-
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
nu zag ik ook dat de heen vlucht word uitgevoerd door KLM....
Ik heb niet kunnen achterhalen wanneer jullie vertrekken, maar de stoelen bij KLM kun je via de Delta site slechts 90 vooruit reserveren.
misschien dat het daarom niet lukt.
Citaat:
geweldig die praten tenminste nederlands
Ook op de Delta vlucht van schiphol naar de USA zijn vaak Nederlands sprekende stewardessen aanwezig hoor.
En zoals JKG al zei, je hoeft niet een erg grote engelse woordenschat te hebben voor een geslaagde vlucht:-D
-
@moonlight
Wij vliegen ook KLM/Delta.
Op de Delta site zie ik wel onze stoelen staan echter bij de 1e vlucht vanuit Nederland krijg je de seatmap niet te zien. Bij de 2 binnenlandse vluchten wel en kun je ook zelf iets uitkiezen. De 1e vlucht is een KLM vlucht, maar wordt uitgevoerd door Delta.
Op de KLM site is deze stoel niet te reserveren en op de Delta site ook niet. Je moet dan Delta Nederland bellen, die reserveren meteen een stoel voor je.
Als ik inlog zie ik overigens wel mijn man en dochter ook vermeld staan.
-
wij vliegen op 1 mei,
ik het bij delta-site ondertussende stoelen van mijn heen en terugvlucht vast gelegd idd vanaf 90 dagen
ook de stoelen voor mijn binnenlands vluchten staan vast(die vliegen we met delta)
het enige blijft als ik inlog dat ik en mijn man op 1 pagina staan en mijn zoon niet
van de week kon ik inloggen met het e-ticketnr bij mijn zoon zijn overzicht
en dat van ons niet, met het confirmation nr ging het wel..
blijft een chaotische boel
pumi1000@, jullie vliegen de zelfde dag alleen delta ipv klm en bij ons omgekeerd
maar goed de stoelen staan vast, en waarom die tickets niet 1 in pagina te zien zijn geen idee
misschien heeft het te maken met de manier hoe de tussenpersoon ze geboekt heeft,
onze eticketnummers zijn het zelfde, alleen die van mijn zoon eindigd op 0 ,die van ons op 3 en 4
-
Heen vliegen we KLM, maar die wordt uitgevoerd door Delta, dan 2x binnenlandse vluchten rechtstreeks met Delta, terug naar Nederland vliegt KLM zelf.
Die stoelen van de heenreis kon ik alleen telefonisch bij Delta vastleggen, want het was een KLM vluchtnummer, maar wordt door Delta gevlogen. Beetje verwarrend dus.
Maar ja tot nu toe staat alles vast, hebben we vandaag nieuwe up to date etickets gekregen met vermelding 2 pc bagage heen en terug. De KLM dame die ik sprak zei dat het inchecken wel allemaal via hun site kan, omdat het dus een KLM vluchtnummer is heen ook al vliegt Delta het.......
-
Citaat:
Steve
Wat is beetje een mooi gebied om te zitten?
Hey Steve, je vraag doet me een beetje denken aan de man die een buurtkroeg binnen stapt, aan het raam gaat zitten en roept: "is hier nog wat te drinken...." en het dan vreemd vindt dat het angstig stil blijft.
We zijn hier dol op leuke vragen en er is altijd wel iemand die je verder wil helpen. Maar wat een beetje mooi, een beetje leuk of een beetje aantrekkelijk is, vinden we meestal moeilijk om uit te leggen. Het hangt immers een beetje af, van wat jouw voorkeur is. Hou je een bijvoorbeeld beetje van het strand of wandel je liever een beetje door de mangrovebossen? Hou je van golfen of golven? Florida is een beetje groot, dus iets meer duidelijkheid over je bestemming helpt ons enorm.
Wanneer je dan ook een beetje aan zou geven waar je belangstelling naar uitgaat, wanneer en hoe lang je van plan bent te gaan, hoe je je zult verplaatsen en wat je van een vakantieland verwacht, dan krijg je vast een heleboel serieuze en waardevolle tips......;).
-
Citaat:
Steve
Wat is beetje een mooi gebied om te zitten?
http://www.margaretsheehan.com/images/beach_chair.jpg
Dit is wel een mooi zit-plekje. Vond ikzelf. Nabij St. Pete Beach aan de Golf van Mexico.
En volgens mede moderator Ta2 Gerrit zit je op zo'n snelle motor ook best lekker. Zie zijn reisverslag.
http://img716.imageshack.us/img716/9240/drag1.jpg
Forummer Orangedevil zit met zijn gezinnetje graag hier:
http://img39.imageshack.us/img39/5482/p1010625i.jpg
A3 en familie daarentegen zitten graag in Kelly Park. Alhoewel "zitten" ....
http://img48.imageshack.us/img48/7043/p1011090eq7.jpg
Arie's favoriete zitplaats was dan weer ergens anders: op een cruiseschip!
http://img19.imageshack.us/img19/701...08deel2067.jpg
Huwelijksreis? Esther-disney vierde dat in Florida en ging graag hier met haar kersverse eega zitten (Marokko-paviljoen, Disney's Epcot).
http://img99.imageshack.us/img99/1930/19au0.jpg
Zoals je ziet, "zitten" kun je op vele plaatsen en manieren in Florida. De keuze is aan jou. Lees dus maar eens wat reisverslagen en andere tips hier op het forum. Als je dan met wat gerichtere vragen komt, dan kunnen we je hier misschien ook wat gerichter helpen. We doen het allemaal graag.
Ehm, of bedoelde je dit met "zitten"? Dat kan namelijk ook. Gewoon zo iemand met een mooie badge en hoed beledigen, altijd succes!
http://s.www.sikhnet.com/files/news/...ridaJail_1.jpg
-
Ook wij gaan binnenkort voor het eerst naar Florida\\:D/ op zich maken we ons niet zo heel druk, we vliegen rechtstreeks met Martinair naar Orlando en de auto en hotels voor de 1e en de laatste nachten zijn ook geboekt (de rest op de bonne fooi, spannend!). Voor ons was dit veel voordeliger om zelf te boeken dan bij het reisburo, alleen met de vlucht scheelde dat al €150 aan extra boekings en reserveringskosten. En voor de hotel rekent het reisburau p.p. en bij direct boeken is het per kamer.
Wat wij ons afvragen is wat de ervaringen met het autorijden daar zijn, is het heel erg anders dan hier? Het verste wat wij ooit gereden hebben is Disney Parijs, dus dit vinden we best wel spannend. Zijn er dingen waar je echt rekening mee moet houden (dus bijv. verkeersregels die echt anders zijn dan hier)?
En moet je nou wel of geen internationaal rijbewijs van de anwb hebben, daar kon zelfs het reisbureau geen zinnig antwoord op geven... op onze vouchers staat dat het in Florida niet hoeft, maar toch..
-
NEEEEEEEEEE! Geen int. rijbewijs nodig. Wanneer houdt die onzin eindelijk eens op ...... [-o<[-o<
Zie FAQ Internationaal Rijbewijs. En de discussie: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=607
-
-
Citaat:
Elisa
In Nederland, denk voor een goede prijs €350,-, voor 3 weken bij Alamo (economy klasse).
Da's een hele mooie prijs. Dat moet haast wel het Fully Inclusive pakket zijn. De naam suggereert dat je nergens meer over na hoeft te denken, maar de tweede chauffeur en de eerste tank benzine zijn bijvoorbeeld niet inbegrepen. Deze kosten moeten dus ter plekke nog worden afgerekend. Is het de bedoeling dat er slechts één van jullie in de auto rijdt, of willen jullie afwisselend achter het stuur?
Verder kon je vroeger met een gerust hart een economy car huren omdat die er toch nooit was. Tegenwoordig is de kans dat je een klein stadsautootje krijgt veel groter. Voor een rondreis kan je je afvragen of een economy een fijne keuze is. Dit hangt bijvoorbeeld ook van jullie lichaamsbouw af en het aantal koffers dat je meeneemt. Twee grote koffers gaan bijvoorbeeld niet in de bagageruimte van een economy car volgens de opgave van Alamo.
-
1ste x america orlando en miami
Hoi allemaal
Ik ben nieuw hier.
Ik ga volgende maand met mijn vriendin en mijn zusje en der vriend naar America.
voor mij is dit de eerste keer voor mijn zusje en der vriend niet
we hebben 3 weken vakantie en we hebben voor 3 weken een auto gehuurd.
we landen in atlanta en rijden dan naar orlando. we zijn van plan om daar een week teblijfen voor de disney parken en zo
daarna willen we door rijden naar miami voor nog een weekje shoppen strand en anderen leuke dingen
hebben jullie nog tips wat de moeite waard is om ook nog langs te rijden of zeker heen tegaan
alvast bedankt.
-
Re: 1ste x america orlando en miami
Citaat:
ricar6
Ik ben nieuw hier.
Hallo en welkom hier, met vriend(in) en zusje. Nieuwe forumleden hebben we graag. Sommigen vinden hun eigen weg, anderen hebben een klein beetje hulp en uitleg nodig. We houden 'ons' forum netjes door de informatie netjes te rubriceren. Net als je in de supermarkt het blikvoer bij het blikvoer vindt, hebben we hier de informatie over Orlando en over Miami in aparte topics staan.
En daarom is het wat lastig als je vragen over de beide onderwerpen in één topic stelt, begrijp je. In dit topic over Miami en omgeving vind je tal van tips over strandbezoek, stappen, winkelen, hotels en restaurants. Met de zoekfunctie kan je ook veel informatie vinden. Klik maar eens op zoeken boven aan iedere pagina. Wat je ook intikt, er rollen meestal best veel tips uit.
In zijn algemeenheid kan je zeggen dat je een reis het best voorbereidt door veel te lezen. Kijk hier ook maar eens bij de reisverslagen. Voor nieuwkomers is het topic over ESTA vaak ook een openbaring. Of het topic over Customs & Immigrations, verkeersregels, shoppen...... Dit kost allemaal even tijd, maar als je het als voorpret ziet, verhoogt het de vakantievreugde. En in jullie geval kan je het ook nog eens met z'n viertjes doen......\\:D/.
Wat de moeite waard is om langs te rijden is een vraag die we pas kunnen beantwoorden als we weten wat jullie de moeite waard vinden. Er is een groot verschil tussen winkelen en natuurwandelingen. Met beide is niets mis, maar het heeft weinig zin om je op het idee van prachtige wandeltrails te brengen, als je d'r toch niks mee doet, snap je? Meestal vertellen nieuwe leden iets over hun belangstelling in de rubriek "even voorstellen".
Nog even een paar praktische vraagje, rijden jullie alle vier of is er één de Sjors? Is er een speciale reden om in Atlanta over te stappen in de auto want je betaalt nu wel dropoff kosten; ik neem tenminste aan dat jullie van Miami terugvliegen? En heb je (met het oog op de extra koffers die je nodig hebt als de dames de outletcentra en de shoppingmalls gevonden hebben) een extra grote auto voor jullie viertjes geboekt?
Hoe dan ook, jullie gaan een fantastische reis maken, dat staat als een paal boven water!
-
Hoi Ricar6,
Welkom op het Florida-forum.
Ik - moderator op het Florida Forum - heb je vraag verplaatst naar dit bestaande onderwerp, aangezien het daar beter tot zijn recht komt en er misschien al een heleboel informatie in staat die je kunt gebruiken.
Zoals Teleton hiervoor al aangeeft is er zo ontzettend veel te zien en te doen in Florida, voor iedereen is er wel wat en dan nog een heleboel meer. Meer dan genoeg om je tijd daar te vullen, en de volgende 10-20 vakanties erbij.
Om je enigzins op weg te helpen denk ik dat je het beste eens wat op het forum rond kunt struinen om een beetje een idee te krijgen van de (on)mogelijkheden. Em als je dan ergens een vraag over hebt, stel hem dan gerust, we zullen allemaal ons best doen om je te helpen.
Suc6 en veel plezier.
-
Re: 1ste x america orlando en miami
Citaat:
Teleton
Nog even een paar praktische vraagje, rijden jullie alle vier of is er één de Sjors? Is er een speciale reden om in Atlanta over te stappen in de auto want je betaalt nu wel dropoff kosten; ik neem tenminste aan dat jullie van Miami terugvliegen? En heb je (met het oog op de extra koffers die je nodig hebt als de dames de outletcentra en de shoppingmalls gevonden hebben) een extra grote auto voor jullie viertjes geboekt?
Ik wil wel even een kleine nuance aanbrengen in het, overigens zeer complete, verhaal van Teleton.
Bij onze vrienden van Alamo betaal je geen drop-off kosten (bron: usareisen.de) tussen Georgia, waar Atlanta in ligt, en Florida.
-
Hi Ton,
ja inderdaad fully inclusive. Enkel mijn vriend rijd, ik ben 22 dus dan moet je een fikse toeslag betalen. Gelukkig vind Leroy het helemaal niet erg om alleen te rijden (ik vind het wel balen natuurlijk).
We hebben zelf ook een redelijk kleine euto, gaan daar ieder mee naar Disney (compleet afgeladen). Nu hebben we 1 grote koffer en 1 kleine koffer en zelf zijn we ook niet zo groot, dus het komt wel goed.
-
Citaat:
Elisa
dus het komt wel goed.
.... Zo is dat! In onze beginjaren (opa vertelt) deden wij het, mede door de toenmalige dollarkoers, ook met een kleine autootje uit de economy klasse. Vaak viel de auto mee, soms tegen, maar we redden ons toen ook altijd prima.
Laat je in ieder geval geen betaalde upgrade aansmeren, de kans is groot dat ze dit aan de balie wel zullen proberen. Noteer eventueel wel hun aanbod; stel dat je, als je in de parkeergarage aankomt, achteraf toch een grotere auto zou willen, dan kan je proberen op dat aanbod terug te komen.
-
@ teleton. en anderen.
bedankt voor de info.
hier wat meer info over onze reis.
me zwager werkt bij de klm dus daarom vliegen we op atlanta maar moeten ook weer naar NL via atlanta. omdat we perce met klm moeten vliegen. Dus leveren we de auto ook weer in atlanta in dus geen dropoff kosten.
we hebben allen 4 een rijbewijs maar denk dat we met ze 2e zullen rijden.
Omdat we dus IPB vliegen is het vertlandig om alleen handbagage mee te nemen.
Omdat de kans groot is dat je bagage dan pas volgen de vlucht mee gestuurd zal worden om dat je als laatste het vliegtuig in gaat en het bagageluik dan meestal al dicht is.
Dus we kopen in america gewoon een koffer en dan zal het wel goed komen.
wat we van plan zijn is om in orlando naar wat disney parken en seaworld en zo te gaan.
en dan dus door terijden naar miami.
om daar lekker van de zon zee en strand te genieten.
en ja de dames willen ook vlink shoppen en ik vind het ook niet erg om daar ook nog ff wat nieuwe kleren tekopen.
we weten ook nog niet echt waar we het besten heen kunnen gaan in miami.
Dat zijn we nu een beetje aan het uitzoeken (misschien jullie nog tip's).
we hebben ook nog geen hotels geboekt of zo iets.
ik ben inmiddel vlink aan het lezen hiet op het forum dus denk dat het allemaal wel goed komt en met wat hulp van jullie die daar al geweest zijn denk ik dat diit zeker gaat lukken
alvast bedankt allemaal.
-
Citaat:
Boldewijn
Hallo mensen!! Ik ga voor de eerste keer in amerika rijden. Hoe zit het met het rijgedrag van die amerikanen ??
I.h.a. is het erg gelaxed rijden t.o.v. hier ten lande.
Niet dat de Amerikanen van die geweldige chauffeurs zijn, verre van dat, maar ze gunnen elkaar wel wat meer de ruimte dan bij ons.
Pas alleen wel op voor de bellende, SMS-ende, lezende, koffiedrinkende (of een combinatie van dat alles) Amerikaanse chauffeur (en dat zijn er heel veel), want die gebruiken nog al eens meer dan 1 rijbaan voor hun capriolen.
Maar er is wetgeving in de maak om dat aan banden te leggen, gelukkig.
Ook het gebruik van knipperlichten is erg ongebruikelijk in de US, maar ook daar wen je aan. Maar, zoals gezegd, het rijdt erg relaxed.
-
Citaat:
astrid069
en wat zijn de leukste parken voor een 6 jarige,
Tsja, altijd weer moeilijk; wat is de leukste, de lekkerste, de mooiste......Magic Kingdom mag je natuurlijk niet missen. Animal Kingdom? Moet je gedaan hebben. Disneys Hollywood Studio's? Laat haar even zwijmelen bij Belle en het Beest en Ariel. Seaworld? Niks zo leuk als het voeren van de dolfijnen en zeehonden. Discovery Cove? Geweldig om met de dolfijnen te zwemmen. Downtown Disney? Laat je dochter eens omtoveren tot de mooiste prinsess van het hele Disneyworld.....en zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan met het opnoemen van de leukste activiteiten in en rond Orlando.
Je kunt misschien het best eerst zelf eens wat snuffelen in de topics over de 4 themaparken en de twee waterparken die je in Disney World vindt. Gezien de korte tijd die jullie in orlando hebben, denk ik dat je daar meer dan voldoende aan zult hebben, maar als je nieuwsgierig bent naar de andere attractieparken in de buurt, dan kan je hier terecht.
-
wie heeft tips voor ons
hallo allemaal ons gezin gaat eind juli begin augustus naar florida met de camper
heeft iemand goeie tips waar we toegans kaarten kunnen bestellen
voor de volgende dingen
daytona speedway
epcot
disney animal kingdom
disney hollywood studios
disney magic kingdom
sea world
discovery cove
typhoon lagoon
kennedy space center
kanoen
everglades
de keys
allegator farm
-
Re: wie heeft tips voor ons
Met de camper naar Florida :-k dat zal me het reisje wel worden.
Voor het bestellen van tickets zijn er al vele topics, voor Disney tickets is er zelfs een topic waar een overzicht in is opgenomen welke dan ook nog geregeld wordt bijgewerkt met actuele prijzen.
Lees die topics eens door en je vindt heel veel informatie over hoe en waar velen hun tickets kopen.
-
Hoi Ludi,
Ik heb je vraag naar aan dit bestaande onderwerp toegevoegd, hier staan namelijk een heleboel vragen van en antwoorden voor eerst-keer-floridagangers.
Over de zaken die je noemt en over vraagt is al een heleboel info beschikbaar, meestal in afzonderlijke onderwerpen.
Citaat:
epcot
disney animal kingdom
disney hollywood studios
disney magic kingdom
Daarover kun je bijv. eens kijken bij
Disney Tickets: Een prijsvergelijking
Tickets Walt Disney World: Alles over kopen en gebruiken 2010
Gewoon even de functie "zoeken" gebruiken die je bovenaan in de blauwe balk aantreft, een zoekwoord invullen en je vindt al snel een heleboel info. Heb je dan nog vragen over die specifieke zaken, stel ze dan in het betreffende onderwerp.
Succes!
-
Hallo allemaal ik heb een vraag over E-tickets,
ik ga 14 mei voor het eerst met me vriendin naar amerika, we gaan eerst voor nachten naar new-york en daarna 7 nachten naar kissimee-florida.
Wij hebben een complete reis geboekt bij EXIT-reizen, maar nou zitten we met een vraag we krijgen geen tickets opgestuurd want zo zeggen ze: jullie hebben E-tickets. dus ik heb gemaild om te vragen of ik wat moet uitprinten want we hebben namelijk niks gehad. Hun antwoord was daarop: je hoeft niks uit te printen u paspoort laten zien bij de incheck balie is genoeg, op schiphol,new-york,orlando heeft u niet meer nodig dan paspoort.
Heeft iemand hier mee ervaring is dit inderdaad genoeg of heb ik meer nodig???
Het is voor ons allemaal nieuw dus we nemen liever het zekere voor het onzekere.
alvast bedankt
-
Juist. Alleen het tonen van het paspoort is voldoende om boardingpassen te verkrijgen.
-
Ik zou graag jullie mening willen hebben over het volgende.
Mijn ouders vragen nu pas of ze mee kunnen in juli met ons naar Florida. Nu hebben we zelf al geboekt in december bij AV en we vliegen met United Airlines. Maar de ticketprijzen met UA nu zijn niet meer te betalen. 2400 euro voor 3 weken (2 juli tot 22 juli). Nu heb ik op vliegticket.nl en D-reizen tickets gezien voor 680 euro p.p. Naar London en dan met Virgin Atlantic naar Orlando. Zij landen al rond 15.30 en wij pas rond 19.30, dus ze moeten of een taxi pakken naar de villa of een aantal uren zich vermaken tot wij er zijn.
Nu zou je zeggen, geen probleem, maar mijn ouders praten en verstaan helemaal geen engels. Mijn vader misschien een beetje. Ze zijn nu een beetje huiverig of ze er wel helemaal uitkomen bij de doune in Orlando en ook met het invullen van de formulieren in het vliegtuig.
Mijn moeder is gewoon heel erg bang dat ze Amerika niet inkomen, omdat ze de vragen niet kunnen verstaan. Ik denk zelf dat het wel los loopt. Maar weet iemand hoe ze daar mee omgaan in Amerika met buitenlanders die geen Engels vertaan en spreken.
Groetjes,
Meriam
-
Hoi,
Stel je ouders maar gerust hoor! Ze zijn echt niet de eerste buitenlanders die daar ankomen, en ook zeker niet de eerste en enige die de engelse taal niet machtig zijn.
Het invullen van de formulieren moeten alle passagiers doen, en een heleboel anderen hebben daar ook hulp bij nodig. Ze vliegen dan wel met vanuit Engeland, dus er zijn waarschijnlijk niet heel veel Nederlanders aan boord. Misschien kan het ze helpen (en geruststellen) als jij de formulieren alvast download en voor ze invult, zodat ze die in het vliegtuig straks alleen maar over hoeven te schrijven op de echte formulieren.
Bij aankomst in Orlando kunnen ze gewoon meelopen met alle andere passagiers richting Immigrations. Aansluiten in de rij voor "non-US citizens" (buitenlanders dus). De aanwijzingen van het personeel volgen en als ze aan de beurt zijn bij een immigrations-officer hun paspoorten en de twee formulieren (een groene I94 per persoon en voor hen samen één wit formulier). Dan wordt ze gevraagd waarvoor ze naar de VS komen (leer ze even om "holidays" te zeggen) en moeten ze één voor één in de camera kijken voor een foto en allebei hun wijsvingers (left en right) laten scannen. Dan krijgen ze de paspoorten en het witte formulier terug, voorzien van de nodige stempels en parafen.
Vervolgens wordt ze vanzelf gewezen waar ze de koffers kunnen ophalen, waarmee ze door de controle van agriculture moeten (geen bederflijke etenswaren meenemen, eventuele resten in het vliegtuig achterlaten). Daar geven ze het witte formulier af om vervolgens de koffers weer in te leveren (die worden apart naar het centrale gebouw vervoerd). Om dat gebouw te komen gaan ze met de monorail mee (kan niet verkeerd, gaat maar één kant op).
In het centrale gebouw moeten ze even kijken naar een bord met "Luggage" en een A of een B erop. Of ze naar A of B moeten is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee ze vliegen, en die maatschappijen staan dan ook op de borden genoemd. Een (rol) trap af en in de bagagehal even kijken op de borden op welke bagageband de koffers van hun vlucht komen.
Met hun creditcard (die hebben ze?) kunnen ze een bagagekarretje losmaken uit het rek en daar hun bagage opladen.
Tja, en dan is het wat jullie gemakkelijke/beter vinden. Laat je ze wachten op jullie aankomst of nemen ze een taxi? Ik zou voor het eerste kiezen, als ze daar geen bezwaar tegen hebben.
Zo, is dat een beetje helder?
Veel engelse taal hebben ze dus in ieder geval niet nodig. Volgens mij gaan ze het absoluut zonder problemen redden.
NB: Geef ze een mobiele telefoon mee, dan kun je elkaar daar tenminste goed bereiken. Let wel op dat het een tri- of quadband-toestel is, want anders werkt'ie niet in de VS.
-
O ja, voor de overstap in Londen kun je misschien via de luchtvaartmaatschappij assistentie aanvragen. Gewoon aangeven dat ze slecht ter been zijn of zo, en dan worden ze keurig door grondpersoneel bij de ene gate opgehaald en bij de andere afgeleverd.
-
Hallo allemaal,
Zoals jullie misschien gelezen hebben gaan wij in augustus voor het eerst naar Amerika. Wij willen hier graag een stuk of 5 parken bezoeken. Hiervoor willen wij geen hopper passen want dit gaan wij niet volhouden. De parken willen wij graag verspreid gaan bezoeken, zodat we tussendoor ook even een paar daagjes kunnen rusten. Kan ik dan het beste hier in Nederland de tickets kopen of daar? En welke kan ik dan het beste kopen?
groetjes Joke
-
Hoi Joke,
Ik neem aan dat je met "parken" de attractie(thema-)parken in Orlando en omgeving bedoelt. Toch?
Maar naar welke parken wil je? Er zijn er een stuk of tien waar je uit kunt kiezen, en daarnaast nog een vijftal grote water(zwem-)parken en nog het één en ander.
Heb je je daar al een beetje in verdiept?
Pas als je weet welke parken je wilt bezoeken kunnen we je hier een zinnig antwoord op je vraag geven, want: zoveel parken, zoveel tickets, zoveel combinaties.
Over het algemeen kun je wel zeggen dat het vooraf aanschaffen van tickets goedkoper is dan ter plaatse. Het zijn geen schokkende verschillen (enkele tientjes) maar kunt dan vooraf in ieder geval; rustig uitzoeken welke je precies hebben wilt en je hoeft dan ook niet meer daar in de rij voor de kassa's te staan.
Met de meeste meerdaagse parktickets kun je de "dagen" verspreid over één of twee weken opmaken. Dat hoeft dus niet allemaal meteen achter elkaar. Maar het mág wel. Als je daar zin en energie voor hebt.
Laat je nog even weten welke parken je wilt bezoeken?
-
Hoi Michael66,
Bedankt voor je antwoorden.
Ik kreeg ook een ingeving ineens, dat ik wel ergens formulieren kan downloaden en dan alles invullen. Hoeven ze het alleen over te schrijven. Mijn vader is wel heel goed met de weg. Die komt daar wel uit. Alleen met vragen bij de doune vinden ze eng, want dat verstaan ze allemaal niet. En ik dacht er al aan om een briefje mee te geven met eventuele antwoorden. Holiday is een goede natuurlijk en ze vragen ook wat je voor werk doet in NL (was vorig jaar bij ons wel) dus dat schrijf ik ook wel op een papiertje.
En ze kunnen inderdaad bij aankomst beter wachten. Eer zij door de doune zijn, dan komen we er al weer bijna aan. Een creditcard hebben ze niet, maar ik denk dat dat geen probleem zal geven, ze hebben een pinpas, contant geld bij. En mobiel is ook helemaal geen probleem, want hij heeft pas weer een nieuwe nokia gekocht met quadband dus vinden doen we elkaar wel.
Nu rest alleen nog zo snel mogelijk de tickets te boeken voor deze prijs, dan is alles in orde.
Bedankt nogmaals!
-
Re: Old Town (Kissimmee)
Citaat:
soraya
Wat ik eigelijk wilde weten. Of er nog wat te doen is in Kissimmee.We hebben geen auto. Om dat we er maar 4 dagen zijn.
En weet iemand of je ook 1 auto kan huren voor 1 dag
Je kunt een auto huren voor een uur als je dat wilt. Maar, misschien klinkt het een beetje cru maar het is goed bedoeld, waarom bereid je je niet wat beter voor? Al rondsnuffelend hier op het Floridaforum vol vakantievoorstellen kan je dan lezen dat je in Kissimmee eigenlijk niet zonder auto kunt, zeker als je maar zo kort gaat. Je kunt wel met de bus, maar voor je uitgezocht hebt hoe dat in z'n werk gaat, is je vakantie voorbij. Wees nou verstandig en huur voor de tijd dat je hier bent een auto. Regel dat nu want eenmaal hier betaal je de hoofdprijs. Doe eens gek en laat hem bij je hotel afleveren en weer ophalen......Neem de kleinste auto want je rijdt maar korte afstandjes. Kies een Gold pakket, inclusief tank benzine en lever de auto zo leeg mogelijk in. Lees, voor je de asutohuurt het onderwerp hierover op het Forum; het bespaart je geld, je leert de verkeersregels en de verzekeringspakketten kennen.
Of hier wat te doen is? Hier draait de toeristenindustrie 24 uur per dag. Duizend en een mogelijkheden zijn er....Een optie voor en 4 daags verblijf:
Dag 1 Shoppen in de Outletmall Lake Buena Vista; aankomst in hotel
Dag 2 Bezoek aan Seaworld, e ticket via internet bestellen
Dag 3 Bezoek aan Aquatica, zelfde combi ticket als Seaworld. In de middag/avond naar Downtown Disney of naar Celebration.
Dag 4 Bezoek aan Universal Studio's en daar 's avonds lekker blijven hangen, ga naar de Blue Man Group. Tickets via internet bestellen.
.
Er zijn tientallen variaties mogelijk met: Cirque de Soleil, De vier Disneyparken, de twee Disney Zwembaden, de andere outlets, de Florida Mall, Paardrijden, Bowlen, Ballonvaren, Schietbaan, Autoracen, Karten, Kennedy Space Center, Gatorland, Vlooienmarkten, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt hier terecht. Met de zoekwoorden vind je echt alle info hier op het forum.
Ik begrijp dat het allemaal nieuw voor je is, zowel de reis als het forum. Kom je er niet uit, stel dan gerust je vraag. Komt 'ie in een verkeerd topic terecht, dan wordt zelfs dat je wel vergeven. Je kunt deze vakantire niet vergelijken met de Veluwe, Griekenland of Spanje. Zorg in ieder geval dat je, als je hier in Kissimmee aankomt, weet wat je plan is. Anders zit je straks in je hotel te wachten tot je mag gaan cruisen...Zonde joh....:wink:!
-
Hey, wij zitten volgende week ook in het Best Western Lakeside! Wij hebben er 2 jaar geleden ook overnacht, en dat is ons prima bevallen. Het is niet het meest luxe hotel, maar prima te doen. VEEL restaurants op loopafstand zoals Golden Corral (perfect ontbijt), Fridays, Outback enzovoorts. Daar heb je in ieder geval geen auto voor nodig.
Het hotel heeft busservices naar alle pretparken (hoewel de dienstregeling volgens mij niet altijd even logisch is) dus ook daar heb je niet perce een huurauto voor nodig.
Old town lijkt mij te ver om te lopen, da's zowiezo langs de 192 niet prettig lijkt mij. Dus als je daar naartoe wilt is is een huurauto een goede uitkomst.
-
Hoi Michael,
Bedankt voor het reageren.
Wij willen sowieso naar Disney World en naar Sea World en Harry Potter, maar ook nog naar Everglades en Cape Canaveral.
Maar jij zegt dat de tickets in Nederland goedkoper zijn??
We hoorden al dat het voordeel ook was dat je dan niet meer in de rij hoefde.
Het idee is om voor de parken die we zeker willen bezoeken, om daar al de tickets voor te kopen en dan de rest wat we nog willen daar te kopen.
We hebben ook gehoord dat wanneer mensen nog tickets over hebben, van bv een 5 dagen pas, dat je die dan kan kopen met korting.
Heb jij dat al eens gehoord en/of gedaan??
Ik hoor het graag van je, alvast bedankt.
Groetjes Joke
-
Citaat:
Joke Hac
We hebben ook gehoord dat wanneer mensen nog tickets over hebben, van bv een 5 dagen pas, dat je die dan kan kopen met korting.
Hier is al veel over geschreven. De tickets zijn strikt persoonlijk en beveiligd met je vingerafdruk. Natuurlijk zijn er mensen die hier wel een oplossing voor weten. Disney/SeaWorld/Universal zien het als fraude, neemt de tickets in beslag en je komt het park niet in. Niet doen....
-
Wat leuk Rebel wij zijn er van 28 April tot 1 mei.
IK snap best dat andere denken dat ik niets heb gedaan.
Maar zo zit het niet.
Ten eerste wist ik nog niet welk hotel we zaten dat kon ook 1 andere zijn.
Maar ok .Komen op Woensdag in de avond aan.
Dag 2 gaan we naar Magic Kingdom .
Dag 3 naar Universal Studio`s
Zaterdag was de bedoeling dat we 1 Special Agent Tour in Orlando zoude gaan maken.
En nu hoorde ik gisteren dat de tour niet door ging.
Van daar dat ik nu voor wat anders moest kijken.
Wanneer ben jij daar.
-
Wij zijn er van 1 tot 7 mei, daarna verkassen we naar St Petersburg Beach. We lossen elkaar dus af.
Zoals ik in mijn vorige post al schreef, voor de parken heb je niet perce een auo nodig. Zie de volgende site voor de Shuttle Service van BWL.
http://www.bestwesternlakeside.com/shuttles.htm
Als je besluit om gebruik te maken van de suttles kan je misschien beter een taxi naar Old Town nemen.
Aan de andere kant, met een huurauto ben je wel veel flexibeler!
-
Bij veel hotels is het mogelijk om een auto te boeken, echter kan je vaak beter vooraf een auto boeken via bv usareisen.de dan daar ter plaatse te gaan huren ivm de hogere kosten die je daar hebt voor de auto.
Maar als je van de cruise afkomt, is daar in de buurt geen afhaal locatie voor een auto? Dat zou natuurlijk makkelijker zijn en anders zien dat je bv op het vliegveld van Orlando terecht komt om daar een auto op te pikken daar heb je in ieder geval nog redelijke keus, bij hotels is de keus er zelden aangezien daar maar een enkele auto staat.
-
Citaat:
soraya
NU is mijn vraag nog kan ik ook in het hotel 1 auto huren.
Eén niet, als het er nou twee zouden zijn ....:-\"
Citaat:
Want ik weet niet hoe dat hier gaat.
Bij hotel huren kan, is meestal wel duurder dan het hier of via internet te regelen.
Citaat:
En is het ook makkelijk met parkeren . Ik wil dan ook naar orlando gaan.
Als het ergens gemakkelijk parkeren is, dan is het wel in Orlando. Grote vakken en overal in overvloed. Meest ook gratis, met uitzondering van bij de attracties.
-
Ik kan er zo snel geen topic over vinden, dus daarom maar hier?!?
Wij gaan maandag naar Orlando voor een week en daarna een week naar Miami. Waar vinden wij de beste (leukste) malls? Ik hoor dat er veel zijn, maar dat het wel handig is te weten waar de beste te vinden zijn. Kan iemand ons op weg helpen?
Thanks!
-
Hieronder vindt je alvast wat topics over dit onderwerp. En anders is er nog Google.
Wat de beste is, is natuurlijk erg persoonlijk. Voor mij is dat de Florida Mall, Orlando.
Anderen zweren bij de Prime Outlets, weer anderen voor de Sawgrass Mill (omg. Miami)
http://www.floridaforum.nl/showthrea...t=winkelcentra
http://www.floridaforum.nl/showthrea...t=winkelcentra
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Er staat nog meer op het forum, alleen.....even zoeken :-)