Jeroen, ook goed uitgebreid vertelt. Netjes. Er zijn dingen die ik gewoon vergeet zoals het I94 formulier en blauw/witte douanepapiertje. En dan heb ik nog maar 4x Amerika mogen zien en nu al vind ik dat een gewoonte :mrgreen:
Ohja, moonlight91, dat groene papiertje wat ze in je paspoort nieten, haal dit op je LAATSTE vlucht als je Amerika uit gaat voor je gaat boarden. Je kunt ze dan op de balie neerleggen of afgeven aan de medewerkster bij de balie. Dit is dus de vlucht die direct naar Amsterdam gaat, niet de vlucht van Florida terug naar bijv. Atlanta.
Doe je dat niet, dan willen ze nog wel eens moeilijk doen als je een volgende keer Amerika in gaat, ook na een aantal jaar. Ben je het toch vergeten, dan moet je 'm terug sturen, al zijn er geloof ik mensen die dit niet hebben gedaan en achteraf nog goed was gekomen, maar kan zo even geen concrete voorbeelden geven.
Wat betreft die tolpoorten nog even, je hebt vaak naast elkaar zitten:
1. E-Pass/Sun-Pass,
2. Exact Coints
3. Change Receipts (change provided).
Exact coins kan je dus ook pakken, maar houd er wel rekening mee dat die apparaten soms niet goed werken en wel eens een muntje niet 'lezen'. Dus ik zou altijd wat meer kleingeld bij je houden, in geval zo'n rotding niet helemaal lekker is.