijd mee naar Florida.
Better safe then sorry.
Op de website, die Marcel al aangaf, kun je precies zien hoe je hem aanschaft, online dus.
Dit is een goede tip! Bedankt. Makkelijk voor op vakantie.
Is er mogelijkheid om met de gsm Nokia 6300 te bellen in florida.
Zou mogelijk moeten zijn wat toestel betreft maar verder denk ik ook afhankelijk van provider en of je een abo hebt of prepaid.
Zo heb ik een toestel wat ik gewoon als mp3 gebruik wel een quadband is maar doordat het prepaid is van t mobile kan ik daarmee niet bellen.
De Nokia 6300 is een tri-band toestel en derhalve geschikt om mee te bellen in de VS. Zie specificaties.
Graag zou ik het volgende willen vernemen :
indien ik een oproep wil maken bv. in orlando (407) naar een ander telefoonnummer in orlando(407) ben ik dan altijd verplicht eerst de 1 te draaien voor het netnummer of is dat enkel van toepassing als ik naar een ander netnummer moet bellen bv. naar (786)Miami ?
Binnen de USA kun je de 1 weglaten, dus je begint met de plaatscode (bv 407 Orlando of 813 Tampa)
Ik heb er vrij weinig verstand van, maar als ik het goed begrijp kan je de nieuwere toestellen dus gewoon gebruiken in de USA? Ik heb namelijk een blackberry van kpn besteld en wil van de vakantie uiteraard gewoon met het thuisfront kunnen bellen.
De meeste laatste toestellen kan u gewoon gebruiken in the USA. En met de zakelijke toestellen als Blackberry en Nokia kunt u daar vanuit gaan. Mijn Nokia n95 en inmiddels de n97 heb ik gewoon kunnen gebruiken in the USA.
Op de site die u laat zien staan toestellen die allemaal quad band hebben. Dit houdt in dat het toestel ook de frequenties in the USA ondersteund.
U kunt dus bellen!! =D>
Dank je wel...quadband houdt dus in dat ik in de vs kan bellen. Fijn dat ik mijn blackberry daar kan gebruiken. :)
Je kan ook gewoon naar Walgreens gaan en daar een internationale telefoonkaart kopen. Voor 10$ hebben we meer dan een uur naar België kunnen bellen (vanop een vast toestel naar een vast toestel).