-
Re: advies gevraagd reisperiode
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
christophe
Hoe groot is de kans dan nog op hurricanes?
Tsja, hoe groot is de kans dat je de Florida lottery wint? Over de hurricanes is vooraf geen zinnig woord te zeggen. Mitch en Wilma kwamen in oktober en richtten een ravage aan. Officieel loopt het hurricane season tot 30 november. Moeder Natuur trekt zich van alle statistieken geen bal aan, moet je als vakantieganger ook niet doen. 't Komt immers zoals 't komt........
-
Re: Hoe druk is het in .... (periode)?
Ik ga in de periode 8 mei tot 24 mei.
Ik heb me aangemeld bij TGM, en daar al veel tips gevonden. Ik lees ook dat mei gemiddeld druk is, maar wat moet ik me daar bij voorstellen qua wachttijden?
40 min. bij de toppers? 60 min. bij de toppers?
Thx
-
Hoe is het in de maand juni eigenlijk kwa drukte? Ben ook wel erg benieuwd naar het weer!
Groetjes chris
-
Citaat:
Chris58
Hoe is het in de maand juni eigenlijk kwa drukte?
Nou dat zit wel snor, hoor. Juni is een drukke maand. Je kunt dit bijvoorbeeld afleiden aan de prijs van de Express-tickets in Universal. Over een poosje kan je ook gratis in de Crowd Calender kijken.
Voor het weer zijn er aparte topics, je vindt ze met de zoekfunctie. Maar ik moet je helaas teleurstellen, we zoeken nog een forumlid die het weer kan voorspellen, liefst een paar maanden vooruit. Misschien heb je iets aan de statistieken, maar resultaten uit het verleden bieden ook hier geen garantie voor de toekomst.
-
Mijn man en ik gaan in oktober naar florida. We gaan daadwerkelijk naar disney vanaf 23 oktoer tot en met 1 nov. Denk dat de eerste dagen nog wel meevallen metd rukte maar hoe druk zal halloween weekend zijn? iemand een idee?
-
We hadden gepland om donderdag 1/4 naar Epcot te gaan omdat ik gelezen had dat een donderdag de rustigste dag was in Epcot. Nu zie ik op de Crowd Calender dat Epcot op 01/04 best te vermijden valt. De enige mogelijkheid dat we dan nog hebben is om op een zaterdag te gaan. Wat denken jullie dat de beste dag om te gaan is: donderdag 01/04 of zaterdag 03/04?
-
Citaat:
figarooke
Wat denken jullie dat de beste dag om te gaan is: donderdag 01/04 of zaterdag 03/04?
Allemaal leuk, maar zie de Crowd Calender nu maar beter als een indicatie. En de indicatie is dat het de hele week druk is.....[-o< Een paar buitjes regen in die week en veel mensen verzetten hun plannen. Dat zou ook mijn advies zijn; een planning is er om bij te stellen als de omstandigheden daar om vragen.
Citaat:
Our "crowd level" estimate is based on a scale from 1 to 10, with 1 being least crowded conditions and 10 being most crowded. The scale measures the peak wait time at the Magic Kingdom's three headliner attractions (Space Mountain, Splash Mountain, and Big Thunder Mountain Railroad). Thus, the Crowd Level is a "worst case" scenario, predicting the longest wait at any of these three attractions on a particular day. Predictions for parks other than the Magic Kingdom are an approximation
Veel leuker om rekening mee te houden: Op zaterdag is er een optreden van Tony Orlando in Epcot. Ook al hou je niet van zijn muziek, de sfeer rond zo'n optreden is erg leuk om een keer te ervaren. De Amerikanen weten immers hoe ze een feestje moeten bouwen!
-
Orlando 2011
Beste Forumcollega's,
Ben net nieuw op dit forum en nu al een vraag!
Samen met mijn vrouw en dochter van 7 willen wij volgend jaar medio april 2011 onze 12,5 huwelijk vieren in Orlando en daar zo'n villa met zwembad huren.
De schoolvakanties in deze periode, zoals nu blijkt, vallen dan samen met pasen.
Ergens heb ik gelezen dat de week na pasen de parken erg druk zijn en zelfs voor nieuwe bezoekers sluiten.
Dat lijkt me nu ook weer niet de meest optimale situatie, daar leg je nu ook weer niet zoveel geld voor weg.
Heeft iemand hier ervaring mee of kennis over?
We kunnen dan wel de eerste 2 weken van mei gaan, maar dan moet mijn dochter feitelijk de laatste week naar school en dan krijg ik waarschijnlijk weer ruzie met de schoolinspectie.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
<<Moderator Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over drukte.>>
-
Re: Orlando 2011
Citaat:
elpedro
Dat lijkt me nu ook weer niet de meest optimale situatie, daar leg je nu ook weer niet zoveel geld voor weg.
Tsja, de beste manier om de drukte ontlopen is buiten het seizoen te gaan. Rond de feestdagen en tijdens de schoolvakantie is het hier erg druk. Niks aan te doen......
-
Wij zijn dit jaar de 2 weken voor pasen geweest en de tweede week (dus de week voor pasen) was het inderdaad echt mega-druk. Zowel de Amerikanen (spring break) als de Engelsen (paasvakantie) hadden vakantie. Het verschil in drukte in onze eerste en onze tweede week was een verschil van dag en nacht.
Met een goede voorbereiding is het wel te doen, vroeg in de parken zijn en veel gebruik maken van fast-passes. Wij gingen rond de middag meestal weer weg, omdat onze dochter een middagdutje moest doen, en daar waren we blij om, wat een volk!
-
Wanneer is het nu ECHT hoogseizoen in Florida? Is juli/augustus te vergelijken met de dagen rond kerst/nieuwjaar?
-
Over het algemeen kun je constateren dat maart qua drukte de kroon spant in Florida. In zuidwest Florida kun je dan over de hoofden lopen en zijn de stranden overvol. Of dit ook geldt voor Orlando durf ik niet te zeggen. Ik ken de parken alleen van het juli/augustus seizoen en dan is het een normale drukte. 1x in oktober geweest. Mickey zat toen helemaal alleen achter het gordijntje in zijn Disneyhuisje op bezoekers te wachten!
-
ruim 3 maanden hebben de scholen vrij. Dat heeft nog te maken met de "harvest times". Kinderen moesten vroeger helpen op het land en hadden daarom zolang vrij. Veel kinderen gaan naar summercamp om een gedeelte van de vakantie te overbruggen. De winterdrukte wordt veroorzaakt door de overwinteraars, Veelal oudere mensen, maar Springbreak komt daar in maart nog eens bij. De Springbreak-vakantie is regionaal verschillend, maar ook de aanvang van de zomervakanties verschillen per regio.
-
Als het in Nederland schoolvakantie is... dan puilen de pretparken en andere evenementen uit. Alles is in die 6-8 weken gepropt. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het zit met de Amerikaanse kinderen....
-
Wij zijn nu in Orlando, gedurende de Nederlandse Meivakantie. Wij merken dat de 1e week het iets drukker was dan deze week. Vooral afgelopen weekend was het druk, en dat heeft dan waarschijnlijk te maken met Moederdag dat hier naar mijn idee heel belangrijk is. Wij waren vandaag in IOA en dat was gewoon te grappig, we konden zowat overal meteen doorlopen. Heerlijk, ik denk dat het anders heel moeilijk wordt om alle attracties op 1 dag mee te kunnen pikken.
-
Wij willen volgend jaar op 8 april vertrekken dat is dus 2 weken voor pasen . Zal het dan de eerste week even druk zijn als de paasweek (vanaf 25 april ) zelf ? Jammer genoeg kunnen we niet anders mijn zoon gaat mee .
-
Citaat:
cindy74
Zal het dan de eerste week even druk zijn als de paasweek (vanaf 25 april ) zelf ?
Tsja, altijd lastig: "Hoe druk" vragen. Je bedoelt waarschijnlijk in de parken in Florida? Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen in die periode. De Amerikanen zelf hebben dan immers geen vakantie. De Nederlanders zijn er ook nog niet.....#-oDie komen pas vanaf 30 april.
-
In principe is de week voor Pasen wel zeer druk. De weken daarvoor is het Spring Break, als ik mij niet vergis. En dat brengt toch ook de nodige drukte met zich mee.
-
Hallo forummers,
We hebben vandaag een vakantie geboekt naar Orlando voor de periode 20 september tot en met 3 oktober, we nemen een 10 days met water fun disney ticket( het verschil tussen een 3dagen en een 10 dagen kaart is zo klein).
iemand al eens in deze tijd geweest?
Zoja, druk?
De vorige keren dat ik Orlando had bezocht, de laatste keer was 10 jaar geleden ( ja ik weet het, ik moet me schamen) was ik in mei en net voor de kerst en dat waren aardige wachtrijen.
De doorslag om weer naar Orlando te gaan waren de prettige reisverslagen van Michael en Chantal te lezen.(bedankt dat we dit kunnen en mochten lezen).
Groetjes,
Oscar en Olga
-
Hoi Oscar en Olga,
Prima tijd om te gaan, ik zit er zelf van 9 t/m 19 september.....
Enne de parken zijn dan zeer goed te doen!!
Veel plezier!!
Greetz, remco
-
Hoi Oscar & Olga,
Precies Zoals Remco hierboven al aangeeft een zeer mooie tijd om te gaan.
Weer is goed en de wachtrijen in de parken waren kort er waren zelfs attracties zonder wachtrijen. Toen we nog geen kinderen hadden gingen we altijd in september naar Orlando. Prima keus.
groetjes Marita
-
Oscar,
Zelf gaan wij juist niet in september omdat onze ervaring is dat dit dan de orkanenmaand is.
Het risico schijnt dan groter te zijn.
Wij hebben hier zelf toen (12 jaar geleden) in orlando behoorlijk last van gehad.
De ene orkaan was nog niet weg of de volgende kwam er al weer aan.
Toen werd ons verteld dat dit normaal is in deze regio rond deze periode.
De afgelopen jaren heb ik dit soms gevolgd en die opmerking werd inderdaad bevestigd, alhoewel ik het dan niet aan den lijve ondervond.
Maar.... dat zijn onze ervaringen.
-
wij zijn ook al jaren in september geweest. Nooit last van een orkaan gehad, 1 keer een dag regen. Het kan in september wel heet zijn soms.
Qua wachtrijen is het perfect. Bij Busch Gardens en Universal kan je ooit gewoon blijven zitten zo rustig. Hoewel Harry Potter er wel bij is gekomen.
Disney en seaworld zijn altijd druk maar heel goed te doen zonder al te lange wachtrijen. 20 Minuten ofzo.
-
November
Goedemiddag,
Graag wil ik Fly-drive in november boeken.
Normalitair gingen wij rond september.
Zijn er nog nadelen voor een verblijf in november, qua weer feestdagen etc?
-
Re: November
ik zie geen nadelen, het weer is dan prima, alleen heb je eind november Thanks giving Day... (3de donderdag van november) waardoor de prijs van de accommodaties iets hoger kunnen liggen...
-
Hoe druk is het in de halloween week in de parken? Dit jaar valt het op een zondag zal het drukker dan normaal zijn of vieren amerikanen het toch vooral thuis?
-
Mijn ervaring is het niet drukker dan anders, alleen de special halloween feesten kunnen erg druk zijn (bv Halloween horror night at Universal Studios)
-
We hebben geboekt voor januari (12-20 in WDW) heb begrepen dat dit een vrij "rustige" periode is. Maar wat kan ik verwachten aan wachttijden? Het is onze eerste keer WDW :)
-
Eerst even bedankt al allemaal voor jullie reacties op mn eerste post hier...:smile:
Mijn route staat nu in zekere mate vast alleen nu nog kijken waar we hoeveel nachten willen blijven en dan de offertes aanvragen bij de bedrijven die jullie getipt hebben....
Mijn nieuwe vraag; wat kan ik aan drukte verwachten als je half mei naar florida gaat?
Bedankt weer en tot mijn volgende vraag :wink::-\"
groetjes natascha
-
plannen zijn helaas iets gewijzigd...mei kan niet door gaan :sad: MAAR...we gaan nu als alles goed gaat november 2011! :razz: [-o<
Kan iemand mij zeggen of het dan druk is en wat de prijzen doen? EN is het beste begin of eind november?? Wil eind Jan. boeken als het kan want de route staat al vast voor de eerst geplande mei reis en weet ook al waar we gaan boeken denk ik:razz:
Sorry voor al mijn vraagjes hoor...:oops:
-
Hou er rekening mee dat de 4e donderdag in november Thanksgiving is. Dan is er veel gesloten. De parken zijn dan geopend. Seaworld is bijvoorbeeld 's avonds gesloten terwijl het park de overige dagen in dat weekend tot 11 uur 's avonds open is. Begin November verwacht ik dat het rustig is. Geen feestdagen of iets dergelijks.
-
Op 11 november is het veteransday. Misschien dat dat nog invloed heeft op de drukte in de parken.
-
Hoi,
wij gaan in 2011 ook weer naar Florida voor de derde keer. Eerder zijn wij in aug/sept geweest en voor het laatst zijn we er in 2009 geweest, eind april/half mei.
Aug/sept doen we nooit meer, veel te warm. April/ mei was ideaal. Maar nu vraag ik me af of het veel scheelt als we begin april gaan (2 april t/m 21 april).
Maar we zouden ook in mei of juni kunnen gaan. Wat is volgens jullie de beste periode om naar Florida te gaan? We gaan zo'n 20 dagen.
Ik zal de opties even opsommen:
2 april t/m 21 april
eind april t/m half mei
mei (vertrekken na de meivakantie)
juni
Rekening houdend met:
-prijzen van hotels nog in laagseizoen (op de bonnefooi m.b.v. couponnenboekjes)
-vliegticket prijzen (dus niet in de meivakantie neem ik aan)
-niet tijdens springbreak of andere Amerikaanse schoolvakantie
-lekker warm, maar niet te heet en zo min mogelijk regendagen
-drukte pretparken (we gaan alleen naar 2 disneyparken)
Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen. Alvast bedankt!
-
Citaat:
kimm82
Ik zal de opties even opsommen:
2 april t/m 21 april
eind april t/m half mei
mei (vertrekken na de meivakantie)
juni
Mmmm, je praat over een kwart van het jaar waarin het heerlijk toeven is, maar dat geldt ook voor de andere driekwartjaar.........[-o<
Citaat:
kimm82
Rekening houdend met:
De criteria die je noemt zijn lang niet allemaal seizoensgebonden en zeker niet voorspelbaar. Hotelprijzen worden bijvoorbeeld ook beinvloed door seminars en andere grote evenementen. Vliegticketprijzen zijn ook afhankelijk van de bezettingsgraad, hier zit soms al op verschillende dagen in de week verschil in. Lekker warm is het altijd, voor zo min mogelijk regendagen kan je het best in de Enkhuizer Almanak kijken. Botjes en koffiedik zijn net even iets minder betrouwbaar......:oops:. Ook de drukte in de pretparken is minder voorspelbaar dan je denkt. In de rustige periode zijn er vaak grote evenementen, zo troffen wij een bijeenkomst voor Chevroletdealers en hun genodigden uit alle staten in een park. In mei en juni zijn er grote drommen jongelui die daar hun afstudeerfeestje houden; in galatenue. Prachtig gezicht overigens.
Mijn idee? Gewoon een lekkere datum prikken en gaan met die banaan!
-
Ik ben het bijna helemaal met Teleton eens, al zou ik die banaan graag vervangen door een Floridiaanse citrusvrucht 8-[
Kwestie van sinaasappels en bananen vergelijken in plaats van appels en peren.
http://everystockphoto.s3.amazonaws....a_242059_l.jpg
Terzake:
Ook in de weekenden is het vaak drukker. In de eerste helft van het jaar zijn de weekenden rond moederdag en Memorial Day altijd erg druk (vergeet ik nog een andere feestdag?). Geen probleem als je dan in Florida bent, blijf alleen weg bij de themaparken als je niet van drukte houdt. Ook zijn de hotelprijzen wat hoger; da's gebruikelijk als de vraag groter is.
-
Je noemt het niet als optie, maar ik heb goede ervaringen met de eerste 2 weken van oktober.
Ben nu al 3 keer in de periode in Florida geweest en is prima bevallen. Goede vliegtarieven, vrij rustig in de parken, goede hotelprijzen en niet te vergeten temperaturen van zo'n 25 gr C. en wat hoger.
In 2009 en 2010 in 2 weken geen druppel regen gezien.
Knaapje
-
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net naar de ticketprijzen gekeken. Ik heb voor 3 april (t/m 21 april, ...dus terug voor het paasweekend) een mooie prijs gezien voor 435 euro. Het liefst was ik rond 25 april gegaan maar ik kan niks vinden onder de 500 euro (en dat is mijn doel). Het scheelt zelfs zo'n 150 euro als ik rond die datum ga, dus dan wordt het waarschijnlijk 3 april. Weet iemand of het dan erg verschilt in temperatuur. De laatste keer waren wij daar van 20 april t/m 8 mei 2009 en de temperatuur was toen heerlijk. Is het begin april niet vaak kouder dan eind april? Ik ken het "glazen bol" verhaal, maar misschien zijn er mensen die vaker begin april zijn geweest en is dat dan goed bevallen? Ik wil wel gewoon in zomerkleding kunnen lopen en af en toe lekker zonnen op het strand.
Of wellicht heeft er iemand toch een ticketprijs gezien onder de 500 euro voor vertrek rond 25 april? (vertrek vanaf Amsterdam en max. 1 tussenstop)
-
25 April valt in de meivakantie. Het zal heel moeilijk zijn om daar nog tickets van onder de eur 500 te vinden. Verder is uit onze ervaringen het weer begin april net zo lekker als eind april. Als je een villa huurt moet je wel een zwembad met verwarming nemen omdat begin april het zwembad aan de koude kant kan zijn. OOk dat weten we uit ervaring.
-
De drukte hangt ook vaak samen met feestdagen, dus als je vóór de Pasen weer thuis bent dan scheelt dat al.
Je kunt voor de crowd calender ook eens kijken op de site van de Brit's Guide of van Touringguide Mike.
-
Florida in mei
Heyz,
Wij willen dit jaar graag naar Florida gaan in mei. 6 t/m 29 mei. Hoe zit het dan met de drukte van parken etc?
Normaal gaan we in oktober, en heel vroeger met mijn ouders in het hoogseizoen. Dus is mei te vergelijken met oktober qua drukte?? Ik ben nog nooit in die periode geweest.
Thanks alvast
Carmen
<<Moderator Michael66: Uiteraard is daarover al een zeer uitgebreid onderwerp op het forum. Met ook al behoorlijk wat antwoorden op jouw vraag / over de maand mei. Daarom heb ik je maar aan dat onderwerp toegevoegd.>>