-
Re: Electronica kopen in Florida
Iemand ervaring met het kopen van een tablet-pc in USA? Lijkt me toch handig op reis, maar qua prijs beter daar aan te schaffen. Meer keus en betere prijzen. Of beter nog, heeft iemand tips waar aan te schaffen? Gaan volgende week vrijdag 25/11.
thx,
John
-
We hebben plannen om een Iphone 4s simlock vrij aan te schaffen in Florida.
Nu lees ik op het iphoneforum dat deze nog alléén door inwoners van USA aangeschaft kunnen worden. Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
gr. Pama
-
Je moet eens kijken bij CompUsa in één van hun stores in Florida, die houden er wel heel mooie prijzen op na. Deze zomer in Ft Myers voor een heel mooie prijs een tomtom gekocht die super werkt.
-
Meer keus met tablet PC's? Dat durf ik niet te zeggen. Betere prijzen wel.
Denk er alleen aan dat de adapter 220v aan kan, maar dat lukt meestal wel, en dat je een andere stekker/converter erop moet zetten.
Denk alleen goed na wat je wilt, een tablet met Win7, Android Honeycomb of iOS.
De ultieme tablet blijft voor mij de iPad 2, maar Apple heeft ook weer z'n nukken door bijv. niet toe te staan dat je standaard een USB stick of USB HDD direct aan kan sluiten, moet altijd weer met verloopstekkertjes van 40 euro of 40 dollar.
Ik heb zelf in Nederland onlangs een Archos 101 G8 16GB gekocht voor 149 euro met Android 2.2, werkt ook prima en zeker voor het geld.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
pama
We hebben plannen om een Iphone 4s simlock vrij aan te schaffen in Florida.
Nu lees ik op het iphoneforum dat deze nog alléén door inwoners van USA aangeschaft kunnen worden. Iemand hier ervaring mee?
Nagevraagd bij een AppleStore, alleen met contract te koop. Dus voor non-US mensen lastig. En met zo'n contract ook niet interessant (80 dollar per maand minimaal !?!??!)
-
iphoneclub.nl geeft ook al aan dat het niet meer zinvol is om het in de VS te halen. Canada is nog wel een optie, daar is die nog onder de 500 euro. In vergelijking met de rest van Europa komt Nederland er nog helemaal niet slecht uit met 600 euro.
-
@ ralfbosz, bedankt voor het navragen!
-
Skylanders in het buitenland kopen en in NL gebruiken?
Mijn zoon is helemaal gek van de Skylanders game.
Nu heb ik begrepen dat als je in Amerika figuurtjes koopt, die het in Nederland ook doen.
Wij gaan eind april en mijn zoon is al hard aan het sparen om daar een aantal speciale figuren aan te schaffen.
Nu wil ik vragen of iemand dit al heeft uitgeprobeerd, zodat hij niet teleurgesteld wordt, als de figuurtjes het uiteindelijk niet blijken te doen.
-
Re: Skylanders
Ik lees mee! Mijn zoontje heeft er inmiddels al een paar uit Engeland en die doen het prima (zelfde regiolock in ieder geval) maar we zijn ook benieuwd of de poppetjes zelf het wel doen op het Europese spel. Wij gaan in juli pas dus we hebben nog even de tijd.
-
Re: Skylanders
Via via een antwoord gekregen van iemand.
Citaat:
U hoeft zich geen zorgen te maken of de Skylanders het doen of niet. Elke Skylander is wereldwijd op elk platform te gebruiken. Het maakt niet uit in welk land of op wat voor spelcomputer (Wii, PC, Playstation, XBox360) die gebruikt wordt.
Wij gaan het er maar op wagen, mijn zoon is er namelijk al achter gekomen dat er bij de Wallmarkt en de Toys 'r Us 2 Skylanders zijn die nog lang niet op de Nederlandse markt te verkrijgen zijn.
-
Fototoestel kopen
In mei maken wij de trip naar Florida. Nu hebben wij eigenlijk nog een nieuw handzaam fototoestel nodig. Hierbij dachten wij bijvoorbeeld aan een Nikon coolpix camera.
Is het zinvol ( lees voordeliger) om deze bijvoorbeeld in Miami of bijvoorbeeld Orlando zelf te kopen?
Heeft iemand hier ervaringen mee of eventuele andere tips?
-
Re: Fototoestel kopen?
Mijn ervaring is dat fototoestellen niet heel veel goedkoper zijn in de US. Tel erbij op dat je vaak internationale garantie moet bijkopen waardoor je uiteindelijk misschien duurder uit bent.
-
grote merken zoals nikon en canon hebben wereldwijde garantiedekking. Het verschil is vaak dat de dollarprijs de europrijs is, dus ongeveer 30% goedkoper
-
Kies in ieder geval een gerenomeerde verkoper, ga niet naar de dozenschuivers.
Te herkennen, doordat geen enkel artikel in hun winkel geprijsd is
-
Citaat:
Robbie1983
Hierbij dachten wij bijvoorbeeld aan een Nikon coolpix camera.
Is het zinvol ( lees voordeliger) om deze bijvoorbeeld in Miami of bijvoorbeeld Orlando zelf te kopen?
Wij hebben inmiddels een paar camera's gekocht in Orlando en afgelopen januari de Nikon Coolpix bij Best Buy. De garantie is internationaal daar loop je geen risico. Absoluut voordeliger dan in Nederland. Wel bij een goede shop kopen, b.v. Best Buy. Wij hebben dus goede ervaringen.
Pas op in Miami, daar is een straat, weet de naam niet meer, met uitsluitend electronica shops. Je wordt getild waar je bij staat.:mad:
-
Citaat:
Robbie1983
Heeft iemand hier ervaringen mee of eventuele andere tips?
Bedenk wel dat je altijd met de 110 Volt adapter zit. Misschien zit er bij sommige modellen een 110-240 Volt adapter, maar let daar op.
Ook kan het soms vervelend zijn dat je bij het afspelen van een fotoshowtje via de camera niet kunt kiezen voor het PAL tv signaal wat wij in Europa hebben. Het is tenslotte een US model. Thuis lukt deze voorstelling dan dus niet.
En dan heb je de garantie natuurlijk. Die is dan wel wereldwijd voor de A-merken, maar je draagt wel de kosten voor verzenden, (heen en terug)naar de fabriek (of service punt) in geval van reparatie (jawel zelfs in de garantie!)
En dan de prijzen...
Vanuit mijn hobby (filmen en fotografie) heb ik er wel eens naar gekeken maar eerlijk gezegd vind ik de verschillen niet zo groot. Goedkoper? Ja, over het algemeen wel, (de point and shoot modellen, de SLR vond ik duur, zeker losse lenzen) maar ook in Nederland heb je natuurlijk koopjes. Ga maar eens een avondje "net shoppen" dan kom je heel wat leuke aanbiedingen tegen. Bijna niemand koopt meer bij de fotograaf op de hoek!!
En ... ook niet onbelangrijk: De gebruiksaanwijzing in het Nederlands zul je niet aantreffen. Bovendien loop je altijd het gevaar dat je toch even moet wennen aan een nieuwe camera. Het duurt dus even voordat je ermee kunt lezen en schrijven. Het zou zonde zijn als je pas aan het einde van je vakantie goede foto's maakt....
Ik kan niet in je knip kijken maar als ik je mag aanraden: Koop 'm gewoon in Nederland.:D
-
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben eruit om de keuze niet in de USA te maken maar in Nederland al een nieuw fototoestel te kopen.
-
Re: Fototoestel kopen
Ik heb uit noodzaak een Canon S95 gekocht in Orlando vorig jaar. Alles bij elkaar was ik net zoveel kwijt als hier in NL. De oplader voor de accu is met een US stekker. Hier heb ik wel een verloop-stekker voor kunnen vinden.
Persoonlijk vind ik het een verstandige keuze om je camera hier al te kopen. Nu alleen nog kiezen welke :)
-
Hoi Njit,
Geen slechte keuze. Heb met de 90 gewerkt. Helaas geen HD filmpjes.
Op de 95 wel, en heel behoorlijk ook nog (720p, 1280*720)
Had je wel een 110-240 V ladertje?
groet,
Elstars
(Of moeten we een foto topic openen....? He, nee, doe maar niet...):razz:
-
Oplader was wel 110-220V ja. De camera was ter vervanging van onze Nikon D5100 die in Florida stuk ging. Hebben er nu nog steeds veel plezier van.
-
electronica/gadget stores
Hey allemaal.
Ik ga deze zomer naar Florida toe, en wil graag voordeel doen van alle technologie die ze daar hebben en nog niet in Nederland is :p
Nou wil ik specifiek vooral naar gadgetstores gaan kijken, en dan vooral electronic gadgets. nou weet ik nog eigelijk niet echt wát ik wil kopen ofzo, maar ik wil me meer laten verassen en kijken of ik iets leuks/handigs zie. voorbeelden: ip camera's, horloge of zonnebril met camera erin, etc. gewoon van die 'high-tech' electronische gadgets. nou heb ik bijv een site, genaamd www.coolest-gadgets.com gevonden. die site heeft allemaal zulke dingen zoals ik wil hebben, maar alleen online. maar weet iemand van jullie een winkel waar ze zulke 'high-tech technologie dingen verkopen? op t internet vind ik namelijk alleen veel webshops...
ook ben ik geinteresseerd in music hardware, en dan vooral in accesoires voor dj apparatuur enz. ;)
Groet, Jesse ;)
-
Re: electronica/gadget stores
Best Buy heeft de standaard spullen. Een beetje zoals een Mediamarkt in NL.
Waar in Florida wil je gaan shoppen? Maakt het wat handiger om je te adviseren.
-
Deze site dan in de gaten houden, koop je gadgets tegen de laagste prijs.
http://slickdeals.net/forums/forumdi...order=&icon=27
-
Deze wellicht iets? Hebben ook een winkel in Orlando volgens mij:
http://www.spygeeks.com/Spy-Gadget/Spy-Gadgets.html
-
ik ga naar de meeste plekken in florida. Sowieso Orlando, Tampa, Miami, florida keys, etc. Moeten nog een plan maken, hebben net de vlucht geboekt ;) thanks voor de mensen die al een link hebben gegeven !
Die site van Njit is een goed voorbeeld van wat ik wil, maar dan iets meer dan alleen spystuff en iets goedkopere prijsklasse, het hoeft niet te serieus te worden :)
-
Wat dat betreft kun je beter naar Tokyo gaan. Gadgets waar je maar kijkt :)
-
Citaat:
mblokland
Volgens mij bedoelt ie échte winkels, geen webwinkels... :D
-
http://www.brookstone.com/
Vind je oa in de Aventura mall, Florida mall, Bayside en zelfs op het vliegveld.
-
RadioShack, o.a. in de Florida Mall.
-
Brookstone is idd wel een goeie! Daar hebben ze altijd veel leuk spul!
Ze hebben ook een website. Kun je alvast bekijken wat ze hebben: http://www.brookstone.com/
-
In de Florida Mall zit ook zeker 1 (ik dacht zelfs 2) van die winkeltjes waar ze dat soort spul verkopen.
Echt gadgets, dus ook veel spul waar je eigenlijk niks aan hebt, behalve voor de heb :lol:
Ik kan zo niet meer op de naam komen, maar je zult ze vast wel vinden.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Ik kan zo niet meer op de naam komen, maar je zult ze vast wel vinden.
Ik denk dat je misschien Brookstone bedoelt..?
-
Nee, die ken ik wel, zit tenslotte tegenover Starbucks ;-). Het zijn van die kleine verscholen winkeltjes in de lange gangen, volgepakt met allerlei electronische onzin.
Ben er pas nog binnen geweest, niks gekocht, maar al die knipperende LEDjes lokken je gewoon.
Net even de Map bestudeerd, kon nog wel eens World of Electronics zijn (klinkt ook logisch :mrgreen: ) zijn, vlak bij Dillards
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
In de Florida Mall zit ook zeker 1 (ik dacht zelfs 2) van die winkeltjes waar ze dat soort spul verkopen.
Dat zijn dus precies de spullen die ik wil, van die heb-dingen die grappig zijn om te gebruiken, zoals bijv een mini tv remote die op bijna alle tv's werkt, wat je 2 x gebruikt xd
Citaat:
Ta2 Gerrit
Net even de Map bestudeerd, kon nog wel eens World of Electronics zijn (klinkt ook logisch :mrgreen: ) zijn, vlak bij Dillards
Eigenlijk een soort de Amerikaanse Expo maar dan van echt electronica onzin xd
maar ik zocht net World of Electronics op, en dat is eigelijk alleen voor camera's, denk niet dat je dat bedoelde =p
-
Iemand nog emer electronische onzin winkeltjes toevallig gezien? weet ik een beetje waar ik moet zoeken over 2 maanden =P
-
Ik wil aankomende vakantie een macbook pro kopen (is hier een stuk duurder) wie heeft dit ook gedaan ?
Ik zit nog even met een paar kleine puntjes,..
Geen problemen gehad met de douane?, klopt het dat je maar 1 jaar garantie hebt (heb je wel garantie)en welke stekker moet ik thuis (in NL) gebruiken lijkt me lastig om altijd een reis stekker eraan te hebben. Kopen in de Apple winkel of elders.
Wie kan mij even advies geven
-
Hoi Angelique,
Wij hebben hier alles van Apple, vrouw, zoon en dochter hebben allen een Macbook... Geen problemen gehad met douane, wij kopen een verloopstekker van €4,00 om de USA stekker in een verloopstekker te stoppen die bij ons past. Dus voor ons zijn dat de enige extra-kosten...
Je kunt ook dure Apple stekkers kopen maar dat is eigenlijk overbodig.
succes!
Remco
-
Nou dat is simpel dus.
Nu het echte probleem,.......nog 148 dagen wachten,.....:mad:
-
@Angelique Je hebt geluk, de MBP met Retina is onlangs flink verlaagt in prijs, trouwens een prachtige keuze.
-
over 148 dagen is er allang weer een nieuwer model..